دکتر محمد حسین نجفی

گرفتگی عروق قلب بر اثر گرفتگی و انسداد عروق قلب در چندین رگ رخ می دهد. این گرفتگی در مواردی با آنژیوپلاستی قابل درمان است. در این روش از طریق استنت گرفتگی باز می شود. در ادامه با سوالات بیمار پیرامون گرفتگی عروق قلب بیشتر آشنا شوید.

باز کردن گرفتگی عروق قلب به کمک آنژیوپلاستی

با سلام و احترام خدمت دکتر قلب آقای نجفی . اینجانب بدلیل ناراحتی و درد قفسه سینه مورد عمل آنژیو قلب و پس از آن نیز مورد اسکن هسته ای قلب قرار گرفتم. اسکن نتایج آنژیو و تست تالیوم را ضمیمه نموده ام. نظر جنابعالی را در خصوص این نتایج می خواستم جویا شوم.

پاسخ دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق: 

سلام. در گزارش آنژیوگرافی دو رگ گرفتگی هفتاد تا نود درصدی دارند. پزشک قلب توصیه به مصرف دارو کرده ولی چنانچه هنگام راه رفتن دچار علامت و درد قفسه سینه می شوید، توصیه به استنت گذاری داخل رگ کرده است.
پیشنهاد اینجانب شمامل موارد زیر است:
-اگر با وجود مصرف دارو هنوز درد سینه یا تنگی نفس ایحاد می شود، با دکتر فوق تخصص آنژیوپلاستی و تعبیه استنت مشورت نمایید.
-اگر به هنگام فعالیت هیچ علامتی ندارید، اسکن قلبی در تصمیم گیری موثر است. یعنی اگر منطقه وسیعی از قلب تحت کم اکسیژنی است نیاز به استنت گذاری خواهید داشت و چنانچه اسکن منطقه وسیع و کم اکسیژنی شدید نشان ندهد، داروهای مناسب را ادامه دهید. 

درمان گرفتگی عروق قلب با دارو

با سلام و تشکر از دکتر قلب، آیا جهت رفع گرفتگی های کم تا متوسط عروق قلب داروی موثری وجود دارد یا خیر و در صورت امکان آن را معرفی فرمایید.

پاسخ دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق: 

سلام. در مجموع هیچ داروی شناخته شده ای جهت باز کردن گرفتگی عروق قلب معرفی نشده است اما برخی داروها می توانند جلوی پیشرفت انسداد و گرفتگی عروق قلب را گرفته و این روند را کند یا متوقف نمایند.

تاثیر مکمل دارویی بر گرفتگی عروق قلب

با سلام ، لطفا در خصوص مکمل دارویی EDTA که در برخی مقالات پزشکی اشاره شده که برای گرفتگی عروق قلب بسیار موثر است توضیح بفرمایید. البته این مکمل در خارج از کشور وجود دارد و در ایران نیست. با تشکر

پاسخ دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق: 

 تا امروز مطلبی در مورد مکمل فوق الذکر نشنیده ام لطفا لینک مربوط به مقالات رو برای من بفرستید. در مجموع تا این لحظه هیچ دارو یا ترکیبی که بتواند باعث باز شدن گرفتگی عروق قلب شود، معرفی نشده است. در برخی مقالات به اثر مناسب استاتین ها در پسرفت حجم پلاک آترواسکلروز اشاره شده است.

تاثیر داروهای گیاهی بر گرفتگی عروق قلب

سلام بر دکتر قلب عزیز. آیا ترکیب لیمو و سیر ویا ترکیباتی مانند عسل و سرکه سیب و دارچین و زعفران خاصیت بهبود گرفتگی عروق را دارند یا خیر؟

پاسخ دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق: 

سلام. در جواب می گویم هنوز اثبات نشده و شما بدون قطع کردن داروهای اصلی مجاز به مصرف این ترکیبات هستید.

گرفتگی عروق قلب در منطقه LCX

با عرض سلام،آقای دکتر پدر من ۶۰ سال دارد و هیچ بیماری زمینه ای ندارد، اکوی قلب نرمال دارد. با انجام آنژیوگرافی متوجه تنگی ۸۰% در LAD و تنگی کامل(cut) در LCX شدند، LAD  با استنت باز شد،ولی پزشک قلب موفق به باز کردن LCX نشدند،شما چه توصیه ای دارید؟ آیا این رگ نیاز به CABG دارد؟ یا مجدد برای باز کردن LCX تلاش شود؟

پاسخ دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق: 

سلام. اگر تریتوری یا منطقه ای که توسط LCX خونرسانی میشده بافت زنده دارد و یا از طرق سایر رگ های کرونر خونرسانی می شود از باز کردن رگ و تلاش مجدد برای اینکار سود می برند.

شما نیز می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.

برای تعیین وقت بر روی نوبت دهی اینترنتی کلیک کنید.

3.5/5 - (2 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر اسماعیل یکشنبه ۱۰ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 175 مشاهده پرسش
    برای درمان واریس مچ پا چه کنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۱۰ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      باید دید در چه حدی هست باید مراجعه کنید

    2. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۱۰ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      باید دید در چه حدی هست باید مراجعه کنید

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر شهرام دوشنبه ۱۴ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 164 مشاهده پرسش
    سلام. مادرم چند سال پیش «سال۹۱ »عکس هسته ای قلب گرفته و گفتن گرفتگی رگ مشخص نیست و باید آنژیو شود اما مادرم انجام نداد و امسال هم دوباره یک نوار قلب گرفت که دکتر گفت مشکوک است و باید اکو انجام شود و تصویر عکس هسته ای و نوار قلب رو گذاشتم ببیینم نظر شما چیست؟ آیا رگ قلب گرفتگی دارد؟ ونیاز به آنژیو هست؟لطفا راهنمایی کامل بفرمایید. با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۱۴ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام عکس ارسال نشده مجددا ارسال کنید

  • تصویر کاربر نوروزی شنبه ۲۹ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 172 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر این نوار رو امروز گرفتیم برای مادرم ،دکترش گفت باید اسکن هسته ای و اکو گرفته بشه تا معلوم بشه اون نقاط که علامت گذاشته در اثر اظطراب بوده یا خدایه نکرده تنگی رگ قلب ،

    بازم بیزحمت شما نگاه کنید ببینید واقعا لازمه اسکن و اکو انجام بشه یا نه ؟
    شرح حالش اینطوریه که احساس فشار در قفسه سینه رو نداره ،ولی سوزش می‌کنه قفسه سینه ،و گاهی هم در اثر فعالیت زیاد یا سربالایی بره تنگی نفس میگیره ، و اظطراب و استرس هم داره ،دیواره های قفسه‌ سینه راست و چپ هم گاهی سوزش داره
    تپش قلب هم گاها داره
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۲۹ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      بهتره هم به روانپزشک مراجعه کنند و هم اکو و اسکن انجام بشه

  • تصویر کاربر لیلا پنجشنبه ۲۰ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 269 مشاهده پرسش
    باعرض سلام و احترام
    مادر من 79 سال سن دارد،در سال 94 و 96 دچار سکته خفیف مغزی شد که خداروشکر به خیر گذشت و دکتر مغز و اعصاب از طریق MRI تشخیص تنگی عروق مغزی را داد و الان حدود4 سال است که ASA80 و پلاویکس مصرف میکند(روزی یکی) همراه با لوزار 25 (صبح و شب یکی) ، آتورواستاتین 10 (شبی یکی) و ویتامینB1(روزی یکی)
    چند روز پیش دچار شل شدگی زبان ، کرختی بدن و استخوان درد شدید شد و موقع راه رفتن نمیتوانست خوب و محکم قدم بردارد و راه برود ، دکتر تشخیص یک TIA گذرا را داد و یک سری داروی جدید تجویز و دو دارو را تغییر داد. به جایASA80 و آتورواستاتین 10 تجویز کرد که ASA81 خارجی(پنج روز اول دو عدد و بعد از آن روزی یک عدد) و آتورواستاتین 20 شبی یک عدد بخوردو پیراستام 800 شبی نصفی و آمپرازول 20 صبحی یکی ناشتا و کپسول امگا3 روزی یکی را اضافه کرد به همراه لوزار25 و پلاویکس و ویتامین B1 مطابق دستور قبل.
    آقای دکتر سوالم این است که مادر من با مصرف مداوم ASA80 و پلاویکس چرا مجدد دچار سکته خفیف مغزی شد و آیا ASA81 تاثیر بیشتر و بهتری نسبت بهASA80 دارد و باید مادام العمر ASA81 بخورد به جای 80 و آیا مصرف آمپرازول هم همیشگی باید ادامه پیدا کند.باسپاس و تشکر و آرزوی سلامتی برای شما دکتر عزیز و محترم.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۰ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      سن بالا و فشار فاکتور خطره

       

      دارو خطر رو کم میکنه ولی به صفر نمیرسونه

      ۸۰ با ۸۱ فرقی نداره

  • تصویر کاربر مهربانی جمعه ۱۴ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقت بخیر چند وقتی هست وقتی سرمو میذارم رو بالشت صدای نبض می‌شنوم تو سرم وگوشم که وقتی رگ گردنم رو میگیرم قطع میشه دوماه پیش ام ار ای سر وگردن انجام دادم به خاطر سردردم که تشخیص دکتر میگرن بود،بعد از ام ار ای هم احساس میکنم گوشم صدا میده،دکتر گوش حلق رفتم گفت هیچ مشکلی نداری آقای دکتر بگید مشکلم چیه خواهش میکنم،صدای نبض تو گوش و صدای گوش؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۴ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      در برخی افراد رگ از کنار مراکز شنوایی ردد میشه 

      جای نگرانی نداره

  • تصویر کاربر موسوی جمعه ۷ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 217 مشاهده پرسش
    سلام خدمت اقای دکتر، مادر بنده سه بار PCI شده و بیمار دیابتی تحت کنترل دارویی هستند و سابقه بیماری قلبی خانوادگی( ژنتیکی) دارند، سال 87 یک رگ سال 92 یک رگ و سال 98 چهار رگ گرفتگی داشته، بار آخری که مراجعه کرده بعد از آنژیو گرافی گفتند که بایستی عمل بایپس انجام بده و لی بدلیل امتناع مادرم آنژیو پلاستی انجام شده 5 رگ گرفتگی داشته و چهار رگش را استند گذاری کردند.دکترش گفتند که بدلیل فشار بر قلب رگ پنجمش را دست نزده، میخواستم بدونم که آیا این وضعیت براش مشکل ساز خواهد شد؟ و توصیه شما برای آینده چی هست.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۷ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      تعداد استنت که بالا بره ریسک گرفتگی و تنگی استنت بالا میره

  • تصویر کاربر طيب سه شنبه ۱۱ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    بنده سيتي انژيو انجام دادم و در جوابش همه موارد نرمال بود به جز om1 ك نوشته بود :
    High origin and
    ميخواستم ببينم مشكل چيه و ميتونم واسه معافيت اقدام كنم يا نه .
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۱ تیر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      یعنی محل جداشدنش بالا هست و مشکلی نیست

  • تصویر کاربر حسین چهارشنبه ۲۹ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 183 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید پدر من شصت سال سن دارد سال ۸۲جراحی قلب انجام داده سال۹۲انژو پلاست کرده الان دوباره به مشگل خورده انژیو گرافی کرده دکتر میگه رگها پوسید نمی شه استنت گذاشت استنت قبلی هم پوسیده ایا راه دیگه ای داره
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۲۹ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      باید سی دی انژیو دیده شود

  • تصویر کاربر یعقوبی چهارشنبه ۲۹ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 162 مشاهده پرسش
    سلام من پدرم شصت سال دارد سال هشتادو دو جراهی باز قلب انجام داده سال نوددو استنت گذاشته الان دوباره درد قفسه سینه داره دکتر انژیو گرافی انجام داده میگه رگهای قلبت پوسیده انژو پلاستی نمی شه انجام داد دارو می دم اگه خوب نشد باید بری تهران حتی میگه استنت هم پوسیده نظر شما چیه ممنون از شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۲۹ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      باید سی دی انژیو دیده شود

  • تصویر کاربر رضا دوشنبه ۲۰ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 781 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر ببخشید وقتتون رو گرفتم من یه پسر با 23 سال سن هستم یه سالیه مشکل دارم بطوری که سرم کلا تمام لحظات تو ای یه سال منگ و گیج هست تمرکزم اومده پایین بدنم دماش حس میکنم میره بالا چشام دید طبیعی نداره تار میشه نور اذییت میکنه همه ی اینا یه سال پیش با یه سردرد شروع شد گوشام هم سوت میزنه و همه ی این علایمم بعد خواب 100 برابر میشه وقتی از خواب پا میشم تا یه ساعت گوشام سوت میزنه بخصوص گوش چپم بی حال میشم سرم گیج میره چشام خوب نمیبینه واقعا تو این یه سال خیلی زجر کشیدم کلی دکتر رفتم جواب نگرفتم ممنون میشم راهنماییم کنین واقعا دیگه امیدی ندارم ????????????
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۰ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      به نظر مشکلات اضطرابی دارید

      به روانپزشک مراجعه کنید

      اگر بهتر نشدید جهت بررسی باید مراجعه کنید

درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر