دکتر محمد حسین نجفی

 در این مقاله به فهرست میوه هایی که فشار خون را افزایش می دهند می پردازیم. این میوه ها برای کسانی که فشارخون پایین دارند مفید بوده اما در بیمارانی که فشارخون بالایی دارند جزوه میوه های مضر برای فشارخون بالا محسوب می شوند. همانطور که گفتیم:  این میوه ها برای فشار خون پایین ضروری هستند، زیرا سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم، ویتامین  C و آنتی اکسیدان هستند که سلامت قلبی عروقی را تقویت می کنند. مصرف میوه هایی که از عملکرد رگ های خونی پشتیبانی می کنند، به تنظیم تعادل الکترولیت ها کمک می کند و منجر به سلامتی کلی قلب می شود و به طور غیر مستقیم به حفظ سطوح فشار خون سالم کمک می کند.

موز و فشارخون

موز میوه ای مضر برای فشارخون بالا

موزها به دلیل پتاسیم بالای خود برای فشار خون بالا مفید نیست.اما، این میوه برای فشارخون پایین مفید است پتاسیم تعادل مایعات در بدن را تغییر می دهد، زیرا این کار می تواند به مقابله با اثرات سدیم و سطوح فشار خون سالم کمک کند. علاوه بر این، موزها، یک میان وعده سالم و مغذی هستند که انرژی و ویتامین های ضروری را برای افراد مبتلا به فشار خون پایین فراهم می کنند.

پرتقال برای فشار خون بالا

پرتقال نیز به علت مقادیر بالای ویتامین  C و آنتی اکسیدان ها برای فشار خون پایین مفید است. و برای بیماران فشار بالا مضر می باشد. ویتامین  C برای کنترل سلامت رگ های خونی و کمک به گردش خون صحیح در بدن ضروری است. آنتی اکسیدان های موجود در پرتقال به کاهش فشار اکسیداتیو و عفونت کمک می کند که ممکن است منجر به سلامت قلبی عروقی بیشتر شود و با فشار خون پایین مقابله کند.

توت ها و فشار خون بالا

توت ها در کنار توت فرنگی و بلوبری به دلیل فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان های فراوان خود، برای فشار خون بالا مضر هستند.

فشار بالا

هندوانه و فشارخون

هندوانه، میوه ی دیگری ست که می تواند برای فشار خون پایین مفید باشد. و طبیعطا میوه ای که برای فشارخون پایین مفید است ، برای بیماری فشارخون بالا مضر تلقی می شود هندوانه یک میوه ی آبرسان و تأمین کننده ی سیترولین است که بدن آن را تبدیل به آرژنین می کند. آرژنین یک آمینواسید است که نیتریک اکسید تولید می کند. نیتریک اکسید، ترکیبی ست که رگ های خونی را شل و گشاد می کند و هدف آن کمک به جریان خون بهتر است. 

هندوانه با گشاد کردن رگ های خونی می تواند سلامت قلبی عروقی را افزایش دهد و با این کار برای بیمارانی که فشارخون بالا دارند مضر می باشد. جای دادن هندوانه در رژیم غذایی به شما این امکان را می دهد که بدنتان هیدراته بماند و به حفظ سطوح فشار خون بهینه کمک می کند.

کیوی برای فشارخون

کیوی، می تواند برای فشار خون پایین مفید باشد وبرای فشارخون بالا مضر. کیوی ها سرشار از پتاسیم هستند که به تنظیم مایعات و تثبیت سطوح فشار خون کمک می کند. علاوه بر این، کیوی منبعی عالی از ویتامین  C و آنتی اکسیدان ها می باشد که به سلامت قلبی عروقی کلی و حفظ سلامت رگ های خونی کمک می کند. گنجاندن کیوی در رژیم غذایی می تواند ویتامین های مهم بدن را تأمین کند و بدون شک به کنترل فشار خون کمک کند.

فشارخون بالا و میوه ها مضر

انار میوه ای مضر برای فشارخون بالا

انار، میوه ی دیگری ست که می تواند برای فشار خون پایین مفید باشد و برای فشار خون بالا مضر .انار سرشار از آنتی اکسیدان ها و به ویژه پلی فنول است که ثابت شده تأثیر بالایی روی سلامت قلبی عروقی دارند. این آنتی اکسیدان ها همچنین می توانند التهاب و فشار اکسیداتیو را کاهش دهند و منجر به بهبود ویژگی های رگ های خونی و سلامت کلی قلب شوند. نوشیدن آب انار یا مصرف دانه های انار تازه می تواند یک روش خوشمزه برای مقابله با فشار خون پایین باشد.

انگور میوه ای مضر برای فشار بالا

انگور میوه ی مفیدی برای افراد مبتلا به فشار خون پایین می باشد. انگورها به ویژه انگورهای قرمز سرشار از آنتی اکسیدان هستند که از فلاونوئیدها و رسوراترول تشکیل شده اند و می توانند سلامت قلبی عروقی را تضمین کنند. مصرف انگورها به عنوان بخشی از یک برنامه ی غذایی متعادل می تواند مواد مغذی ضروری برای بدن را تأمین کند.

آناناس برای فشار خون

آناناس به سلامت قلبی عروقی کمک می کند و می تواند به طور غیر مستقیم فشار خون پایین را کنترل کند و فشار را بالا ببرد، پس میتوان گفت برای فشارخون بالا مفید تیست. آناناس حاوی بروملین می باشد. بروملین، آنزیمی با خاصیت ضدالتهابی است که می تواند گردش خون بهتر را در رگ ها برقرار کند. آناناس، منبعی عالی از ویتامین  C و منگنز است که می تواند به حفظ سلامت رگ های خونی کمک کند و عملکرد قلب را بهبود بخشد. گنجاندن آناناس در برنامه ی غذایی می تواند مواد مغذی ارزشمندی را برای بدن فراهم کند و شیوه ی زندگی مناسب برای سلامت قلب افرادی ست که فشار خون پایین دارند.

دکتر محمدحسین نجفی متخصص قلب و عروق

لطفا امتیاز دهید
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر