دکتر محمد حسین نجفی

علت تپش قلب همراه با سرفه  ممکن است به خاطر طیف گسترده ای از مشکلات (اعم از کم خونی، بی خوابی و …) را در بر بگیرد. دلشوره یا حس بال بال زدن قلب ممکن است باعث اضطراب و نگرانی شما شود. اما آرامش خود را حفظ کنید! این حس تکان دهنده که با نام تپش قلب شناخته می شود، معمولاً خطری ندارد. با این وجود، در برخی موارد نادر ممکن است نیاز به مراقبت های پزشکی باشد. بنابراین در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد علل و علائم تپش قلب بیشتر بدانید. گاهی میتوان تپش قلب  را کنترل کرد برای این  کار باید بدانید برای تپش قلب چه بخوریم و این موارد  را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید.

تپش قلب و سرفه همزمان

تپش قلب به چه معنی است؟

 هنگامی شما میتوانید بگویید تپش قلب دارید که  قلب شما به صورت غیر عادی ضربان سریع دارد به طوری که شما هر ضربان را احساس میکنید. حتی ممکن است احساس کنید که تنها یک ضربان دارید( وقتی که تپش قلب خیلی شدید است) تپش قلب معمولاً در قفسه سینه یا گردن احساس می شود. در برخی موارد، هنگام تپش قلب ممکن است به سرفه بیفتید. برخلاف انتظار، تپش قلب می تواند در هر زمانی اتفاق بیفتد. در واقع، احتمال وقوع این مشکل شب ها یا در زمان عدم تحرک بیشتر است! البته، شما ممکن است در زمان ورزش یا کار سنگین نیز دچار تپش قلب شوید؛ اما در حین فعالیت ضربان قلب به طور طبیعی بالا رفته و شما کمتر متوجه تپش قلب خود خواهید شد!

خوشبختانه تپش قلب معمولاً مدت زیادی ادامه نیافته و خود به خود از بین می رود!

تپش قلب چه زمان شما را به سرفه می اندازد

در سرایطس ممکن است تپش قلب شما با سرفه همراه شود این شرایط شامل:

علل تپش قلب

علت اصلی تپش قلب «اضطراب» است. در ادامه به برخی از رایج ترین علل تپش قلب می پردازیم:

مراجعه به پزشک برای درمان تپش قلب

اقدامات مورد نیاز برای تپش قلب و سرفه چیست؟

به احتمال زیاد نیاز به هیچ اقدام خاصی ندارید برای تپش قلب و سرفه ندارید! در صورتی که نگران تپش قلب خود هستید، بهتر است در اولین مراجعه به پزشک خود این مسأله را مطرح کنید. هر زمانی که تپش قلب را تجربه کردید، تاریخ، زمان و فعالیت قبل از وقوع تپش قلب، مدت زمان تپش قلب و سایر علائمی که به همراه آن احساس کرده اید را با دقت ثبت کنید.

در صورتی که تپش قلب برای شما آزار دهنده است، با تغییراتی در سبک زندگی می توانید  آن را کاهش دهید: در اولین قدم سیگار را ترک کنید(چند روز بعد از ترک سیگار ریه پاک میشود)، از مصرف الکل، نوشیدنی های کافئین دار و غذاهای تند بپرهیزید و استرس خود را با فعالیت هایی مانند یوگا و مدیتیشن کنترل کنید. در صورت مراجعه به پزشک، معمولاً ابتدا سابقه پزشکی، رژیم غذایی، ورزش و داروهای فعلی شما مورد بررسی قرار می گیرد. پزشک همچنین ممکن است برای بررسی بیشتر، آزمایش خون یا ادرار، تست استرس و الکتروکاردیوگرام (ECG / EKG یا سونوگرافی قلب) یا اشعه ایکس قفسه سینه را تجویز کند. همچنین، در برخی موارد به اسکن قلب نیاز خواهید داشت.

نوار قلب برای تشخیص تپش قلب

چه زمانی نگران علت تپش قلب و سرفه باشیم؟

تپش قلب معمولاً خطری ایجاد نمی کند؛ اما در برخی موارد ممکن است نشانه ای از یک بیماری جدی تر باشد. در صورتی که همراه با تپش قلب، علائم زیر را تجربه می کنید، به دنبال مراقبت های فوری پزشکی باشید:

در اغلب بیمارستان های بزرگ شهر، دستگاه های ضروری برای بررسی سلامت قلب موجود بوده و تمامی پزشکان مجرب برای این کار آموزش دیده اند. بنابراین، اگر دچار علائم خطرناکی همراه با تپش قلب شدید، سریعاً خود را به پزشک برسانید. ما اینجاییم که به شما و قلبتان کمک کنیم!

لطفا امتیاز دهید
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر