دکتر محمد حسین نجفی

دکتر محمد حسین نجفی

هیپوتانسیون یا همان فشار خون پایین غیر طبیعی زمانی است که فشار خون را اندازه می گیرید و دستگاه فشار عددی کمتر از ۹۰/۶۰ میلی متر جیوه را نشان می دهد. اگر فشار خون شما خیلی پایین بیاید، می تواند باعث سرگیجه، غش یا مرگ شود. فشار خون پایین عارضه ای خطرناک نیست و معمولاً درمان می شود مگر اینکه در افراد مسن رخ دهد یا به طور ناگهانی رخ دهد. در بیماران بالای ۶۵ سال، می تواند نشان دهد که مغز و اندام ها خون کافی دریافت نمی کنند.

 اگر فشار خون شما به طور ناگهانی کاهش یابد، می تواند مغز را از خون محروم کند، که می تواند منجر به سبکی سر یا سرگیجه شود. در ادامه ی مقاله اطلاعاتی راجع به دلایل افت فشارخون وبه شما می دهیم و سپس بعترین درمان ها یا قاتل فشارخون پایین را به شما معرفی میکنیم.

قاتل فشارخون پایین درمان های خانگی و دارویی

مهمترین دلایل افت فشار خون

دلایل مختلفی برای افت فشار خون وجود دارد که عبارتند از:

لازم به ذکر است بدانید، با افزایش سن خطر ابتلا به فشار پایین افزایش می یابد. تقریباً ۱۰ تا ۲۰ درصد از افراد بالای ۶۵ سال افت فشار خون وضعیتی دارند.

قاتل فشار خون پایین چیست؟

فشار خون پایین که با علائم خطرناک همراه نباشد، معمولاً نیازی به درمان ندارد. برای کسانی که علائم دارند، بر اساس علت اصلی فشار خون پایین درمان می‌شوند.

درمان های خانگی عبارتند از:

افت فشارخون ناگهانی و درمان آن

اگر درمان های محافظه کارانه در افزایش فشار خون شما موفقیت آمیز نباشد، ممکن است پزشک نیاز به تجویز دارو داشته باشد.

درمان دارویی فشارخون پایین:

علائم افت فشار خون

اکثر پزشکان افت فشار خون را جدی نمی دانند مگر اینکه علائم قابل توجهی مانند:

اگر هرکدام از این حالات را تجربه کردید سریعا به درمانگاه مراجعه کنید و یا با ارژانس ۱۱۵ تماس بگیرید.

 تشخیص افت فشار خون

افت فشار خون به طور غیر طبیعی و بدون هیچ علامت دیگری معمولاً باعث نگرانی نمی شود و خود به خود درمان میشود. اما اگر علائمی که گفتیم را تجربه کردید، حتما برای انجام معاینات بیشتر به پزشک مراجع کنید در بیشتر موارد، پزشک شما اقدامات انجام می دهد تا ارزیابی کند که آیا فشار خون پایین یک الگوی ثابت است یا خیر یکی از اقداماتی که پزشک به شما توصیه میکند انجام دهید بستن هولتر فشارخون است، اگر اطلاعات کافی ندارید مقاله ی علت بوق زدن دستگاه هولتر فشار خون را مطالعه کنید. همچنین ممکن است آزمایش های تشخیصی دیگری را برای تعیین علت زمینه ای این بیماری تجویز کند. آزمایشاتی که ممکن است پزشک شما تجویز کند عبارتند از:

همچنین برای اطلاعات بیشتر نیاز دارید که مقالات زیر را مطالعه کنید:

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
dr amir rasooli
ویزیت آنلاین
از طریق ویزیت آنلاین سوال خود را بپرسید.
میخوای به صورت تلفنی سوالت رو از دکتر بپرسی؟