دکتر محمد حسین نجفی

احتمالا شنیده اید که در بیماران مبتلا به سکته های قلبی حاد شایع ترین علت فوت زودهنگام بروز برخی آریتمی های قلبی می باشد. مهم ترین این آریتمی ها را با نام ونتریکولار تاکی کاردی/تاکی کاردی بطنی/ وی تک قلبی و یا VT می شناسیم. اما این آریتمی چیست؟ چرا و در چه شرایطی رخ می دهد؟ برای مقابله با آن چه راهی وجود دارد؟ خطر این آریتمی چقدر است؟ در نوشتار پیش رو سعی می کنیم با زبانی ساده به این سوالات پاسخ بدهیم.

وی تک قلبی چیست؟

این بیماری به طور کل در دسته ی آریتمی های قلبی تقسیم بندی می شود. به این معنی که به خاطر بروز برخی تغییرات در بافت قلبی ضربان قلب از حالت طبیعی خود خارج می شود. این تبدیل از حالت طبیعی به حالت غیرنرمال می تواند باعث بروز تغییراتی در قلب شود.

به دنبال این حالت و افزایش ضربان بالا حتی نزدیک به 170 تا 200 عدد در دقیقه (ضربان قلب طبیعی بین 60 تا 100 عدد است) علایمی نظیر موارد زیر را فرد حس می کند

درمان vt قلبی
  • سیاهی رفتن چشم ها
  • سرگیجه
  • حالت خفگی 
  • ضربان بالا

در صورت ادامه یافتن این حالت با توجه به اینکه قلب توانایی تپش مناسب و تخلیه ی طبیعی خون را از دست داده است فرد دچار از دست رفتن هوشیاری می شود و در صورت ادامه ی این حالت و عدم درمان مناسب و حتی در مواردی خاص امکان مرگ بیمار نیز وجود دارد.

وی تک قلبی یا VT چرا رخ میدهد؟

بروز این بیماری علت های مختلفی دارد اما شایعترین علت ان می تواند سکته ی قلبی باشد. در این حالت به خاطر مسدود شدن عروق کرونری بیمار و بسته شدن جریان خون بافت قلب آسیب دیده و به دنبال این آسیب است که عضلات آسیب دیده برخلاف بافت سالم شروع به تولید جریان های آریتمی می کنند. بروز بیماری VT پس از سکته قلبی می تواند  بسیار خطرناک باشد و اگر به موقع درمان نشود معمولا به مرگ بیمار منجر می گردد. 

شایع ترین علت مرگ های زود هنگام (یک ساعت اول) پس از سکته ی قلبی وی تک قلبیست. در موارد دیگر به جز سکته قلب وی تک قلبی میتواند در اثر برخی بیماری های مادرزادی نظیر کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک یا ARVD نیز این اتفاق افتد. هم چنین برخی بیماری های دریچه ای نظیر تنگی های شدید دریچه ی آئورت در صورت عدم درمان به موقع ممکن است در مراحل پایانی خود به بروز بیماری VT قلبی منجر شوند.

VT قلبی تا چه حد خطرناک است؟

واقعیت این است که VT بیماری خطرناک و بسیار جدی است. در صورت بروز این بیماری معمولا بیمار ظرف یک تا دو دقیقه هوشیاری خود را از دست می دهد و اگر درمان به موقع ظرف چند دقیقه ی آینده انجام نشود متاسفانه ایست قلبی و فوت رخ می دهد. البته این اتفاق در تمامی VT های قلبی صورت نمی گیرد. برخی از انواع این بیماری بسیار کوتاه بوده و ظرف سی ثانیه تا یک دقیقه خود به خود رفع می شوند ولی مواردی هم هستند که آریتمی بیش تر طول می کشد و در نتیجه ی این اتفاق وقایع تلخی رخ می دهد.

درمان وی تک قلبی

درمان vt قلبی

نباید فراموش کنیم که در صورت بروز این بیماری هر ثانیه برای بیمار اهمیتی ویژه دارد. تشخیص این بیمار برای افراد غیرپزشک مشکل است و معمولا نیاز به بررسی نبض و هم چنین ارزیابی وضعیت ضربان قلب بیمار بر روی مانیتور دارد. معمولا در مواردی که این اتفاق در بیمارستان صورت می گیرد تشخیص بسیار ساده است و توسط تیم پزشکی و پرستاری صورت می گیرد.

ابتدا بگذارید در مورد درمان این بیماری صحبت کنیم. حتما در فیلم ها دیده اید که به برخی بیماران با دستگاه شوک وارد می کنند. در واقع این شوک الکتریکی وظیفه ی برگرداندن ضربان قلب نامنظم بیمار در بیماری VT قلبی، به حالت طبیعی را بر عهده دارد. پس از این وسیله در مواردی که بیمار دچار این مشکل باشد استفاده می شود. 

اما اگر در خیابان با چنین حالتی رو به رو شدیم چه؟ اگر فردی به طور ناگهانی دچار سقوط و زمین خوردن و از دست رفتن هوشیاری شود باید تشخیص اول را بروز این آریتمی برای وی بدانیم. در این حالت است که از دستگاه های الکتروشوک برای درمان بیمار استفاده می شود. در برخی کشورهای غربی این دستگاه ها در مکان های عمومی نظیر مترو و فرودگاه و مراکز خرید وجود دارد تا در صورتی که فردی دچار مشکل شد افراد عادی حاضر در خیابان بتوانند به این وسیله دسترسی داشته باشند و به بیمار دچار مشکل شوک بدهند و جانش را نجات دهند.

آیا وی تک قلبی درمان قطعی دارد؟

درمان قطعی این بیماری بستگی به این دارد که به چه علتی رخ داده باشد. در موارد سکته ی قلبی حاد قدم اول باز کردن شریان های کرونری بسته ی بیمار به وسیله ی آنژیوپلاستی است تا جریان خون برقرار شود و بافت قلب از حالت آسیب پذیر خود خارج شود. در برخی بیماری های مادرزادی نیز کانون های آریتمی در داخل قلب وجود دارند که مکررا تولید VT می کنند. در چنین افرادی معمولا متخصصین الکتروفیزیولوژی با کمک روش های پیش رفته ی ابلیشن (سوزاندن رگ اضافی در اصطلاح عامه) این کانون ها را پیدا کرده و از بین می برند تا بیماری درمان قطعی شود.

کلینیک قلب دکتر نجفی 

2.7/5 - (4 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سارا پنجشنبه ۱۱ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 44 مشاهده پرسش
    سلام روزتون بخیر ممنون میشم لطفا نتیجه هولتر قلب منو بررسی کنید و بفرمایید مشکلش چی هست؟مشکلم تیر کشیدن قفسه سینه و تپش قلب هست.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۰ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      تقریبا نرمال است...با تجویز دارو بهتر می شوید...
    2. تصویر کاربر سارا چهارشنبه ۱۰ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      ممنونم از شما 🙏
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۱ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      .
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر پریسا پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 60 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر جناب دکتر بنده خانمی ۴۳ ساله هستم به علت آریتمی قرص آمیودارون ۲۰۰ مصرف میکنم گفته می‌شود عوارض خطرناکی دارد آیا شما صلاح میدانید این دارو را استفاده کنم ضمنا اسکن هسته ای هم انجام دادم و مشکلی وجود نداشته آیا شما صلاح میدانید مصرف این دارو را ادامه دهم؟ با سپاس از عنایت شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      من خیلی با امیودارون موافق نیستم داروهای بهتری مثل بیزوپرولول ۵ وجود دارند که به کنترل اریتمی خیلی خوب کمک می کنند
  • تصویر کاربر الی پنجشنبه ۶ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 62 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    اقای دکتر من حدود یک سالی هست که بعضی وقتهاگلوم میمره نثل ضربان قلب همزمان قلبم هم بوم بوم میزنه و بعد میگذره این یک هفته چندین بار تکرار شده و این هفته من سرماخوردگی داشتم و قرص پنی سلین ۵۰۰ و فکسوفنادین و اوزونیوم مصرف میکردم ،من سابقه اسید معده هم دارم امروز پیش متخصص قلب رفتم و نوار قلب و اکو گرفتن که نوار قلبم بالا بود و فشارم ۱۳ رو ۸ بود و اکو نرمال بود دکتر قرص کنکور ۲/۵رو تجویز کردن و ازمایش تیرویید و کم خونی نوشتن به نظرتون من این قرص رو استفاده کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۶ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      اشکاای ندارد همین دارو را ادامه بدهید احتمالا مسایل استرسی است
  • تصویر کاربر نرگس پنجشنبه ۱۷ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 84 مشاهده پرسش
    سلام
    من اکو شدم و قلبم سالمه.اما گاهی اوقات لرزش ناگهانی قلب دارم یا قلبم با ضربان پایین می کوبه یا گاهی اوقات سمت چپ زیر قلبم درد دارم ،
    می خوام بدونم دلیل این مواردی که گفتم چی هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۷ آذر ۱( 1 سال پیش)
      اینها استرسی است قرص پرانول ۱۰ میلی گرم مواقع طپش بخورید
  • تصویر کاربر ف پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 110 مشاهده پرسش
    سلام.
    من ۲۳ ساله هستم.
    به دلیل فشار خون و ضربان بالا به پزشک مراجعه کردم. در اون نوار قلب ضربانم ۱۳۸ بود با سه ماه مصرف متورال۵۰ روزی دو بار ضربان در بیشتر اوقات ۱۰۸ بود
    در این مدت احساس ضربان های عجیب داشتم که هولتر نوار قلب انجام دادم.

    هولتر ۴۸ ساعته بود و ساعت پایانش جمعه غروب بود ولی بدلیل تعطیلی مطب گفتند خودم دستگاه رو جدا کنم و گفتند خود به خود بعد ۴۸ ساعت دیگه ثبت نمیکنه حتی اگر جداش نکنم.
    ولی وقتی نتیجه رو گرفتیم دیدم تا سه ساعت بعدش ثبت شده در صورتی که دستگاه دیگه متصل نبوده و نتایج عجیب داده

    سوالم اینه اینکه دستگاه سه ساعت بدون اتصال کار کرده روی بقیه ساعت هاهم اثر داشته یا با جدا کردن اون قسمت از نتیجه اعتبار داره؟یعنی بجای ۴۸ساعت۵۱ساعت ثبت شده.اون سه ساعت آخر که دستگاه وصل نبود رو در نظر نگیریم اطلاعات بقیه درسته؟
    این نتیجه هولتر هست بعد از کم کردن اون مقدار اضافه سه ساعت هست
    Svt 126
    Psvt 30
    Arrh 228
    Svpb 1363
    Pause. 4
    Vpb. 200
    Intvpb. 45
    Coplets. 27/54qrs
    Triplets. 7/21qrs
    Salvos vta. 1/4qrs
    Min. 44
    Max 206

    اکو قلب هم پرولاپس میترال و با Mr و tr نشون داده که سه ما قبل بوده و اکوی قبل از این اکو با فاصله 2سال مقدار کمتری از mr و tr نشون داده

    بعد از انجام این هولتر دکتر داروی کنکور 5 رو تا سه روز تجویز کردند و گفتند اگر بعد سه روز عصر ها هم هنوز احساس ضربان های نا به جا وجود داشت یکی هم عصر ها اضافه کنم.
    و اینکه من نمی‌دونم پزشک در جریان اون ساعات بدون اتصال بودند یا نه
    با این اوصاف نظر شما در این باره چیه و این که ایشون گفتند امکان سوزوندن این قسمت وجود ندارد چون جای اصلی قلب هست.

    به نظر شما به پزشک الکتروفزیولوژ قلب مراجعه کنم یا نیازی نیست. ؟؟

    واین که لازمه قبل ادامه مصرف دارو به پزشک خودم مراجعه کنم و این ساعات اضافه رو بگم یا نه؟ چون از نظر عددی خیلی تفاوت وجود داشت. حدود 3000 تا در یک پارامتر خطا وجود داره که نمی‌دونم دکتر در جریان بودند یا نه و من فکر میکنم متوجه این موضوع نشدند چون خودم هم بعدا متوجهش شدم و کسی که اطلاعات رو خارج کردن هم چیزی در این باره نگفتن و من هم یادآوری نکردم که چه ساعتی دستگاه جدا شده.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۲ شهریور ۱( 1 سال پیش)
      از نظر من به الکتروفیزیولوژیست مراجعه کنید و هولتر را برای نظر نهایی ایشان بررسی کنند
    2. تصویر کاربر ف سه شنبه ۲۲ شهریور ۱( 1 سال پیش)
      ببخشید دوباره مزاحم میشم.
      از نظر شما نتیجه هولتر مشکل داره یا کاملا طبیعی هستش؟
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱( 1 سال پیش)
      باید گزارشش را دقیق ببینم. اگر میتوانید عکس را بفرستید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سونیا سه شنبه ۲۲ شهریور ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 103 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید،
    از من پرسیدید اکو و نوار قلب گرفتم،بله یبار در حالت شدید به کلینیک مراجعه کردم نوار قلب گرقته شد تپش قلب داشتم که البته تا رسیدم پیش دکتر و با دستگاه کوچیک که رو انگشت میزارن گفت تپش قلب شدیدی دارم و فوری ۲تا قرص قرمز داد نوار قلب تا حالا چندین بار گرفتم چیزی نبود چون اونجا درحالت دراز کشیده نوار گرفتن عادی بوده من وقتی چندتا پله میرم یا یکم راه میرم تپش قلب میگیرم سینه تا گلوم میسوزه انگار توش بخار خیلی گرم جمع شده تا بینیم هم سوزش میاد وقتی تند راه میرم یا پله بالا میرم ولی در حالت دراز کشیده مشکلی نیست و این اتفاق وقتی اعصبانی میشم هم میافته و تپش قلبم شروع میشه وقتی عصبی میشم و ناراحت میشم درد کتف و بازوی چپم شروع میشه وتا گردن میزنه
    هربار دکتر گفته برم پیش متخصص قلب یه دکتر هم که البته متخصص قلب نبوده دکتر عمومی هم گفته قلبم ضعیف و بخاطر ترس هایی که تو کودکی داشتم و هنوزم اون ترس ها رو دارم چون من از ۹سالگی این مشکل رو دارم و بخاطرش از ورزش و خیلی کارها محروم بودم خانواده من مشکل داشتن پدرم اعتیاد داشت و از اول زندگی جدا شدن و من بی پدر بزرگ شدم از بچگی شب ها نمیتونستم بخوابم چون با مادرم تنها بودیم حس میکردم دزد میاد و مارو میکشه همیشه با ترس خوابیدم و در سن ۱۵سالگی ازدواج کردم و در سن ۱۶سالگی مادر شدم قبل اون هم اولین بچه ام رو سقط کردم حالا ۲۸سالم و ۳تا بچه دارم زندگی پر استرسی دارم بخاطر شغل شوهرم و افسردگی شدیدی دارم و اعتیاد به تریاک دارم ۴سال الان روزی ۶گرم قبل اون ۹ماه بخاطر بارداری پاک بودم ولی قبل بارداری ۳سال هم به قرص ترامادول تریاک و قرص زیرزبانی یعنی در آن واحد به ۳مواد اعتیاد داشتم و قبلا هم گفتم سیگار زیاد میکشم در کل من ۹ماه +۲ماه شیردهی پاک بودم اگه اونو نادیده بگیریم درکل عمرم ۷سال اعتیاد دارم البته یه چندبار این اوایل مثلا از ۵ماه پیش دوهفته یکبار شیشه یا همون آمفتامین مصرف کردم به صورت دودی در پایپ دو روز پشت سر هم و یبار هم موقع کشیدن شیشه فشارم آنقدر بالا رفت که سردرد شدید تپش قلب شدید و درد رگ های پس سرم که صفت شده بودن شد و به کمک دکتر حالم خوب شد حالا نیازه به اکو برم من
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۲ شهریور ۱( 1 سال پیش)
      نوار و اکو را دارید من ببینم؟ در کل حدسم بیشتر مسایل استرسی است، قبلش نوار و اکو را هم ببینم بهتر است
  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۲۳ تیر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 124 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر جناب دکتر
    40 ساله هستم و متاسفاته سیگار مصرف میکنم، دیشب هنگام خواب تپش قلب در حد 3 ثانیه و قسمت راست فک فوقانی و تحتانی درد و فشار که به دندانهایم سرایت کرد، و باعث استرس در من شد که در ادامه سوزش و کمی فشار در مرکز قفسه سینه قسمت فوقانی و تیر کشیدن گذری در دست چپم، امکانش هست حمله پانیک بوده بدلیل استرس از تپش قلب؟ واینمه من میتوانم روزانه آسپرین 80 استفاده کنم؟ سپاسگذارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۳ تیر ۱( 1 سال پیش)
      بله احتمالا حمله ی پنیک بوده ولی برای اطمینان یک اکو و نوارقلب بگیرید
  • تصویر کاربر طالب شنبه ۲۸ خرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 145 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر این اکوی قلب منوهست خواستم بدونم مشکلی دارم یاخیر،،خیلی محبت میکنید که تو این شرایط کمک میکنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۲۸ خرداد ۱( 1 سال پیش)
      این اکو کاملا سالم است
  • تصویر کاربر سارا پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 230 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من کلا تپش زیاد داشتم پارسال رفتم بیمارستان قلب اکو شدم گفتن نارسایی خفیف تا متوسط دارم هولتر ۲۴ ساعته بستم مشکلی نداشتم نوار قلبم گرفتم مشکلی نداشت من خودم میدونم و متوجه میشم به خاطر وسواس فکری که به مسعله قلبم پیدا کردم همش اضطراب و استرس داشتم تا اینکه حدود یک ماه پیش اینم بگم من تغذیم کلا بهم ریخته یعنی صبحونه نمیخورم یهو ناهار میخورم مصرف میوه هم کم شده کلا درست غذا نمیخورم به خاطر استرسم حدود یک ماه پیش استرس و هیجان زیادی برای یه چند ساعت تحمل کردم قبلشم ۵ ۶ ساعت بود که هیچی نخورده بودم من کلا دست و پاهام سرد هست همیشه آزمایشم دادم مشکلی نداشتم اون روز دست و پاهامم خیلی سرد شد بعد نمیدونم چجوری توصیف کنم صدای لولای در که قرچ صدا میده بسته میشه من یه همچین حالی و اون روز با هر ضربان کوبنده زیاد و قرچ بسته شدن قلبم حدود ۲ ساعت داشتم که وقتی میشستم آروم میشد خیلییی استرس زیادی داشتم بعد از اون روز دیگه آروم شدم روی تردمیل میرم ورزش میکنم ولی هیچ گونه دردی ندارم و تا حالا تجربه نکردم درد و ولی این حالت کوبندگی ضربان و صدای قرچ خیلی بیشتر استرس گرفتم اون روز تموم شد بعد روزای دیگم که صبح ها چیزی نمیخوردم همین حالت با شدت کمتری وجود داشت حدودا ۳ روز پیش هم خیلیی استرس داشتم یهو انقدر این صدای قرچ زیاد شد که صداش و توی تمام گوشم بلند شنیدم اون روز هم صبحانه نخورده بودم و شبش دیر خوابیده بودم خیلی صدای بعدی بود جوری که حس کردم الان حمله قلبی بهم دست میده ولی اصلا نه سوزشی داشتم نه دردی نه دردی که با راه رفتن بیشتر میشد الان خیلی استرس این علاعم و دارم میشه بگین چیکار کنم دوست دارم یه اکو دیگه بدم ولی خیلی زیاد استرس اکو کردن و دارم میترسم توی اکو چیز بدی بگن حالم بدتر بشه من همین الانم از پارسال سر این نارسایی میترال زندگیم مختل شده از لحاظ روحی که استرسشو دارم ولی از لحاظ بدنی مشکل ندارم میترسم یه مشکل جدید به وجود اومده باشه ممکنه حمله پانیک باشه یا طنابای دریچه پاره شده باشه که همچین صدایی داد یه لحظه؟یا حمله قلبی باشه ؟یا از پارسال تا حالا دریچه میترالم آسیب دیدگیش بدتر شده باشه؟ من دختر هستم و ۱۹ سالمه اکو پارسال و میفرستم براتون ممکنه به خاطر کم خونی باشه امسال آزمایش ندادم همون پارسال دادم یا ممکنه به خاطر غذا درست نخوردنم باشه توی اینترنت خوندم یه رگ به شکم میرسه ممکنه اون بزرگ شده باشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۹ فروردین ۱( 1 سال پیش)
      مدارک اکو را دارید بفرستید؟
    2. تصویر کاربر سارا سه شنبه ۹ فروردین ۱( 1 سال پیش)
      بله فرستادم
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۲ فروردین ۱( 1 سال پیش)
      اکو ۱۰۰ درصد سالم است بنابراین مشکلی از بابت ساختار قلبی وجود ندارد در سن شما بیشتر مسایل استرسی مطرح هستند
    4. تصویر کاربر سارا جمعه ۱۲ فروردین ۱( 1 سال پیش)
      آقای دکتر ببخشید این نوار چی این سالم هست چون اکو برای پارسال بود بعد رفتم نوار گرفتن قرص دادن گفتن یک ماه مصرف کن اگر مشکلی داشتی بیا برای اکو اگه نداشتی نیازی نیست به نظرتون برم دوباره امسال اکو ؟
      چون وقتی تپشم بهتر شده صداها هم کمتر شده
    5. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱( 1 سال پیش)
      نوار هم ۱۰۰ درصد سالم است. نیازی به اکوی مجدد نیست نگران نباشید قلبتان خوب است
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر آزاده پنجشنبه ۲۶ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 182 مشاهده پرسش
    با سلام آقای دکتر من در بارداری دومم دچار کوبش قلب شدم طوری قلبم یه ضربه خیلی محکم میزنه بعد یه لحظه انگار وایمیسه ، بعد خدمت شما رسیدم اکو سالم بود بعد هولتر ۴۸ ساعته وصل کردید که گفتید چیزی نیست اما در اون دو روز که هولتر وصل بود دچار این حالتها نشدم ، بعد زایمانم این مشکلم حل شد اما الان بعد ۶ماه دوباره یک هفته مداوم هر روز این حالت بهم دست میده و تقریبا در طول روز مداوم هست و خیلی اذیتم میکنه میخواستم ببینم باید باز هولتر وصل کنم؟ الانم قرص اسنترا 100 مصرف میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۶ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      اگر هر روز دارید بهتر است هولتر مجدد نصب شود. یک داروی کاهش ضربان هم مثل کنکور ۲.۵ بخورید
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر