دکتر محمد حسین نجفی

atrial fibrillation

 فلاتر دهلیزی یک اختلال ریتم قلبی است و در نتیجه ضربان قلب سریع و گاهی اوقات نامنظم رخ میدهد. چنین اختلالاتی، چه در ریتم یا نظم ضربان قلب، به عنوان آریتمی شناخته شده است.

فلاتر دهلیزی چیست؟

فلاتر دهلیزی شبیه به فیبریلاسیون دهلیزی می باشد که یک اختلال ریتم قلبی است . گاهی اوقات ممکن است شما دوره ای از فلاتر دهلیزی و فیبریلاسیون دهلیزی را تجربه کنید. این اختلال می تواند گهگاه رخ دهد که به عنوان حمله های فلاتر دهلیزی ( paroxysmal atrial flutter ) شناخته می شود. در اغلب موارد، این بیماری برای روز تا چند هفته طول می کشد و به عنوان فلاتر دهلیزی مداوم شناخته می گردد.

با درمان مناسب، این بیماری به ندرت تهدیدی برای زندگی به حساب می آید . عوارض این بیماری ، به ویژه در سکته مغزی ، می تواند مخرب باشد، اما آنها می توانند با داروهای ( “رقیق کننده خون”) مانند وارفارین (کومادین) مهار شوند .

علائم بیماری فلاتر دهلیزی شامل چه مواردی است؟

برخی از افراد هیچ نشانه ای با فلاتر دهلیزی ندارند. دیگرعلائم زیر توصیف کننده آن می باشند:

  • تپش قلب (یک ضربان قلب سریع یا احساس تپش در قفسه سینه)
  • احساس تکان و لرزش در قفسه سینه
  • تنگی نفس
  • اضطراب
  • ضعف

افرادی با بیماری های قلبی یا ریوی که فلاتر دهلیزی دارند ممکن است این علایم و نشانه ها را که همچنین در زیر به آنها اشاره شده بصورت قابل توجهی تجربه کنند:

  • آنژین صدری (درد سینه یا قلبی)
  • احساس ضعف یا سردرد خفیف
  • غش کردن (سنکوپ)

علت این بیماری چیست؟

فلاتر دهلیزی ممکن است با اختلالات قلبی، یا با بیماری های قلبی، یا بیماری های نقاط دیگر بدن که قلب را تحت تاثیر قرار میدهند ایجاد گردد. این بیماری همچنین ممکن است با مصرف موادیکه مسیر پالس های الکتریکی منتقله از طریق قلب را تغییرمیدهند ایجاد شود. این بیماری می تواند پس از عمل جراحی قلب باز رخ دهد. در تعداد کمی از مردم، هیچ علت زمینه ای تا کنون پیدا نشده است.

بیماری های قلبی و یا اختلالاتی که می تواند باعث فلاتر دهلیزی شود شامل موارد زیر می باشد:

  • کاهش جریان خون به قلب (ایسکمی) به علت بیماری عروق کرونر قلب، سخت شدن رگها (تصلب شرایین یا آترواسکلروزیس) و یا حمله قلبی
  • فشار خون بالا (هایپرتانسیون)
  • بیماری عضله قلب (کاردیومیوپاتی)، به خصوص با نارسایی احتقانی قلب در ارتباط است
  • اختلالات دریچه های قلبی ، به خصوص دریچه میترال
  • یک حفره غیر طبیعی بزرگ شده در قلب (هایپرتروفی)

بیماری در نقاط دیگر بدن که قلب را تحت تاثیر قرار می دهد شامل موارد زیر است:

  • پرکاری غده تیروئید (پرکاری تیروئید)
  • یک لخته خون در یک رگ خونی در ریه ها (آمبولی ریوی)
  • بیماری های ریوی مزمن (مداوم، بلند مدت) ، مانند بیماری انسداد مزمن ریوی (COPD) و آمفیزم، که میزان اکسیژن در خون پایین تر است

موادی که ممکن است به ایجاد فلاتر دهلیزی کمک کنند شامل موارد زیر است:

  • الکل (شراب، آبجو، و یا مشروب )
  • محرک هایی مانند کوکائین، آمفتامین، قرص رژیم غذایی، داروهای سرماخوردگی و حتی کافئین

فلاتر دهلیزی که بطور نزدیکی با آریتمی دیگری به نام فیبریلاسیون دهلیزی ارتباط دارد . فلاتر دهلیزی و فیبریلاسیون دهلیزی گاهی اوقات با هم رخ می دهند.

تشخیص فلاتر دهلیزی

پزشک ممکن است بعد از معاینه به آریتمی مشکوک شود. از آنجا که بسیاری آریتمی های مختلف می توانند علائم مشابهی ایجاد کنند، ارزیابی در ابتدا بر روی رد کردن آنهایی که خطرناک ترهستند ، تمرکز دارد.

۱- تشخیص فلاتر دهلیزی به کمک نوار قلب یا ECG

یک آزمون ساده، نوار قلب (ECG)، می تواند کمک زیادی در مورد آنچه در قلب اتفاق افتاده ، خبر دهد. ECG و ثبت سابقه پالس های الکتریکی می تواند وضعیت ضربان قلب را کنترل کند.

– یافته ECG بی نظمی در ضربان قلب و اختلال در قلب برجسته میکنند .

– در آریتمی، tracings ECG می تواند به تعیین دقیق نوع آریتمی و جایی از قلب که از آن منشا میگیرد کمک کند .

– در ECG همچنین نشانه هایی از حمله قلبی، ایسکمی قلبی، بزرگ شدن غیر طبیعی قلب (هایپرتروفی)، اختلالات انتقال، و اختلالات شیمیایی و الکترولیت های خاص در بافت قلب را نشان می دهد.

گاهی اوقات مردم علائم آریتمی نشان می دهند اما زمانی که ECG ثبت شد ، نتیجه طبیعی است. این بدین معناست که آریتمیگهگاه رخ میدهد (فلاتر دهلیزی حمله ای)، یک بیماری مشترک، و یا ممکن است بدین معنی باشد که آریتمی وجود ندارد، و احساس عجیب قلبی و یا پرش به دلیل عوامل دیگری مانند اضطراب است . اگر نتیجه نوار قلبی طبیعی است، یک ECG سیار ممکن است برای ۲۴ ساعت با استفاده از یک مانیتور هولتر و یا برای یک دوره طولانی با استفاده از یک مانیتور event انجام شود .

نوار قلب سیار شامل اینست که یک فرد یک دستگاه مانیتور برای چند روز در حالی فعالیت های عادی خود را انجام میدهد بپوشد . هدف از ECG سیار بدست آوردن مستنداتی از آریتمی است.

۲- تشخیص فلاتر دهلیزی به کمک دستگاه هولتر مانیتورینگ

یک دستگاهی که با عنوان هولتر  مانیتورینگ شناخته شده معمولا ریتم قلب به طور مستمر برای ۴۸-۲۴ ساعت ثبت میکند . برخی از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ترجیح می دهند که دستگاه برای بیش از ۴۸-۲۴ ساعت برای ثبت متناوب ریتم قلب ، پوشیده شود . در این موارد، ثبت کننده event استفاده میشود. هر دو مانیتور هولتر و event کار ثبت را بخوبی انجام میدهند . نکته مهم این است که مدارک مهمی از آریتمی در صورت وجود توسط نوار قلبی ، بدست می آید.

۳- تشخیص فلاتر دهیلیزی به کمک اکوکاردیوگرام

اکوکاردیوگرام یک تست اولتراسوند است که از امواج صوتی یک تصویر از داخل قلب در حال تپش ایجاد می کند . در این آزمایش، یک پروب سونوگرافی بر روی دیوار قفسه سینه بیرونی قرارمیگیرد ، و تصاویر به دست آمده در یک مانیتور مشاهده می گردد. این تست برای شناسایی مشکلات دریچه قلب ، و بررسی عملکرد بطن ، و یا برای دیدن لخته های خونی در دهلیز انجام می شود .

اکوکاردیوگرافی تست غیر تهاجمی ایمن از تکنیکی مشابه آنچه که برای ارزیابی جنین در دوران بارداری استفاده می شود، به کار می رود. این آزمایش همیشه در اورژانس انجام نمیشود.

گهگاه، فلاتر دهلیزی در افرادی بدون هیچ علائمی ، زمانی که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی تان شما را به دلایل دیگری معاینه میکنند ، ممکن است تشخیص داده شود. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی ممکن است متوجه صداهای غیر طبیعی قلب و یا یک پالس غیر معمول در معاینه فیزیکی شوند، و ممکن است یک نوار قلبی از شما بخواهند.

چه زمانی به دنبال مراقبت های پزشکی باشید؟

– اگر یک فرد هر یک از علائم مطرح شده برای فلاتر دهلیزی تجربه کند ، باید برای تنظیم یک قرار ملاقات با پزشک تماس بگیرد . اگر علایم شدید و یا هشدار دهنده است، باید از اورژانس پزشکی کمک خواست.

– اگر یک فرد هر نوع دارو برای فلاتر دهلیزی مصرف و یک تغییر و یا بدتر شدن علائم، تجربه کند باید با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تماس بگیرد .

– اگر یک فرد با این اختلال تشخیص داده شد و در حال درمان است ، اگر هر یک از علائم زیر را تجربه کرد مراقبت های پزشکی باید فورا در بخش اورژانس بیمارستان پیگیری شود:

  • درد قفسه سینه
  • احساس ضعف یا سردرد خفیف
  • غش کردن

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی در تهران

برای تعیین وقت بر روی نوبت دهی اینترنتی کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]
  • تصویر کاربر سميرا دوشنبه ۲۴ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 261 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام.من و همسرم حدود يكماهه كه شبي نصف اسپرين و چند روزي هست كه بك شب در ميون مصرف ميكنيم.همسرم ٤٧ ساله و با چربي ٢٢٠ هست كه با تحويز دكتر قرص چربي با دوز ٢٠ مصرف ميكنه و پدرش سابقه بيماري قلبي داشت در سن ٥٠ سالگي در اثر سكته قلبي فوت كرده ،ه و همينطور همسرم كبد چرب داره و سالهاست ترشح اسيد معده داره كه با تجويز دكتر چند ماهي امپرازول مصرف ميكرد و مدتي مشكلي نداشت ولي در حال حاضر داروي معده مصرف نميكنه ولي خيلي وقتها رفلاكس معده رو هم داره.و خودم هم ٤٤ ساله هستم چندين ساله دارم كه ريزش مو دارم و موهاي خيلي كم حجم و نازكي دارم و بابت اين مشكل ويتامينهاي مختلف مصرف كردم و با تجويز دكتر قرص اسپيرونولاكتون مصرف ميكنم و همينطور حدود ٦ ماهه بدليل اضطراب بالا با تجويز دكتر قرصهاي بوپروپيون و بوسپانكس را مصرف ميكنم و امروز كه از خواب بيدار شدم سمت راست پشتم درد ميكنه ،سوالم اينه كه ايا با اين شرح حال مصرف اسپرين براي منو همسرم ايرادي داره يا خير؟ممنون از پاسخگوييتون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۴ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      واقعن ضرورتی ندارد به خصوص که دیابت هم ندارید، سر فرصت یک نوارقلب بگیرید
  • تصویر کاربر مهسا یکشنبه ۲۳ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 217 مشاهده پرسش
    باسلام جناب دکتر ، عذر می خوام مصرف آسپیرین و پروپانول با هم منعی و عوارضی دارد ( یعنی موردی ندارد که در طول روز در فواصل زمانی مختلف مصرف شوند) ؟ و اگر منعی ندارند زمان مناسب مصرف هرکدام چه زمانی از طول روز بهتر هست ؟ و آیا شما برای افراد بالای ۶۰ سال مصرف قرص آسپیرین رو توصیه می کنید ؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۳ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      نه منعی ندارند و از نظر زمانی هم فرق چندانی ندارد. اگر فردی سابقه ی گرفتگی قلبی ندارد یا دیابتی نیست نیازی به مصرف اسپرین ندارد
  • تصویر کاربر K1 یکشنبه ۲۳ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 457 مشاهده پرسش
    باسلام جناب دکتر ، من مبتلا به همورویید و شقاق توامان هستم ، بخاطر شرایط کرونا ویروس ، قراربود جراجی کنم که فعلا منصرف شدم تا اوضاع ویروس بسامان بشه ، سال گذشته بخاطر خون ریزی شدیدم ، دکتر این قرص را بمن تجویز کرد ...
    سوالم اینجاست ، باتوجه به شرایط من ، آیا اگر این قرص را مصرف کنم ، برام مناسب هست یا نه واگر هست ، بخاطر عوارض آتیش ، چقدر و در چه مواقع مصرف کنم و آیا داروی مناسب دیگری شما صلاح میدانید یا همین تریسید ، را مصرف کنم ، تا راهی برای درمان قطعی پیدا کنم یا زمانی برسه که بیمارستان ها بخاطر مشکل کرونا ویروس ایمن بشه....
    ممنون میشم راهنمایی کنید????
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۳ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      کدام قرص؟ اسمش را می فرمایید؟ البته در مورد این مسایل بنده صاحب نظر نیستم باید از جراح مشورت بخواهید
  • تصویر کاربر هدایتی چهارشنبه ۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 320 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من شهریور آزمایش دادم قندم ۱۲۶ بود الان برای اولین بار الان توی خونه قندمو میگیرم رفته بالاتر ۱۳۲ هر روز که میگیرم کمی بیشتر یا کمتر آیا من دیابت دارم میتونم خودم قرص متفورمین استفاده کنم ای وان سی هم ۷ر۵ بود لطفا راهنمایی کنید اگر قرارقرص بخورم چقدر روزی چند عدد بخاطر کرونا میتر سم برم دکتر ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      اگر ای وان سی این است هنوز دیابت ندارید و دارو لازم نیست ولی در مرحله ی پیش دیابت هستید حتمن رژیم غذایی رعایت کنید و ورزش و هر سه ماه قند ناشتا در ازمایشگاه چک کنید
  • تصویر کاربر سمیه چهارشنبه ۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 312 مشاهده پرسش
    سلام، وقتتون بخیر، من حدود ۶ الی ۷ ماه پیش بدلیل ضربان بالای قلبم در حالت عادی به دکتر مراجعه کردم و گفتن ک من پرولاپس شدید قلبی دارم و قرص متازیرو رو تجویز کردن، یک مدت استفاده کردم بهتر شدم و بعد قطع کردم، الان حدود ۲۰ روز هست ک بدلیل ضربان شدید مجبور به استفاده مجدد شدم، اما چند روزی هست که احساس میکنم افسردگی دارم، البته من ۲ سال پیش افسردگی داشتم که با درمان خوب شده بودم، ولی این چند روز حال خوبی ندارم، با اینکه ۲ شب هست متازیرو استفاده نمیکنم ولی اون حس افسردگی هست و من بسیار میترسم که دوباره بیماری قبلی من اوت کنه،بنظر شما میتونه از عوارض متازیرو باشه؟ و اینکه درصورت قطع قرص امکان بهبودی من وجود داره؟ سپاس از شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      از عوارض متازیرو بروز علایم افسردگی است. بخاطر طپشتان که باید دارو را استفاده کنید ولی اگر علایم افسردگی اذیتتان می کند باید یک متخصص روانپزشکی معاینه کنند تا در صورت نیاز دارو تجویز کنند برای شما
  • تصویر کاربر فاطمه سه شنبه ۴ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 346 مشاهده پرسش
    چگونه داری را بشناسیم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۴ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      چه دارویی را؟
  • تصویر کاربر Eli چهارشنبه ۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 331 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر عزیز
    من قبلا هم مزاحمتون شده بودم برای پریکاردیت بعد از کرونا که سه ماه پیش مبتلا شده بودم و عوارضش هنوز ادامه داره و به خاطر تشخیص پریکاردیت الان کلشیسین مصرف میکنم. و فرمودین ازمایش crp انجام بدم که هنوز نتونستم. حتما بعد از ازمایش مزاحمتون میشم.
    تو کامنتها در مورد دارو برای تری گلیسیرید بالای ۳۰۰ و کلسترول بالای ۲۰۰ پرسیده بودم که فرموده بودین باید دارو مصرف کنم. البته خیلی وقته این مشکل رو دارم ولی قبل از کرونا پیاده روی میکردم ولی الان بخصوص بعد از مبتلا شدن به کرونا برام اصلا مقدور نیست. ممنون میشم اگه راهنماییم کنین که چه دارویی استفاده کنم که با کشیسین و پروپرانولول و فلوکسیتین و مونته لوکاس و یه عالمه ویتامین و لنسو پرازول و لووتیروکسین در تضاد نباشه ????.
    واقعا شرمنده و ممنون از راهنماییتون.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۴ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      لیست کامل داروهایتان را بنویسید
    2. تصویر کاربر Eli سه شنبه ۴ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      لووتیروکسین و ملاتونین
      لنسو پرازول ویتامین دی ۲۰۰۰
      فلوکسیتین ویتامین سی۱۰۰۰
      پروپرانولول زینک ۳۰
      کلشیسین ویتامین ب۱۲
      مونته لوکاس گاهی کلسیم و مولتی ویتامین
      اسپرین ۸۱ و گاهی کیوتن ...
      هر ماه هم ده روز دوفاستون

      جدیدا هم بعد از کرونا اینقدر جوش زدم داکسی سایکلین بهم تجویز کردن. چند روزه اونم میخورم. کلا خودم و معده ام داغون شدیم. سابقه ی کمکاری تیرویید و هلوکوباکتر و مشکلات معده رو هم از قبل داشتم. چربی خون هم بود ولی خیلی پیاده روی میکردم و تنیس بازی میکردم . الان بعد کرونا نمیتونم. دکتر ریه گفت تا ۶ ماه ممنوع الورزش فقط پیاده روی اروم . کبد چرب هم گرید یک. فریتین هم اومده رو ۲۰.
      واقعا شرمنده و ممنون از اطف و‌کمکتون.
    3. تصویر کاربر Eli چهارشنبه ۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      و یک هفته است کمی گوش چپ درد میکنه و داکسی رو به خاطر جوش و گوش مصرف میکنم. که نمیدونم واقعا این گوش درد هم به کرونا مربوطه یا نه. چون گاهی چشم چپ هم کمی درد و سوزش میگیره????????????
    4. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      قرص اتورواستاتین 20 را برای چریی سه ماه استفاده کنید و مجددا تست بدهید، به نظرم با این حجم دارو ویتامین سی را قطع کنید ویتامین د را هم اول ازمایش بدهید اگر لازم بود ادامه بدهید، کیوتن هم فایده ندارد مصرف نکنید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر Eli پنجشنبه ۲۹ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 283 مشاهده پرسش
    با سلام و تشکر خدمت شما
    اقای دکتر عزیز من قبلا هم مزاحمتون شده بودم که برای پریکاردیت بعد از کرونا ، اول ایندومتاسین و الان یه هفته است که کلشیسین استفاده میکنم.سه ماه پیش مبتلا شدم. و ازتون پرسیده بودم میتونه ویروس هنوز باشه یا نه. فرمودین از عوارض کرونا پریکاردیت هست.... راستش از امروز یه کم دچار کز کز پا و دست شدم. میخواستم بدونم که از عوارض داروی کلشیسین هست یا نه. البته فلوواکسامین هم شروع کردم. چون جدیدا خیلی مضطرب شدم..... یه کم نگران شدم از نظر واکنشهای خود ایمنی مثل رماتیسم و گلن باره. البته اکو کردم دو سه بار و تا حالا دکتر چیزی از رماتیسم نگفته. ولی خواستم از شما بپرسم پیگیری لازمه یا نه. شما خیلی پزشک با معلوماتی هستین. ممنونم واقعا از لطفتون.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۹ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      نه کلشیسین گزگز دست و پا نمی دهد، این علایم با مسایل اضطرابی دیده می شود به نظرم مدتی صبر کنید خودش خود به خود رفع می شود نگران نباشید
    2. تصویر کاربر Eli پنجشنبه ۲۹ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      سپاس فراوان و واقعا ممنون از لطفتون ????????
    3. تصویر کاربر Eli پنجشنبه ۲۹ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      بسیار ممنون و‌ متشکر از محبتتون
      من نیخوام ۵ ستاره بدم ولی هر کار میکنم نمیشه. مشکل داره یا من بلد نیستم. در هر صورت شما بهترین هستین ????
    4. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۹ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      سلامت باشید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا چهارشنبه ۲۸ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 272 مشاهده پرسش
    با عرض سلام خدمت جناب دکتر محمد حسن نجفی
    63 سال سن دارم. سال 88 یک استنت برام گذاشتند. که در مهر 96 به دلیل بسته شدن استنت، مجددا انژوگرافی شده، و پس از باز کردن آن، 4 استنت دیگر برایم گذاشتند. در بهمن 98 جهت کنترل وضعیت قلبم اسکن قلب را انجام داده ام که به همراه مدارکی دیگر پیوست می باشد. اکنون 3سال است که دارو مصرف میکنم (آسپرین - پلاویکس- متورال- آتوراستاتین) فشارخون، دیابت، یا بیماری دیگری ندارم. ودر حال حاضر هیچ مشکل خاصی در ارتباط با بالا رفتن ضربان، و یا در حال ورزش کردن احساس نمی کنم. لطفا بفرمائید داروها را چگونه ادامه دهم.
    با تشکرقبلی
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۲۸ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      اسپرین و متورال و اتورواستاتین را که تقریبن باید مادام العمر ادامه دهید، در مورد پلاویکس معمولن بعد از یکی دو سال دارو را می توان قطع کرد ولی این مورد را حتمن از پزشکی که استنت برایتان گذاشته سوال کنید، چون به خصوص در مورد شما که چند استنت دارید صلاح بدانند فعلن ادامه دهید، اگر هم قرار باشد ادامه دهید می شود نمونه ی ایرانی اش مثل اسویکس را استفاده کرد
  • تصویر کاربر آراسته چهارشنبه ۲۸ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 218 مشاهده پرسش
    با عرض سلام وخسته نباشيد
    خانم ٣٧ساله هستم به دليل دو باردارى ناموفق به تشخيص پزشك براى باردارى بعدى آسپرين و در طول باردارى آمپول انوكساپارين تجويز شد. دكتر بهم گفت تا آخر عمرت بايد آسپرين رو مصرف كنى. الان دوسال از زايمانم گذشته و دارم مصرف ميكنم آيا بايد ادامه بدم؟
    يا اينكه تحت نظر ادامه بدم؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۲۸ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      به نظرم یک بار نزد روماتولوژیست ویزیت شوید تا علت این ماجرا کاملن بررسی شود بعد بر اساس ان تصمیم گیری شود ولی معمولن درمان با اسپرین در این شرایط بلندمدت است
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر ن،نجفي پنجشنبه ۶ آبان ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 291 مشاهده پرسش
    جناب دكتر،باعرض سلام و وقت بخير
    من٢هفته قبل بعلت وجود يك حفره در مابين بطن رأست و چپ عمل قلب بازانجام دادم،عمل باموفقيت انجام شد،باتوجه به اينكه هيچگونه بيماري من جمله قندخون و ياپرفشاري ياكم فشاري ندارم،اما ضربان قلبم گاها بالأست معمولا مابين ١٢٠الي ١٣٠البته قرص كارديلول و فورزمايد و وارفارين استفاده ميكنم،حتي باوجودافزايش دوز قرص كارديلول بازهم تأثيري برميزان كاهش ضربان قلبم نداشته است،البته هيچگونه علائم ديگه ندارم،بزرگواري فرمايد راهنمايي بفرماييد بايدچكاركنم،ضمنانسبت به قرص متروال هم حساسيت دارم،باتشكر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۶ آبان ۹۵( 7 سال پیش)
      د
      سلام
      وز كاروديلول چه مقدار؟ ميزان
      وزن شما چقدر است
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟