دکتر محمد حسین نجفی

در فیلم آنژیوپلاستی شما می توانید از نزدیک با آنژیوپلاستی قلب آشنا شوید. در این فیلم دکتر محمد حسین نجفی فوق تخصص آنژیوپلاستی روند انجام کار را به شما نشان خواهند داد.

آنژیوپلاستی چیست؟

فیلم آنژیوپلاستی

آنزیوپلاستی قلب روشی است که در آن با جایگذاری موقت یک بالون کوچک در ناحیه بسته عروق قلب و عریض نگه داشتن آن، به عبور جریان خون کمک کرده و مانع عدم خون رسانی به قلب می شوند.

این بالون کوچک که در انتهای کاتتر نصب شده باد می شود تا شریان مسدود شده را عریض کند. دکتر فوق تخصص آنژیوپلاستی یا متخصص قلب و عروق با مشاهده فیلم آنژیوپلاستی بالون باد شده را قبل از خارج شدن از بدن تا چند دقیقه در ناحیه انسداد باقی می گذارد تا موجب متسع شدن شریان گردد.

در بیشتر افرادی که آنژیوپلاستی قلب را انجام می دهند،در محل انسداد رگ، استنت یا فنر گذاشته می شود. استنت معمولا در شریانی که توسط بالون گشاد شده است، قرار می گیرد و برای کاهش تنگی مجدد طراحی شده اند.

فیلم آنژیوپلاستی : روش انجام آنژیوپلاستی

فیلم آنژیوپلاستی به همراه نمایش عروق رگ بیمار بر روی مانیتور توسط دکتر محمد حسین نجفی فوق تخصص آنژیوپلاستی و تعدادی از تکنسین ها و پرستاران در بخش عمل آنژیو قلب و کاتتریسم قلب، تهیه و جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان با این روش در ادامه قرار گرفته است.

روش انجام آنژیوپلاستی

در آنژیوپلاستی ابتدا موضع مورد نظر که معمولا کشاله ران و گاهی مچ دست بیمار است با محلول ضدعفونی پاک می شود. سپس بریدگی کوچکی بر روی این قسمت ایجاد می گردد تا کاتتر از طریق آن به سمت انسداد قلب حرکت کند. مقدار کمی ماده حاجب از طریق کاتتر تزریق می شود تا متخصص قلب و عروق از طریق تصویر اشعه ایکس که به صورت آنلاین بر روی فیلم آنژیوپلاستی قابل مشاهده است، انسداد را برطرف کند.

فیلم استنت گذاری قلب : نحوه عملکرد استنت در حین آنژیوپلاستی

این ویدئو فیلم فنر زدن قلب را نمایش می دهد. پزشک در حین آنژیوپلاستی قلب با مشاهده فیلم آنژیوپلاستی، بالن را در محل مناسب قرار می دهد و شانس تنگ شدن مجدد را کاهش دهد و برخی از علائم گرفتگی عروق مثل درد قفسه سینه و تنگی نفس را بهبود بخشد. فیلم بالون زدن قلب نشان می دهد که این عمل چگونه انسداد قلب را برطرف می نماید.

شما نیز می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.

برای تعیین وقت بر روی نوبت دهی اینترنتی کلیک کنید.

دکتر قلب محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق در تهران و فوق تخصص آنژیوپلاستی

4.2/5 - (5 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر بلوکی پنجشنبه ۹ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 201 مشاهده پرسش
    سلام وقت به خیر 67 سال دارم مذکر و فروردین ماه عمل آنژیوپلاستی و تعبیه 4 استند داشته ام در ماه رمضان جاری با توجه به فاصله زمانی سحر تا افطار و بالعکس و مصرف داروهای پلاویکس75 نیتروکاردین2.6 آسپرین 80 و آنژیپول 47.5 روزه گرفتم و هم اکنون ادامه می دهم آیا برایم مضر است ؟ لطفا پاسخ سریع می طلبم .
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۹ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      بله مضر هست

  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۲۹ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 297 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید
    من 28 سالمه و تقریبا هشت ماه قبل استنت گذاشتم از روز بعدش دچار یه تپش هایی شدم که چندبار پشت هم قلبم میزنه جوری قشنگ میشه احساس کرد با مصرف قرص متوپرولول 25 میلی برای چند ماهی رفع شد ولی الان تقریبا دو ماهه باز همونجوری میشم اکثر اوقات در طول شبانه روز چندین و چند بار اینجوری میشم بعضی وقتا هم دست چپم درد میگیره روزه هم هستم بعضی وقتا بعد از افطار دست چپم درد میگیره ممنون میشم اگه راهنمایی کنید جناب دکتر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۲۹ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      بهتره مجدد تست ورزش شوید و اگر اضطراب هم دارید به روانپزشک مراجعه کنید

  • تصویر کاربر مريم پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 171 مشاهده پرسش
    با سلام من دو سال است كه استنت گذاشتم و روزي يك عدد اسپرين 80 ميخورم ميتونم چند ماهي اسپرين نخورم وبه جايش پلاويكس بخورم تا زخم معده دچار نشم و دوباره برگردم به اسپرين
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      مشکلی نیست

  • تصویر کاربر فتانه سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    افرادی که سوفل قلبی دارند هنگام بارداری احتمال مبتلا شدن جنین به این بیماری چقدر است
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      سوفل لزوما به معنی بیماری نیست

      باید دید ایا بیماری دارند یا نه و چه بیماری

  • تصویر کاربر مهرداد دوشنبه ۹ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 196 مشاهده پرسش
    سلام آقاي دكتر.
    به علت انجام آنژيوپلاستي و كاشت استنت در عروق كرونري در شهريور ماه 1397 در حال حاضر از قرض رزوواستاتین 40 mg/day استفاده مي كنم؛ در اين شش ماه دوبار است كه آزمايش خون داده ام و در هر دوبار مقدار LDL و TG و كلسترول در حد نرمال بوده است؛ آيا مي توانم از دوز كمتر اين قرص يعني رزوواستاتین 20mg/day استفاده كنم؟
    با تشكر - مهرداد
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۹ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      بله میتونید

    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۹ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      بله میتونید البته اگر ldlزیر صد هست

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر محمدي چهارشنبه ۲۱ فروردین ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 186 مشاهده پرسش
    جناب آقاي دكتر
    با سلام و احترام
    اينجانب خانمي ٦٧ ساله هستم كه سال گذشته يك استنت گذاشتم (آنژيوپلاستيك عروق كرونر) و به مدت يكسال روزي يك عدد قرص پلاويكس و يك عدد آسپرين مصرف نمودم. چندي پيش پزشك معالج مصرف پلاويكس را قطع كرده و فقط روزي يكبار آسپرين تجويز نمودند. با توجه به اينكه در طول سال گذشته به هيچ عنوان اجازه قطع قرص ها را ندادند، انجام كليه كارهاي دندانپزشكي و جراحي لثه ام به تعويق افتاد. در حال حاضر دكتر اجازه انجام جراحي را با توصيه اكيد مبني بر عدم قطع آسپرين داده اند ولي دندانپزشكان معالج تاكيد بر قطع آسپرين ٥ روز قبل از جراحي لثه را دارند.
    موضوع را با پزشك قلب در ميان گذاشتم ايشان به هيچ عنوان اجازه قطع آسپرين را نمي دهند و مي گويند پزشكي پيدا كنيد كه با مصرف آسپرين اين كار رانجام دهد.
    سپاسگزار خواهم شد اينجانب را راهنمايي فرماييد آيا انجام اعمال جراحي مانند جراحي لثه با مصرف آسپرين امكان پذير است و اصولا بيماراني مانند اينجانب چه كاري بايد انجام دهند؟
    با تشكر از توجه شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۲۱ فروردین ۹۸( 5 سال پیش)

      سلام

      بله امکان داره

      اگر اسپرین رو قطع کنید باید خطر احتمالی بروز سکته روو بپذیرید

  • تصویر کاربر سیما یکشنبه ۲۶ اسفند ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 206 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید،مادرم 49 سالشه،سه تا از رگاش بسته بود که با بالن باز شد،برای چکابم رفتن گفتن مشکلت حل شده،ده روزه که بالن شدن،الان پشت کتف چپش درد میکنه،و اینکه بی حال شده ،همش استرس میگیره،روحیه اش خیلی ضعیفه،این درد و بی حالی مشکلی داره؟نوار قلب مجدد گرفتن مشکلی نداشت،داروهای پلاویکس،آ اس آ و آملودیپین مصرف میکنن،و اینکه برای چکاب چندوقت یه بار به دکتر مراجعه کنن و چه آزمایشی لازم هست انجام بدن،چون اطرافیان میگن هر چند وقت یه بار pt خون را اندازه بگیرن درسته یا نه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۶ اسفند ۹۷( 5 سال پیش)

      سلام

      به روانپزشک برای درمان اصطراب مراجعه کنند

      اگر وارفارین نمیخورن pt لازم نیست

      مراجعه طبق نطر پزشکشون باشه

  • تصویر کاربر جواد جمعه ۲۴ اسفند ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 245 مشاهده پرسش
    باز کردن سه رگ قلب
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۴ اسفند ۹۷( 5 سال پیش)

      سلام

      سوالتون چیه

  • تصویر کاربر Shadeghi سه شنبه ۹ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 208 مشاهده پرسش
    سلام جناب آقای دکتر

    بنده صادقی هستم
    میخواستم نتایج اکوی مری خانومم را به حضورتان برسانم

    فردا چهارشنبه بعد از دوازده به تهران میرسم لطفا بفرمائید کجا میتوانم شما را ببینم و بیمار ویزیت کنید و جهت بستری شدن عمل بالن

    سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۹ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر حسن چهارشنبه ۱۰ بهمن ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 194 مشاهده پرسش
    سلام و عرض و ادب ...نزدیک یه هفته هست آنژیو پلاستی کردم ..دوتا رگهام و اسنت گذاشتم 3روز اول خوب بودم و هیچ دردی نداشتم ...ولی روز چهارم درد پشت کتفم شروع شد و بعدظهرش بیمارستان مراجعه کردم آزمایش گرفتن و گفتن جوابش خوب نیس باید بستری بشم سی سیو...بستری شدم تا فرداش دکتر دوباره آزمایش گرفت گفت جوابش خوبه اکو و نوار قلبمم خوب بود..ولی دوباره امروز صبح با بیدار شدن از خاب همون درد شروع شد ونفسم و قطع کرد یه قرص زیر زبونی خوردم با دوتا ژلفون تا ظهر کمی آروم شدم ....میخاستم بدونم این درد پشت کتف آیا خطرناک است ؟؟؟ربطی به اسنت گذاشتن قلبم دارد یانه ؟؟؟خیلی نگرانم ....تشکر از پاسخگوییتون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۰ بهمن ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام
      به این شکل نمیشه نظر داد
      باید با مدارک مراجعه کنید و نوار قلب بگیرید
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر