دکتر محمد حسین نجفی

atrial fibrillation

 فلاتر دهلیزی یک اختلال ریتم قلبی است و در نتیجه ضربان قلب سریع و گاهی اوقات نامنظم رخ میدهد. چنین اختلالاتی، چه در ریتم یا نظم ضربان قلب، به عنوان آریتمی شناخته شده است.

فلاتر دهلیزی چیست؟

فلاتر دهلیزی شبیه به فیبریلاسیون دهلیزی می باشد که یک اختلال ریتم قلبی است . گاهی اوقات ممکن است شما دوره ای از فلاتر دهلیزی و فیبریلاسیون دهلیزی را تجربه کنید. این اختلال می تواند گهگاه رخ دهد که به عنوان حمله های فلاتر دهلیزی ( paroxysmal atrial flutter ) شناخته می شود. در اغلب موارد، این بیماری برای روز تا چند هفته طول می کشد و به عنوان فلاتر دهلیزی مداوم شناخته می گردد.

با درمان مناسب، این بیماری به ندرت تهدیدی برای زندگی به حساب می آید . عوارض این بیماری ، به ویژه در سکته مغزی ، می تواند مخرب باشد، اما آنها می توانند با داروهای ( “رقیق کننده خون”) مانند وارفارین (کومادین) مهار شوند .

علائم بیماری فلاتر دهلیزی شامل چه مواردی است؟

برخی از افراد هیچ نشانه ای با فلاتر دهلیزی ندارند. دیگرعلائم زیر توصیف کننده آن می باشند:

  • تپش قلب (یک ضربان قلب سریع یا احساس تپش در قفسه سینه)
  • احساس تکان و لرزش در قفسه سینه
  • تنگی نفس
  • اضطراب
  • ضعف

افرادی با بیماری های قلبی یا ریوی که فلاتر دهلیزی دارند ممکن است این علایم و نشانه ها را که همچنین در زیر به آنها اشاره شده بصورت قابل توجهی تجربه کنند:

  • آنژین صدری (درد سینه یا قلبی)
  • احساس ضعف یا سردرد خفیف
  • غش کردن (سنکوپ)

علت این بیماری چیست؟

فلاتر دهلیزی ممکن است با اختلالات قلبی، یا با بیماری های قلبی، یا بیماری های نقاط دیگر بدن که قلب را تحت تاثیر قرار میدهند ایجاد گردد. این بیماری همچنین ممکن است با مصرف موادیکه مسیر پالس های الکتریکی منتقله از طریق قلب را تغییرمیدهند ایجاد شود. این بیماری می تواند پس از عمل جراحی قلب باز رخ دهد. در تعداد کمی از مردم، هیچ علت زمینه ای تا کنون پیدا نشده است.

بیماری های قلبی و یا اختلالاتی که می تواند باعث فلاتر دهلیزی شود شامل موارد زیر می باشد:

  • کاهش جریان خون به قلب (ایسکمی) به علت بیماری عروق کرونر قلب، سخت شدن رگها (تصلب شرایین یا آترواسکلروزیس) و یا حمله قلبی
  • فشار خون بالا (هایپرتانسیون)
  • بیماری عضله قلب (کاردیومیوپاتی)، به خصوص با نارسایی احتقانی قلب در ارتباط است
  • اختلالات دریچه های قلبی ، به خصوص دریچه میترال
  • یک حفره غیر طبیعی بزرگ شده در قلب (هایپرتروفی)

بیماری در نقاط دیگر بدن که قلب را تحت تاثیر قرار می دهد شامل موارد زیر است:

  • پرکاری غده تیروئید (پرکاری تیروئید)
  • یک لخته خون در یک رگ خونی در ریه ها (آمبولی ریوی)
  • بیماری های ریوی مزمن (مداوم، بلند مدت) ، مانند بیماری انسداد مزمن ریوی (COPD) و آمفیزم، که میزان اکسیژن در خون پایین تر است

موادی که ممکن است به ایجاد فلاتر دهلیزی کمک کنند شامل موارد زیر است:

  • الکل (شراب، آبجو، و یا مشروب )
  • محرک هایی مانند کوکائین، آمفتامین، قرص رژیم غذایی، داروهای سرماخوردگی و حتی کافئین

فلاتر دهلیزی که بطور نزدیکی با آریتمی دیگری به نام فیبریلاسیون دهلیزی ارتباط دارد . فلاتر دهلیزی و فیبریلاسیون دهلیزی گاهی اوقات با هم رخ می دهند.

تشخیص فلاتر دهلیزی

پزشک ممکن است بعد از معاینه به آریتمی مشکوک شود. از آنجا که بسیاری آریتمی های مختلف می توانند علائم مشابهی ایجاد کنند، ارزیابی در ابتدا بر روی رد کردن آنهایی که خطرناک ترهستند ، تمرکز دارد.

۱- تشخیص فلاتر دهلیزی به کمک نوار قلب یا ECG

یک آزمون ساده، نوار قلب (ECG)، می تواند کمک زیادی در مورد آنچه در قلب اتفاق افتاده ، خبر دهد. ECG و ثبت سابقه پالس های الکتریکی می تواند وضعیت ضربان قلب را کنترل کند.

– یافته ECG بی نظمی در ضربان قلب و اختلال در قلب برجسته میکنند .

– در آریتمی، tracings ECG می تواند به تعیین دقیق نوع آریتمی و جایی از قلب که از آن منشا میگیرد کمک کند .

– در ECG همچنین نشانه هایی از حمله قلبی، ایسکمی قلبی، بزرگ شدن غیر طبیعی قلب (هایپرتروفی)، اختلالات انتقال، و اختلالات شیمیایی و الکترولیت های خاص در بافت قلب را نشان می دهد.

گاهی اوقات مردم علائم آریتمی نشان می دهند اما زمانی که ECG ثبت شد ، نتیجه طبیعی است. این بدین معناست که آریتمیگهگاه رخ میدهد (فلاتر دهلیزی حمله ای)، یک بیماری مشترک، و یا ممکن است بدین معنی باشد که آریتمی وجود ندارد، و احساس عجیب قلبی و یا پرش به دلیل عوامل دیگری مانند اضطراب است . اگر نتیجه نوار قلبی طبیعی است، یک ECG سیار ممکن است برای ۲۴ ساعت با استفاده از یک مانیتور هولتر و یا برای یک دوره طولانی با استفاده از یک مانیتور event انجام شود .

نوار قلب سیار شامل اینست که یک فرد یک دستگاه مانیتور برای چند روز در حالی فعالیت های عادی خود را انجام میدهد بپوشد . هدف از ECG سیار بدست آوردن مستنداتی از آریتمی است.

۲- تشخیص فلاتر دهلیزی به کمک دستگاه هولتر مانیتورینگ

یک دستگاهی که با عنوان هولتر  مانیتورینگ شناخته شده معمولا ریتم قلب به طور مستمر برای ۴۸-۲۴ ساعت ثبت میکند . برخی از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ترجیح می دهند که دستگاه برای بیش از ۴۸-۲۴ ساعت برای ثبت متناوب ریتم قلب ، پوشیده شود . در این موارد، ثبت کننده event استفاده میشود. هر دو مانیتور هولتر و event کار ثبت را بخوبی انجام میدهند . نکته مهم این است که مدارک مهمی از آریتمی در صورت وجود توسط نوار قلبی ، بدست می آید.

۳- تشخیص فلاتر دهیلیزی به کمک اکوکاردیوگرام

اکوکاردیوگرام یک تست اولتراسوند است که از امواج صوتی یک تصویر از داخل قلب در حال تپش ایجاد می کند . در این آزمایش، یک پروب سونوگرافی بر روی دیوار قفسه سینه بیرونی قرارمیگیرد ، و تصاویر به دست آمده در یک مانیتور مشاهده می گردد. این تست برای شناسایی مشکلات دریچه قلب ، و بررسی عملکرد بطن ، و یا برای دیدن لخته های خونی در دهلیز انجام می شود .

اکوکاردیوگرافی تست غیر تهاجمی ایمن از تکنیکی مشابه آنچه که برای ارزیابی جنین در دوران بارداری استفاده می شود، به کار می رود. این آزمایش همیشه در اورژانس انجام نمیشود.

گهگاه، فلاتر دهلیزی در افرادی بدون هیچ علائمی ، زمانی که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی تان شما را به دلایل دیگری معاینه میکنند ، ممکن است تشخیص داده شود. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی ممکن است متوجه صداهای غیر طبیعی قلب و یا یک پالس غیر معمول در معاینه فیزیکی شوند، و ممکن است یک نوار قلبی از شما بخواهند.

چه زمانی به دنبال مراقبت های پزشکی باشید؟

– اگر یک فرد هر یک از علائم مطرح شده برای فلاتر دهلیزی تجربه کند ، باید برای تنظیم یک قرار ملاقات با پزشک تماس بگیرد . اگر علایم شدید و یا هشدار دهنده است، باید از اورژانس پزشکی کمک خواست.

– اگر یک فرد هر نوع دارو برای فلاتر دهلیزی مصرف و یک تغییر و یا بدتر شدن علائم، تجربه کند باید با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تماس بگیرد .

– اگر یک فرد با این اختلال تشخیص داده شد و در حال درمان است ، اگر هر یک از علائم زیر را تجربه کرد مراقبت های پزشکی باید فورا در بخش اورژانس بیمارستان پیگیری شود:

  • درد قفسه سینه
  • احساس ضعف یا سردرد خفیف
  • غش کردن

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی در تهران

برای تعیین وقت بر روی نوبت دهی اینترنتی کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]
  • تصویر کاربر ستاره پنجشنبه ۴ فروردین ۱( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 191 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر

    من ۶۶ سالمه، با سابقه عمل قلب باز و دیابت دارم
    داروهایی که مصرف میکنم شامل:
    والزومیکس، زیلت، گلوکوفاژ، رزرواستاتین، گلوریپا، سوستاک، نولپازا
    یه سوال از حضورتون داشتم، اگر گاهی لازم باشه برای درد خای عضلانی، قرص مسکن مصرف کنم با توجه به شرایطم چه مسکنی رو‌توصیه میکنید ممنون میشم راهنماییم کنید.
    1. تصویر کاربر ستاره شنبه ۲۸ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      سلام اقای دکتر وقتتون بخیر

      من ۶۶ سالمه، با سابقه عمل قلب باز و دیابت دارم
      داروهایی که مصرف میکنم شامل:
      والزومیکس، زیلت، گلوکوفاژ، رزرواستاتین، گلوریپا، سوستاک، نولپازا
      یه سوال از حضورتون داشتم، اگر گاهی لازم باشه برای درد های عضلانی، قرص مسکن مصرف کنم با توجه به شرایطم چه مسکنی رو‌توصیه میکنید ممنون میشم راهنماییم کنید.
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۴ فروردین ۱( 2 سال پیش)
      بهترین مسکن برای شما استامینوفنن است که با داروهایتان تداخل نمیکند در موارد بسیار کم هم ناپروکسن گزینه ی خوبی است
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر تقی پنجشنبه ۴ فروردین ۱( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 172 مشاهده پرسش
    سلام من بعد از نزدیکی دچار سر درد و کسلی شدید و گرفتگی عضلات میشم تا دو هفته این ادامه داره. و بدنم خیلی ضعیف میشه دکتر این پرانول 10 رو واسم نوشت روزی سه مرتبه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۴ فروردین ۱( 2 سال پیش)
      یک بار اکو کنید و از نظر بالابودن فشارخون بررسی شوید
  • تصویر کاربر Afsaneh پنجشنبه ۲۸ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 156 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر جناب دکتر نجفی برای بنده قرص اکتوسرک (بتاهیسین دی هیدروکلراید ۸ میلی گرم ) تجویز کردند اما نوع دستور و نصرف را برایم فراموش کردند چند بارهم تماس گرفتم ممنون میشم پاسخ گو باشید . سپاس فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۸ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      هفته ی اول مصرف صبح و شب هفته ی دوم و سوم روزانه یک عدد
  • تصویر کاربر محمدی سه شنبه ۱۲ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 238 مشاهده پرسش
    سلام چربی ال دی ال ۱۵۰ و کلسترول ۲۴۶ قرص شبی ۱ عدد مصرف میکنم حدودا مدت ۲۰ روزه که دارو رو مصرف میگنم ولی احساس خارش در پاها و دست دارم مخصوصا عصرها و شب ها . ایا امکان داره از این قرص باشه میشه مقدارش کم بشه ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۲ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      بله ممکن است عارضه ی دارویی باشد مدتی دارو را یک روز در میان استفاده کنید احتمالا عارضه رفع شود اگر نشد دارو باید تغییر کند
  • تصویر کاربر مصطفی پنجشنبه ۲۳ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 251 مشاهده پرسش
    وقت بخیر اقای دکتر
    ازمایش چکاپ کامل خون انجام دادم
    میشه لطفا مطالعه کنید در صورت امکان ویزیت تلفنی میخوام داشته باشم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۳ دی ۰( 2 سال پیش)
      چربی خونتان خیلی بالاست. نیاز به مصرف دارو دارد. قند هم لب مرز است که فعلا رژیم غذایی و ورزش کفایت میکند
  • تصویر کاربر فرفره پنجشنبه ۲۳ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 249 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید، مادر من 68 سالشونه و از پنج سال پیش به علت آمبولی ریه وارفارین مصرف میکنند و گفتن باید تا آخر عمر مصرف بشه، هر روز نصف قرص میخورن و دو روز در هفته قرص کامل و inr تقریبا روی 2.5 هست، حالا دکتر براشون آپیکسابان 5 روزی دو بار جایگزین کردند، گفتند قرص بهتریه از نظر تداخل و نیاز نداشتن به چک inr. حالا سوالم اینه دوزی که نوشتن زیاد نیس؟ من نگرانم خونریزی بدن. به نظرتون این دوز تجویزی درست هست؟
    1. تصویر کاربر فرفره جمعه ۱۷ دی ۰( 2 سال پیش)
      من جوابی دریافت نکردم.
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۳ دی ۰( 2 سال پیش)
      نه دوز درستش همین است و داروی خیلی خوب و مناسبی هم برایشان تجویز شده است
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین پنجشنبه ۲۵ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 337 مشاهده پرسش
    سلام و درود جناب آقای دکتر نجفی
    من یک جوان 32 ساله اهل بوشهر هستم دوسالی است که با بیماری که یکباره زیر دلم را خالی میکند مواجه شده ام. و نتوانستم تاکنون خود را درمان کنم.
    خواهشمندم حضرتعالی مرا راهنمایی بفرمایید که چه دارویی برای این بیماری استفاده کنم؟
    سپاس از پاسخگویی حضرتعالی. سلامتی شما و خانواده محترم را از خداوند بزرگ خواستارم.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۵ آذر ۰( 2 سال پیش)
      اینها علایم استرسی است داروی کنکور ۲.۵ روزانه یکی بخورید و یک بار هولتر ضربان ۲۴ ساعته نصب کنید
  • تصویر کاربر محسن پنجشنبه ۱۸ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 214 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید بنده اقای ۲۷ ساله هستم میزان تری گلیسرید ۳۹۸ ،کلسترول ۱۷۷ اچ دی ال ۳۷ ال دی ال ۶۰ و قند ناشتا ۹۹ هست .ازمایشات دیگرو هم انجام دادم کبد چرب و تیروئید ندارم .ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۸ آذر ۰( 2 سال پیش)
      روزواستاتین ۲۰ به مدت ۳ ماه بخورید و مجدد ازمایش بدهید
  • تصویر کاربر رهبران پنجشنبه ۱۸ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 198 مشاهده پرسش
    عرض سلام و ادب . پدر بنده 71 سالشون هست ران پا منتهی به لگن شکست عمل و پروتز انجام دادن و نهایتا دکتر ارتوپد براشون 20 عدد امپول انوکساپارین تجویز کردن تا حالا 5 عدد زدیم ایشون باید در منزل با واکر خیلی کوتاه راه برند و دکتر ارتوپد هم گفته زیر پا یک بالشت کوچک بزارن اما ایشون روی پا (از انگشت )تا مچ پا دچار تورم شدن اما یه کم و زیاد میشه ولی تورم هست جناب دکتر این موضوع نگرانمون کرده این از عوارض آمپول هست ؟ دارو نباید قطع بشه؟ خطرناک هست این مورد ؟ چه دستور میدید شما؟ لطفا راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۸ آذر ۰( 2 سال پیش)
      اصلا دارو را فطع نکنید چون خطر لخته شدن خون راربالا می برد ورم بخاطر بی حرکتی است توصیه می شود حتما روزانه فعالیت کافی با واکر داشته باشند و داروها طبق دستور ادامه یابد به هیچ وجه هم قطع نشود که قطعش خطرناک است
  • تصویر کاربر فاطمه پنجشنبه ۱۸ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 207 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر مادر من ناراحتی قلبی داره و دکتر در کنار دیگر داروها دارو نیتروکاردین هم تجویز کرده .ویکی رگهای فرعی قلبش ۸۰ درصد گرفته .الان چهار روز میشه مصرف میکنه این دارو را ولی وقتی این قرص میخوره سردرد میگیره.چکار کنه این دارو چطور مصرف کنه.میتونه این دارو قطع کنه و نخوره. ممنون میشم راهنمایی کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۸ آذر ۰( 2 سال پیش)
      یک مرتبه بخورند از عوارض این دارو سر درد است کمی که مصرف کند کم کم بدنشان عادت می کند و مشکل رفع می شود
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر روشن جمعه ۳ فروردین ۹۷( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 155 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر خانومی 69 ساله هستم سالیان زیادی مبتلا به تپش قلب هستم این تپش گاهگاهی به سراغم می اید با استراحت کردن بعد از مدتی بهتر میشم در بیمارستان متوجه شدم که کندی قلب نیز دارم . هولتر چند روزه بهم وصل کردن متوجه شدن . بعضی دکترا میگن کار ابلیشن برای تپش ضروریه اما بعضی دکترا میگن تپش مهم نیست باید باتری گذاشته شود برای کندی قلب این مهمتره .حالا موندم چیکار کنم ؟؟؟!! بیخیال ایندو روش شم ؟ یا یکی از این دو کارو انجام بدم ؟ لطفا بهم جواب بدین . ممنون . لازم به ذکر است نواری که جدیدا گرفتم مشکلی نشون نداد اوکی بود . براتون چنتا عکس فرستادم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۳ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
      تكراري
  • تصویر کاربر ر پنجشنبه ۲ فروردین ۹۷( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 148 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر خانومی 69 ساله هستم سالیان زیادی مبتلا به تپش قلب هستم این تپش گاهگاهی به سراغم می اید با استراحت کردن بعد از مدتی بهتر میشم در بیمارستان متوجه شدم که کندی قلب نیز دارم . هولتر چند روزه بهم وصل کردن متوجه شدن . بعضی دکترا میگن کار ابلیشن برای تپش ضروریه اما بعضی دکترا میگن تپش مهم نیست باید باتری گذاشته شود برای کندی قلب این مهمتره .حالا موندم چیکار کنم ؟؟؟!! بیخیال ایندو روش شم ؟ یا یکی از این دو کارو انجام بدم ؟ لطفا بهم جواب بدین . ممنون . لازم به ذکر است نواری که جدیدا گرفتم مشکلی نشون نداد اوکی بود . براتون چنتا عکس فرستادم .
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲ فروردین ۹۷( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر ستایش پنجشنبه ۱۷ اسفند ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 161 مشاهده پرسش
    من یک دختر14ساله هستم احساس میکنم شکمم ضربان داردمیترسم آیااتفاق بدی؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۷ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۷ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر لعیا شنبه ۵ اسفند ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    با سلام من تواقدام برای بار داری هستم الان یک هفته مونده تا پریودم ولی امروز صبح با ضرباتی زیر شکمم از خواب بیدار شدم وتا 10دقیقه ام ادامه داشت چیزی مثل تکان جنین ولی قبلن هم این طور شده بودم ولی خیلی کم وزودم تمام میشدواکثرا قبل از پریودیم هستش ایا من مشکلی دارم خیلی نگرانم ممنون از شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۵ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۵ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا جمعه ۲۷ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 145 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید . جناب آقای دکترنجفی بنده اخیرا وقتی نبضم را میگیرم وقتی قلبم 10 یا 12 یا 15 ضربان بصورت مرتب میزند یک ضربان جا میماند . و اگر گرفتار این حالت بشوم ضعف عمومی بمن دست میدهد . این حالت هر از گاهی رخ میدهد . در ضمن بنده فشار خون دارم و دارو مصرف میکنم . دکتر رفتم حرف خاصی نزد .. ولی این حالت احوال منو خراب میکنه . خواهشمندم پاسخ بنده را بدهید . با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۷ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۷ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر Faeze یکشنبه ۲۲ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 140 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما اقای دکتر من ۲۲,سالمه و دوسال نرمی دریچه میترال دارم ک فقط تپش قلب دارم من اخرین بارداری ک داشتم اسپیرین مصرف میکردم ک کمی بهتر بود برام تا اینکه زایمان کردم و الان هیچ دارویی مصرف نمیکنم دکتر برام پرانول تجویز کردن ولی من دلم نمیخواد تا اخر عمر دارو مصرف کنم ایا ممکن نیس ک من عمل جراحی بشم ودرمان بشم چون واقعا این مشکل همه زندیگیم رو تحت تاثیر قرار داده و برام مشکل ایجاد کرده حتی خوابم رو ازم گرفته لطفا کمکم کنید هیچ دکتری نیس ک این مشکل رو قطعی درمان کنه من یه دوهفته ای پرانوول قبلا مصرف کرده بودم ولی اصلا خوب نشدم فقط کمی تپش قلبم کم شده فقط کمی ولی الان خیلی اذیتم میکنه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۲ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۲ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر حميده جمعه ۲۰ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 92 مشاهده پرسش
    با سلام و وقت بخير، جناب دكتر شما در جواب سئوال من با كد رهگيريr44fe337826 فرمودين بنظر مياد من ابينيورتي ميكنم ، البته اگه من اصطلاحش رو درست نوشته باشم ، عذر ميخوام چون خيلي نگرانم و ذهنم مشغول هست ميشه توضيح بفرماييد ايني كه گفتيد يعني چه؟ يعني چه بيماري هست ؟ ايا خطرناكه؟ ممنون از راهنماييتون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۰ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر فریبا جمعه ۱۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 150 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشی من حدودا چهارساله که متوجه ضربانه اضافی قلبم شدم حدودا هشت ماهی بود که،خبری،ازشون نبود اما دوباره بیدلیل اومدن میترسم چی کار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر اکبر چهارشنبه ۱۸ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 171 مشاهده پرسش
    سلاممم خسته نباشید???
    شکمم مثل قلب میزنه و اینکه انگشت دست وپاهام همیشه سرده هرچه هوا سردتر بشه سردی دست و پاهام بیشتر میشه ولی بقیه بدنم گرم هست وعرق میکنه عرق تند هست. وحتی تابستان انگشتانم سرد هست و لاغراندام هستم. وتست کامل ازمایش دادم هیچی نشون نداد..
    واینکه چکار کنم ضربان شکمی و سردی دست وپاهام ازبین بره؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۸ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۸ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر زهرا جمعه ۱۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 93 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید.ببخشید کسی که با تعداد دو بسته قرص پروپرانولول میخواسته خودکشی کنه و اونو به بیمارستان منتقل میکنن اونجا چه کارایی براش انجام میدن و دقیقا چه داروهایی بهش میدن؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟