دکتر محمد حسین نجفی

متیل دوپا برای  پایین اوردن فشار خون بالا (هایپرتنشن) استفاده می شود. معمولا پزشکان داروهایی را برای درمان فشار خون بالا در بارداری تجویز  می کنند که دارای کمترین عوارض و خطر باشند و متیل دوپا می تواند یکی از آنها باشد. 

آیا قرص متیل دوپا در بارداری ضرر دارد؟

هیچ پاسخ نه یا بله ای برای این سوال وجود ندارد. هنگام تصمیم گیری برای مصرف متیل دوپا در دوران بارداری مقدار مصرفی متیل دوپا را برای خطرات احتمالی وارده بر فرد یا کودک حساب کنید که بعضی از آنها به سن بارداری فرد بستگی دارد. برای برخی از خانمها ممکن است درمان با متیل دوپا در حاملگی ضروری باشد.
توصیه می شود این اطلاعات را در صورت مصرف متیل دوپا در دوران بارداری و یا تصمیم به بارداری در آینده مطالعه کنید و این را در نظر داشته باشید که دکتر شما بهترین فرد است که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما و کودک تان مناسب است.

در صورت مصرف متیل دوپا قبل از بارداری چه اتفاقی می افتد؟

قرص متیل دوپا

متیل دوپا اغلب برای درمان فشار خون بالا که در طول بارداری تشخیص داده می شود، استفاده می شود. بعضی از زنانی که قبل از بارداری دارو های ضد فشارخون می گیرند ممکن است پزشک داروهای ضد فشار معمول آنها را به متیل دوپا تغییر دهد. اگر دارویی مصرف کرده اید و یا مصرف می کنید، توصیه می شود به پزشک خود اطلاع دهید که باردار هستید تا با هم تصمیم بگیرید که آیا هنوز به داروها نیاز دارید و یا اینکه مطمئن شوید در حال مصرف کمترین دوز ممکن هستید که اثر دارد.
بسیار مهم است که به طور ناگهانی مصرف متیل دوپا را متوقف نکنید،یرا ممکن است برای شما و همچنین در صورت بارداری برای کودک شما خطرناک باشد. قبل از صحبت کردن با پزشک خود هیچ تغییری در داروهایتان ایجاد نکنید.

آیا مصرف متیل دوپا در دوران حاملگی باعث نقایص مادرزادی می شود؟

بدن و اغلب اعضای داخلی بدن کودک در طی ۱۲ هفته اول حاملگی شکل می گیرند. عمدتا در این زمان است که بعضی از داروها باعث ایجاد نقایص می شوند.
مطالعات نشان داده اند که فشار خون بالای درمان نشده در دوران بارداری احتمال مادر برای داشتن نوزادی با نقایص خاص مادرزادی، از جمله نقایص قلبی و هیپوسپادیاس (که در آن مجرای خروجی آلت تناسلی به جای آنکه در نوک آلت تناسلی باشد در زیر است) را افزایش می دهد. بنابراین بسیار پیچیده است که آیا استفاده از داروهای درمان فشار خون بالا در دوران بارداری باعث نقایص مادرزادی در نوزاد می شود یا اینکه نقایص با فشارخون بالای مادر ارتباط دارد.
 
تحقیقات دقیق تر برای جدا کردن اثرات فشار خون بالا در دوران بارداری ضروری است تا خطرات وارده بر نوزاد (اگر وجود داشته باشد) به علت دارو هایی که برای درمان فشار خون بالا در دوران بارداری استفاده می شوند به طور صحیح تر ارزیابی شود.
عوارض متیل دوپا بر روی نوزاد

آیا متیل دوپا در بارداری می تواند باعث سقط جنین شود؟

هیچ ارتباطی بین مصرف متیل دوپا در بارداری و سقط جنین وجود ندارد گر چه هیچ مطالعات علمی انجام نشده که به طور خاص این موضوع را مورد بررسی قرار داده باشد.

آیا مصرف متیل دوپا در دوران حاملگی باعث مرده زایی می شود؟

بیشتر مطالعاتی که این نتیجه را مورد بررسی قرار دادند، افزایش میزان مرده زایی در بارداری هایی که مادر متیل دوپا مصرف کرده بودند را نشان نداد.
 
مطالعات بیشتر که اطلاعات سه مطالعۀ قبلی را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کرده است نشان داده که زنان با فشار خون بالا که در دوران بارداری با متیل دوپا درمان شدند، احتمال کمی برای زایمان زودرس یا مرگ نوزاد با فاصله کوتاهی پس از زایمان در مقایسه با زنان دارای فشارخون بالای درمان نشده، دارند .

آیا متیل دوپا در حاملگی ممکن است باعث زایمان زودرس یا وزن کم نوزاد هنگام تولد شود؟

متیل دوپا در حاملگی

بررسی اینکه آیا داروهای فشار خون بالا خطر ابتلا به زایمان زودرس یا وزن کم هنگام تولد نوزاد را افزایش می دهند، دشوار است. آن هم به این دلیل است که فشار خون بالا خود، خطر این نتایج حاملگی را افزایش می دهد. اکثر مطالعاتی که با توجه به اثرات فشار خون بالا بر مادر نشان می دهد که مصرف متیل دوپا در دوران بارداری خطر زایمان زودرس یا وزن کم نوزاد هنگام تولد را افزایش نمی دهد.

آیا مصرف متیل دوپا در حاملگی می تواند باعث مشکلات یادگیری یا رفتاری در کودک شود؟

مغز کودک تا پایان بارداری به تکامل ادامه می دهد. بنابراین مصرف داروهای خاص در هر مرحله از بارداری ممکن است تاثیر قابل ملاحظه ای بر یادگیری یا رفتار کودک داشته باشد.
تعدادی مطالعات نشان داده که مشکلات تفکری، یادگیری و رفتاری کودکان در معرض متیل دوپا در رحم در مقایسه با کودکانی که در معرض متیل دوپا قرار نگرفته اند، بیشتر نیست. اگرچه این یافته ها اطمینان بخش هستند اما بسیاری از مناطق در حال توسعه کودک وجود دارد که هنوز در بچه هایی که در رحم در معرض متیل دوپا قرار دارند، مورد مطالعه قرار نگرفته است. بنابراین قبل از اینکه بتوانیم بگوئیم استفاده از متیل دوپا در دوران بارداری، می تواند باعث تغییر در تفکر، یادگیری و رفتار کودکان در معرض خطر شود، تحقیقات بیشتری لازم است.

آیا کودک نیاز به نظارت اضافی دارد؟

اکثر زنان یک اسکن در حدود هفته ۲۰ حاملگی برای بررسی نقایص مادرزادی به عنوان بخشی از مراقبت های روتین هنگام زایمان انجام می دهند. انتظار نمی رود که متیل دوپا در دوران بارداری مشکلی ایجاد کند که به مراقبت بیشتری از کودک نیاز باشد. با این حال، زنان با فشار خون بالا می توانند در دوران بارداری بیشتر مراقب باشند تا اطمینان حاصل شود که در تمام طول بارداری مشکلی نخواهند داشت و رشد نوزاد آنها بر حسب انتظار است.

در صورت مصرف متیل دوپا توسط پدر آیا خطری نوزاد را تهدید می کند؟

اگر پدر قبل یا در دوران بارداری متیل دوپا مصرف کند، هیچگونه افزایش خطری برای نوزاد پیش بینی نمی شود.
 داروهایی که در بارداری استفاده می شود؟
اکثر داروهای مورد استفاده مادر، از جفت عبور کرده و به نوزاد می رسند. گاهی اوقات ممکن است اثرات مفیدی برای کودک داشته باشد. با این حال، برخی از داروها می توانند به پیشرفت طبیعی کودک آسیب برسانند. اثری که دارو بر نوزاد می گذارد بستگی به مرحله بارداری در هنگام مصرف دارو دارد. اگر داروهایی را به طور منظم استفاده می کنید، قبل از تصمیم به بارداری با تیم پزشکی و بهداشتی خود در میان بگذارید.
اگر داروی جدیدی در طول بارداری به شما پیشنهاد می شود، مطمئن شوید که پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی در مورد بارداری شما آگاه است.
هنگام تصمیم گیری در مورد استفاده یا عدم استفاده از یک دارو در دوران بارداری، لازم است تا چگونگی بهبود بیماری خود یا سلامت نوزادتان را در برابر هر گونه مشکلی که ممکن است توسط دارو ایجاد شود، محاسبه کنید. جزئیات در این باره نوشته شده است تا خلاصه ای از داروهای خاص مورد استفاده در حاملگی به شما ارائه دهد تا بتوانید همراه با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود، دارویی را که برای شما و کودک شما مناسب است، انتخاب کنید.
هر بارداری منحصر به فرد است. تصمیم گیری برای شروع، توقف، ادامه دادن یا تغییر یک داروی تجویزی قبل یا در دوران بارداری باید با پزشک مشورت شود. بسیار مفید است تمام داروهایی را که در دوران بارداری استفاده می کنید در پرونده های مربوط به زایمان ثبت کنید.

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق  در تهران 

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

3.6/5 - (8 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر عاطفه دوشنبه ۱۰ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 196 مشاهده پرسش
    سلام.آقای دکتر من خانم ۳۰ ساله و دیابتی هستم.مدتی هست دچار حالتهای خفگی درد و بی حسی بازو سمت چپ‌درد قفسه سینه از جلو وپشت.درد کتف سمت چپ.تپش قلب.حالت تهوع.سرگیجه و فشار مینیم و ماکسیمم بالا هستم.بازوی سمت چپ هم اکثر اوقات دچار ضربان هست.گاهی اوقات این حالت ها به صورت حمله ای هست.چندبار بیمارستان نوار قلب دادم و گفتن مشکلی نیست.متخصص هم رفتم گفتن اکو مشکلی نیست و قرص لوزامیکس و پروپرانول روزی یک عدد تجویز کردن.اما از مصرف قرص سه هفته گذشته و این حالت های مقداری کم شده.فشار هم چک کردم یه مقداری پایین اومده اما نرمال نیست.آیا باید به متخصص مراجعه کنم و اکو مجدد و یا کار دیگه ای انجام بدم؟؟؟.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۱۰ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      الان فشارتان چند است؟ تنها کاری که باید بکنید محض اطمینان یک تست ورزش است
    2. تصویر کاربر عاطفه دوشنبه ۱۰ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      آقای دکتر من خیلی ترسیدم نوبت تست ورزش هم یک هفته طول میکشه.مورد خطرناکی نیست؟؟؟احتیاج به بستری ندارم؟فشارهام بین ۱۴ روی ۹ تا ۱۸ روی ۱۲ متغیر بوده.در صورتی که قرصم مصرف میکنم.
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۱۰ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      نه اصلن نیاز به بستری و استرس ندارد هیچ عجله ای نیست داروهایتان را استفاده کنید و سر فرصت تست بدهید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر رموند شنبه ۱ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 188 مشاهده پرسش
    با سلام.بنده حدود یک سال پیش با فشار خون بالا به دکتر مراجعه کردم که فشار اینجانب ۱۷ روی ۱۱ بود دکتر برایم داروهایی تجویز نمودند که فشارم را به زیر ۱۳ روی ۹ رساند.و همیشه با چک کردن فشارم در یک سال گذشته مناسب بود.ولی حالا دوباره فشارم به بالای ۱۵ روی ۱۰ رسیده است.داروهای مصرفی من لوزارتان ۵۰ هر ۱۲ ساعت یک عدد.نصف متورال ۵۰ هر ۱۲ ساعت و هیدروکلروتیازید ۲۵ نصف است.چه داروی را میتوانم اضافه کرد که فشارم مناسب شود؟ضمنا به داروی املودپین حساسیت دارم.با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      هیدروکلروتیازید را دو بار در روز استفاده کنید و پاسخ را بررسی کنید
  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۱۵ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 185 مشاهده پرسش
    با احترام. بنده بیمار شما هستم جناب دکتر عزیز.
    در مراجعه اخیر خودم که در مرداد ماه رسیدم خدمتتان شما دارو فشارخون بنده را از اتنولول ۵۰ به دیلتیازیم ۶۰ با دوز روزی یک عدد تغییر دادید. دلیل تغییر هم به دلیل درخواست بنده بود. شما فرمودید یک ماه دیگر برسم خدمتتون. متاسفانه نشد برای بررسی مجدد خدمتتون برسم. در این مدت علائم خاصی نداشته ام اما کمی شب ها دست ها و پاهایم گرم میشود و گر میگیرد. و این که چون نیمه عمر این دارو ۶ الی ۸ ساعت هست سوال اینکه این دارو برای من کافی هست یا خیر؟
    سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۵ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      خود علامت خیلی اهمیتی ندارد، موقعی که این حالات برایتان پیش میاید فشارتان چند است؟
    2. تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۱۵ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      متاسفانه در این مواقع فشارم و چک نگردم جناب دکتر
    3. تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۱۵ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      متاسفانه در این مواقع فشارم و چک نگردم جناب آقای دکتر
    4. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۵ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      یک بار فشارتان را در این حالت بگیرید، اگر دیدید بالاست به بنده اطلاع بدهید که دارو را تنظیم کنم، اگر فشار خوب باشد جای نگرانی نیست، علامت مهمی نیست
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر نوری جمعه ۹ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 214 مشاهده پرسش
    سلام خدمت اقای دکتر من قبل از بارداریم قرص لوزارفام 25وپارانول20مصرف میکردم الان در هفته 7بارداری هستم و تقریبا دو هفته است که قرص قطع کردم چون از اینترنت دیدم که این دو قرص برای جنین خطر ناک در ضمن من پرکاری تیريد دارم و ناخواسته حامله شدم ایا جنین من با این داروها ممکن سالم نباشه لطفا در مورد قرص فشار وتپش قلب بفرماییدو قرص ترويد هم مصرف میکنم روزی یک ونیم قرص
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۹ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      هیچ کدام از این داروها را نباید فعلا استفاده کنید، پرانول خطر خیلی مهمی ندارد به خصوص الان که در ابتدای بارداری هستید ولی لوزارتان مصرف بلندمدتش اسیب زاست، طپش قلب هم در بارداری تا حدی طبیعی و قابل انتظار است ضمن اینکه خود پرکاری تیرویید هم طپش میدهد. پیشنهاد من این است نزد متخصص زنان ویزیت شوید شاید یک بررسی جنین را صلاح بدانند، در مورد تیرویید و درمانش هم از یک متخصص غدد مشورت بخواهید، برای فشار هم متخصص زنانتان اگر لازم دیدند باید دارویی به جز قبلی را تجویز کنند
  • تصویر کاربر مجید چهارشنبه ۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید
    مادر بنده مدت ۲۰ ساله دیابت داره و مدت ۵ ساله هم فشار خون داره برای دیابتش انسولین و قرص متفورمین مصرف میکنه و برای فشار خونش هم دو عدد قرص لوزارتان ۵۰ صبح و شب و یک عدد قرص ناتریلیکس ظهر مصرف میکنه. آقای دکتر مشکلی ک الان پیدا کرده چند وقتی هست فشار خونش با کوچکترین حرکتشون مثلا سرپا کاری انجام بده سریع بالا میره ۱۶ یا ۱۷ یا ۱۸ روی ۸ وایمیسه.وبعد از یه ساعت ک مینشینه و حرکتی نمیکنه میاد پایین روی ۱۳ وایمیسه.مادرم ۷۰ سالش هست ما چند وقته نگرانیم.الان آقای دکتر باید چیکار کنیم و چرا فشار خونشون اینجوری میشه؟ممنون میشم راهنمایی کنید با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      در حالت معمول که درمنزل در حال استراحت یا انجام کارهای روزمره هستند فشارهایشان چند است؟ رژیم غذایی را رعایت می کنند؟ اخیرا استرس بیش از حد نداشته اند؟
    2. تصویر کاربر مجید چهارشنبه ۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام هنگام استراحت ۱۳ روی ۸ میاد وهنگام کار میرو روی ۱۷ روی ۹ وایمیسه.نه استرس خاصی نداشته الان یه ۶ ماهیه اینجوری شده یه قرص لوزارتان ۵۰ صبح میخوره و یه قرصم شب.یه قرص ناتریکس هم ظهر میخوره.انسولین هم میزنه
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      با توجه به اینکه رژیم دارویی ایشان در حال حاضر رژیم دارویی مناسبی است پیشنهاد ما درمرحله ی اول انجام هولتر فشارخون است، با هولتر شدت و میزان این نوسانات کاملا مشخص می شود و می شود تغییرات مناسب را در درمانشان اعمال کرد
    4. تصویر کاربر مجید چهارشنبه ۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      یعنی هولتر باید بخریم براش؟
    5. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      نه هولتر وسیله ای است در مطب پزشک به بازوی ایشان نصب می شود، ایشان به منزل می روند و به فعالیتهای خپد می رسند و دستگاه نوسانات فشارخون را در 24 ساعت اندازه گیری و ثبت میکند. 24 ساعت بعد هولتر باز می شود و توسط پزشک تحلیل می شود و بر اساس نتایج ان در مورد قدم بعدی درمان تصمیم گیری می شود
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر مهری شنبه ۵ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 211 مشاهده پرسش
    با وجود نرمال بودن نوار قلب همچنان فشار خون بالا و با درد در قفسه سینه و پشت و همینطور کنترل با قرص زیر زبونی تاثیری نداشته
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۵ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام داروهاشون چیه . میشه فشارشون رو کنترل کرد.
  • تصویر کاربر Nafas جمعه ۲۴ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 977 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر. مادرم دیابت کنترل شده داره. و همینطور فشار خون. روز دو تا قرص آکتوپریل۲۵ میخوره و یک قرص تریامترن اچ. اما به قرص تربامترن حساسیت داده. و دچار اسهال و استفراغ میشه. البته فشارش رو پایین و نرمال کرده. اما حتی وقتی نصف هم میکنه (به تجویز پزشک)و حین غذا میخوره باز هم دچار استفراغ و اسهال میشه. البته به قرص اکسفورج هم حساسبت نشون داده بود. شما چه داروی جایگزینی پیشنهاد میکنید؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۴ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام فورزماید۴۰ رو امتحان‌کنید
  • تصویر کاربر مجتبی جمعه ۱۷ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 202 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشی مادرم یک ماه پیش سکته خفیف مغزی کرده بود بر اثر فشار بالا و لخته خونی که در دریچه قلبی رفته بود داخل مغز و با استفاده از رقیق کننده ها خوبه الحمدلله اما چند وقتی هست افت فشار داری گاهی تا ۸ میرسه
    قرص های که مصرف میکنه والسارتان ۱۶۰ صبح یکی هیدروکلرتیازید صبح نصف کنکور ۱۰میلی کرم صبح نصف و آملودپیین شب یکی
    آتوسترول ۴۰ روزی یکی
    اکسابین ۲۰ همراه نهار یکی
    اما فشارش پایین هست ۸ یا ۱۰
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۷ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      فهلا والسارتان نصف قرص هشتاد كافيست، و ساير داروها رو بخورن
  • تصویر کاربر معصومه جمعه ۱۷ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر .خسته نباشید.
    شرح حال کاملم رو براتون می نویسم .
    بنده خانمی 59 ساله هستم ، حدود دو ماه قبل دچار کمردرد شدید شدم ، که با انجام MRI مشخص شد تنگی کانال نخاعی دارم ، تحت درمان فیزیوتراپی و گاز اوزون قرار گرفتم و مشکلم برطرف شد . اما همچنان گاهی پای سمت راستم یخ میکند و کمی درد میگیرد . دو هفته قبل ناگهان دچار سرگیجه شدید و گردن درد شدم که فورا به مرکز درمانی مراجعه کردم و فشار خونم روی 18 بود .نوارقلب گرفتم اما مشکلی مشاهده نشد . با داروهایی که فوری بهم دادن فشار خونم پایین امد ، آزمایش خون و سونوگرافی کالرداپلر از پا انجام دادم که جواب هارو براتون ارسال کردم . متاسفانه تشخیص درستی داده نشده ، اول بهم گفتن مشکل کم کاری تیرویید هست ، بعد گفتن مشکل کمبود ویتامین D هست ، الان هم میگن احتمالا فشار خون ارثی دارم و باید لوزارتان مصرف کنم .فشارم چندروز متعادل هست اما ناگهان بالا می روند و سمت راست صورتم درد میگیرد.ممنون میشم کمکم کنید .
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۷ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام فايلها ااچ نشده ولي فشار خون شما بسيار مهم است ، بهتر است هولتر فشار ٢٤ ساعته بگذاريد اگ همچنان فشار بالا باشد داروي فشار خون شروع شود،
  • تصویر کاربر سیمین جمعه ۳ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    با عرض سلام
    مشخصات :سن ۷۸ سال وزن۳۶۱کیلو قد ۱۵۴
    قرص مصرفی : شبها ها یا عدد املوبرس 5 و یک عدد لوزار 50
    صبحها یک عدد لوزار 50
    در حال حاضر دارای نوسان فشار بین 13/8 تا 16/10 و همچنین تپش نامنظم قلب بین 55تا 100 هستم
    آیا نیازی در تجدید نظر قرصهایم و یا تجویز داروی جدید می‌باشد ضمن اینکه بیشتر مواقع عصر ها دچار تغییرات فوق می شوم با سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۳ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام برای نوسان قلب بهتره نوار فلب شما رو ببینم
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر