دکتر محمد حسین نجفی

دکتر محمد حسین نجفی

در این مقاله اطلاعات کامل و دقیق درباره گلوتریو ۱۰۰۰/۵/۱۰ برای شما نوشته شده است، اگر از این دارو استفاده میکنید نیاز است که گاهی خود را در این زمینه بالا ببرید. گلوتریو داروی خوراکی کنترل قند خون است که ترکیبی از متفورمین، امپاگلیفلوزین، لیناگلپتین است و میزان مقاومت بدن بیماران را به انسولین کاهش می‌دهد. بااهمیت‌ترین مکانیسم تاثیر گلوتریو ۱۰۰۰/۵/۱۰ مهار آنزیم دی‌پیتیدیل پیتیداز و جذب مجدد گلوکز در کلیه است. در این مطلب قصد داریم راهنمای کاملی درباره گلوتریو۱۰۰۰/۵/۱۰ در اختیار شما قرار دهیم. تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

دارو گلوتریو ۱۰/۵/۱۰۰۰ برای کنترل قند خون

گلوتریو ۱۰۰۰/۵/۱۰ چیست؟

قرص گلوتریو۱۰۰۰/۵/۱۰ به منظور کاهش تولید گلوکز در کبد و کنترل میزان قند خون مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین می‌تواند میزان مرگ و میر به دلیل قند خون بالا و بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش دهد. ترکیبات لیناگلیپتین، امپاگلیفلوزین و متفورمین برای کنترل دیابت ۲ مفید است و رعایت رژیم غذایی متعادل و ورزش کردن اثربخشی آن را افزایش می‌دهد. به همین دلیل پزشکان هنگام تجویز این دارو از بیماران می‌خواهند ورزش کردن منظم را به روتین روزانه خود اضافه کنند و رژیم غذایی متعادلی داشته باشند.

البته به جز این قرص دارو های دیگر بسیار خوبی برای کنترل قند خون در بازار موجود است که قطعا پزشک شما بهترین دارو را برای شما تجویز خواهد کرد. اگر در این باره اطلاعات بیشتری میخواهید، بهترین قرص قند بدون عوارض را مطالعه کنید.

نحوه مصرف گلوتریو ۱۰۰۰/۵/۱۰ چگونه است؟

لازم است بدانید مصرف خودسرانه گلوتریو مجاز نیست و کسانی که قند خون بالایی دارند لازم است حتما با تجویز پزشک این دارو را مصرف کنند. زیرا پزشک با توجه به شرایط بیمار دوز مناسبی از دارو را برای درمان تجویز می‌کند. حتی بیماران مجاز نیستند بدون اطلاع پزشک دوز دارو را دو برابر کنند. به منظور جلوگیری از ایجاد عارضه گوارشی و آسیب به معده لازم است گلوتریو ۱۰۰۰/۵/۱۰ حتما با غذا مصرف شود. همچنین در صورتی که بیمار یکی از دوزهای دارو را فراموش کند، لازم است به محض یادآوری آن دوز دارو را مصرف کند.

عوارض گلوتریو ۱۰۰۰/۵/۱۰

برای مصرف داروی گلوتریو باید به نشانه‌های بالینی و عوارض مصرف دارو هم توجه کنید. اگر با مصرف دارو نشانه‌هایی مانند تاری‌دید، اضطراب، تهوع یا ایجاد اختلال در صحبت کردن را مشاهده کردید، حتما این موضوع را به پزشک اطلاع دهید تا درباره ادامه مصرف دارو تصمیم‌گیری کند. همچنین اختلال در خواب، درد عضلانی شدید و اختلالات گوارشی هم از عارضه‌های دیگری هستند که ممکن است با مصرف گلوتریو ایجاد شود.

درباره مصرف دارو در دوران بارداری پژوهش‌های دقیقی انجام نشده است با این‌حال توصیه می‌شود خانم‌های طی سه ماهه دوم و سوم بارداری از مصرف این دارو پرهیز کنند. حتی خانم‌های شیرده هم نباید در دوران شیردهی این دارو را مصرف کنند تا درگیر عارضه نشوند.

قرص گلوتریو ۱۰/۵/۱۰۰۰جدیدترین داروی کنترل دیابت

تداخلات دارویی گلوتریو ۱۰۰۰/۵/۱۰

در صورتی که هر کدام از داروهای زیر را مصرف می‌کنید و پزشک گلوتریو برای شما تجویز کرده است، لازم است دارویی که مصرف می‌کنید را به پزشک اطلاع دهید. داروهای زیر با گلوتریو تداخل دارد و تاثیر آن را کاهش می‌دهد.

داروهای کاهنده قند خون

مانند:  انسولین، سولفونیل اوره‌ها، پگویسومانت، کلوفیبرات داروهای مهار کننده منو آمین اکسیداز، پروبنسید، پروپرانولول، ریفابوتین، ریفامپین، سالیسیلات‌ها، سولفونامیدهای طولانی اثر 

 داروی مسدود کننده کانال کلسیم

مانند: کورتیکواستروئیدها، دانازول، هورمون های لوتئینه‌کننده،آنالوگ‌های ترشح کننده هورمون، استروژن‌ها، داروهای هورمونی پیشگیری از بارداری، ایزونیازید، اسید نیکوتینیک، فنوتیازین ها، فنی توئین، داروهای سمپاتومیمتیک، مدرهای تیازیدی، هورمون‌های تیروئیدی، سوماتروپین، دلوکستین، لوودوپا 

  داروهای کاهنده فشار خون 

مانند: سایمتیدین، داروهای کاتیونی دفع‌شونده از طریق انتقال توبولار کلیوی مانند آمیلوراید، دیگوکسین، مرفین، پروکائین آمید، کینیدین، کینین، رانیتیدین، تریامترن، تری متوپریم، وانکومایسین و سفالکسین، فووزماید، مواد کنتراست یددار نیفدیپین داروهای مهار کننده آنزیم مبدل آنژیوتانسین بوسنتان، دابرافنیب، دفراسیروکس، سیلتوکسیمب، توسیلیزومب، ریتوناویر 

همچنین اگر دچار دیابت عصبی هستید این مقاله برای شماست:

چرا گلوتریو مورد توجه قرار گرفته؟

این دارو به دلیل اینکه، از داروهای موثر در کاهش قند خون است که به دلیل اثربخشی بالا مورد توجه پزشکان و بیماران قرار گرفته است. در این مطلب سعی کردیم راهنمای کاملی درباره نحوه مصرف، عوارض و تداخل دارویی گلوتریو ۱۰۰۰/۵/۱۰ در اختیار شما بگذاریم. امیدواریم این اطلاعات برای شما سودمند باشد.

 دکتر محمدحسین نجفی متخصص قلب و عروق در تهران

لطفا امتیاز دهید
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
dr amir rasooli
ویزیت آنلاین
از طریق ویزیت آنلاین سوال خود را بپرسید.
میخوای به صورت تلفنی سوالت رو از دکتر بپرسی؟