دکتر محمد حسین نجفی

امروزه از روش ابلیشن قلب یا سوزاندن رگ قلب به طور گسترده‌ای برای درمان تاکیکاردی یا ضربان سریع قلب استفاده می‌شود. برای ابلیشن ازکاتتر استفاده می شود.

کاتترها سیم های قابل انعطافی هستند که در انتهای خود الکترود دارند و دارای قابلیت مانور پذیری داخل قلب هستند. از کاتترها برای ثبت دقیق فعالیت الکتریکی قلب استفاده می شود.

سوزاندن رگ قلب

در مورد بیشتر افرادیکه اختلال ضربان قلب دارند (آریتمی یا تپش‌های نامنظم قلب)، نوار قلب یا سایر بررسی‌های معمولی اطلاعات کافی ارایه نمی کنند. مطالعات الکتروفیزیولوژی قلب  (EPS)  بررسی‌ هایی هستند که با استفاده از کاتترگذاری، پزشک را قادربه بررسی سیگنالهای الکتریکی داخل قلب می نماید. در حین EPS  با  ارسال ایمپالس‌های الکتریکی کنترل شده به درون قلب، آریتمی  (اختلال ضربان قلبی) بیمار دوباره ایجاد شده و مکانیسم آریتمی بررسی شده و تعیین می‌شود که مشکل  در کجای قلب قرار داشته  و چگونه باید اصلاح شود.

قبل از انجام مطالعه الکتروفیزیولوژی لازم است که بیمار لیست تمام داروهای مصرفی خود را به پزشک ارائه دهد. گاهاً ‏برخی داروهای مصرفی از قبیل آتنولول، متوپرولول، پروپرانول، وراپامیل، دیلتیازم، دیگوکسین و داروهای ضد ‏آریتمی مثل آمیودارون منجر به تداخل در بررسی مناسب الکتروفیزیولوژی قلب می شوند و حتماً باید از قبل قطع شده ‏باشند.

آریتمی قلبینتایج به پزشک کمک می کنند تا مشخص کند که یک آریتمی از کجای قلب ناشی می شود و تصمیم بگیرد که آیا بیمار نیاز به استفاده ازدارو، ضربانساز ( Pacemaker )، دفیبریلاتور کاشتنی داخل قلبی ( ICD ) ویا ابلیشن دارد یا نه؟

سوزاندن رگ قلب روشی است که برای اصلاح مشکلات ریتم قلب استفاده می شود. سیگنال الکتریکی که موجب ضربان سازی در قلب می شود، مسیر دقیقی را درون قلب شما طی می کند. هر گونه اختلال  در شکل گیری و طی مسیر این سیگنال، می تواند باعث آریتمی شود.

ابلیشن در موارد زیر بهترین گزینه  درمانی است :

۱- مواردیکه داروها برای درمان آریتمی  موفقیت نداشته اند.

۲- داروهای درمان آریتمی باعث ایجاد عوارض جانبی جدی شده باشند.

۳- انواع خاصی از آریتمی هایی که خیلی خوب با سوزاندن رگ قلب از بین می روند، مانند سندرم ولف، پارکینسون، وایت ( WPW ) و تاکی کاردیها ( ضربانات تند ) فوق بطنی ( SVT )

۴- احتمال بالای ابتلا به عوارض خطرناک ناشی از آریتمی وجود داشته باشد مانند ایست ناگهانی قلبی

دکتر علیرضا مهریار متخصص قلب و عروق

پس از تشخیص  دقیق نوع آریتمی، اقدام به سوزاندن رگ قلب می شود. برای ابلیشن قلب ،الکتروفیزیولوژیست (پزشک فوق تخصص در تشخیص و درمان آریتمی‌ ها) یک یا چند کاتتر را وارد حفرات قلب می‌ کند و از نوعی انرژی (معمولا امواج رادیوفرکوینسی) برای سوزاندن بافت غیر طبیعی قلب استفاده می‌ نماید. مساحت ناحیه‌ ای از بافت قلب که تخریب می‌شود، خیلی  کم است و در کارکرد کلی قلب هیچ اثری ندارد. در نهایت  یک اسکار (بافت ترمیمی) کوچک در این  ناحیه تشکیل شده و ریتم طبیعی قلب به حالت نرمال باز می‌گردد.

روشسوزاندن رگ قلب ،میزان موفقیت بسیار بالایی داشته و عوارض جانبی کمی دارد و به بی‌هوشی ملایم و بی‌حسی موضعی نیاز دارد. این روش درد و ناراحتی اندکی دارد و بسیاری از افراد بعد از چند روز به فعالیت معمول خود برمی‌گردند. در بیشتر افراد تاکی‌کاردی بطور قطعی درمان می‌شود و این افراد دیگر نیازی به استفاده از داروهای ضد آریتمی ندارند.

سوزاندن رگ قلب چگونه انجام می شود؟

برای افرادیکه قرار است تحت روش سوزاندن با کاتتر قرار بگیرند، پزشک توصیه می‌کند که چند روز قبل از این عمل، مصرف تمام  داروهای ضد آریتمی خود را قطع نمایند. در بیمارستان از یک بی‌هوشی ملایم و بی‌حسی موضعی استفاده خواهد شد. پزشک از طریق سیاهرگ‌ها و یا گاها سرخرگ‌های کشاله ران، کاتترها را به سمت قلب می‌فرستد. روش ابلیشن قلب با هدایت اشعه ‌ایکس از طریق دستگاه فلوروسکوپی انجام می‌شود، بنابراین متخصص قلب میزان پیشرفت  کاتترها در رگ‌ را به طورمستقیم و همزمان مشاهده می‌کند.

انجام آنژیوگرافیسپس لازم است تا یک دوره از تاکی‌کاردی (ضربانات تند قلبی) شروع شود تا پزشک دقیقا معین کند که این آریتمی‌ها از کجای قلب منشأ می‌گیرند. با استفاده از ثبت فعالیت الکتریکی داخلی قلب، پزشک نقشه بافتی قلب را ترسیم می‌نماید تا ناحیه مشکل‌دار را مشخص نماید. به محض آنکه ناحیه  دچار مشکل مشخص شد، کاتتر مخصوص ابلیشن در آن محل قرار داده شده،‌ امواج رادیوفرکوینسی ارسال می‌شود و بافت غیرطبیعی  قلب از بین می‌رود.

برای اطمینان از نابودی کامل بافت غیرطبیعی قلب، پزشک ممکن است با استفاده از داروها یا تحریک الکتریکی بررسی نماید که آیا افزایش دوباره ضربان قلب (تاکیکاردی) رخ میدهد یا نه؟ اگر تاکی‌کاردی دوباره رخ دهد، پزشک تخریب را تکرار می‌نماید. زمانیکه دیگر تاکی‌کاردی رخ ندهد، کاتترها خارج می‌شوند. زمان عمل بسته به نوع آریتمی ۱ تا ۴ ساعت طول میکشد. حداقل ۱ روز در بیمارستان حضورخواهید داشت تا پزشکان علایم بهبودی، آریتمی‌ها، یا خونریزی از محل‌های ورود کاتترها را بررسی نمایند.

مراقبت های بعد از ابلیشن قلب

شما می‌توانید فعالیت‌های با شدت متوسط را انجام دهید. تقریباً بلافاصله می‌توانید پیاده‌روی را شروع نمایید. بیشتر افراد در عرض چندروز به مدرسه یا سرکار خود بر می‌گردند. پزشک ممکن است توصیه نماید که ۲ تا ۴ هفته آسپیرین مصرف کنید تا خون شما را رقیق نماید و در محل تخریب بافت قلبی، لخته خون تشکیل نشود. بعد از چند هفته باید برای ویزیت پیگیری نزد الکتروفیزیولوژیست مراجعه نمایید.

در افراد مبتلا به آریتمی فوق بطنی بدون سایر بیماری‌های قلبی، بهبودی کامل تاکی‌کاردی در بیش از ۹۵ درصد موارد با ابلیشن میسر می‌شود. در افراد مبتلا به آریتمی‌های بطنی نیز میزان بهبودی کامل، بالا می‌باشد.

مراقبت های لازم قلبدر افراد مبتلا به سایر بیماری‌های قلبی مثل سکته پیشین قلبی که منجر به آسیب قلبی شده است یا بیماری‌های عضلانی قلبی، با توجه به وضعیت قلب میتوان یک  دفیبریلاتور کاشتنی ( ICD ) داخل قلب قرار داد. ابلیشن قلب باعث می‌شود که تعداد و دفعات فعال شدن دفیبریلاتور داخلی در این افراد کم شود. بعضی اوقات برای رسیدن به درمان قطعی انجام بیش از یک ‌بار ابلیشن قلب ضروری است.

ضربان قلب بالای 110 نشانه چیست؟

دکتر علیرضا مهریار متخصص قلب و عروق و فلوشیپ فوق تخصصی الکتروفیزیولوژی و پیس میکر

برای ویزیت و یا گرفتن نوبت با دکتر مهریار با شماره ۲۲۸۷۴۸۹۹ تماس حاصل نمایید.

4.3/5 - (11 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر نرگس سه شنبه ۱۴ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 47 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخير
    من 26 سالمه و حدودا 2 سال هست متوجه شدم كه رگ اضافي در قلبم دارم. تا حالا هيچ مشكلي نداشتم و فقط به خاطر چكاپ ساليانه متوجه شدم. متخصص به من گفتند كه بهتر است 6 ماه يك بار چكاپ بشم. كه آيا نياز به ابليشن يا دارو هست؟ ممنونم از شما آقاي دكتر.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۴ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      نیاز به رویت مدارک و چک آپ روتین
  • تصویر کاربر یاسمن پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 72 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من۴۸ساله هستم دچار psvt میشم هر ۳ تا ۴ ماه یکبار بدون هیچ علایم دیگه ای تغییر فشار خون و درد ندارم فقط تعداد ضربان به ۲۰۰ تا ۲۵۰ میرسه که بعضی مواقع باید آدنوزین تزریق کنم ، الان سفری چند هفته ای برام پیش اومده ، می خواستم ببینم تو سفر چه دارویی مصرف کنم که دچار حمله نشم یا احتمالش رو ضعیف کنه ،مشورت کردم با چند دکتر بهم گفتن می تونی قرص concor2/5 یا متو پرولول سوکسینات ۴۷/۵ نصف صبح و نصف شب و یکی از متخصصان گفته وراپامیل ۴۰ روزی یکی مصرف کن ، با توجه به اینکه زمانی که دچار svt میشم همون موقع وراپامیل ۴۰ می خورم و تا حالا اون دو قرص قبلی رو استفاده نکردم . می خواستم نظر شما رو بدونم ، بسیار سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۸ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      توصیه ی من مصرف وراپامیل یکی صبح و شب است دوز ۴۰ را تهیه کنید و منظم مصرف کنید
    2. تصویر کاربر یاسمن چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سلام ممنون آقای دکتر بعد از برگشت از سفر هم باید ادامه بدم یا می تونم قرص رو یکباره قطع کنم یا باید کم کم دوزش کم بشه
    3. تصویر کاربر یاسمن چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      و اگر در جایی مثل جاده بودیم که دچار حمله شدم تا چند ساعت زمان هست یا اشکال نداره تا به مرکز درمانی رسید و آدنوزین تزریق کرد ، با توجه به اینکه تغییری مثل فشار خون و درد سینه و عرق سرد ندارم و فقط ریت بالاست ، گاهی تو خانه هم که بودم به ۲/۵ تا ۳ ساعت رسیده ،
    4. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      ببینید در زمان بروز حملات هر جا که بودید بهترین کار این است به مرکز درمانی برای تجویز ادنوزین مراجعه کنید. من توصیه ام این است بعد از سفر بروید متخصص الکتروفیزیولوژی و برای ابلیشنش اقدام کنید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر ماریا سه شنبه ۱۱ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 64 مشاهده پرسش
    سلام من دوسال پیش پشت شبکیه چشم راستم مایع جمع شده بودچشم پزشک قرص اسپیرنولاکتون با پروپرانول ۱۰ تجویزکردن.سه ماه مدت استفاده بود.الان به دوسال بازهم این مشکل پیداشده وازروی نسخه گرفتم استفاده میکنم.مشکل برطرف شده.دو ماه دیگه اقدام به بارداری میخام بکنم مشکلی پیش نمیاد که.؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۱ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      این دارو را نباید در طول بارداری استفاده کنید پس بهتر است قبلش مجدد معاینه شوید که اگر لازم بود دارو استفاده شود داروی مناسب تجویز شود که عارضه نداشته باشد
  • تصویر کاربر زهرا شنبه ۸ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 90 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    خانمی۴۶ ساله هستم چند وقت پیش به خاطر نامنظمی ضربان قلب به صورت جا انداختن ضربان قلب پیشتون اومدم که هولتر بستم و ۲ درصد اریتمی داشتم قرص متازیرو چهل و هفت و نیم تجویز کردین نصف صبح نصف شب ، میخواستم بپرسم بعد از قطع دارو دچار مشکل فشار خون نمیشم به خاطر وابستگی دارویی؟میشه به راحتی قطعش کرد؟ چون این دارو رو برای اریتمیم تجویز کردین و من فشار خون ندارم گاه گاهی هم کندی ضربان قلب دارم این دوز دارو رو ادامه بدم؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۸ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      خیر مشگلی ندارد و در زمان قطع دارو به اسانی قابل قطع کردن خواهد بود این دارو برای فشار خون نیست و برای اریتمی تجویز می شود
  • تصویر کاربر مهدی شنبه ۸ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 76 مشاهده پرسش
    سلام دکتر؛آقا هستم ۳۴ ساله با بدنی سالم و سنگ کلیه داشتم سنگ شکن کردم اما سنگم نیفتاده هنوز و حدودا ۴روزی هست که در تایمای مختلف هُرری دلم میریزه و توی دلم خالی میشه یهویی و هم زمان ضربان قلبم بالا میره و دستو پاهام سرد میشن و کف دستم عرق میکنه و اینهایی که میگم در عرض ۱۰ ثانیه اتفاق می افته و سرم هم سنگین میشه و احساس میکنم میخوام بیهوش شم ؛ بیمارستان رفتم چکاپ کامل خون و اکو و نوار قلب گرفتن گفتن همه چیت خوبه و قلبت مشکلی نداره، فقط یه قرص پرانول۲۰ دادن بهم که شبی یک عدد بخورم؛میخواستم بدونم چرا این اتفاق پیش میاد برام؟مخصوصا الانکه ساعت۳ نصفه شب هست دوباره تکرار شد و نمیتونم بخوابم دکتر لطفا کمک کنید 🙏
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۶ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      اینها ببشتر علایم استرسی است و خطر خاصی ندارد توصیه می شود همین پرانول را صبح و شب بخورید و نگرانش نباشید علایم استرسی هستند
    2. تصویر کاربر مهدی جمعه ۷ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      اما دکتر من سالم بودم دنبال علتش هستم چون امروزم سرظهر سه مرتبه مجدد سرم سنگین شد و گیج رفت و ضربان قلبم رفت بالااا و یه دلهره و دلشوره خیلی بدی اومد توو دلم و دستو پاهام یخ شدن و کف دستام عرق کردن چجوری خوب شم دکتر خواهش میکمم کمکم کنید جوری هست که اختلال در خوابم به وجود آورده ترس از خوابیدن دارم نکنه بیاد سراغم و بیهوش شم😔🙏
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۸ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      اسم این حملات حملات پنیک است مخم این است بدانید به قلب ربطی ندارد و قلبتان سالم است و بیشتر مسایل استرسی است اگر بهتر نشدید باید متخصص روانپزشکی ببیندتان
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر Mn پنجشنبه ۶ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 60 مشاهده پرسش
    بادرود خدمت دکتر نجفی عزیز ۵۱سال سن دارم، معمولا ورزش پیاده روی ۷تا ۱۰ کیلومتردر طبیعت رو دارم . امروز به خاطر مشغله در منزل روی تردمیل پیاده روی کردم ، وپس از ورزش احساس خوشایند و سبکی میکنم. بعد از حدود ۳/۵ ساعت پس از ورزش با دستگاه فشار گرفتم که فشار بالا۱۴۰و فشار پایین ۹۹ و ضربان قلب ۹۲بود ، به نظر جنابعالی عادیِ یا اینکه مشکلی هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۶ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      خیر خیلی هم عاای است و مشکلی اصلا ندارد
  • تصویر کاربر مهسا شنبه ۱ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 58 مشاهده پرسش
    سلام. ۳۰ سالمه من تقریبا ۱۰ ماهه ضربان قلب نامنظم دارم و در ماه دو یا سه بار بین ساعت ۳ تا ۶ صبح از خواب میپرم بدنم خیس عرق میشه دست و صورتم سوزن سوزن میشه ضربان قلبم بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ میره تقریبا ۳ دقیقه طول میکشه و بعد ضربان پایین میاد بیشتر اوقات بعد این حالت پشت سر هم عاروق میزنم و حالت تهوع میگرم .و همیشه تو قلبم اندازه یه نقطه میسوزه کلا انگار قلبم مثل یه خوشه انگر اویزونه و به جایی وصل نیست ،حس مرگ دارم اون لحظه، نوار قلب اکو و هولتر انجام دادم همگی سالم بود. اولین بار وقتی باردار بودم تو ۷ ماهگی این حالت بهم دست داد .لطفا راهنماییم کنید تمام زندگیم مختل شده.با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      اینها علایم اریتمی است در قدم اول بهتر است سعی کنید موقع طپش یک نوار قلب بگیرید قرص وراپامیل ۴۰ هم روزی یکی بخورید
  • تصویر کاربر مرجان سه شنبه ۸ شهریور ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 92 مشاهده پرسش
    سلام دکتر حسته نباشید من خانم ۲۵ ساله
    ماه گذشته فشارم افتاد و دچار تپش قلب شدم ک تا۱۴۰ رفت ب ارژانس رفتم و پرپرانول دادن
    اکو و نوارم گرفتم مشکلی نداش و نرمال بود
    اما همش میترسم تپش بگیرم و همش در حال چک کردنم و اینک کتف و دست چپمم مداوم درد کمی داره مثل باد میپیچه از دست و زیر بغل تا کتف و پشت قفسه سینه سمت چپ . دکتر ک نوار گرفتن عکس قفسه سینه نوشتن بنظر شما لازمه؟ و اینک دلیل دردا قلبیه؟ مچکرم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۸ شهریور ۱( 1 سال پیش)
      اینها علایم استرسی است بیشتر اگر اکو سالم بوده جای نگرانی نیست از نظر من عکس قفسه ی سینه هم مهم نیست نگرفتید
  • تصویر کاربر فرشاد سه شنبه ۲۵ مرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 98 مشاهده پرسش
    با سلام.دکتر جان من حدود ۹ ماه پیش فهمیدم پرولاپس خفیف و تریال اِم آر دارم.بعد از این موضوع خیلی خیلی خیلی حال روحی و روانیم به هم خورد و ازش شدت ترس و اضطراب میمررم و زنده میشدم.حدود دو هفته ای از این موضوع که گذشت به صورت یکدفعه و بدون سابقه،توی یک روز دچار نوعی کوبش قلب شدم.با اینکه اصلآ تعداد ضربانم از نرمال بالاتر نمی رفت ولی دائمآ و بیست چهار ساعت شبانه روز قلبم ضربان قلبم رو نه تنها حس میکنم بلکه قلبم طوری میتپه که بدنم با هر ضربان قلبم تکون میخوره.و در طی نه ماه گذشته حتی ده ثانیه و حتی پنج ثانیه من ضربان عادی و معمولی نداشتم.نه ماهه که شبانه روز،توی خواب و بیداری،در هر حالت روحی و جسمی من ضربان قلبم رو به صورت لگد زننده حس میکنم.حدود شیش ماه پیش هولتر بستم و جوابش رو به دو تا دکتر قلب نشون دادم و هر دو گفتن هولتر نرماله.گقتن که مشکل شما روان تنیه.با اینکه به سه تا روانپزشک مراجعه کردم و داروهای اون ها رو هم مصرف کردم ولی هیچ جوابی تا الان نگرفتم.الان دو تا سوال از شما دارم.اول اینکه آیا واقعآ در طول طبابتتون موردی مثل من داشتین یا نه؟دومآ اینکه احتمال اینکه دریچه ی قلب من کاملآ شل شده باشه و اینجور کوبش به خاطر افتادگی کامل دریچه باشه چقدره؟ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱( 1 سال پیش)
      اینهایی که در اکو گفتید خطرناک نیستند و هیچ اهمیتی از نظر بالینی ندارند عاایم شما منشا قلبی ندارند و بیشتر مسایل استرسی هستند و قلب سالم سالم است توصیه ی من مشورت با یک روانپزشک برای استرس و استفاده از پروپرانولول ۱۰ است
    2. تصویر کاربر فرشاد پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱( 1 سال پیش)
      دکتر جان مشکلم اینه که علاوه بر قرص های ضد استرس و ضد اضطراب پروپرانول بیست هم استفاده کردم و چند ماه ادامه دادم ولی جوابی نگرفتم.بیست و چهار ساعته لگد میزنه و شدتش موقعی که معده م پر میشه بیشتر میشه
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۲۲ مرداد ۱( 1 سال پیش)
      به جای پروپرانولول از کنکور ۵ روزانه یکی استفاده کنید
    4. تصویر کاربر فرشاد شنبه ۲۲ مرداد ۱( 1 سال پیش)
      این دو تا سوال رو جواب بدید من رفع زحمت میکنم.اولآ اینکه قرص های اعصاب رو ادامه بدم یا نه و این قرص تداخل دارویی داره با قرص های پاروکستین و کلونازپام یا خیر؟دومآ اینکه این دارو ظاهرآ برای فشار بالاست و من فشارم نرماله.
    5. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۵ مرداد ۱( 1 سال پیش)
      با توجه به استرس بالای شما مم توصیه میکنم از داروهای تجویزی استفاده کنید. با هم تداخلی هم ندارند بله این داروها یکی از کاربردهایشان فشار بالاست ولی اثرات خوب دیگری هم دارند که در شما مفید است
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر محسن سه شنبه ۱۱ مرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 120 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    بنده ۳ روز تو شکمم نبض دارم میگیره ول میکنه هر ۱ ساعت ۱ بار میزنه و دقیقا همش هم ۱ جا میزنه دقیقا بین دو تا قفسه سینه ۴ انگشت بالای نافم دلیلش چی آقای دکتر بعصی وقتها با تحرک هم میشه شروع میکنه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۱ مرداد ۱( 1 سال پیش)
      اینها علایم مهمی نیستند ولی یک سونوگرافی بدهید
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر