دکتر محمد حسین نجفی

درد قفسه سینه بسته به شرایط جسمانی بیماران متفاوت است، درد قلبی اغلب یک درد فشارنده در پشت قفسه سینه و بین دو کتف است که به بازوها انتقال پیدا می کند و معمولا همراه با تنگی نفس می باشد. در ادامه سوالات رایج بیماران عزیز پیرامون درد قفسه سینه آورده شده است.

درمان درد قفسه سینه با پروپرانول

سلام من یک سری درد قفسه سینه دارم که جدیدا به سمت وسط سینه و سمت راست هم کشیده میشه. گاهی تو هر دو فک بالا و پایین و پشت گردن (سمت چپ) هم احساس درد دارم. گاهی هم احساس خفگی و تنگی نفس دارم. فشار خونم هم نسبت به سال گذشته یه مقدار کم بالاتر هست و گاهی به ۱۳ روی ۹ میرسه. دکتر قلب رفتم تشخیص افتادگی دریچه میترال همراه با نارسایی متوسط دادن. تصویر گزارش اکوکاردیو گرافی رو ضمیمه کردم

پاسخ دکتر نجفی متخصص قلب و عروق

میزان نارسایی دریچه بسیار خفیف است. توصیه به مصرف پروپرانول بطور موقت به هنگام درد و با دوره های تنگی نفس می نمایم. سعی کنید روزانه ورزش نمایید. در کنترل درد و تنگی نفس موثر خواهد بود.

تنگی نفس و درد قفسه سینه در کودکان

با سلام خدمت دکتر قلب عزیز. ببخشید من یک دختر هشت ساله دارم. دو سال پیش به خاطر اینکه مدام می گفت موقع بازی نفس کم میارم و خودم هم متوجه دردهای خفیف توی قفسه سینه اش شدم، دخترم رو پیش متخصص قلب و عروق کودکان بردم ایشون تشخیص دادن که او پرولاپس خفیف داره وباید قرص پروپرانول ۱ مصرف کنه. به خاطر حساسیت همسرم چند ماه بعد باز اونو پیش دو تا دکتر قلب کودکان بردیم اما پزشکان متخصص قلب جدید تشخیص دادند که دخترم کوچکترین مشکلی نداره و پرولاپس هم نیست. اما حالا باز هم دخترم مواقعی که فعالیت و بازی های تحرکی انجام می ده میبینم که نفس کم میاره و دایم دستش رو قلبشه میگه قلبم خیلی بلند میزنه. به نظرتون چیکار کنم؟

پاسخ دکتر نجفی متخصص قلب و عروق:

سلام. تنگی نفس و درد سینه در کودکان با توجه به اینکه دو نفر از همکاران عزیز که دکتر قلب بوده اند، تاکید فرمودن که مشکلی وجود ندارد، پس خیالتان راحت باشد. اغلب در پس دردهای سینه ای اطفال، اضطراب و یا رقابت وجود دارد و با در خانواده فردی مبتلا به بیماری قلبی وجود دارد و کودک برای جلب توجه از این راه استفاده می کند. اگر فرزندتان با داروی پروپرانولول که گهگاه به او می دهید کمتر شکایت دارد اینکار را بکنید اثر بخشی بیستر از طریق تلقین است.
البته این پاسخ صرفا مربوط به فرزند عزیز شماست زیرا با توجه به فرموده شما نسبت به سالم بودن قلبش اطمینان دارم. اگر رقابت با اطرافیان دارد هم گاهی آلپرازولام با دوز بر اساس وزن کودک کمک کننده است.

درد قفسه سینه ناشی از استرس و اضطراب

با سلام خدمت دکتر قلب عزیز. الان چند وقته گاهی درد قفسه سینه تا گردنم تیر می کشه و به خصوص وقتی اضطراب یا استرس دارم و یا وقتی ناراحت میشم شروع میشه یا بیشتر میشه. این ماه که به دکتر قلب رفتم گفت که قلبم مقداری گشادی دارد در ضمن برایم قرص پروتد که اگه اسمش رو اشتباه نکردم تجویز کرد قرص پروتد همون پروپرانولوله؟ در ضمن گشادیش گفت خیلی کوچیکه امکان داره بیشتر شه و درچه صورت؟
ممنون میشم اگه زودتر پاسخ بدین. با تشکر

پاسخ دکتر نجفی متخصص قلب و عروق

سلام. گشادی قلب نمی تواند عاملی برای درد سینه باشد.
دردهای هنگام استرس و اضطراب اغلب و در صورت سالم بودن رگهای قلبی بی اهمیت تلقی می شود. گشادی دریچه های قلب بر اساس علت و عامل ایجاد کننده سیر متفاوتی دارند. سالی یک بار به متخصص قلب جهت ویزیت مراجعه نمایید.

درد قفسه سینه ناشی از مصرف دارو

تداخل دارویی یکی از دلایل پایین نیامدن فشار خون با قرص

با سلام خدمت دکتر قلب گرامی. آیا در صورتی که دوز داروی لووتیروکسین زیاد یا کم باشد می تواند باعث ناراحتی و درد قفسه سینه شود یا خیر؟ و آیا این دارو با داروهای قلبی نظیر اتورواستاتین یا آسپرین تداخل دارد؟ با تشکر

پاسخ دکتر نجفی متخصص قلب و عروق

سلام. کم یا زیاد بودن دوز مصرفی لووتیروکسین در کوتاه مدت اثر درد قلبی ندارد ولی عدم کنترل مناسب عملکرد غده تیرویید در دراز مدت می تواند باعث ایجاد تصلب شرایین و گرفتگی عروق قلبی شود.

درد قفسه سینه و دست چپ

جناب دکتر قلب سلام. من در تیرماه امسال با توجه به عارضه درد قفسه سینه و دست چپ به پزشک قلب در اراک مراجعه کردم که با فشار ۱۹ به سی سی یو منتقل شدم ولیکن درد داشتم که گاها درد چند دقیقه طول می کشید. در نهایت با توجه به نظر پزشک قلب آنژیوگرافی شدم ولی گرفتگی رویت نشد و گفتند رگ حالت بالون شده که حرکت خون کند است وبا دارو دیلتیازم و آسپرین و چربی البته تری گلیسیرینم ۴۷۰ و قند هم ۱۱۵ بود و پری دیابت هستم. بعد مدتی احساس درد داشته و به دکتر قلب دیگری مراجعه کردم. ایشان پس از اسکن هسته ای و تست ورزش گفتند گرفتگی رویت نشده و ناشی از استرس هست. ولی مدتی هست که همچنان درد امانم را بریده است. گاها هم فشارم بالا می رود و اخیرا قرص سراتین هم بهم دادند که فکر مریضی از پا نندازم. خواهشمندم توصیه لازم را به من بفرمایید.

پاسخ دکتر نجفی متخصص قلب و عروق

سلام. به این حالت عروق قلب و رگ ها آنوریسنال می گویند که نوعی از تظاهر تصلب شرایین است.
فشار خون خود را به خوبی کنترل کنید و روزانه یک ساعت پیاده روی نمایید. اگر با راه رفتن دچار درد قفسه سینه می شوید با افزودن دارو می توان درد قلب را کاهش داد.
با ورزش روزانه هم فشار، قند و تری گلیسرید شما بهتر کنترل خواهد شد. در صورت تشریف آوردن به تهران هم می توانم در مطب ویزیتتان کنم.

درد قفسه سینه در زنان

بیماری قلبی در زنان

سلام بر دکتر قلب . خانمی ۳۶ ساله هستم. حدود ۳ ماه پیش بعد از کار روزانه دراز کشیده بودم که درد شدیدی در سمت چپ سینم احساس کردم شدت درد فوق العاده زیاد بود طوری که قادر نبودم سرمو بچرخونم،۵ دقیقه درد قفسه سینه ادامه داشت بعد از اون تا چند روز بازوی چپم، پشت سینه ام و انگشتای دستم درد داشت. به چند دکتر قلب مراجعه کردم و هر کدام نظرات متفاوتی داشتند. لازم به ذکره از ۳ ماه پیش که این درد را داشتم، مرتب چند بار در طول روز درد خفیف قلبی دارم و گاهی کتفم مورمور میکنه و بازوی و انگشتام درد میگیرد. با تشکر

پاسخ دکتر نجفی متخصص قلب و عروق

سلام. اگر سابقه بیماری قلب و عروق در خانواده دارید و یا دچار فشار خون بالا، قند بالا یا چربی بالا هستید در اسرع وقت به پزشک قلب مراجعه نمایید. در غیر اینصورت برای تست بصورت غیر اورژانس توسط متخصص قلب و عروق ویزیت شوید.

درد قلبی به همراه تنگی نفس

سلام بر دکتر قلب گرامی. من ۲۷ سالمه چند ساله دچار درد قفسه سینه، درد قلبی و درد دست چپ هستم و گاهی هم دچار تنگی نفس می شوم که این علایم با استرس و فعالیت بیشتر می شود. چندبار دکتر رفتم ولی جواب درستی نگرفتم. دو بار اکو مری انجام دادم که بار اول دکتر قلب وجود یک سوراخ ۷ میلی متری را بین دو دهلیز قلبم را تشخیص داد و گفت احتمالا دوتا از رگ های قلبت جابه جا شده اند. پس از مراجعه به پزشک قلب از من خواسته شد برای قطعییت در مورد مشکل دوم دوباره اکوی مری انجام دهم. بار دوم که توسط پزشک قلب دیگری اکومری انجام دادم گفت که مشکلی نداری حالا من موندم با این دردها و تشخیص های متفاوت چیکار کنم؟ لطفا کمک کنید.

پاسخ دکتر نجفی متخصص قلب و عروق

سلام. این تفاوت در تشخیص کمی بی مفهوم است. در صورت امکان یا مدارک رو ارسال فرمایید و یا حضورا شما را ویزیت نمایم تصمیم گیری راحت تر خواهد بود.

شما نیز می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.

برای تعیین وقت بر روی نوبت دهی اینترنتی کلیک کنید.

دکتر قلب محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق در تهران و فوق تخصص آنژیوپلاستی

3.8/5 - (26 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر عباس سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 48 مشاهده پرسش
    با سلام پدر من ۶۵ ساله هست که گرفتگی عروق داره سه تا فنر گذاشتن قرص پلاویکس هم مصرف میکنه ولی اخیرا از تنگی نفس موقع خواب شکایت داره و نمیتونه راحت نفس بکشه اکو و نوار قلب هم گرفتن مشکلی نداشته ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      دد صورتی که در فعالیت مشکلی ندارند....تعدیل وزن و بررسی ریوی
  • تصویر کاربر حسن شنبه ۸ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 59 مشاهده پرسش
    من یه ماهه سرفه های مکرر دارم دکتر عمومی رفتم یه سری داروی حساسیت و اسپری برام تجویز کرد مصرف کردم خوب نشدمالان دو روزه درد پشت کمر سمت چپ و خاب رفتگی دست چپ دارم چطور میتونم این درد و تسکین دهم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۸ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      سلام بهتره برای بررسی یه نوار قلب بگیرین و به متخصص قلب مراجعه کنید.
  • تصویر کاربر ستاره شنبه ۸ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 63 مشاهده پرسش
    گاهی اوقات دست چپم از بالای قفسه سینه ام دچار گرفتگی شدید چند دقیقه ای میشه و بعد ول میکنه در طول روز۲ بار اتفاق می افته بطوریکه دچارسفتی عضله دست میشم گاهی در همین دست احساس گزگز و مور مور شدن میکنم البته مدتش کمتر از یک دقیقه است میدونم علتش عصبی است،به نظر شما چه دارویی باید مصرف کنم تا پیشگیری بشه از شروع این علائم؟با سپاس فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۸ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      سلام بهتره برای بررسی یه نوار قلب بگیرین و به متخصص قلب مراجعه کنید..پس از رد مسائل قلبی بررسی مسائل اضطرابی را با پزشک روانپزشک مطرح کنید.
  • تصویر کاربر سحر دوشنبه ۳ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 69 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکترمن ۵روز مبشه دردشدیدفقسه سینه سمت چپ وبازو وتنگی نفس وحتی نمیتونم راحت سرفه کنم دردقفسه سینم دردناک میشه آیا بیماری قلبی دارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۳ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      سلام بهتره برای بررسی یه نوار قلب بگیرین و به متخصص قلب مراجعه کنید.
  • تصویر کاربر سوسن سه شنبه ۱۴ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 73 مشاهده پرسش
    سلام.چندروزه قفسه سینم دردمیکنه جوری که به پشت زده کتف چپ وراستم دردمیکنه دکترهم رفتم نوارقلب گرفت گفت قلبم مشکلی نداره چون معدم هم کمی سوزش داشت قرص فاموتیدین دادالان چندروزه ولی خوب نشدم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۴ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      ویزیت قلب و عروق
  • تصویر کاربر موسی چهارشنبه ۸ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 71 مشاهده پرسش
    حدوددوسالی میشه درددرسمت چپ قلبم هست چندباری هم به دکتر مراجعه کردم بعدازگرفتن نوار قلب اکووتست ورزش دکترگفت مشکلی نداری بعضی مواقع سرگیچه دارم میشه راهنمایی کنید ۴۲ساله هستم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۸ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      احتمال زیاد علائم اضطرابی است
  • تصویر کاربر پرستو چهارشنبه ۱ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 66 مشاهده پرسش
    بنده حدود سه ماه درد ی که یکباره وسط قفسه سینه میگیره و با تغییر حالت کم میشه و دردی که درست پشت کتف چپم تقریبا همیشه هست خانم ۴۲ ساله هستم و دیابت ندارم همیشه فشارم ۷روی ۱۱ اینا بود ولی چند وقته مثلا میشه ۹روی ۱۳ این درد یه درد تقریبا دایمی شده پدرم هم سابقه بیماری قلبی و عمل قلب داشتن دکترنوار گرفت وگفت چیزی نیس زمینه عصبی و ماهیچه ای داره و گاباپنتن داد و ب سیصد
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      با توجه به سابقه خانوادگی توصیه به بررسی های بیشتر همچون تست ورزش...
  • تصویر کاربر سجاد یکشنبه ۲۲ مرداد ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 63 مشاهده پرسش
    سلام من چندروز درد قفسه سینه وبی حسی دست چب دارم نوار قلب وآزامایش خون واسه قلب انجام دادم مشکلی نداشت
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۲ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      با سلام..‌بسته به سن و شرایط زمینه ای ممکن است نیاز به اقدامات بیشتری باشد
  • تصویر کاربر سجاد جمعه ۳ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 63 مشاهده پرسش
    سلام من چندروز درد قفسه سینه وبی حسی دست چب دارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۳ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      ویزیت قلب توصیه می شود
  • تصویر کاربر زهرا شنبه ۸ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 101 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    من از صبح که بیدار شدم پشت قفسه سینه ام (متمایل به چپ) موقع نفس کشیدن درد بدی میگیره
    چه علتی داره
    مشکل قلبی هم ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۸ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      یک بار برای بررسی نوارقلب بگیرید و اکو بکنید
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر