دکتر محمد حسین نجفی

دکتر ترک سیگار

با اینکه ترک سیگار مزایای بسیار زیادی دارد، اما برای بسیاری از افراد یک چالش بسیار بزرگ محسوب می شود. این کار ممکن است سخت باشد، اما اگر طبق برنامه ریزی دکتر ترک سیگار پیش بروید و یا از سوی اطرافیان خود حمایت شوید، این کار آسان تر خواهد شد.

مزایای ترک سیگار

دکتر ترک سیگار

ترک سیگار، سلامت کلی و حال عمومی شما را بهبود می بخشد و باعث می شود:

دلایل ترک سیگار

دکتر ترک سیگار

در حین برنامه ریزی برای ترک سیگار، دانستن علت آن از اهمیت زیادی برخوردار است. از خودتان دلیلش را بپرسید و آن را یادداشت کنید. این دلایل را با دکتر ترک سیگار و اطرافیان خود درمیان بگذارید. اگر مطمئن نیستید که چرا می خواهید سیگار را ترک کنید، از خودتان سؤالات زیر را بپرسید:

دلایل معمول برای ترک سیگار با مزایای ترک سیگار هم راستا هستند. بسیاری از افراد به این دلیل دوست دارند سیگار را ترک کنند که سیگار پرهزینه است و یا تأثیرات منفی روی سلامتی آنها دارد. سیگار کشیدن همچنین کار، فعالیت های روزمره و ارتباط با خانواده را مختل می کند.

ابزارهای ترک سیگار

دکتر ترک سیگار

ابزارهای ترک سیگار در طول سالیان دراز تحولات زیادی پیدا کرده اند و افراد، دیگر علاقمند به ترک ناگهانی سیگار نیستند. داروهای زیادی برای ترک سیگار در بازار وجود دارد و شما می توانید با مشورت دکتر ترک سیگار خود، مناسب ترین دارو را انتخاب کنید.

داروهای جایگزین نیکوتین

دکتر ترک سیگار

برای مقابله با عوارض جانبی ترک و کم کردن میل به سیگار کشیدن، باید دوز مصرفی نیکوتین را به تدریج کم کنید. سال های زیادی ست که آدامس ها و قرص های نیکوتین در بازار موجود هستند و می توان آنها را بدون نسخه از داروخانه خریداری کرد.

چسب های نیکوتین دار نیز یکی دیگر از مواردی هستند که می توان آن ها را بدون نسخه از داروخانه تهیه کرد. همچنین اسپری بینی نیکوتین یک داروی تجویزی است که می توان آن را به مدت 6 ماه استفاده کرد.

داروهای غیر نیکوتینی توسط دکتر ترک سیگار تجویز می شوند و با انسداد جریان مواد شیمیایی در مغز عمل می کنند. این داروها به شکل قرص موجود می باشند و معمولاً     7-12 هفته یا بیشتر استفاده می شوند.

قبل از مصرف هر دارویی، با دکتر ترک سیگار مشورت کنید. بیماری های جدی، تداخل با داروهای دیگر و سن عوامل مهمی هستند که به هنگام مصرف داروهای ترک سیگار باید در نظر داشته باشید.

علاوه بر دارو، خطوط تلفن مشاوره ترک سیگار، اپلیکیشن های موبایل، برنامه های ارسال پیام، گروههای حمایتی و  جوامع آنلاین می توانند در ترک سیگار به شما کمک کنند.

ترک نیکوتین

دکتر ترک سیگار

در طول چند هفته اول ترک سیگار شما ممکن است درحین تنظیم مجدد بدن خود، علائم ترک نیکوتین را تجربه کنید. علائم ترک معمولاً از چند روز تا چند هفته طول می کشند و با تنظیم مواد شیمیایی در بدن شما به تدریج متوقف می شوند.

علائم ترک سیگار ممکن است شامل موارد زیر باشند:

حمایت دکتر ترک سیگار

دکتر ترک سیگار

دکتر ترک سیگار می خواهد شما در وضعیت سلامتی خوبی سیگار را ترک کنید. با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین برنامه برای ترک سیگار را به شما ارائه دهد، ابزارهای ترک سیگار را مطابق با نیازهای شما تعیین کند و در مورد روش های مناسب برای کنترل و مقابله با علائم ترک با شما صحبت کند. دکتر ترک سیگار همچنین برای کمک به موفقیت شما، راهنمایی ها و منابع اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد.

5/5 - (4 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر