دکتر محمد حسین نجفی

یکی از مشکلات شایع در بین خانم ها به خصوص خانم های جوان تر و با سن زیر 40 سال بروز گاه و بی گاه دردهایی در سمت چپ قفسه سینه است که می تواند با نگرانی زیاد برای این افراد همراه باشد. آنچه در مورد درد زیر سینه چپ علی‌الخصوص در جمعیت خانم های جوان مهم است این موضوع می باشد که بسیاری از این دردها نه تنها منشا قلبی ندارند بلکه خطرناک هم نیستند. برای آنکه در مورد درد زیر سینه چپ و اقدامات لازم آنها بیش تر بدانیم با ما در این نوشتار همراه باشید.

همچنین بخونید: درمان درد قفسه سينه در سرماخوردگي

 

علت درد زير سينه سمت چپ در زنان

معمولن درد زیر سینه چپ در خانم ها چند علت دارند که به ترتیب اهمیت شامل موارد زیر هستند:

– دردهای قلبی

 

 

احتمال بیشتر درد قلبی

احتمال کمتر درد قلبی

احساس درد یا فشار یا سوزش یا سنگینی

درد تیز، مثل ضربه ی فرو کردن چاقو که به دنبال سرفه یا تنفس تشدید می شود

شروع تدریجی درد در یک بازه ی زمانی چند دقیقه ای

درد ناگهانی مثل فروکردن جسمی تیز به قفسه ی سینه که تنها چند ثانیه طول می کشد

دردی که در یک ناحیه ی بزرگ پخش می شود مثل دردی با شدت ثابت در وسط قفسه ی سینه

دردی که مشخصا در یک سمت بدن قرار دارد

دردی که به دست چپ یا گردن یا فک یا پشت تیر می کشد

دردی که تنها به یک نقطه ی کوچک محدود است

درد یا فشاری که با علامت دیگری نظیر سختی در تنفس یا عرض سرد یا تهوع ناگهانی همراه است

دردی که برای ساعتها یا روزها بدون هیچ نشانه ی دیگری طول می کشد

دردی که بعد از فعالیت فیزیکی یا استرس های روحی شروع می شود یا تشدید می شود (حمله ی قلبی) یا در حالت استراحت شروع می شود (آنژین قلبی ناپایدار)

دردی که فشاردادن قفسه ی سینه یا با حرکت دادن قفسه ی سینه و دستها تشدید می شود

 

این دردها عموما به خاطر گرفتگی های عروق قلبی رخ می دهند و با فعالیت و راه رفتن تشدید می شوند. نکته مهم در مورد درد قلبی در خانمها به خصوص خانم های جوان این است که با وجود اهمیت بالا احتمال قلبی بودن منشا این دردها در این جمعیت اندک است.

– دردهای عضلانی

این دردها که بسیار شایع هستند و به دنبال فعالیت و ورزش و بغل کردن کودک و … رخ می دهند معمولن ارتباط مستقیمی با فعالیت ندارند و با تکان دادن دست و یا فشاردادن بدتر می شوند.

– دردهای اضطرابی

استرس

این دردها که در افراد با اضطراب و وسواس های فکری بیش تر رخ می دهند معمولن ماهیت تیرکشنده و نقطه ای دارند و با اضطراب و نگرانی تشدید می شوند. این دردها خطر خاصی ندارند ولی معمولن به خاطر ماهیت اضطرابی شان سخت تر از دردهای دیگر درمان می شوند.

– دردهای گوارشی

این دردها معمولن ناشی از زخم های معده و ریفلاکس هستند و عمومن به دنبال مصرف غذا تشدید شده و با مصرف داروهای ضداسید معده مثل امپرازول یا پنتاپرازول بهبود می یابند.

– سایر علل

برخی موارد توده های پستانی ممکن است دردهایی در ناحیه سمت چپ سینه ایجاد کنند و برخی مواقع هم مسایلی مثل زونا (بیش تر در افراد مسن) عامل بروز این علایم است.

علت درد سینه نزدیک زیر بغل چیست؟

برخی از شایع ترین علل عبارتند از تغییرات هورمونی، استفاده از سوتین نامناسب، یا کشیدگی عضلانی. در بیشتر مواقع، درد سینه و زیر بغل جدی نیست مگر اینکه علائم آنژین را به همراه داشته باشد. می توانید با مصرف داروهای OTC، استفاده از کمپرس گرم و پوشیدن سوتین مناسب، اقدامات لازم را برای درمان آن در خانه انجام دهید.

درمان درد زیر سینه چپ در زنان 

در صورتی که احساس درد زیر سینه چپ دارید، مهم است که ابتدا به نوع این درد توجه کنید. همان طور که گفته شد دردهای قلبی معمولن ماهیت سنگینی روی قفسه سینه دارند و با فعالیت و راه رفتن تشدید می شوند. این دردها عموما در قفسه سینه پخش هستند و گاهی هم حالت سوزشی یا همان احساس تیر کشیدن و سوزش در قلب دارند.

درد قلبی

بر عکس این دردها مواردغیرقلبی دردهای سینه مثل موارد عضلانی یا اضطرابی عمومن حالت نقطه ای و تیرکشنده دارند و تشدید یا بهتر شدنشان ارتباطی به راه رفتن ندارد. هم چنین در فردی که با مصرف غذا دچار تشدید درد می شود یا با مصرف داروهای معده دردش بهتر می شود احتمال دردهای گوارشی بیش تر است. پس لازم است که در قدم اول توصیف درستی از درد خود برای پزشک ارایه کنید.

پس از این قسمت نوبت بررسی اولیه است که بهتر است در تمامی بیماران بخاطر اهمیت بالای مسایل قلبی شامل نوارقلب ساده و تست استرس اکو باشد. بعد از این مرحله و در صورت صلاح دید پزشک می تواند درخواست تست هایی نظیر تست ورزش نیز بکند که در تشخیص بیماری قلبی کمک بیش تری می کنند.

اگر نوار قلب و اکو و سایر تست های قلبی شما سالم بودند نشانه ای این است که درد زیر سینه چپ منشا قلبی ندارند و احتمال ابتلا به مشکلات گوارشی یا عضلانی و اضطرابی مطرح است. در این گونه موارد پزشک متخصص همان رشته باید توصیه هایی برای درمان شما داشته باشد.

دکتر محمد حسین نجفی، متخصص قلب و عروق

3.5/5 - (313 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر رومینا پنجشنبه ۲۳ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 234 مشاهده پرسش
    سلام.دخترم ۱۷سالشه همیشه سمت چپ زیرسینه چپش میگیره وتیرمیکشه به صورتی که نفس عمیق نمیتونه راحت بکشه قبلاچندثانیه ای بودالان بیشترطول میکشه وسط دوتاسینه هاشم یه کم برامدگی داره دکترعمومی دیده گفته استخوان جناغ هست ومهم نیست قبلانوارقلب واکوهم گرفتم فقط آریتمی داشت خیلی عم استرسیه ودارومصرف میکنه پرانول پرفنازین ولوکستامیخوره وهمچنین فکسوفنادین برای کهیربدنش میخوره دکترآلرژی گفته بخاطراسترس کهیرمیزنه چندساله این داروهارومصرف میکنه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۳ دی ۰( 2 سال پیش)
      اینها علایم استرسی است اگر اکو سالم بوده از نظر قلبی هیچ نگرانی وجود ندارد
  • تصویر کاربر سامان شنبه ۲۷ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 249 مشاهده پرسش
    باسلام و درود خدمت شما آقای دکتر نجفی
    آقای دکتر بنده ۳۲سالمه و لاغر اندام هستم و سیگارم میکشم.مشکلات درد قفسه سینه ی من حدودا از ۳سال پیش ینی بعد از فوت پدرم شروع شدن و تا به الان ادامه دارن که با توصیه‌های شما چندین مرتبه نوار قلب دادم،یکبار اکو دادم،دو بار تست ورزش دادم که یکی در سال ۹۸ و دیگری سال گذشته که هر دو نرمال بودن و خوب.حتی ۱بار هم اسکن ریه که اونم خداروشکر خوب بود.آقای دکتر اینم اضافه کنم که مشکل رفلاکس معده هم دارم.بعد از همه ی اینها باز قفسه سینه ی من درد میگیره.گاهی چپ گاهی راست گاهی وسط و خیلی به ندرت پشت.در زمان فعالیت و‌کار و دویدن درد و تنگی نفس ندارم،اگرم دردی باشه به همان شدت کم زمان استراحت.همیشه بامنه این دردها.خسته و‌کلافم دگ.اصن وقتی استراحت میکنم انگاری دردا بیشترن.جبهه ی کاملی هم ندارن ک بگم دقیقا کجا هست منشا دردها..در زمان عصبانیت قفسه سینم کمی درد میگیره و فکمم احساس میکنم تیر میکشه و همچنین پشت کمرم.بنظر شما چیکار کنم؟آیا نیاز میدونید باز برم تست ورزش بدم یا نه؟آخرین تست ورزشم برای سال گذشته بوده که نرمالم بوده
    شما بگید من چیکار کنم آقای دکتر؟آیا نیاز میدونید بازهم مجدد تست ورزش بدم یا نه؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۵ آذر ۰( 2 سال پیش)
      اگر تست ورزش ها سالم بوده خیالتان راحت باشد این علایم قلبی نیستند. ممکن است علایم گوارشی باشد با یک متخصص گوارش مشورت کنید
    2. تصویر کاربر سامان پنجشنبه ۲۵ آذر ۰( 2 سال پیش)
      چشم حتما آقای دکتر
      مشکل گوارش و رفلاکس شدید هم دارم متاسفانه
      آقای دکتر تست ورزش نرمال تا چند سال انقضا دارد؟؟
      ممنونم بابت پاسخگوییتون
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۲۷ آذر ۰( 2 سال پیش)
      اگر سیگار نمی گشید و دیابتی نیستید تست ورزش ۲-۳ سال اعتبار دارد
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر hiva پنجشنبه ۱۸ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 475 مشاهده پرسش
    با سلام . ۳۷ سالمه دردی ۲ ماهی میشه تو کتفم طرف چپم ایجاد شده که با نفس کشیدن و تکون دادن کتفم کمو زیاد میشود . وهر وقت رو طرف چپم تکیه می دهم طرف چپم درد میگیرد و یکم تپش قلب رو احساس میکنم دکتر قلبم رفتم اکو وتست ورزش دادم مشکلی نداشتم.ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۸ آذر ۰( 2 سال پیش)
      پس احتمالا دردهای منشا استرسی یا عضلانی دارند نگران نباشید
  • تصویر کاربر ساسان چهارشنبه ۲۷ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 379 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر نجفی ،وقت بخیر ،بنده مرد ۳۴ ساله هستم تقریبا ۲ الی ۳ ماه هستش قسمت شانه و سمت چپ قفسه سینم درد میکنه ،این درد هنگام راه رفتن ببشتر میشه ،آقای دکتر دو بار تست ورزش رفتم و دو بار هم اکو قلب گرفتم و چندین بار نوار قلب که گفتن هیچ مشکلی نداره ،بنظرتون علت چی میتونه باشه ؟؟ممنون میشم
    1. تصویر کاربر ساسان دوشنبه ۲۵ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      ضمنا آقای دکتر از ۵ ماه پیش به علت افسردگی و اضطراب تحت درمان هستم و از فلوکستین و پروپرانول و شب از آلپرازولام استفاده میکنم ,آقای دکتر نیاز به سی تی آنژیو هست انجام بدم ؟؟
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۲۷ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      اگر اکو و تست سالم بوده منشا این دردها قلبی نیست و سی تی انژیو هم کمکی نمی کند توصیه می کنم یک روانپزشک برای کنترل استرس بییند
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر ندا سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 432 مشاهده پرسش
    سلام.خانم‌و۴۰ساله هستم‌.از سال ۸۵درد زیر پستان‌چپم‌شروع شد.اونموقع‌یک‌نقطه‌کوچک‌بود وروزی چند بار درد پیش میومد وخوب میشد .طی همه این سالها نگم‌واستون که‌چقدر دکتر رفتم‌وچندتاسونو‌وازمایش انجام‌دادم.همشون‌میگفتن سالمی وچیزیت نیست.اما درد همچنان‌ادامه داره .دکتر فقط میگه که افتادگی میترال دارم‌ولی مشکل عروقی نه.وزنم زیر پنجاهه‌وقدم‌هم‌بلنده.تو‌ازمایشهام‌هم‌همیشه‌چربیم‌کمه گاهی حتی کمتر از حد نرمال.این دردو‌هنوز هم‌دارم تقریبا بیشتر روزهای هفته با شدت کم‌وزیاد.اما گاهی وقتها ،مثلا هر یکی دوماه یا گاهی بیشتر،یکباره درد شدیدی زیر پستان چپم‌حس میکنم .خیلی خیلی تیز وشدید،انگار دارن با چاقو‌پاره پارش میکنند.دردش هم‌در حد چند ثانیه است .اصلا به یک دقیقه‌نمیکشه .گاهی هم‌سوزش شدید داره انگار واقعا چاقو‌ زدن.فقط یه دکتر بهم‌گفت که نوار قلبم‌مشکل داره ولی نگفت مشکلش چیه‌.همون‌نوارو‌به چند دکتر دیگه‌نشون‌دادم‌گفتن‌سالمه.ذهنم‌خیلی درگیره این درده .میخوام‌یه‌نفر یه حرفی بهم بزنه خیالمو‌ راحت کنه‌که‌دردم قلبیه یانه.که بدونم‌واسه درمان پیش کی برم.دیگه‌خسته شدم.این اکو‌که‌خدمتتون ارسال میکنم‌مربوط به‌دیماه‌۹۸هست.واین هم‌همون‌نوار قلبیه‌که این دکتر بهم‌گفت‌مشکل داره..
    1. تصویر کاربر ندا یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      من بیشتر از یک‌هفتست که‌سوال پرسیدم‌هزینشو‌هم‌دادم‌.چرا جواب نمیدید؟
    2. تصویر کاربر ندا یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      اقای دکتر چرا جواب منو‌نمیدید.
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      اکو سالم است و این دردها مشخصه ی قلبی نیستند ولی اگر علایمتان ادامه دارد یک بار باید تست ورزش بدهید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر فردو چهارشنبه ۱۱ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 398 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید یه مدت تقریبا ۳ ماهه که زیر سینه سمت چپ و سمت راستم تیر میکشه وسط سینه هام حس خواب رفتگی دارم سینه سمت چپم به سمت پهلوم هم خیلی تیر میکشه اکو انجام دادم پیش فوق تخصص قلب فرمودند مشکلی نیس نوار قلب گرفتم هرسه ماه بازم مشکلی نبود سونوگرافی هم انجام دادم بازم مشکلی نبود ولی هنوز من تیر میکشه زیر سینم و خیلی اذیتم میکنه البته با خبرهای بددهم درد هم بیشتر میشه اگه ممکنه یه راهنمایی بکنین که ایا مشکل از قلبه یا خیر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۱ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      یک بار تست ورزش بدهید
  • تصویر کاربر ازاده پنجشنبه ۲۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 339 مشاهده پرسش
    سلام و وقت بخیر
    آقای دکتر من یه دختر سی ساله هستم. دو سه سالی هست گاهی وقت ها که حالت قوز میشینم یا مثلا توی ماشبن صاف نشینم مرکز قفسه سینم درد میگیره که با ماساژ و تغییر حالت خوب میشه .یک ماه پیش احساس سوزش و تیر کشیدن تو سمت چپ قفسه سینم داشتم به دکتر قلب مراجعه کردم و بعد نوار قلب و اکو فرمودن که مشکلی نیست و مقدار بسیار خفیفی شلی یا افتادگی دریچه میترال دارین که فقط چندسالی یکبار چک کنین و این مسئله گاهی باعث این دردها میشه. من سه ساله بدنسازی انجام میدم و مشکلی نداشتم الان احساس میکنم با انجام برخی از حرکات که با خم شدن و فشار باشه سمت چپ قفسه سینم دچار سوزش میشه که بعدش بسرعت خوب میشه. یا مثلا با چرخش یا انقباض سینه هم این مسئله سمت چپ قفسه سینم هست.ایا این مشکل قلبیه یا میتونه ریوی باشه یا چیز دیگه. من تنگی نفس و سرفه ندارم.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      این دردها منشا قلبی ندارد اکو و نوارقلب هم که سالم بوده و خیلی جای نگرانی نیست در کل بیش تر به دردهای عضلانی شبیه است
  • تصویر کاربر جواد پنجشنبه ۲۱ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 318 مشاهده پرسش
    باسلام و عرض ادب
    آقای دکتر من ۳۱ سالمه و دوسالی میشه ک بعد از فوت پدرم دچار درد قفسه سینه هستم.سال گذشته تست ورزش و اکو و نوار قلب دادم که خدارو شکر خوب بود همه چی,امسال نیز حدود ۷ماه پبش باز مجدد تست ورزش و نوار قلب دادم ویش یه متخصص دگ که بازهم خوب بود خدارو شکر.حتی اسکن ریه دادم که ریه هامم سالم بودن...الان که دارم اینو مینوسم در تاریخ ۱۷اسفند باز مجدد نوار قلب دادم که دکتر عمومی فرمودن عالیه و مشکلی نیست.امروز ینی ۱۹اسفند ۹۹هنگام غروب وسط سینم درد گرفت کمی شدید.دقیقا وسط قفسه سینه.میخوام بدونم مشکل من چیه با اینهمه تست و آزمایشی ک دادم؟؟چیکار کنم که خلاص بشم؟خدایی یه راهکاری بگین خلاص بشم،قشنگ زندگی روزمرمو مختل کرده و فکرم و درگیر که پس چیه؟قلبیه؟عصبیه؟گوارشیه؟عضلانیه؟پس چیه
    تو رو خدا کمکم کنید آقای دکتر
    دگ خسته شدم از این دردا و فکرای شلوغ سرم و سوالای بی جواب
    خواهشاً جوابمو دقیق بدین
    خوب بشم هزینشم میدم،فقط خوب بشم من
    ببخشید زیاد شد
    منتظر جوابتون هستم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۱ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      اگر تست ورزش و اکوی شما سالم بوده است یعنی که مشکلی از نظر قلبی ندارید و این علایم یا منشا اضطرابی دارند یا گوارشی یا اینکه دردها عضلانی هستند. در هر صورت خطری این دردها ندارند و قلبی نیستند
    2. تصویر کاربر جواد پنجشنبه ۲۱ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      ینی اصلا به هیچ عنوان نگران مشکل قلبی عروقی نباشم آقای دکتر عزیز؟؟
      برای درمان پیشنهاد شما چیه؟؟
      مصرف متادون و ترامادول مشکل قلبی ایجاد میکنه آقای دکتر یا خیر؟؟
      این آخری رو ممنون میشم جواب بدین
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۱ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      به هیج عنوان از نظر قلبی نگران نباشید ولی مصرف ترامادول و متادون را اصلن توصیه نمی کنم چون ممکن است عوارض شدید داشته باشد
    4. تصویر کاربر جواد پنجشنبه ۲۱ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      آقای دکتر فعلا چاره ای جز مصرف ندارم
      فقط میخوام بدونم مصرف متادون برای قلبم مضر هست یا خیر؟؟
      قربون شما بهم بگین ک نگران نباشم
    5. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۱ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      می تواند خطرساز باشد بهتر است سعی در ترکش کنید خطر اورژانسی و حادی ندارد ولی قطعن مصرف نکردنش بهتر است
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر شنویی چهارشنبه ۱ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 336 مشاهده پرسش
    سلام من از کودکی رماتیسم قلبی داشتم دور حال حاضر تنگی دو دریچه میترا ل وائورت دچار فشار
    ریه شدم و هنگام فعالیت کردن زود خسته می شود وخیلی زیاد عرق می کنم وبعضی اوقات دردقفسه سینه و پشت شانه های دارم .سرگیجه و سرشدن بدن.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام اکو فوق تخصصی رو ببینم
  • تصویر کاربر میترا یکشنبه ۲۸ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 293 مشاهده پرسش
    با سلام و خدا قوت خدمت جنابعالی.من حدود ۴۰ روز پیش دچار درد شدید قفسه سینه شدم که درد بیشتر متمایل به سمت چپ بود،تنگی نفس نداشتم،اما موقع حرکت و تحرک کم نیاوردم و زود خسته میشم،پله بالا رفتن برام سخت بود،آویزان کردن کیف خیلی زود خسته م میکنه،اکو گرفتم خوب بود
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۲۷ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      اگر اکو خوب بوده یعنی درد قلبی نیست و عضلانی است
    2. تصویر کاربر میترا شنبه ۲۷ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      ممنون بابت پاسخده،ببخشید گرفتگی عروق هم احتمال داره؟
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۸ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      خیر دیگر اکو سالم بوده
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر