دکتر محمد حسین نجفی

گرفتگی عروق قلب بر اثر گرفتگی و انسداد عروق قلب در چندین رگ رخ می دهد. این گرفتگی در مواردی با آنژیوپلاستی قابل درمان است. در این روش از طریق استنت گرفتگی باز می شود. در ادامه با سوالات بیمار پیرامون گرفتگی عروق قلب بیشتر آشنا شوید.

باز کردن گرفتگی عروق قلب به کمک آنژیوپلاستی

با سلام و احترام خدمت دکتر قلب آقای نجفی . اینجانب بدلیل ناراحتی و درد قفسه سینه مورد آنژیوگرافی و پس از آن نیز مورد اسکن هسته ای قلب قرار گرفتم. اسکن نتایج آنژیو و تست تالیوم را ضمیمه نموده ام. نظر جنابعالی را در خصوص این نتایج می خواستم جویا شوم.

پاسخ دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق: 

سلام. در گزارش آنژیوگرافی دو رگ گرفتگی هفتاد تا نود درصدی دارند. پزشک قلب توصیه به مصرف دارو کرده ولی چنانچه هنگام راه رفتن دچار علامت و درد قفسه سینه می شوید، توصیه به استنت گذاری داخل رگ کرده است.
پیشنهاد اینجانب شمامل موارد زیر است:
-اگر با وجود مصرف دارو هنوز درد سینه یا تنگی نفس ایحاد می شود، با دکتر فوق تخصص آنژیوپلاستی و تعبیه استنت مشورت نمایید.
-اگر به هنگام فعالیت هیچ علامتی ندارید، اسکن قلبی در تصمیم گیری موثر است. یعنی اگر منطقه وسیعی از قلب تحت کم اکسیژنی است نیاز به استنت گذاری خواهید داشت و چنانچه اسکن منطقه وسیع و کم اکسیژنی شدید نشان ندهد، داروهای مناسب را ادامه دهید. 

درمان گرفتگی عروق قلب با دارو

با سلام و تشکر از دکتر قلب، آیا جهت رفع گرفتگی های کم تا متوسط عروق قلب داروی موثری وجود دارد یا خیر و در صورت امکان آن را معرفی فرمایید.

پاسخ دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق: 

سلام. در مجموع هیچ داروی شناخته شده ای جهت باز کردن گرفتگی عروق قلب معرفی نشده است اما برخی داروها می توانند جلوی پیشرفت انسداد و گرفتگی عروق قلب را گرفته و این روند را کند یا متوقف نمایند.

تاثیر مکمل دارویی بر گرفتگی عروق قلب

با سلام ، لطفا در خصوص مکمل دارویی EDTA که در برخی مقالات پزشکی اشاره شده که برای گرفتگی عروق قلب بسیار موثر است توضیح بفرمایید. البته این مکمل در خارج از کشور وجود دارد و در ایران نیست. با تشکر

پاسخ دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق: 

 تا امروز مطلبی در مورد مکمل فوق الذکر نشنیده ام لطفا لینک مربوط به مقالات رو برای من بفرستید. در مجموع تا این لحظه هیچ دارو یا ترکیبی که بتواند باعث باز شدن گرفتگی عروق قلب شود، معرفی نشده است. در برخی مقالات به اثر مناسب استاتین ها در پسرفت حجم پلاک آترواسکلروز اشاره شده است.

تاثیر داروهای گیاهی بر گرفتگی عروق قلب

سلام بر دکتر قلب عزیز. آیا ترکیب لیمو و سیر ویا ترکیباتی مانند عسل و سرکه سیب و دارچین و زعفران خاصیت بهبود گرفتگی عروق را دارند یا خیر؟

پاسخ دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق: 

سلام. در جواب می گویم هنوز اثبات نشده و شما بدون قطع کردن داروهای اصلی مجاز به مصرف این ترکیبات هستید.

گرفتگی عروق قلب در منطقه LCX

با عرض سلام،آقای دکتر پدر من ۶۰ سال دارد و هیچ بیماری زمینه ای ندارد، اکوی قلب نرمال دارد. با انجام آنژیوگرافی متوجه تنگی ۸۰% در LAD و تنگی کامل(cut) در LCX شدند، LAD  با استنت باز شد،ولی پزشک قلب موفق به باز کردن LCX نشدند،شما چه توصیه ای دارید؟ آیا این رگ نیاز به CABG دارد؟ یا مجدد برای باز کردن LCX تلاش شود؟

پاسخ دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق: 

سلام. اگر تریتوری یا منطقه ای که توسط LCX خونرسانی میشده بافت زنده دارد و یا از طرق سایر رگ های کرونر خونرسانی می شود از باز کردن رگ و تلاش مجدد برای اینکار سود می برند.

شما نیز می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.

برای تعیین وقت بر روی نوبت دهی اینترنتی کلیک کنید.

3.5/5 - (2 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر رضا پنجشنبه ۱۶ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر،،احساس درد خفیف در پشت کتف گاهی دارم و گاهی ب جناق سینه،میخواستم بدونم از قلبم هست یا معده
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۶ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      اسکنتون نرماله

      به نطر دردتون قلبی نیست

  • تصویر کاربر امیر دوشنبه ۲۰ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 179 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من پدرم دوتا دستاش گرفتگی رگ داره دوتا انگشتش قط شده یکیش هم درحال حاضر زخمه گفتن گرفتگی عروق عمل قط سمپاتیک هم انجام داده خوب نشده میخام بدونم راه درمانی داره بیارمش تهران پیش شما من همدان هستم خواهش میکنم جواب بدید اگه درمان داره بیارمش پیش شما دکترای همدان گفتن راهی نیست
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۰ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      رگ باید باز شه و اکر امکانش نیست از داروهای گشاد کننده عروق استفاده بشه 

      راه دیگه ای متاسفانه وجود نداره

  • تصویر کاربر ابوالفضل یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 184 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت دکتر عزیز ببخشد من خیلی طولانی نوشتم 
    من از حدود 6 سالگی پشت زانوی چپم یه ورم ایجاد شد که با درد همراه بود و نمیذاشت زانوم به راحتی خم بشه، باید آروم آروم زانوم را خم می کردم تا بعدش بشه براحتی زانوم خم بشه و اگه مدتی ایستاده می موندم دوباره ورم می کرد. گاهی هم کلا ناپدید میشد حس می کردم که خون میاد جمع میشه و دوباره بر میگرده توی بدنم.
    سال 76 رفتم تهران تشخصی تومور داده شد. ولی قبل از عمل ناپدید شد! اونجا گفتن مشخص نیست دیگه عمل نکردن. یه دکتر گفت تا 20 سالگی خوب میشه. تا 20 سالکی گذشت و خوب نشد یه دکتر عمومی منطقه خودمون یه آمپول بزرگ توی ورم فرو کرد و کلی خون ازش کشید بعد از اون وحشتناک درد می کرد با اینکه ورم کوچیک شده بود. مجبور شدم برم تهران با سی تی اسکن و ام ار ای و اسکن تزریق هسته ای دوباره تشخیص تومور داده شد. سریع عملم کردن. دکتر گفت تمام بافت تومور رو برداشتم. جواب بیوپسی اومد که نوشته بود av malformation . تا مدت کوتاهی بعد از عمل خوب بودم اما به مرور کم کم احساس درد نقطه ای شروع شد که چون ناچیز بود اهمیت ندادم الان بعده 8 سال از عمل دوباره بزرگ شده البته نه به اندازه قبل از عمل ولی بهرحال آزارم میده. فکر میکنم دکتری که عملم کرده فقط بافت رو برداشته و عروق رو مسدود نکرده برای همین دوباره خونریزی کرده. نمیدونم الان باید چیکار کنم منطقه ما کسی تخصص زیاد در مورد این بیماری نداره. دکتری هم که تهران عملم کرده الان مرده. بنظر شما چه اتفاقی برای من افتاده؟ آیا عروقم دوباره پاره شده یا ممکنه اصلا مسدودش نکرده باشه؟ اصلا امیدی به عمل مجددم هست؟ میترسم عمل کنم دوباره برگرده. 
    بنظر شما چیکار کنم؟ 
    ممنون از شما بزرگواران اجرتون نزد خدا محفوظ
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      شما به دکتر حسین قناعتی رادیولوژیست که کار بستن این نوع ضایعات رو انجام میده مراجعه کنید

  • تصویر کاربر علی جمعه ۲۰ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 177 مشاهده پرسش
    با عرض سلام، ادب و احترام خدمت جناب آقای دکتر سید یزدانخواه
    مردی 66 ساله هستم. از سال 96 اولین استنت قلب را گذاشتم و یک سال بعد دومین استنت را گذاشتم. قرص پلاویکس به همراه سایر قرص های مرتبط با چربی و فشار خون مصرف میکنم. پرسش بنده از جناب عالی این است که مدتی است چه با انجام فعالیت های بدنی و چه بدون آن احساس خستگی، ضعف و بی حوصلگی دارم. بیشتر اوقات بدن درد، کوفتگی، ضعف عضلانی، و گرفتگی ماهیچه هم دارم. میخواستم از حضورتان بپرسم آیا مصرف مکمل های تقویتی مانند well man, Pharmaton, و Energex برای بنده ضرری ندارد.
    با سپاس فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۰ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      ضرر ندارد

      اما علت باید مشخص شود مثل کم کاری تیرویید بروسلوز افسردگی کم خونی و غیره

      استاتین هم درد عضلانی میده

  • تصویر کاربر علی چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 176 مشاهده پرسش
    پس از تالیوم اسکن هسته ای گفته شده اسکیمی خفیف در قدام وجود دارد می خواستم بدانم چه کار کنم و لوف 48% است
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      بهتره انژیو شوید

  • تصویر کاربر پری پنجشنبه ۲۲ فروردین ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 167 مشاهده پرسش
    سلام . مادرم 69 ساله حدود 17 سال پیش پیوند عروق کرونر انجام دادن .سال 96 انژیوگرافی شده و استنت گذاشتن بعد از حدود یکسال از استنت گذاری احساس تنگی نفس داره که دکتر پس از معاینه توضیح دادن که درزمان استنت گذاری رگ اصلی دچار گرفتگی بوده ودورگ دیگر یکی جزیی و دیگری کامل گرفته بود که رگ گرفته استنت گذاشتند. ولی رگ اصلی همچنان گرفته میباشد که درمانی برای ان نیست دارو تجویز کردند که بعد از ششماه دوباره معاینه شوند. البته لازم به توضیح است که مادرم کم خونی فقراهن دارن . سوالم این است ایا گرفتکی رگ اصلی قلب مادرم خطرناک نیست؟ و ر اه درمان گرفتگی چیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۲ فروردین ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      باید بیمار و سی دی دیده شوند تا بشه اطهار نطر کرد

  • تصویر کاربر زهرا یکشنبه ۱۸ فروردین ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    من حدود یک ماه و نیم هست که برای لختگی در پشت پام .زالربان ۱۵ مصرف میکنم و الان دوسه روزی هست که رگ های پشت پام درد میکنه میخاستم بدونم علتش چیه ؟
    ممنون از شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۱۸ فروردین ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

       

      باید معاینه شوید

      بهتره مراجعه کنید

  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۷ اسفند ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 169 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر بامحبت
    همسرم 37 سال سن دارد به شدت فرد پراسترس و نگرانیست. به تازگی با تست ورزش و اسکن قلب متوجه شدیم که دچار گرفتگی یکی از رگهای قلب شده است. این موضوع نگرانی او را دوچندان کرده است. برای درمان هرچه زودتر و بهتر او چه باید کرد؟ آیا تا به حال فردی بوده که با این بیماری سالیان دراز بدون خطر خاصی زندگی کند؟ با تشکر از شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۷ اسفند ۹۷( 5 سال پیش)

      سلام

      باید به روانپزشو مراجعه کنند و همچنین طبق نطر پزشک قلبشون عمل کنند

      بله 

  • تصویر کاربر سارا چهارشنبه ۲۲ اسفند ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 166 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر نجفی لطفا جواب سوالم بدین، پدرم فشار خون دارن که پس از آنژیوگرافی مشخص شد که یکی از رگ های قلب شون گرفتگی دارد، دو بار آنژیوگرافی شدن ،ولی رگ بسته باز نشد ، دکترشون می گن
    ،«این رگ گرفته نازک و ظریف هست »، ب ای حل این مشکل چه روش و راهکاری ارائه می ف نمائید. لطفا جواب دهید . با تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۲۲ اسفند ۹۷( 5 سال پیش)

      سلام

      باید بیمار و سی دی انژیو دیده شوند

  • تصویر کاربر انتظاری جمعه ۳ اسفند ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 163 مشاهده پرسش
    65 ساله.سال هاست مشکل ریه دارم.فشارم بالاست.چند وقت است سینه سمت چپم درد میکند.اسکن انجام داده ام.نیازی به انژیو گرافی هست.لطفا اسکن را تفسیر کنید لطفا اسکن را تفسیر کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۳ اسفند ۹۷( 5 سال پیش)

      نسلام

      مسکل خفیف داره

      یا انژیو

      یا درمان دارویی و یک سال بعد بررسی مجدد

درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر