دکتر محمد حسین نجفی

دکتر محمد حسین نجفی

برای پایین آوردن سریع فشار خون بالا در منزل چه بخوریم؟

اگر به هر دلیل دچار فشار خون بالا شدیم چه کاری می توانیم برای پایین آوردن سریع فشار خون بالا در منزل یا هر جای دیگری انجام دهیم؟ در فیلم زیر دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب به شما پاسخ خواهند داد که چه چیزی فشار خون را سریع پایین میاورد؟

اگر به دنبال دارویی هستید که به صورت اورژانسی فشار خون را کاهش دهد داروی کاپتوپریل ۲۵ میلی گرم را پیشنهاد می دهیم که به صورت قرص عرضه می شود. گاهی اوقات از قرص قرمز رنگ پی تی ان جی استفاده می شود. هر دو دارو می توانند در عرض نیم ساعت فشار خون را کاهش دهند.

اما اگر به دنبال خوراکی هستید که باعث کاهش فشار شود، مانند آبغوره یا آب زرشک، ممکن است که این موارد در کوتاه مدت مثلا ده دقیقه فشار را پایین نگه دارند اما اثرات آنها کوتاه مدت است.  سیر هم می تواند باعث کاهش فشار شود اما در موارد اورژانسی بسیار زمان می برد تا کاهش فشار رخ دهد و اثر ان هم موقت خواهد شود.

بهترین قرص‌ برای پایین آوردن فشار خون بالا

قرص‌ برای پایین آوردن فشار خون بالا

لیست زیر داروهایی هستند که با تجویز دکتر فشار خون میتوانید برای کاهش سریع فشار خون در منزل استفاده کنید.

-قرص زیر زبانی نیترات 

یکی از داروهایی که می تواند سریعا فشار خون را پایین بیاورد، قرص زیر زبانی نیترات است که می تواند طی ۵ دقیقه سبب کاهش سریع فشار خون بالا شود. از عوارض قرص زیر زبانی نیترات می توان به سردرد اشاره کرد؛ چرا که این دارو سبب گشادی عروق مغز می شود.

-فورزماید یا لازکس

به جز قرص زیر زبانی نیترات، داروی دیگری که در درمان اورژانسی فشار خون استفاده می شود، داروی فورزماید یا لازکس است که از طریق ورید تزریق می شود. اثر مثبت این دارو طی ده دقیقه سبب کاهش فوری فشار خون بالا می شود.

-قرص کاپتوپریل برای کاهش فشار خون 

داروی کاپتوپریل از جمله داروهای کاهش فشار خون است که از طریق مخاط دهان جذب می شود. به بیماران توصیه می شود که برای کاهش فشار خون بالا، دوز ۲۵ یا ۵۰ داروی کاپتوپریل را در دهان خود قرار داده و آن را بجوند تا نتیجه موثر آن را ببینند.

-داوری لابتالول

داروی لابتالول که فقط فرم تزریقی آن در ایران موجود می باشد باز هم از جمله داروهاییست که برای کاهش سریع فشار خون بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

غذاهای مفید برای کاهش فشار خون

غذاهای مفید برای کاهش فشار خون

کاهش فشار خون در طب سنتی 

کاهش فشار خون با زعفران

بعضی گیاهانی که فشار خون را پایین می‌‌آورند عبارتند از:

  • ریشه زنجبیل
  • فلفل هندی
  • برگ زیتون و زردچوبه
  • مارچوبه
  • بامیه 
  • زعفران 
۴.۲/۵ - (۶۷۵ امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
dr amir rasooli
ویزیت آنلاین
از طریق ویزیت آنلاین سوال خود را بپرسید.
میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟