دکتر محمد حسین نجفی

دکتر محمد حسین نجفی

خواص سیر برای واریس پا، آیا حقیقت دارد؟ در اینترنت حجم شگفت انگیزی از اطلاعات غلط در مورد درمان های خانگی وجود دارد که‌ مدعی هستند رگ های واریسی را به طور دایم درمان می کنند. برخی از افراد ادعا می کنند که با مواد موجود در آشپزخانه ی خود، بهبود رگ های واریسی را تجربه کرده اند یا به طور کلی درمان شده اند. اما وقتی به طور دقیق بررسی می شود، واضح است که این درمان ها نمی توانند این ‌وعده ها را عملی کنند. ما برخی از ادعاهای رایج را فهرست بندی کرده ایم. ضمن بررسی این مقاله شما میتوانید روش های خانگی بیشتری را در مقاله ی درمان قطعی واریس پا در طب سنتی بخوانید و حتی برای دوره ای چندماهه از این درمان های خانگی استفاده کنید. اما قبل از آن، باید بدانیم درون رگ های واریسی چه اتفاقی می افتد.

همه چیز درباه ی واریس و درمان خانگی

چگونه دچار واریس می شویم؟

 در امتداد تمام رگ های بدن ما، دریچه های یک طرفه ی ریزی وجود دارد که به حرکت خون بدون اکسیژن از دست و پاهای ما‌ به سوی قلب و ریه ها برای دوباره اکسیژن دار کردن آنها کمک می کنند‌. رگهای واریسی زمانی تشکیل می شوند که این دریچه های یک طرفه دچار نقص شوند و خون به عقب نشت کند. وقتی خون در یک جا جمع می شود، یک رگ کبود و برجسته روی سطح پوست ظاهر می شود. هرکسی می تواند دچار رگ های واریسی شود.

 این شرایط هم در مردان و هم در زنان تمام سنین رخ می دهد، اما رگ های واریسی بیشتر در افرادی تشکیل می شوند که یک سابقه ی خانوادگی قوی دارند و ممکن است در مشاغلی که مستلزم ایستادن های طولانی می باشد شدیدتر شوند. معمولاً رگ های واریسی در افراد ۳۴ تا ۶۴ ساله ایجاد می شوند. در ادامه به چند درمان خانگی رایج اشاره می شود که ما ظرف چند ثانیه جست و جو کردن در‌گوگل آنها را پیدا می کنیم.

سیر و واریس

انواع درمان های خانگی واریس

همانطور که گفتیم در این مقاله قصد داریم حقیقت را برای شما آشکار کنیم وبا بررسی درمان های خانگی و عملکرد این درمان ها بهترین راه را پیش پای شما بگذاریم:

روغن هایی که روی پوست ماساژ داده می شوند.

ادعا: به تنهایی یا همراه با درمان های دیگر، یک درمان مؤثر برای خلاص شدن از رگ های واریسی می باشد. آیا عمل می کند؟ خیر.

گوجه ی کال یا سبز را می توان به صورت کمپرس استفاده کرد.

ادعا: برخی از افراد گرفتار رگ های واریسی ناخوشایند شده اند، اما آیا می دانستید که می توانید رگ های واریسی خود را با کمک گوجه درمان کنید؟ آیا واقعاً رگ های واریسی را درمان می کند؟ – خیر.

سرکه سیب که به صورت خوراکی یا موضعی مصرف می شود.

ادعا: سرکه سیب، رگ های واریسی را به این صورت درمان می کند: ورم را از بین می برد، رگ های خونی را تقویت می کند، پوست پاها را صاف می کند، گردش خون و عملکرد آن را بهبود می بخشد. آیا واقعا می تواند رگ های واریسی را درمان کند؟ – خیر.

برگ گلم که به صورت کمپرس روی رگ های بیمار ۳ بار در روز استفاده می شود.

ادعا: برگ کلم تازه را روی رگ های واریسی قرار دهید و اجازه دهید ۱ ساعت روی آن بماند. این کار را ۳ بار در روز انجام دهید تا رگ های واریسی کاملاً ناپدید شوند. آیا برگ های کلم به از بین بردن رگ های واریسی به طور طبیعی کمک می کنند؟ خیر.

 سیر را به صورت موضعی ۳ بار در روز استفاده کنید.

ادعا: ” سیر برای التهاب بسیار خوب عمل می کند و برای حذف سموم از بدن بسیار مفید است و به گردش خون کمک می کند. گاهی اوقات، درد رگ های واریسی غیرقابل تحمل است و روغن سیر می تواند برای از بین بردن رگ های واریسی و علائم آن کمک کننده باشد.” آیا سیر به از بین بردن رگ های واریسی و علائم آن کمک می کند؟ خیر.

دو مقاله ی زیر هم در این رابطه هستند و به شما کمک میکنند تا با دید باز تری برای درمان اقدام کنید.

چرا این مواد غذایی طبیعی عمل نمی کنند؟

وقتی که شروع به جست جو در اینترنت می کنید، دام های زیادی وجود دارد که ادعا می کنند می توانند شما را درمان کنند. برخی از وب سایت هایی که ما این مطالب را در آنها می بینیم عنوان کرده اند که رگ های واریسی فقط یک دغدغه ی زیبایی هستند، ظاهر ناخوشایندی دارند و هیچ تأثیر منفی روی سلامتی ندارند. این یک علامت خطر است. وقتی رگ های واریسی درمان نشوند، منجر به عوارض جدی تر می شوند و بیش از فقط یک مشکل زیبایی محسوب می شوند. سیر، گوجه، سرکه سیب یا هر مواد طبیعی دیگری که به صورت کمپرس یا مرهم روی سطح پوست استفاده می شوند و یا حتی به صورت خوراکی مصرف می شوند، درمان های مؤثر یا مناسبی برای رگ های واریسی نیستند. 

دریچه های یک طرفه در داخل رگ ها وقتی آسیب می بینند نمی توانند دوباره بازسازی شوند. درمان های پیشرفته ای که امروزه موجود هستند، رگ های شکسته شده را ترمیم نمی کنند. این درمان ها، رگ های بیمار شده را با استفاده از چسب پزشکی مخصوص یا تکنولوژی لیزر/حرارتی مهر و موم می کنند. زمانی که رگ آسیب دیده مسدود می شود، خون دوباره مسیر خود را از درون رگ های مجاور پیدا می کند و علائم التهاب و درد رفع می شوند.

چرا نباید از درمان های خانگی استفاده کنیم؟

با نگاه سخاوتمندانه، درمان های خانگی درست مانند یخ ممکن است بتوانند ورم و درد را تا حد ناچیزی کاهش دهند. اما مشکل زمینه ای را درمان یا رفع نمی کنند. در حقیقت، این نوع درمان های بیهوده می توانند درمان پزشکی مورد نیاز را به تأخیر بیندازند. بیماری وریدی شدید و مزمنی که بدون درمان بماند می تواند منجر به عوارض شدیدتری شود. افرادی که از علائم رگ های واریسی رنج می برند، باید در مورد مشکلات رگ خود با متخصص عروق صحبت کنند و تشخیص درست و برنامه ی درمانی مناسب دریافت کنند.

آیا از درمان های پزشکی استفاده کنیم؟

جای درمان های خانگی بالا در سالاد است، نه در برنامه ی درمان رگ های واریسی. رگ های واریسی بدون مداخله ی پزشکی درمان نمی شوند. درمان های خانگی مؤثر نیستند و افراد مبتلا به رگ های واریسی را از دریافت کمک پزشکی به موقع باز می دارند. درمان های رگ های واریسی شامل موارد زیر می شوند: 

۵/۵ - (۱ امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
dr amir rasooli
ویزیت آنلاین
از طریق ویزیت آنلاین سوال خود را بپرسید.
میخوای به صورت تلفنی سوالت رو از دکتر بپرسی؟