دکتر محمد حسین نجفی

بیماری عروق کرونر به وضعیتی اطلاق می شود که در آن عروق تغذیه کننده قلب دچار اختلال می شوند. این بیماری معمولا به علت آترواسکلروز یا همان تصلب شرایین رخ می دهد. در این فرآیند، پلاک های چربی در داخل شریان ها رسوب کرده و آن ها را تنگ می کند. در نتیجه خونرسانی به بافت ها دچار اختلال می شود.

بیماری عروق کرونر ریسک فاکتورهای متعددی دارد. برخی از این ریسک فاکتورها قابل کنترل بوده و برخی دیگر تغییرناپذیر اند. همچنین سیر بیماری تدریجی بوده و در نهایت به ظاهر شدن علائم قلبی مانند درد قفسه سینه منتهی می شود. تشخیص این بیماری به واسطه تست های مختلفی مانند نوار قلبی و تست ورزش انجام می شود. درمان آن نیز مشتمل است بر تغییر سبک زندگی، درمان های دارویی و گاها نیز اقدامات تهاجمی.

آناتومی عروق کرونر قلب

قلب عضله ای است که خون را در سراسر بدن، از طریق شبکه عروقی شریان ها، پمپ می کند. سمت چپ قلب، خون تازه و غنی از اکسیژن را از ریه ها دریافت و سپس آن را از طریق شریان بزرگی به نام آئورت خارج می کند. آئورت به شریان های کوچکتری منشعب شده و این شریان ها به تمامی نقاط بدن می روند. بافت های مختلف بدن اکسیژن را از این شریان ها گرفته و درنهایت خون کم اکسیژن از طریق وریدها به سمت راست قلب بازگردانده می شود. سپس سمت راست قلب این خون کهنه را به ریه ها پمپ می کند تا در آنجا خون، اکسیژنه شود. این چرخه روزانه بارها و بارها تکرار می شود.

بیماری عروق کرونر قلبی

آناتومی عروق کرونر قلب

عضله قلب مانند سایر اعضای بدن، به منبع خونی غنی از اکسیژن نیاز دارد. بدین منظور شریان هایی از آئورت منشعب و در سطح خارجی قلب پخش می شوند تا به عضله قلب اکسیژن رسانی کنند. در بیماری عروق کرونر، به علت رسوب پلاک های چربی در عروق خونرسان به قلب (آترواسکلروز) انسداد ایجاد می شود.

پلاک هایی که در شریان ها رسوب می کنند از مواد مختلفی اعم از کلسترول تشکیل شده اند. این فرآیند معمولا از سنین جوانی شروع شده و ترکیبی از عوامل ژنتیکی و سبک زندگی در به وجود آمدن آن دخیل اند. با گذشت زمان و رسوب بیشتر این پلاک ها، شریان ها رفته رفته تنگ تر شده و در نهایت، خونرسانی به قلب کاهش یافته یا متوقف می شود.

کاهش خونرسانی به قلب منجر به نوعی درد قلبی می شود که به آن آنژین می گویند. همچنین احتمال تشکیل لخته در شریان هایی که جریان خون آن ها کاهش یافته، بیشتر شده و همین اتفاق می تواند آن ها را تنگ تر از قبل کند. لازم به ذکر است بیماری عروق کرونر در نهایت می تواند به آنژین ناپایدار یا حتی حمله قلبی ختم شود.

علت ابتلا به بیماری عروق کرونری

در ابتلا به بیماری عروق کرونر ترکیبی از عوامل ژنتیکی و سبک زندگی دخیل هستند. فهرست زیر به عواملی اشاره دارد که در ابتلا به بیماری عروق کرونر تاثیر داشته ولی قابل تغییر نیستند:

🔔 در مقابل، ریسک فاکتورهای قابل تغییر عبارتند از:

  • سیگار کشیدن
  • بالا بودن وزن (خصوصا دور کمر)
  • دیابت
  • فشار خون بالا
  • کلسترول بالای خون
  • کم تحرکی
  • استرس زیاد
  • افسردگی
علت ابتلا به بیماری عروق کرونر

علائم بیماری عروق کرونر

بیماری عروق کرونر معمولا در مراحل اولیه خود علائمی از خود نشان نمی دهد. در مراحل نهایی بیمار علائمی چون آنژین و در نهایت حمله قلبی خواهد داشت. این علائم ممکن است هم در زمان فعالیت و هم در زمان استراحت بروز پیدا کنند:

علائم گرفتگی عروق در زنان

علائم بیماری های قلبی در زنان ممکن است خفیف تر باشد. از علائم اولیه بیماری های قلبی در زنان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1_ خستگی: 

که عبارتست از تغییر غیرمعمول و قابل توجه در سطح انرژی بدن به گونه ای که چند روز به طول بیانجامد. در 70 درصد موارد، این خستگی غیرمعمول تنها علامت مربوط به بیماری قلبی زنان در طولانی مدت است.

2_ مشکلات خواب: 

سخت به خواب رفتن و بیدار شدن های غیر معمول در نیمه های شب، آن هم به خاطر درد، می تواند از نشانه های بیماری قلبی باشد.

3_ تنگی نفس: 

از نفس افتادن هنگام انجام فعالیت های معمول و علی الخصوص هنگام انجام ورزش می تواند نشانه خطر باشد.

4_ سوءهاضمه:

احساس سیری زودرس پس از غذا خوردن به همراه داشتن احساس درد یا سوزش در قسمت فوقانی شکم نیز از دیگر نشانه های خطر است.

5_ احساس ناراحتی در قفسه سینه:

که ممکن است خفیف بوده و مشابه ناراحتی ناشی از سوءهاضمه باشد.

6_ اضطراب:

داشتن دلشوره و اضطراب بیش از حد معمول و بدون علتی بخصوص.

🔔علائمی که در اثر حمله قلبی در زنان ایجاد می شود عبارتند از:

1_ درد قفسه سینه: 

برخلاف مردان که در طی حمله قلبی معمولا احساس چاقوخوردگی دارند، بسیاری از زنان درد فشارنده ای را درسینه خود احساس می کنند.

2_ خستگی شدید و بیش از حد معمول: 

که انجام فعالیت های معمولی را دشوار می کند.

3_ تنفس سخت:

بیمار در کشیدن نفس های عمیق مشکل دارد.

4_ درد راجعه:

دردی که به فک تحتانی، بازوها، شانه و پشت انتشار می یابد.

علائم بیماری قلبی در زنان

تشخیص بیماری عروق کرونر قلب

تست هایی که معمولا برای تشخیص بیماری عروق کرونر درخواست می شوند، عبارتند از:

درمان بیماری عروق کرونری

درمان بیماری عروق کرونر معمولا شامل تغییر سبک زندگی و درمان دارویی و گاهی اوقات نیز روش های تهاجمی و جراحی است. رژیم درمانی هر بیمار بر اساس ویژگی ها فردی او تعیین می شود.

1_ داروهای بیماری عروق کرونر

داروهای بسیاری وجود دارند که می توانند در درمان بیماری عروق کرونر موثر باشند. پزشک شما برای گرفتن بهترین نتیجه، معمولا ترکیبی از این داروها را تجویز می کند. این داروها معمولا:

2_ روش های تهاجمی

گاهی اوقات لازم است از آنژیوگرافی استفاده کنیم تا ببینیم آیا رگی مسدود شده یا نه و اینکه آیا علاوه بر دارودرمانی نیاز است، بیمار آنژیوپلاستی شود یا برای او استنت گذاشته شود یا خیر. برخی اوقات نیز نیاز است جراحی بای پس عروق کرونر انجام شده و از شریان ها و وریدهای جدید برای دور زدن محل انسداد استفاده شود.

3_ درمان گرفتگی عروق با  تغییر سبک زندگی

برای کنترل بیماری عروق کرونر بهتر است:

  • سیگار را ترک کنید؛
  • کلسترول خود را به طور منظم چک کرده و در مقدار ثابتی نگه دارید.
  • رژیم غذایی سالمی داشته باشید و کمتز از چربی های اشباع شده، کلسترول و نمک استفاده کنید.
  • به طور منظم ورزش کنید.
  • وزن خود را کنترل کنید؛ کاهش وزن، بار اضافی روی قلب را کاهش می دهد. 

کلینیک قلب دکتر نجفی متخصص قلب و عروق 

1.5/5 - (2 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علی شنبه ۶ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 59 مشاهده پرسش
    دکتر جان سلام...من امروز صبح که بیدار شدم درد سمت چپ بالای قلب حالت گرفتگی دارم تغییر نمیکنه با تغییر حالت ثابت و موندگار هست از صبح...۳۶ساله هستم مرد...تریاک و شیره هم مصرف میکنم چند سال...احتمالا گرفتگی هست درسته؟ یه راهنمایی کنید ممنون..و بگید چه کاری انجام بدم...ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۶ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      سلام بهتره برای بررسی یه نوار قلب بگیرین و به متخصص قلب مراجعه کنید.
  • تصویر کاربر نیما یکشنبه ۳۰ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 53 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من ۳۲ سالمه بخاطر سابقه قلبی خانوادکیم هر سال میرم تست اکو پارسال رفتم ی خانم دکتر گفت برو اسکن قلب رفتم اسکن دادم گفت گرفتگی داذه زده modarete ولی ی دکتر دیکه برو سیتی انژیو گفت دقیق تر اونجا همه زده بود نرمال پارسال برج ۱۰سیتی کردم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۳۰ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      اگر سی تی آنژیو نرمال بوده...کار اضافه تری نمی خواهید
  • تصویر کاربر جعفری سه شنبه ۲۵ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 56 مشاهده پرسش
    باسلام و احترام
    جناب آقای دکتر
    مادرم که ۶۵ سال دارد حدود ۵ سال قبل با مراجعه به پزشک داخلی تشخیص فشار خون بالا برایشان داده شد و داروی لوزارتان تجویز شد.
    اواخر سال ۹۹ به علت درد ناحیه ی قلب ، به پزشک قلب مراجعه نموده و پس از انجام اسکن هسته ای و آنژیو تشخیص داده شد که بیش از ۹۰ درصد یکی از عروق اصلی کرونر ایشان گرفته شده و برایشان ۲ عدد استنت کارگذاشته شد .
    پس از استنت گذاری هر چند ماه یک بار تحت نظر پزشک قلب بوده و داروهایی مانند رزوواستاتین ۴۰ ، لوزارتان ۲۵ ، آ اس آ ۸۰ ، اسویکس ۷۵ ، متورال ۵۰ و پانتوپرازول ۴۰ که پس از یکسال از استنت گذاری داروی اسویکس را قطع نمودند و بقیه داروها را مرتب مصرف می کردند .
    از چند هفته ی قبل به درد ناحیه ی قلبی دچار شده و بعد از مراجعه به پزشک قلب خود ، ایشان داروهای نیتروکاردین ۲/۶ را اضافه نموده و متورال ۵۰ را که هر ۱۲ ساعت یکبار نصف قرص را مصرف می نمودند به دیلیتازم ۶۰ هر ۱۲ ساعت نصف قرص تغییر دادند و توصیه به انجام اسکن هسته ای نمودند
    پس از انجام اسکن هسته‌ای قلب ، نتیجه را پزشک قلب ایشان نشان داده و ایشان انجام آنژیوگرافی را تجویز کردند.
    *ضمناً ایشان از سال ها قبل به علت ابتلا به آلرژی ، داروهای مونته لوکاست ۱۰ و فکسوفنادین ۱۸۰ را تحت تجویز پزشک آلرژی استفاده می کنند .*
    حال سوالات حقیر از جنابعالی :
    ۱. با توجه به نتیجه ی اسکن هسته ای جدید ، آیا عروق کرونر ایشان مجدداً دچار گرفتگی شده است؟
    ۲. چند درصد از کدام شاخه ی عروق کرونر دچار انسداد گشته است ؟
    ۳. آیا همان رگی که سال ۹۹ گرفته شد و استنت گذاری شده ، دچار انسداد شده است ؟
    ۴. نیازی به انجام آنژیوگرافی می باشد یا همین اسکن هسته ای قلب کفایت می کند ؟
    ۵. شما چه اقدام تشخیصی یا درمانی را تجویز می فرمائید ؟
    *** تصاویر آنژیو سال ۹۹ ، اسکن هسته ای جدید و اکوی جدید به پیوست ارسال شده است .
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۳ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      اسکن هسته ای داخل رگ را نشان‌نمی دهد که سوال شما مبنی بر درصد گرفتگی پاسخ داده شود...ناحیه ای که خونرسانی کمتر گزارش شده،در محدوده رگ دیگر ی است
    2. تصویر کاربر جعفری دوشنبه ۲۴ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      با سپاس
      جناب آقای دکتر
      جنابعالی با توجه به‌ شرح حال، انجام آنژیو را لازم می دانید ؟
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۵ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      بله
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر علی چهارشنبه ۱۵ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 65 مشاهده پرسش
    چند ماهی هست عروق پای راستم گرفته سنو کردم تازه فهمیدم انگشتم زخم شده خوب نمیشه درد زیاد دارم خواب ندارم هیچ داروی هم به من نداده متخصص قلب و عروق لطفا اگه راهی برای مداوا هست راهنمایی کنید سیگار میکشم قند ندارم کلسترول 135است ممنون میشم جواب بدید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۵ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      تشخيص احتمالا برگر و تنها راه درمان ترك سيگار
  • تصویر کاربر فرشته سه شنبه ۱۴ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 52 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر اقای دکتر
    ۴۲ سالم قند و فشارو‌چربی ندارم وچربی خونم بیشتر مواقع۱۸۰تا ۱۹۰ و چربی خون وراثتی داریم به شدت و‌گرفتگی رگ میخواستم‌بپرسم‌میتونم از اتورواستاتین یا رزواستاتین‌استفاده کنم برای پایینتر اومدن کلسترول و نگرفتن رگ ها در اینده؟اگه بله ۲۰ یا ۱۰ ممنون میشم راهنماییم‌کنین؟ سوال دوم اینه که درست کسی که قرص اتورواستاتین میخوره نباید قطعش کنه چون باعث میشه چربی خون
    بعد قطع قرص به شدت بره بالا؟🙏🙏
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۰ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      خیر باعصث افزایش پس از قطع نمی شود...در وهله اول توصیه با کاهش چربی با ورزش و اصلاح رژیم غذایی
    2. تصویر کاربر فرشته شنبه ۱۱ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      ممنون،اقای دکتر من تغذیم سالمه و روزانه پیاده روی هم‌دارم ولی چون قدم ۱۶۰ وزنم‌۵۵ و تغذیمم سالم‌خیلی سریع وزن‌کم الان یروز درمیون پیاده روی میکنم میکنم کلسترولم همیشه زیر ۲۰۰ و تریگلیسریدم همیشه نرماله ،برای همین دوس دارم اگه میشد قرص مصرف کنم که حداقل یروز درمیون پیاده رویم و ادامه بدم که وزنمم پایین‌نیاد و‌کلسترولمم از ۱۸۰ پایینتر بیاد،ممنون میشم‌راهنمایی کنین
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۴ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      ویزیت
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر پریا دوشنبه ۳۰ مرداد ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 55 مشاهده پرسش
    با سلام
    همسرم ۴۰ ساله هستن، حدود یک ماه هست که با فاصله های نا منظم احساس دل درد تقریبا شدیدی در قسمت بالای شکم دارن (در خواب هم اتفاق افتاده)و گاهی استفراغ دارن این مشکل چند ساعت طول میکشه و رفع میشه. و همینطور موقع فعالیت زیاد یا حتی بدون دلیل عرق سرد دارن. دو ماه پیش بدنبال یک فشار عصبی دچار فشارخون شدن اکو و تست ورزش دادن که هر دو خوب بود. فشار خون هم با داروی بیزوپرولول و آرامبخش کنترل شد. فشار فعلی ۱۳۰/۸۰ هست. با توجه به اینکه حدودا ۱۰ سالی هست که چربی خون و کبد چرب دارن احتمال گرفتگی عروق هست یا خیر؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۳۰ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      با سلام...مراجعه به فوق تخصص گوارش...در صورت عدم رفع علائم مراجعه مجدد به متخصص قلب جهت بررسی گرفتگی عروق
  • تصویر کاربر Iman سه شنبه ۳۱ مرداد ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 90 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت دکتر بسیار محترم و تشکر از پاسخگویی شما.
    همانگونه که در سوال قبل خدمت شما عرض کردم مادر بنده با 73 سال سن فشار خونشان دچار نوسان بود که با ویزیت مجدد و تعویض داروها مدت چند هفته ای است که فشار خونشان کنترل شده است. اما سیتی آنژیو ایشان به دلیل کلسیم اسکوربالا کنسل شد. اعداد مقدار کلسیم و سیتی را که به دکترشان نشان دادم گفتن خیلی مقدار کلسیم اسکورشان بالاست و احتمالا باید عمل قلب باز بشود که بشدت باعث نگرانی بنده شد. آیا بدون آنژیوگرافی یا تست های دیگر می شود گفت که اینگونه است که دکترشان گفته؟ لازم به ذکر است که مادر هیچ علائمی نظیر تنگی نفس. درد قفسه سینه و دست و... ندارد
    شب ها پیاده روی می کند گاهی تند راه می رود به راحتی ومدام کارهای خانه را انجام می دهد بدون هیچ مشکلی. ممنون می شم اگر راهنمایی بفرمایید دکتر محترم.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۹ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      با سلام...مدارک قابل رویت نیست...در صورت کلسیم اسکور بالا ممکن است آنژیو لازم باشد...بدون بررسی بیشتر نمی شود سوال شما را دقیق پاسخ داد و این گزاره هم صحیح نیست کا گفت ایشان باید جراحی شوند
    2. تصویر کاربر Iman یکشنبه ۲۹ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      بسیار ممنون و سپاسگزارم آقای دکتر.
    3. تصویر کاربر Iman یکشنبه ۲۹ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      بسیار ممنون و سپاسگزارم آقای دکتر. خدا شما را حفظ کنه
    4. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۳۱ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      .
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر اینان چهارشنبه ۲۵ مرداد ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 54 مشاهده پرسش
    مادر من 72سال سن دارد و به صورت ارثی به فشار خون مبتلا هستن و دارو مصرف می کنن. اخیرا دچار نوسان فشار بودن و دکتر از ایشان اکو گرفتن و گفتن مشکوک به گرفتگی عروق هستن. سیتی آنژیو نوشتن که به دلیل کلسیم اسکور بالا سیتی آنژیو انجام نشد اما عکسی از سینه به همراه مقدار کلسیم اسکور موجود در قلب گرفته شد. وقتی تحویل دکتر قلب ایشان دادیم گفتن باید آنژیوگرافی بشن مادر و احتمال بسیار زیاد باید عمل قلب باز بشن به دلیل حجم بالای کلسیم. در صورتی که ایشان هییچ علائم گرفتگی شدید عروق از قبیل نفس تنگی. درد قفسه سینه و... ندارد. ایا بدون آنژیو و از روی عکس و مقدار کلسیم می شود گفت که باید عمل قلب باز صورت گیرد؟
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۲۵ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      با سلام...با توجه به سایر ریسک فاکتورهای موجود بایو تصمیم گیری نمود...صرفا کلسیم زیاد دال بر نیاز به جراحی نیست
  • تصویر کاربر آسیه یکشنبه ۲۲ مرداد ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 58 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر .آقای دکتر هردوگوشم صدای ضربان قلب میده یکی زیادتر ویکی کمتر.زندگی برام حروم شده چون مرتب می نه.دکتر رفتم نوارگوش دادم گفتن بیماری منیر دارین.مدتی خوب بودم البته 7ماه الان دوباره برگشته .به نظرتون امکان داره یکی از عروق مغزم مسدود شده باشه یا لازم هستش دکتر عروق برم توروخدا کمکم کنید .
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۲ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      با سلام...متخصص مغز و اعصاب و گوش و حلق و بینی مراجعه فرمایید
  • تصویر کاربر حامدروشنا جمعه ۲۵ فروردین ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 78 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت آقای دکتر وخسته نباشید
    حدود هفت ساله دیابت دارم و از داروهای دیابزید وسینوریپا استفاده کردم
    چندوقتی اتفاقاتی برام افتاد وشدید عصبی میشم و قندم بالا میره،دهنم خشک میشه و تشنه ام میشه،سریع گشنمه میشه،علاقه شدیدی به خوردن آب دارم وغذای ساده،پارسال سیتی آنژیو کردم و دکتر قلب گفت همه چیزت اکی هست،اما همچنان گرفتگی بالای سینه دارم و بعضی مواقع درد قفسه سینه،حدود دوسال پیش کرونا گرفتم و مشکل معده هم پیدا کردم،دکتر گفت عصب معده مشکل پیداکرده،سرتون درد نیارم خلاصه این مشکلات هست،دستور بدین که چکار آنجا بدم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۵ فروردین ۲( 11 ماه پیش)
      سلام اگر با راه رفتن این سنگینی سینه بیشتر میشه بهت ه مجدد بررسی بشین
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر