دکتر محمد حسین نجفی

بین 10 تا 20 مرتبه در روز دفع گاز از بدن کاملاً طبیعی است. در عین حال، اگر بعد از غذا خوردن احساس درد در ناحیه قفسه سینه خود دارید، طبیعی است که نگران باشید. به هر حال، اگر این درد ناشی از تجمع گاز در شکم باشد، باید آن را در ناحیه شکم خود حس کنید نه نزدیک قلب.

در حالی که ممکن است درد قفسه سینه به دلیل گاز معده باشد، اما میتواند نشان دهنده یک مشکل جدی قلبی نیز باشد. لطفاً توجه داشته باشید، چنانچه پس از مطالعه این مقاله هنوز نمی توانید با اطمینان، درد ناشی از معده را از درد قلبی افتراق دهید، احتیاط کنید و برای دریافت مراقبت به نزدیکترین اورژانس مراجعه کنید.

تشخیص درد قفسه سینه ناشی از معده

چنانچه گاز در معده یا در قسمت چپ روده بزرگ شما تجمع یابد، ممکن است در قفسه سینه خود احساس درد کنید. ممکن است در اثر بلع میزان زیادی هوا، گاز در دستگاه گوارش شما گیر کند. علاوه بر غذا و نوشیدنی، ممکن است شما مبتلا به بیماری باشید که سبب ایجاد دردهای ناشی از گاز شود مانند:

تفاوت های قابل توجهی بین درد ناشی از گاز و حمله قلبی وجود دارد. زمانی که علت این مشکل گاز باشد، احتمالاً موارد زیر را تجربه خواهید کرد:

اگر علت درد، سوزش سر دل باشد، بلافاصله پس از صرف غذا اتفاق می افتد یا می تواند در طول شب شما را از خواب بیدار کند. شما احساس خواهید کرد که سوزش ناشی از اسید، از معده به سمت گلو حرکت می کند. احتمالاً در دهان خود نیز طعم ترشی را احساس خواهید کرد. مصرف آنتی اسیدها یکی از بهترین درمان های خانگی برای درد قفسه سینه ناشی از گاز است.

دلایل دیگر مرتبط با غذا نیز وجود دارد که می تواند احساس درد ناشی از گاز در نزدیکی قفسه سینه را توجیه کند. این دلایل عبارتند از:

تفاوت درد قفسه سینه ناشی از معده و قلب

درد قفسه سینه ناشی از قلب 

چنانچه در ناحیه قفسه سینه خود درد یا سوزش احساس می کنید، ممکن است علت آن چیزی جدی تر از گاز باشد. اگر هر یک از علائم زیر همراه با درد شدید ناشی از گاز وجود دارد باید برای بررسی حمله قلبی فوراً به یک مرکز درمانی مراجعه کنید. علائم حمله قلبی شامل این موارد است:

داروهایی که بعد از آنژیوپلاستی باید مصرف کنید

درمان خانگی درد قفسه سینه و معده 

درمان گاز درد در قفسه سینه اغلب در خانه شروع می شود. درمان های خانگی زیر ممکن است به کاهش درد ناشی از گاز اضافی در قفسه سینه کمک کند:

1_ مایعات گرم بنوشید

نوشیدن مقدار زیادی مایعات می تواند به حرکت گاز اضافی در سیستم گوارش کمک کند، که می تواند درد و ناراحتی گاز را کاهش دهد. نوشیدن نوشابه های غیر گازدار از مصرف گاز اضافی جلوگیری می کند. آب گرم یا چای های گیاهی ممکن است به کاهش درد و ناراحتی برای برخی افراد کمک کند.

2_ مصرف زنجبیل 

ریشه زنجبیل به طور سنتی برای کمک به مشکلات گوارشی استفاده می شود. تحقیقات نشان می دهد که زنجبیل می تواند به برخی علائم گوارشی کمک کند. چای زنجبیل، آب نبات های جویدنی، نوشیدنی ها و محصولاتی از این دست می تواند برای شما گزینه مناسبی باشد.

3_ از محرک های احتمالی اجتناب کنید

اگر علت دقیق گاز درد در قفسه سینه مشخص نباشد، بهتر است از هر گونه محرک گوارشی احتمالی خودداری کنید. این می تواند شامل نوشابه ها و نوشابه های گازدار، شیر و محصولات لبنی و گلوتن باشد.

4_ ورزش

ورزش ممکن است به حرکت گاز در سیستم گوارش کمک کند تا از بین برود. حتی یک پیاده روی ساده!

درمان دارویی درد قفسه سینه ناشی از معده 

گزینه های درمانی پزشکی برای کمک به درد گاز در قفسه سینه در دسترس هستند. داروهای بدون نسخه، مانند بیسموت ساب سالیسیلات (پپتو بیسمول) ممکن است برخی از علائم سوء هاضمه را کاهش دهند.

شرایط مزمن، برای مثال، التهاب زخمی‌شونده روده بزرگ، رفلاکس معده، سندروم روده تحریک پذیر یا بیماری کرون، ممکن است نیاز به درمان با نسخه پزشک داشته باشند، اگرچه درمان در هر مورد متفاوت است.

در بیشتر موارد مسمومیت غذایی، فرد می تواند با درمان خانگی مانند هیدراتاسیون و استراحت بهبود یابد. در موارد بدتر، ممکن است نیاز به آنتی بیوتیک یا زمان بستری در بیمارستان داشته باشند. در برخی موارد، سنگ کیسه صفرا ممکن است با دارو قابل درمان باشد که ممکن است بدن را تشویق کند تا سنگ ها را در طول زمان حل کند.

4.1/5 - (25 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۱۹ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 244 مشاهده پرسش
    سلام دکتر دکتر سه هفته پیش آنژیو شدم گرفتگی نداشتم فقط یکی از رگ های قلب بین عضله رعد شده 30 سالمه ولی هنوز هم درد شدید بین دوتا کتف دارم که سمت چپ هم هس پشت کتف درد مال چی می تونه باشه ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۹ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      احتمالا دردتون قلبی نیست

      ممکنه گوارشی یا عضلانی یا اضطرابی باشه

  • تصویر کاربر زهرا دوشنبه ۱۴ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 157 مشاهده پرسش
    گاهی بعد انجام فعالیت با نوشیدن اب یا شربت دچار درد قفسه سینه میشم ک دردش به گردن و شانه هم میرسه ولی بعد استراحت رفع میشه این مربوط ب چی میشه؟ممنون میشم یه توضیح کوتاه بدید ک برطرفش کنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۱۴ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      ممکنه ریفلاکس معده باشه و یا قلبی باشه

      بتید تست ورزش انجام د۶ید و به دکتر گوارش هم مراجعه کنید

  • تصویر کاربر سمانه جمعه ۱۸ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 194 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید ‌‌..دختری ۲۲ ساله هستم کوهنوردی میکنم ...چند وقته حتی وقتی تایم مثلا ۱۰ دقیقه هم وایمیستم یهو گوش چپم درد میگره (وقتی سرم رو روی بالش میزارم نبض داره ولی گوشم صدا نمیده ) و قفسه سینم به شدت درد میگیره و به پشتم میزنه و تا نشینم اوکی نمیشم ....توی کوه هم توی بالا رفتن درد میگیره قفسه سینم ولی تپش قلب ندارم و نفس کشیدنم هم عادیه ....دکتر مغز و اعصاب رفتم چون سرگیجه و اینا هم داشتم مدتی و گفتن اضطراب داری و قرص پوکساکیم و گاباپنتین استفاده میکنم ‌‌‌‌...ولی این درد قفسه سینم خیلی منو نگران کرده ‌‌‌....به نظرتون مشکل قلبیه ؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۸ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      احتنالا قلبی نیست و بیشتر اضطرابیه

      اما بهتره معاینه شوید

  • تصویر کاربر M یکشنبه ۳۰ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 176 مشاهده پرسش
    سلام.پسری هستم ۲۴ ساله.چند ماهی است دچار درد قفسه ی سینه میشوم که در شب ها رخ میدهد وباعث بیخوابی میشود ومعمولا با استراحت ازبین میرود.تقریبا ماهی یکبار این اتفاق رخ میدهد.ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۳۰ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      این نوع دردها معمولا قلبی نیست و اضطرابیه

      ولی بهتره ویزیت شوید و در صورت اضطراب به روانپزشک مراجعه کنید

  • تصویر کاربر مصطفی یکشنبه ۳۰ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 9775 مشاهده پرسش
    با سلام و وقت بخیر من چند وقتیه با لمس زائده استخوانی زیر جناغ سینه یا همون زائده خنجری احساس میکنم بزرگتر از حد معمول شده و به راحتی لمس میشه یه چیزی مثل متورم شدن و هیچ درد هم ندارم فقط با لمس و بزرگ بودنش نگرانم کرده ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۳۰ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      بیماری وجود ندارد که باعث این حالت شود

      اما بهتره جهت معاینه مراجعه کنید

  • تصویر کاربر فاطمه دوشنبه ۱۷ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 148 مشاهده پرسش
    سلام خانمی 34 ساله هستم یک چند وقتی میشه که صبح ها که برای نماز بیدارمیشم احساس درد در قفسه سینه دارم موقع بلند شدن از رختخواب. احساس میکنم کسی محکم به قفسه سینم ضربه زده. و این درد باعث استرس و گاهی تپش قلبم و گاهی این درد توی بازو چپم هم منتشر میشه. واین درد معمولا یکی دو ساعتی هست و کم کم آروم میشه و معمولا در طول روز درد خاصی ندارم. لطفا منو راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۱۷ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      احتمالا درد قلبی نیست و ناشی از ریفلاکس معده هست

      با اینحال برای اظهار نظر دقیق باید معاینه شوید

  • تصویر کاربر ar شنبه ۱۵ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 170 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر .من 24 سالم هست . یه مدتی ناگهانی دست چپم درد میگیره و احساس درد در قسمت بازو چپ به خصوص دارم و احساس تپش و نا ارامی دد قفسه سینه . پارسال این مشکل جدی تر پیش اومد دو سه مرتبه متخصص مراجعه کردم نوار قلب گرفتن و اکو ولی هر دو نرمال بود و گفتن از استرس هست حالا مشکل من چیه چون در حالت معمول که حداقل ظاهرا استرس هم ندارم به سراغم میاد .
    ممنون ازتون ....
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۵ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      بعیده درد قلبی باشه

      شاید عصب دست درگیره

      بهتره به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید

  • تصویر کاربر مینا جمعه ۱۴ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 189 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر.خانمی ۳۵ ساله هستم.اکو قلب کنتراست انجام دادم یک ماه پیش.عکسشو میفرستم سوراخ کوچیک دارم شما بگید مادر زادی یا نه.سمت چب قفسه سینم بالای سینه چپ خیلی درد میکنه. مثل کمر که قولنج میشه.قفسه سینم یه دفعه میگیره و سفت میشه. از پله که بالا میرم خیلی اذییت میشم قفسه سینم سنگین میشه.سر گیجه هم دارم.وقتی که درد میگیره موقع پیاده روی هم دردش بیشتر میشه.دکتر فوق تخصص قلب رفتم دکتر بابک بیاتی. چند بار اکو گرفت.هر دفعه هم گفت خون تا قلبت میره و بر میگرده.فشار ریه داری.آخرین بار گفت اکو تخصصی بده شاید واسه یه جای دیگه بدنته ریخته بهم.بعد دکتر قلبمو عوض کردم گفتن فشار ریه نداری.میشه به خاطر سوراخ قلبم باشه.که خون به قلبم نمیرسه؟ عکس اکو واستون میفرستم شما بگید که سوراخ قلبم مادر زادی یا نه.بعد چه کاری انجام بدم که تکلیف قلبم مشخص بشه.از این درد قفسه سینه راحت شم.از صبح تا شب دستم رو قفسه سینم از درد.ممنون میشم راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر مینا جمعه ۳۱ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      Moderate size pfo by contrast study
      ppG=22mmhg
      هر کاری انجام میدم عکس نمیتونم بفرستم ولی تو برگه اکو اینا بود نوشتم واستون
    2. تصویر کاربر مینا سه شنبه ۴ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام آقای دکتر میشه جواب بدید.در اکو قلب نوشته mild tr.یعنی چی
    3. تصویر کاربر مینا پنجشنبه ۶ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام آقای دکتر.چند روز پیش ازتون سوال کردمهنوز جواب ندادید
    4. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۱ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      سوراخ مادرزادی هست ولی مشکلی ایجاد نمیکنه و کاری نمیخواد و دردتون هم به این ربط نداره

      اون هم یعنی نارسایی خفیف دریچه سمت راست که مهم نیست

      علایمتون احتمالا اصطرابیه

    5. تصویر کاربر مینا چهارشنبه ۱۲ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
      مرسی آقای دکتر.از پله ها که بالا میرم قفسه سینم درد میگیره و تپش قلب میگیرم.یه دفعه قفسه سینم میگیره.سنگین میشه.یعنی واسه اضطراب؟میشه واسه ریه باشه.بوی نم.سیگار.دود اسفند بهم میخوره نفسم تنگ میشه.
    6. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۴ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      مستونید تست ورزش بدید تا مطمین بشید

      ولی اضطراب هم میتونه درد بده

    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر صباصالحی سه شنبه ۱۱ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 173 مشاهده پرسش
    09131460256 ‌جناب دکتر شمافرمودین مراجعه کنم بامدارک...من محل زندگیم بم هست ایا واقعا بامدارک رجوع کنم میتونین تشخیص نهایی بدین و کمکم کنین؟و اگر مشکلم قلبی نباشه بازم کمکم کنین من مدت 6 ماهه درگیر دکتر وتهران و یزد و....و هنوز درد و بیرمقی و...اذیتم میکنه واقعا زندگیم تحت تاثیر این بیماریمه..تا الان هیچ پزشکی نتونسته تشخیص نهایی بده ...دکترمن جوانم و دلم میخاد مثل قبل فعالیت کنم و به زندگی برگردم ..ممنون میشم دلم رو گرم کنین و بهم اطمینان بدین که من بلوجود سختی راه و .......بیام خدمتتان دکتر واقعا خیلی عذاب میکشم ...اکه کمکم کنین تا اخرعمرمدیونتونم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۱ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      من تا نبینم نمیتونم نظر بدم

      و بهتدگزه تو شهر خودتون پزشک مراجعه کنید که مجبور نشید به دردسر بیفتید

  • تصویر کاربر مهدی چهارشنبه ۲۹ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 165 مشاهده پرسش
    با عرض سلام اقای دکتر مدتی است که جناغ سمت چپم درد دارد اما احساس میکنم درد استخوان است چون زمان که کار میکنم درد دارد اما زمانی که کار نمیکنم خوب میشود وقفسه سینه ام هم درد میکند اکثر مواقع هم صبحهها.وگاهی هم دردش تسکین می یابد اما به طور کامل بهبود نمی یابد
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۲۹ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      ممکنه دردتون قلبی باشه باید حتما تست ورزش انجام دهید

درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر