دکتر محمد حسین نجفی

دریچه میترال، در واقع یکی از چهار دریچه قلب است. دریچه های قلب، دارای فلپ هایی هستند که باز و بسته می شوند. وظیفه فلپ ها این است که، اطمینان حاصل کنند که خون در جهت درست در قلب شما و بقیه بدنتان جریان پیدا می کند. وقتی قلب شما می تپد (با هر پالس قلب)، دریچه های قلب باز می شوند تا خون از آن ها عبور کند و پس از آن، مابین ضربان های قلب، دریچه ها بسته می شوند تا از بازگشت خون به عقب جلوگیری کنند و خون به درستی در بدن جریان یابد. وقتی دریچه میترال باز می شود، خون از دهلیز چپ، به سمت بطن چپ جریان می یابد. هنگامی که بطن سمت چپ منقبض می شود، یا به عبارتی زمانی که عضله آن فشرده می شود، تا خون را به بدن پمپاژ کند، دریچه میترال محکم بسته می شود تا از برگشتن خون به عقب و برخلاف جهت جریان خون، جلوگیری کند.

پروپرانول و افتادگی دریچه میترال

بیمارانی که درگیر بیماری افتادگی دریچه میترال هستند و یا تپش قلب دارند، میتوانند برای درمان علائم خود از یک بتابلوکر مانند: قرص پروپرانول استفاده کنند. البته که مصرف هر دارویی برای بیمار باید با توجه به شرایط خاص خود بیمار و نظر پزشک متخصص باشد. لطفا هیچ دارویی را خودسرانه مصرف نکنید. ممکن است مقدار مصرفی دوز خطرناک پروپرانول باشد یا با دیگر دارو های مصرفی تداخل داشته باشد و ضرر های جبران ناپذیری را متحمل شوید.

افتادگی دریچه میترال قلب

پرولاپس دریچه میترال (MVP) چیست؟

پرولاپس دریچه میترال (یا همان افتادگی دریچه میترال)، زمانی اتفاق می افتد که فلپ های دریچه میترال قلب، شل می شوند و در هنگام پمپاژ خون، محکم بسته نمی شوند. در این حالت، ممکن است خون از دریچه به سمت عقب یعنی به سمت بطن چپ، نشت کند. به این حالت، جریان برگشتی یا رگورژیتاسیون گویند. هنگامی که پرولاپس شدید باشد، و جریان برگشتی به قلب زیاد باشد، قلب نمی تواند خون کافی را به درستی به بدن پمپاژ کند. اما در اکثر مبتلایان به پرولاپس قلب، جریان برگشتی وجود ندارد. در واقع می توان اینگونه بیان کرد که پرولاپس دریچه میترال، در اکثر افراد مبتلا به آن، مشکلی برای سلامتی آن ها، ایجاد نمی کند.

چه افرادی بیشتر در معرضMVP قرار دارند؟

هر کسی می تواند، پرولاپس دریچه میترال داشته باشد، اما این بیماری بیشتر مادرزادی است، و اکثر مبتلایان، با این بیماری متولد می شوند. این بیماری بیشتر جنبه ژنتیکی و وراثتی دارد، اما دانشمندان تا کنون علت به وجود آمدن آن را کشف نکرده اند. اما احتمال بروز این بیماری در شرایط زیر، بیشتر است.

 تشخیص بیماری افتادگی دریچه میترال 

این بیماری، اغلب در معاینه های معمول و چکاپ های پزشکی توسط پزشک تشخیص داده می شود. اگر شما جز افراد مبتلا به پرولاپس دریچه میترال هستید، پزشک معالج شما، ممکن است در حین گوش کردن به صدای ضربان قلب شما با استفاده از گوشی های پزشکی، صدای غیرطبیعی که اصطلاحا به آن  «کلیک» گفته می شود، بشنود. در زمانی که خون از طریق دریچه میترال به سمت عقب (خلاف جهت جریان خون)، جریان می یابد، قلب شما ممکن است صدایی به نام سوفل قلبی (به صداهای غیرمعمول قلب گویند)، تولید می کند.

 همچنین ممکن است برای تشخیص آن، به آزمایش های قلبی خاصی نیاز داشته باشید. اکو استرس چیست؟ بهترین آزمایش برای تشخیص پرولاپس دریچه میترال، آزمایش اکوکاردیوگرام یا همان اکو است. این آزمایش، نوعی از سونوگرافی است که در آن، از امواج صوتی برای ایجاد تصویر متحرکی از قلب استفاده می شود.

معاینه ی افتادگی دریچه میترال قلب.

علائم پرولاپس دریچه میترال چیست؟

اغلب افراد مبتلا به این بیماری، فاقد هر گونه علائم بالینی هستند. اما برخی از علائم و نشانه های پرولاپس دریچه میترال، شامل موارد زیر است:

 MVP ، باعث بروز چه مشکلاتی می شود؟

در موارد نادر، این بیماری می تواند باعث بروز مشکلات دیگری نیز شود، این مشکلات اغلب در اثر جریان برگشتی خون به قلب، ایجاد می شوند. این مشکلات می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • آریتمی: آریتمی در واقع یک مشکل قلبی است که به صورت اختلال در سرعت یا ریتم ضربان قلب شما به وجود می آید. درمان قطعی آریتمی قلبی رعایت نکاتی است که پزشک مطرح میکند.
  • اندوکاردیت: اندوماردیت در واقع به عفونت در دیواره داخلی قلب یا دریچه های قلب، گفته می شود.
  • نارسایی قلبی
تست اکوی پرولاپس دریچه ی میترال

درمان پرولاپس دریچه میترال

اکثر افراد مبتلا به پرولاپس دریچه میترال، به هیچ درمان خاصی نیاز ندارند. اگر شما از آن دسته از مبتلایان هستید که علائم جریان برگشتی ضعیفی دارید یا حتی فاقد علامت هستید، ممکن است فقط برای تسکین درد یا ناراحتی ایجاد شده، به دارو نیاز داشته باشید. اما در صورتی که شدت جریان برگشتی، زیاد باشد، ممکن است برای جلوگیری از بروز سایر مشکلات قلبی مرتبط با پرولاپس دریچه میترال، به درمان نیاز داشته باشد. برخی از درمان های پرولاپس دریچه میترال، شامل موارد زیر است:

در صورت امکان، ترمیم دریچه میترال به طور کلی به تعویض آن، ترجیح داده می شود. این مساله به این دلیل است که احتمال ضعیف شدن عضلات قلب و همینطور عفونت های احتمالی پس از عمل، در ترمیم دریچه، کمتر از زمانی است که دریچه تعویض می شود.

آیا می توان از افتادگی دریچه میترال جلوگیری کرد؟

خیر، شما نمی توانید از پرولاپس دریچه میترال جلوگیری کنید، اما در صورتی که شما مبتلا به پرولاپس دریچه میترال هستید می توانید از بروز مشکلات نادر اما جدی پس از آن، جلوگیری کنید. برخی از راه های جلوگیری از بروز این مشکلات به شرح زیر هستند:

داروهای مفید برایMVP

داروهای بلوک کننده بتا-آدرنرژیک مثل پروپرانولول در درمان تپش قلب، به‌ خصوص به علت تپش قلب ناگهانی در اقایان و موارد ناشی از ضربانات زودرس مفیدند و ممکن است در درمان درد قفسه سینه و اضطراب نیز موثر باشند. البته پروپرانولول در تمامی موارد سندرم پرولاپس میترال مفید نیست. می‌توان در بیمارانی که علائم شدید یا آریتمی قابل توجه دارند پروپرانولول را شروع کرد ولی تنها در افرادی که پاسخ بالینی می دهند، ادامه دارو توصیه می شود.

در حملات گذرای ایسکمی مغزی، استفاده از آسپرین و به ندرت، داروهای ضد‌انعقاد توصیه می شود. اگر آسپرین مصرف میکنید باید زمان مصرف قرص کاردیوسپرین(آ اس آ) را بدانید.

بعضی داروهای ضد‌افسردگی در درمان درد سینه مفید بوده‌اند. مثلا ایمی‌ پرامین قادر به کاهش درد سینه در افرادی بوده که عروق کرونر طبیعی داشته‌اند و استفاده از سرترالین (که در اصل یک داروی ضد افسردگی است) در کاهش درد سینه با منشا غیر قبلی موثر بوده است. همچنین در بعضی مطالعات، در بیماران مبتلا به درد سینه همراه با اختلالات اضطرابی، آلپرازولام (که داروی ضد اضطراب است)، اثرات مفیدی در رفع درد سینه و بهبود اختلال اضطرابی داشته است. و بالاخره آن که ورزش هوازی در بهبود علائم مربوط به درد سینه آتیپیک موثر بوده است. در موارد نادری پرولاپس دریچه میترال منجر به نارسایی شدید دریچه میترال می شود و ممکن است نیاز به جراحی دریچه داشته باشد.

بیمار مبتلا به پرولاپس میترال قلب

یک خانم پزشک ٢٧ ساله با احساس تپش قلب، ضربات کوبشی و ناگهانی قلب با احتمال افتادگی دریچه میترال به مطب مراجعه کردند و قرص برای درمان افتادگی دریچه میترال میخواهند.  و سابقه ای از هیچ بیماری خاصی ندارند. فشار خون و سایر علایم حیاتی نرمال بودند. در معاینه ضربان های قلب نابجا قابل لمس بود. در اکوی انجام شده افتادگی خفیف دریچه میترال مشاهده گردید. نارسایی دریچه مشاهده نشد.

بحث و نتیجه گیری:

حدود ۴ درصد خانها و دو درصد آقایان دچار شلی دریچه میترال و به اصطلاح پرولاپس میترال می باشند. پرولاپس میترال اغلب مشکل اساسی نبوده و بر اساس شدت آن، پزشک درمان لازم را تجویز خواهد کرد. در صورتیکه شدت پرولاپس شدید نبوده و نارسایی دریچه همراه آن وجود نداشته باشد ، بهترین راه درمان اطمینان دادن به شخص بوده و اقدام دیگری لازم ندارد. گاهی برای درمان تپش در بیماران مبتلا به پرولاپس میترال از داروهای بتابلوکر مانند پروپرانولول استفاده می نمایند. قابل ذکر است بسیاری از افرادی که در گذشته برچسب پرولاپس میترال به آنان زده شده بر اساس تعاریف جدید ، در گروه پرولاپس قرار نمیگیرند.

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق 

3.1/5 - (21 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر آرش جمعه ۲۱ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 879 مشاهده پرسش
    باسلام .وقت بخیر آقای دکتر خواهش میکنم جواب کامل بدین به خدا 1هفته هست دارم زجر میکشم باید یخورده توضیح بدم که کامل باشه (ببخشید اگه وقتتون رو میگیرم)
    1سالی هست مشکلات اعصاب و روان دارم اصلش هم بیخوابی شبانه و ذهنه درگیرمه (هرشب موقعه خواب فکرم درگیر میشه و اجازه خواب بهم رو نمیده )1سالی هست شب تا شب قرص کوئیتیاپین میخورم تا خواب برم .و علتی هم که رفتم سمت مواد همین فکرای الکی و ذهن درگیرم بود تا الان اعتیاد داشتم الان 4 روزه که به کمک قرص متادون 20 (روزی 2عدد یکی صبح و یکی عصر )ترک کردم از روزی ترک کردم احساس سبکی تفس و طپش قلب دارم البته طپش قلب بیشتر زمان کی میخوام بخوابم و استراحت کنم
    همش فکر اینکه چطوری باید نفس بکشم زمان خواب اذیتم میکنه
    احساس میکنم قلبم میخواد وایسه
    احساس میکنم میخوام سکته کنم
    خیلی دارم اذیت میشم
    موضوعی که هست به دکتر متخصص قلب مراجعه کردم نوار قلب گرفت گفت خوبه
    اِکو انجام دادم گفت افتادگی دریچه قلب خفیف داری (البته این موضوع افتادگی رو از قبل میدونستم یعنی موضوع جدیدی برام نبود )
    اِکو هم گفت خوبه و گفت بستری نیاز نیست و چندتا دارو بهم داد
    1_شربت تئوکال جی
    2_وراپامیل 40
    و زمانی که به اوراژنس رفتم به دلیل همین طپش قلب و سبکی تنفس
    دکتر اورژانس چون اعتیاد داشتم زیاد سرفه میکردم و سینه ام چرکی بود گفتم ریه ها و سینه ام چرکی هستش یه چرک خشک کن به نام تاوانکس بهم داد
    و الان داروهایی که میخورم
    صبح :متادون شربت تئوکال جیوراپامیل
    عصر:متادون چرک خشک کن تاوانکس
    شب:شربت تئوکال جیقرص خواب کوئیتیاپین

    سوال 1:استرس تداخل این داروها رو دارم در کل همش میترسم سکته کنم .چون تو گوگل که سرچ کردم نوشته بود کوئتیاپین با متادون باعث سنکوب میشه !!!!
    حالا شبا حتی با این قرص خوابی که تو این 1سال خواب میرفتم الان چند شبه که خواب نمیرم همش دارم میلرزم و میترسم که نکنه بمیرم


    سوال 2:دقیقا از وقتی این داروها رو میخورم همش میلرزم .طپش قلب دارم البته زمانی که بهش فک میکنم طپش میگیرم .آیا علت لرزش بدن و دست و پا و حالت استفراغم این داروهاست ؟

    سوال 3:متادون برای قلبم ضرر داره یا خیر ؟

    سوال چهارم :به نظر شما من از لحاظ قلبی مشکل دارم یا از لحاظ اعصاب و روان(با توجه به این احساسات) ؟

    خانوادم همش میگن تو مشکل اعصاب داری که همش این فکرای مزخرف رو میکنی
    قلبت و حتی هیچ جای دیگه ات مشکل نداره
    یعنی هیچ بیماری نداری
    فقط از لحاظ اعصاب و روان مشکل داری که خودت بد فکر میکنی

    آقای دکتر محض رضای خدا تا میشه جواب کامل بهم بدین یا اگه سوالی بود بپرسید تا جواب بدم به نتیجه ای برسم بخدا الان 5روزه خواب به چشم نیومده و همش دارم میلزم و همش احساس میکنم دارم میمیرم

    جسارت نمیکنم اگه هزینه ای باید بدم بدون تعارف حاضر به پرداختم .

    منتظر جوابتون هستم
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام. شربت تئوکال رو قطع کنید. مصرف همزمان متادون با کتیاپین ممنوع نیست ولی باید زیر نظر پزشک باشد. علایم شما جنبه استرسی دارن. نگران نباشید
    2. تصویر کاربر آرش پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      واقعا ازتون ممنونم آقای دکتر که بهم لطف کردین و جواب دادین .میخوام اگه اشکال نداره بدونم علت قطع کردن شربت چیه ؟!!!و اینکه برای این افتادگی دریچه قلب م چه دارویی استفاده کنم ؟البته دکتر متخصص گفت این افتادگی خفیف هستش و علتش عادی و عمومی هستش که ۲۰درصد مردم این مشکل رو دارن
    3. تصویر کاربر آرش پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      واقعا ازتون ممنونم آقای دکتر که بهم لطف کردین و جواب دادین .میخوام اگه اشکال نداره بدونم علت قطع کردن شربت چیه ؟!!!و اینکه برای این افتادگی دریچه قلب م چه دارویی استفاده کنم ؟البته دکتر متخصص گفت این افتادگی خفیف هستش و علتش عادی و عمومی هستش که ۲۰درصد مردم این مشکل رو دارن
    4. تصویر کاربر آرش پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      واقعا ازتون ممنونم آقای دکتر که بهم لطف کردین و جواب دادین .میخوام اگه اشکال نداره بدونم علت قطع کردن شربت چیه ؟!!!و اینکه برای این افتادگی دریچه قلب م چه دارویی استفاده کنم ؟البته دکتر متخصص گفت این افتادگی خفیف هستش و علتش عادی و عمومی هستش که ۲۰درصد مردم این مشکل رو دارن
    5. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۱ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      خواهش میکنم. شربت میتونه تپش قلب ایجاد کنه. افتادگی دریچه درمان نمیخواهد
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر قاسم یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 204 مشاهده پرسش
    افتادگی دریچه میترال دارم و خون از یکی از دریجه ها پس میزند وتپش قلب هم دارم به همراه درد قفسه سینه آیا منجر به ایست قلبی یا سکته قلبی میشود؟ درد دست چپ هم دارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      پرولاپس اصلا مهم نيست و هيچ عارضه اي نداره
      اگر اضطراب داريد حنما به روانپزشك مراجعه كنيد
  • تصویر کاربر السا چهارشنبه ۱۵ فروردین ۹۷( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    با سلام
    آقاي دكتر من ٣سال دچار پانيك هستم بعد از مراجعه به دكتر قلب گفتن پرولاپس خيلي خيلي خفيف دارم
    بيشتر مواقع يك نقطه از سينه طرف چپم درد ميكنه طوري كه با فشار رو اون نقطه پشتم هم درد ميگيره تا حالا ٤تا پزشك قلب مراجعه كردم همه نتايج سالم بود.فشارم هميشه پايينه و كم كاري تيروييد دارم.دكتر بعد تست ورزش گفتن كم تحركي و بايد پياده روي كني.امروز بعد از پياده روي ضربانم خيلي رفت بالا طوري كه نفس كم آوردم خيلي ترسيدم آيا با توجه به سالم بودن نتايج پزشكي جاي نگراني هست؟در ضمن من ٣٠ سال دارم و خانوم هستم.اين درد نقطه اي قلبم ناشي از چيست؟آيا مي تونه از گرفنگي عضله شونم باشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۵ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۵ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر سجاد چهارشنبه ۱۵ فروردین ۹۷( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 201 مشاهده پرسش
    سلام من 25 سالمه و رفتم دکتر و گفتن که افتادگی دریچه میترال دارم سه درصد گفتن اصلا بهش فکر نکن و زندگیت رو ادامه بده اما بعد از دو ماه حالم بد شد مثل تو دل خالی شدن که به صورت عجیبی تپش قلبم بالا رفت و رفتم بیمارستان ازم ازمایش قلب گرفتن نرمال بود دکتر خودم هم تست ورزش و اکو که گرفتن گفتن عالی حالم اما خودم بعضی وقت ها سوزش در قفسه سینه دارم ودست چپم سرد میشه یا سوزن سوزن میشه رفتم فوتبال بازی کنم تپش سنگینی گرفتم قدم180 وزنم 97
    راستی بعضی مواقع پشت کمرم میسوزه و گردنم حالت گرفتگی داره سرم معمولا داغه و گوشهام خیلی داغ میکنه ممنون میشم راهنماییم کنین قرص کنکوکور دادن بهم 2.5 م گ و قرص زد اضطراب
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۵ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۵ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر letters@fwfg.com چهارشنبه ۱۸ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 188 مشاهده پرسش
    سلام
    من یک دختر 15ساله هستم و چند وقت پیش به خاطر تنگی نفس خفیفی که داشتم و سابقه افتادگی دریچه میترال خانوادگی باید اکو قلب میدادم ولی خوب راستش ترسیدم و این کار رو نکردم !
    الان هم مطمئن نیستم که دچار پرولاپس هستم یا نه. ولی گاهی اوقات تپش قلب دارم و تو سینم احساس ضربا دارم( انگار قلبم به قفسه سینم کوبیده میشه و من کاملا این رو احساس میکنم ) و یه وقتایی هم انگار خودم دارم برا نفس کشیدن تلاش میکنم به جای اینکه بدون آگاهی انجام بشه و احساس میکنم اون اندازه اکسیژن مورد نیاز با تنفس طبیعی تأمین نمیشه. وقتی از پله های مدرسه بالا میرم خیلی طول میکشه تا تنفسم به حالت عادی برگرده. دو سه بار هم قسمت سمت چپ کمرم تقریبا پشت قلب احساس درد کردم . البته درد قفسه سینه و پشت کمر مداوم نیست و شاید سه چهار بار در طول ماه اتفاق بیوفته. خودم بیشتر به خاطر تنفس غیر عادی که گاهی اوقات اتفاق میوفته نگرانم !
    میخواستم بدونم با این علائم میتونید پرولاپس یا تنگی نفس رو پیش بینی کنید ؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۸ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۸ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر داریوش شنبه ۳۰ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 173 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید خدمت جناب دکتر..
    پسر ۲۶ ساله ای هستم که دریانورد هستم، به دلیل مشکلاتی که احساس کردم به پزشک قلب مراجعه کردم.. پس از آزمایش و اکو پرولاپس میترای مشاهده شد که عکس هایش را برایتان با این پرسش ارسال کردم، پرولاپس در خانواده ی ما وراثتی بوده و مادر و دایی های بنده نیز مبتلا هستند، مشکل اصلی بنده این است که به شدت آدم استرسی ای هستم و ضربانم همیشه بالاست، مشکل پانیک داشتم که در حال حاظر نصض سیتالوپرام ۲۰ و کلومیپرامین ۱۰ و در هنگام افزایش استرس آلپورازرام مصرف می کنم که مشکل پانیکم برطرف شده.. ءقای دکتر معمولا تنگیه نفس و سنگینیه قفسه سینه دارم، گاهی این در به پشت و دستم زده، گاهی نبضم ضعیف شده و احساس گیجی و منگی می کنم، سیگار می کشیدم که چند وقته ترک کردم، صبح که از خواب بیدار می شوم هیچ مشکلی ندارم و به محض اینکه یادش می افتم مشکلاتم شروع میشه، گاهی معدم سر و صدا می کنه، خیلی به ندرت دچار لرزش در قفسه سینه و بهم ریختن ریتم تپش می شوم، مشکل اصلی من فوبیای ایست قلبی است که چون وسط دریا دسترسی به پزشک ندارم دچار ایست قلبی شم و کسی به دادم نرسد، در هنگام انجام کار و فعالیت و دویدن هیچ مشکلی ندارم.. با توجه به اکو و توضیحاتم اگر راهنمایی بفرمایید ممنون می شم.. با تشکر از شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۳۰ دی ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۳۰ دی ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر سلام پنجشنبه ۲۸ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 172 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشید بنده مدتی است که دچار نرمی دریچه شدم پیش دکتر متخصص قلب رفتم و به من قرص پروپرانولول و فوروزماید و آلپرازولام را داده که هر میخورم دچار اختلال تنفسی میشوم ممنون میشم راهنماییم کنید چکار کنم آیا مصرف قرص ها را ادامه بدهم یا خیر. با تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۸ دی ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر سلام پنجشنبه ۲۸ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      با سلام وخسته نباشید. منظور من از نرمی دریچه همون افتادگی وشل بودن دریچه هست. یکی از دریچه قلب من (سه لختی) خون پس میدهد.
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۸ دی ۹۶( 6 سال پیش)
    4. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۸ دی ۹۶( 6 سال پیش)
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر ژیرو جمعه ۸ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    باسلام وقت بخیر،کودک پنج ساله داریم بعلت تب به دکتر مراجعه کردم بعدازمعاینه تشخیص صدای اضافه قلب دادکه رفتیم پیش متخصص اکو رنگیونوار قلب گرفتند گفتد افتادگی دریچه میترال دادند،وداروی پروپرانلول ده میلی گرم نصف بعد نهار تجویز کردند،،خواستم راهنمایی بفرمایید که تشخیص و تجویز داروی شما چیست؟ عکس اکو ونوار قلب پیوست میباشد،،،خیلی ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۸ دی ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۸ دی ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر سعید جمعه ۱۰ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 198 مشاهده پرسش
    بیمارایی که افتادگی دریچه میترال دارن بعد از عمل جراحی کاملا مثل اول خوب میشن؟ همسرم کمبود اکسیژن خون داره و افتادگی دریچه میترال
    بعضی شبا احساس خفگی بهش دس میده و از خواب میپره که میبرمش تو هوای باز که اکسیژن بهتر بهش برسه
    بعضی وقتا هم خیلی بیحال میشه
    و اکثر وقتا نفس نفس میزنه انگار که مسافتی رو دوئیده
    ممنون میشم کمکم کنید.
    سپاسگذارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۰ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۰ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر پورتراب جمعه ۱۰ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    باسلام خانمی هستم 49ساله با وزن 55کیلو وقد 1.55 مدتی است فشارخون بالا 16روی 9 داشته ام ودچار اضطراب واسترس میشدم وضربان قلبم بعضی مواقع 115 بود یک سری ازمایش وسونوگرافی واکوقلب هم داده ام دراکو قلب افتادگی ونرمی دریچه میترال نشان داده شده است درحال حاضرپروپرانولول 20 روزی دوعددوقرص لوزارتان اچ 20 میلی روزانه صبح یک عدد وشب نصف قرص وقرص اتورواستاتین 10 شبی یک عدد وقرص اپو- الپراز 05شبی نصف مصرف می نمایم درحال حاضر فشار خونم کنترل شده ولی هنوز بعضی مواقع با دچاراسترس ودلشوره واضطراب میشوم وقسمت بالا ی معده ام بین قفسه سینه ام دچار گرمی زیاد میشود لطفا راهنمایی بفرمایید چکارباید بکنم باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۰ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۰ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر