دکتر محمد حسین نجفی

احساس درد دست چپ در حین ورزش می تواند ناشی از مشکلات مربوط به قلب و یا مشکلاتی در سایر اندام های بدن باشد. اما درد دست چپ نشانه چیست؟ علت این درد چه می تواند باشه؟ در این مقاله پاسخ داده شده است.

علت درد دست چپ

علت درد دست چپ از بازو تا انگشتان

شانه های ما فعالیت زیادی دارند، اما تا زمانی که درد یا ناراحتی نداشته باشید ممکن است متوجه نشوید که چقدر حرکت می کنند. گاهی اوقات، این درد از بازو به انگشتان دست کشیده می شود که می تواند زندگی شما را مختل کند. شانه یک مفصل گوی و کاسه ای است. توپ گرد در بالای استخوان بازو در کاسه ی تیغه ی شانه حرکت می کند. این ساختار مفصل حداکثر تحرک را ایجاد می کند و به بازو اجازه می دهد در تمام جهت ها حرکت کند. مفصل ها و تاندون هایی به نام کلاهک گرداننده، بالای استخوان بازو را می پوشانند و آن را به تیغه ی شانه متصل می کنند. کلاهک گرداننده به مفصل شانه، استحکام و ثبات لازم را می دهد و به چرخاندن بازو کمک می کند. بسیاری از بخش های شانه مانند ساختارهای بافت نرم، ساختارهای استخوانی و حتی ستون فقرات می توانند موجب درد شوند. چه چیزی موجب درد شانه می شود؟

عوامل مختلفی منجر به درد شانه می شوند که عبارتند از:

درمان درد دست چپ

چرا درد شانه به بازو کشیده می شود؟

شبکه بازویی، شبکه ی منشعب شونده ای از فیبرهای عصبی ست که سیگنال ها را به بخش های خاصی از بدن ارسال می کند. شبکه ی عصبی گردنی، به اجتماع عصب های سر، گردن و شانه گفته می شود و شبکه ی عصبی بازویی، اجتماع عصب های قفسه سینه، شانه، قسمت بالای بازو، ساعد و دستها می باشد. عصب های آسیب دیده، ملتهب یا فشرده شده در این نواحی ممکن است موجب درد برق آسا و منتشر شونده شود که از بازو به انگشتان کشیده می شود. همچنین ممکن است فرد دچار بی حسی، ضعف، مورمور یا سوزش شود.

رادیکولوپاتی گردنی

ستون فقرات گردنی شامل هفت استخوان در ناحیه گردن می شود. رایکولوپاتی گردنی که به عصب فشرده شده نیز شناخته می شود، بر اثر فشار و التهاب ریشه های عصبی در ستون فقرات گردنی ایجاد می شود. رادیکولوپاتی گردنی اغلب بر اثر موارد زیر ایجاد می شود:

گاهی اوقات، یک علت واضح برای شروع علائم وجود ندارد.

نوریت شبکه بازویی

نوریت شبکه ی بازویی بر اثر التهاب شبکه ی بازویی رخ می دهد. این شرایط موجب درد شدید در قسمت بالای بازو و شانه ها می شود. مورمور، بی حسی و ضعف، اغلب از شانه و گردن شروع می شود و تا بازو و دست کشیده می شود. علائم نوریت شبکه بازویی عبارتند از:

علت زمینه ای نوریت بازویی به خوبی شناخته نشده است. این مشکل ممکن است به واکنش ایمنی غیرطبیعی  به بیماری ها یا کسالت های دیگر مربوط باشد؛ گرچه، درد و ضعف اغلب بدون هیچ دلیلی رخ می دهد.

درد کتف

 

سایر علل درد منتشر شونده در شانه

مشکلات عصبی، تنها منبع درد منتشر شونده در شانه نیستند. علل دیگر ممکن است شامل موارد زیر شوند:

در این مشکلات، درد برق آسا معمولاَ به جای اینکه از شانه به انگشتان منتشر شود، از قسمت جلوی شانه به بالا یا پهلوی بازو کشیده می شود. دیگر از درد، ضعف یا بی حسی شانه و بازو رنج نبرید. همین امروز به پزشک مراجعه کنید.

چه زمانی برای درد دست چپ به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورت احساس درد دست چپ که با انجام فعالیت بدنی بیشتر می شود و بالعکس با استراحت تقلیل پیدا کرده و بهبود می یابد، می بایست سریعاً به پزشک مراجعه کرد؛ زیرا این درد می تواند نشانه بیماری قلبی باشد. به خصوص اگر احساس درد عمیق بوده و دست دچار بی حسی شده باشد.

احساس درد دست چپ در حالی که شما استراحت می کنید، مثلاً هنگام تماشای تلویزیون می تواند مرتبط با شرایطی چون تپش قلب باشد و در نهایت اگر درد دست چپ با علایمی چون درد در ناحیه قفسه سینه، تهوع، استفراغ، گیجی، از هوش رفتن، نفس نفس زدن، عرق کردن غیر طبیعی، نفخ شکم، سرفه و خس خس سینه همراه باشد، سریعا به پزشک مراجعه کنید.

علت درد دست چپ چیست؟

 عوامل متعددی از جمله گرفتگی عضله تا حمله شدید قلبی می تواند منجر به احساس درد در دست چپ شوند. در اغلب موارد امکان تعیین اینکه آیا درد دست چپ به واسطه ی عوامل بی اهمیت است یا عامل جدی دیگر، کار ساده ای نیست. چندین ویژگی می تواند به ما در تشخیص تمییز دادن ارتباط درد دست چپ با بیماری قلبی کمک کند. اینک به این موضوع می پردازیم که دلایل درد در بازوی چپ چه مواردی می تواند باشد؟

۱- آسیب دیدن عضله

آسیب به بافت های عضله هنگام انجام فعالیت های ورزشی نیز می تواند علت احساس درد دست چپ باشد. دامنه درد در بافت های عضلانی از یک کشیدگی یا رگ به رگ شدن ساده تا حتی پارگی عضله گسترده باشد.  علائم آسیب به عضله، درد، تورم و از دست دادن قدرت حرکت در نواحی آسیب دیده می باشد. گرفتگی عضله با استفاده از معاینه فیزیکی توسط پزشک، ام آر آر و اسکن ( عکسبرداری) تشخیص داده می شود. آسیب به عضلات با استراحت و جراحی درمان می گردد.

۲- داشتن درد مستمر در دست چپ

اگر احساس درد در دست چپ برای مدت طولانی تداوم داشته باشد، احتمال اینکه این درد ناشی از بیماری های قلبی باشد بسیار اندک است. شرایطی مانند التهاب تاندون های مچ دست ( ماهیچه های کلاهک چرخاننده) و آرتروز ( ورم مفاصل) می توانند برای ماه ها و حتی سال ها ادامه پیدا کند و همین امر احتمال اینکه دردی که برای مدت طولانی ادامه می یابد مرتبط با بیماری های قلبی باشد را بسیار کم می کند. از طرف دیگر احتمال بسیار اندکی وجود دارد که دردهای شدیدی که به سرعت تقلیل و بهبود پیدا می کنند به بیماری های قلبی مرتبط باشند؛ به ویژه اگر فرد در اثر حرکت ناگهانی دست و گردن دچار این درد شده باشد.

دست چپم درد میکنه

۳- درد تکرار شونده در دست چپ

در موارد بسیار اندکی، احساس درد دست چپ و یا تیر کشیدن دست چپ که در اثر حرکت و یا کشش نواحی دردناک بیشتر می شود، به بیماری های قلبی مرتبط است. فعالیت های ساده مانند بلند کردن وزنه و یا حرکت دادن مبلمان می تواند منجر به گرفتگی یا تورم در مفاصل و یا عضلات دست گردد. درد مرتبط با این نوع از صدمات اغلب در اثر یک فشار ناگهانی و شدید توسط پزشک در نواحی مورد معاینه مجددا بروز می کند. به علاوه درد دست چپ گاها می تواند ناشی از تحت فشار بودن عصب گردن باشد که در اینصورت با چرخش گردن به چپ و راست درد مجددا بروز می یابد.  احساس درد دست چپ که ناشی از بیماری های قلبی باشد، عموما با حرکت دست شدت نمی یابد.

۴- حمله قلبی

احساس درد دست چپ و زیر  بغل در حین انجام فعالیت بدنی و ورزش می تواند نشانه حمله قلبی باشد. در افراد در معرض خطر حملات قلبی، بالا رفتن فشار خون حین فعالیت بدنی می تواند منجر به حمله قلبی شود.  احساس درد دست چپ که ناشی از حمله قلبی باشد، به ناحیه پشت قفسه سینه و نیز به فک انتشار می یابد. عرق کردن، نفس نفس زدن، درد در ناحیه قفسه سینه و استفراغ از دیگر علایمی هستند که هنگام بروز حملات قلبی اتفاق می افتد. حمله قلبی با استفاده از نوار قلب، اکوی قلب ، آزمایش خون، سنجش میزان استرس، آنژیوگرام، آم آر آی، توموگرافی و اسکن (عکسبرداری) قفسه سینه تشخیص داده می شود. 

حملات قلبی می تواند با تجویز داروهایی مانند داروهای رقیق کننده خون، نیتروگلیسیرین و یا داروهایی که برای مهار تپش قلب و برطرف سازی آنژین صدری و فشار خون کاربرد دارند، درمان گردد. در برخی از موارد برای درمان فردی که دچار حله قلبی شده، انجام جراحی ضروری است.

۵- مشکلات عصب دست

درد کتف و بازوی دست چپ عصبی می تواند ناشی از تحت فشار بودن اعصاب باشد. اغلب این نوع از مشکلات خود را از طریق بروز درد در نواحی نزدیک به عصب تحت فشار نشان می دهند و عموما درد در مسیر عصب، پخش و منتشر می شوند. ضعف عضله و بی حسی نیز در اثر تحت فشار بودن عصب روی می دهد. با استفاده از MRI و الکترومیوگرافی می توان عصب تحت فشار در دست را مشخص کرد. تحت فشار بودن عصب را می توان از طریق تزریق داروهای کورتیکواستروئید ( هورمون هایی که از غده فوق کلیه ترشح میشوند) ، مسکن، فیزیوتراپی و در صورت لزوم جراحی درمان کرد.

۶- رباط

احساس درد کتف چپ در حین ورزش می تواند نشانه صدمه به رباط مچ دست، بازو و یا شانه باشد. در این شرایط کشیدن رباط در حین حرکت منجر به بروز درد می گردد و ممکن است تورم نیز در این نواحی مشاهده شود.  پزشک از طریق معاینه بدنی، عکسبرداری (اسکن) و ام آر آی این مشکل را تشخیص می دهد. درمان آسیب به رباط، عدم تحرک، جراحی و یا تلفیقی از هر دو می باشد.

درد کتف و بیماری قلبی

۷- احساس درد در دست چپ همراه با احساس درد در قفسه سینه

اگرچه همیشه این موضوع نگران کننده نیست اما در اغلب موارد درد در دست چپ همراه با احساس درد یا سنگینی در قفسه سینه نیازمند مراجعه فوری به پزشک است زیرا تشخیص اینکه آیا این علائم از نشانه های بروز مشکلات جدی قلبی است یا خیر کاری است دشوار. در برخی نمونه ها احتمال اینکه درد ناشی از مشکلات قلبی باشد بسیار کم است مانند هنگامی که یک جوان ۲۱ ساله پس از یک بازی نفسگیر اسکواش به جلو سقوط میکند و دچار درد در ناحیه دست چپ می شود. برای درمان درد دست چپ به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید تا پس از تشخیص دقیق علت درد دست و زیر بغل ، درمان لازم تجویز شود.

8-انجام یک حرکت به طور مکرر

انجام دادن یک حرکت به طور مکرر، می تواند عضلات، رباط ها و تاندون های بازو یا دست را تحت تاثیر قرار دهد. برخی از مشکلات شایعی که در اثر انجام یک حرکت تکراری ایجاد می ‌شوند و بر بازو یا دست تاثیر می ‌گذارند، عبارتند از:

1- تاندونیت

به التهاب تاندون ‌ها، تاندونیت گفته می شود. تاندون ها بافت‌ های فیبری ضخیم و محکمی هستند که عضلات را به استخوان ها متصل می کنند. انجام دادن یک حرکت به صورت مکرر، می تواند منجر به التهاب تاندون های بازو یا دست شود. به عنوان مثال، بیماری تنیس البو (Tennis elbow) به علت حرکت مداوم ساعد به جلو و عقب (هنگام بازی تنیس) ایجاد می شود. اگرچه تنیس بازان تنها کسانی نیستند که مستعد ابتلا به این عارضه هستند.  افرادی مثل نقاش ها، قصاب ها و لوله کش ها نیز می توانند به این عارضه مبتلا شوند. اگر تمام روز موس کامپیوتر خود را بالا و پایین می ‌برید، شما نیز ممکن است مستعد ابتلا به تاندونیت باشید.

2- سندرم تونل کارپال

سندرم تونل کارپال یکی از علل شایع درد دست و بازو می باشد. این عارضه زمانی ایجاد می ‌شود که عصب مدیان هنگام حرکت در تونل کارپال (کانالی در مچ دست) فشرده می ‌شود. این عصب سیگنال های حسی انگشت شست، اشاره، سبابه و انگشت حلقه را منتقل می‌ کند.  انجام حرکات تکراری، ممکن است باعث تورم و التهاب تاندون های مچ دست و در نتیجه فشردگی عصب و ایجاد درد شود.

گرفتگی عضلات دست چپ

9-فرسودگی به دلیل بالا رفتن سن 

اگرچه ممکن است با افزایش سن، علم و آگاهی بیشتری به دست آورید، اما پیری بر سلامت جسمی شما نیز تاثیر می گذارد. غضروف هایی که مفاصل را از هم جدا می کنند، ممکن است به مرور زمان دچار فرسودگی و استهلاک شوند.  به این ترتیب، استخوان ها روی هم ساییده می شوند و به همین دلیل، ممکن است درد دست یا بازو را تجربه کنید. این وضعیت معمولا تحت عنوان “آرتروز” شناخته می شود.

10- مشکلات گردن

درد بازو یا دست می تواند ارتباط مستقیمی با این اندام ها نداشته باشد. دردی که در بازو و دست ‌هایتان احساس می کنید، ممکن است ناشی از مشکلاتی باشد که بر گردن شما تاثیر می‌ گذارد، برای مثال فتق دیسک یا تنگی کانال نخاعی.  این مشکلات می ‌توانند باعث تحریک عصب هایی شوند که سیگنال ‌ها را به بازو و دست ‌ها ارسال می‌ کنند. اگر در دست ها یا بازوهای خود، مشکلاتی مانند درد، بی حسی یا سوزن سوزن شدن را تجربه می کنید، لازم است گردن خود را نیز بررسی کنید.

11- برآمدگی روی مچ دست

برآمدگی روی مچ دست، ممکن است یک کیست گانگلیون باشد. این کیست ها، توده های غیرسرطانی اند که پر از مایع روان کننده مفاصل هستند.  این برآمدگی های کوچک معمولا دردناک نیستند، اما اگر بر عصب فشار بیاورند، می ‌توانند درد ایجاد کنند که در این صورت زندگی با آن ‌ها ممکن است دشوار باشد. درمان این کیست ها می تواند شامل بی حرکت نگه داشتن ناحیه، تخلیه مایع درون کیست و یا برداشتن کامل کیست باشد.

12- سقوط از ارتفاع یا زمین خوردن

بروز این گونه اتفاقات شاید باعث شکستگی استخوان نشود، اما می ‌تواند به تاندون‌ ها، رباط‌ ها یا ماهیچه‌ های بازو یا دست شما آسیب برساند و منجر به درد شود. ممکن است وسوسه شوید که با استراحت، مصرف داروهای مسکن‌ و استفاده از کمپرس یخ آن را برطرف کنید.  اما یافتن علت اصلی درد، به شما کمک می کند تا موثرترین درمان را دریافت کنید و هرچه سریع تر بهبود یابید. به عنوان مثال، اگر در حین بازی فوتبال، محکم زمین بخورید، ممکن است دچار پارگی عضلات روتاتور کاف شده باشید. در این صورت، عدم مراقبت صحیح ممکن است باعث بدتر شدن پارگی شود.

کتف چپم درد میکند

درد دست چپ و گردن

انجمن قلب آمریکا علائم هشدار دهنده حمله قلبی زیر را در زیر ارائه می دهد:

درد دست چپ عصبی

آیا عصبی شدن و همزمان آن درد دست چپ، می تواند ناشی از گرفتگی عروق قلب باشد؟ وقتی شخص عصبی می شود، به دلیل ترشح برخی از نوروهورمون ها، ضربان قلب بالا می رود. اگر گرفتگی در عروق قلبی وجود داشته باشد، خونرسانی به قلب افزایش پیدا نمی کند؛ در حالی که با بالارفتن ضربان قلب، میزان اکسیژن خواهی قلب بیشتر می شود. بله دردهای دست چپ هنگام عصبانی شدن اهمیت دارد و باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، فرد باید با متخصص قلب و عروق مشورت کند و این وضعیت را با نوار قلب و اکو بررسی کند. اگر مشکل قلبی نداشته باشد، فرد باید به متخصص ارتوپد و یا روماتولوژیست مراجعه کنند.

در حالت استرس، ترشح برخی هورمون ها سبب افزایش ضربان قلب می شود. گاهی اوقات افراد به دنبال استرس دچار درد دست چپ می شوند. هر گونه دردی که از فک تحتانی تا ناف چه در هنگام استرس و چه در حین فعالیت، اتفاق بیفتد می تواند به دلیل گرفتگی عروق قلبی باشد. حتما افرادی که چنین حالتی دارند، به خصوص اگر در هنگام راه رفتن این نوع درد وجود داشته باشد، برای معاینه به متخصص قلب و عروق مراجعه کنند.

درد دست چپ و زیر بغل

ایا درد معده به دست چپ می زند؟

یکی از مواردی که در تشخیص افتراقی در بیماری های قلبی قرار می گیرد دردهای مربوط به ناحیه معده و مری است. گاهی اوقات درد معده در نواحی سینه، محوطه قلب و شکم احساس شود. حتی گاهی دردهای ناشی از مشکلات گوارشی در کتف و یا دست احساس می شود و می تواند علائمی مانند دردهای قلبی را ایجاد کند.

اما نکته ی مهم این است که اگر فرد استنباط کند که دردهایی مثل درد کتف چپ، درد دست چپ، درد کتف راست و درد دست راست ناشی از مشکلات معده است، باید این مساله را در نظر بگیرد که احتمال منشا درد قلبی در چنین شرایطی نیز وجود دارد. پس اگر دچار چنین دردهایی شدید، در مرحله ی اول به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید تا خیالتان از این بابت راحت باشد.

علت درد زیر بغل دست چپ

درد زیر بغل دست چپ دلایل مختلفی می تواند داشته باشد، از جمله:

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق و و فوق تخصص آنژیوگرافی

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

3.8/5 - (43 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر نعمت دوشنبه ۲۲ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 47 مشاهده پرسش
    سلام دستم درد میکنه پیش دکتر قلب میرم میگه سالمی ولی درد میگیره رفتم پیش دکتر اعصاب دارو داد خوب شدم ولی داروها را نمیخورم الانزاپین نمیتونم ولش کنم بعد همین الان چند روز نخوردم دستم درد میگیره نمیدونم چکار کنم حرف کدوم دکتر گوش بدم سه ماه الانزپین خوردم میترسیدم عادت کنم با دارو
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۲ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      علایمتان عصبی است
  • تصویر کاربر فرهاد سه شنبه ۲ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 44 مشاهده پرسش
    سلام.من چندروزی وسط قفسه‌ راتنفس بسته میشه دردشدیدی توی مچ دست چپم توتاندونهای میگرده نفس حبس درریه میکنم بعد چند ثانیه راه بازمیش
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      سلام بهتره برای بررسی یه نوار قلب بگیرین و به متخصص قلب مراجعه کنید.
  • تصویر کاربر دنیا سه شنبه ۲۵ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 61 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر جناب داکتر صاحب من دوروز می‌شود اول معدیم درد داشت وحالادوروز میشه زیر بغلم پشت شانیم درد دارد وقتی لمس‌میکنم بسیاردرد رااحساس میکنم آزرده‌است‌وامشب یک‌طرف دست چپم دوناخنم‌ گرفتگی‌پیداکرده این چی دلیل است لطفن‌جواب بدهید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۵ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      سلام بهتره برای بررسی یه نوار قلب بگیرین و به متخصص قلب مراجعه کنید.
  • تصویر کاربر روشنا سه شنبه ۲۸ شهریور ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 48 مشاهده پرسش
    سلام ۲۱سال دارم الان به مدت دوسال هست که گاهی اوقات بعد از بیدارشدن از خواب در دست هایم والبته بیشتر دست چپ احساس درد و بی حالی وبی حسی دارم بعضی اوقات هم درد فک و صورت رو دارم متوجه شدم زمانی که ناراحت هستم یا استرس دارم این مسئله بیشتر تکرار میشه یکبار هم نوار قلب انجام دادم چیزی نشون نداد
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۸ شهریور ۲( 5 ماه پیش)
      احتمال زیاد علایم اضطرابی است با این حال توصیه به اکو و تست ورزش...
  • تصویر کاربر موسوی سه شنبه ۱۴ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 49 مشاهده پرسش
    سلام درد وبی حسی در دست چپ ک بسیار ازار دهنده است وکمی درد در شانه چپ بفرماید بیپاری ودرمان ان چند وقت پیش اکو ونوار قلب گرفتم ک مشکلی نبود
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۴ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      توصیه به تست ورزش
  • تصویر کاربر اشکان دوشنبه ۱۳ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 61 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من یک هفته هست که سرسینه ام می‌سوزد سمت چپ گردنم درد دارد بازوم تا نوک انگشتانم حالت بی حسی دارد معده هم همزمان درد دارد حالت استفراغ هم بهم دست می‌دهد راهنمایم کن باتشكر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۱۳ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      سلام بهتره برای بررسی یه نوار قلب بگیرین و به متخصص قلب مراجعه کنید.
  • تصویر کاربر ریحانه دوشنبه ۱۳ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 50 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشین
    ۴۲سالمه درددست چپم خیلی وقتا اذیتم میکنه دردش کم وزیادمیشه احساس میکنم درد درماهیچه های دستمه وبیشتردرد ازناحیه آرنج به پایین هست به مدت تقریبا دوماهه که دردمیکنه،ورزش عادی وسبک روزانه هم انجام میدم به مدت نیم ساعت میشه لطفا بفرمایین چیکارکنم.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۱۳ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      سلام بهتره برای بررسی یه نوار قلب بگیرین و به متخصص قلب مراجعه کنید.
  • تصویر کاربر Negar جمعه ۳ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 63 مشاهده پرسش
    سلام ۱۸سالمه
    حدود یک ماه درد قفسه سینه و درد دست چپ از بازو تا انگشتان و سرگیجه سردرد پشت کتف با گاهی اوقات بزن دوکتف و قبلا تحت نظر متخصص داخلی بودم گفتن مشکلی نداری اکو و نوار قلب دادم گفتن شلی دریچه داری که مشکلی گفتن نداره پیش روانپزشک رفتم بهم قرص داد گفتن که دچار پنیک اتک هستی
    ولی الان همون جور هستم قرص پوکساید۵و پوسپیرون مصرف میکنم
    ایا از عوارض قرصاست با نه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۳ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      با سلام.‌‌علایم اَطرابی است
  • تصویر کاربر ناصر جمعه ۳ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 55 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشی بیست روزاست که دست چپم از کردن تاپشت بازوم درد میکنه نوار قلب هم گرفتم گفت مشکلی نیست گفت فشار خون بالاست امکانش هست که درد دستم از فشار باشه ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۳ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      با سلام...توصیه به ویزیت قلب
  • تصویر کاربر هانیه سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 118 مشاهده پرسش
    سلام دکتر وقت بخیر بنده سه چهار روزی هست درد دست چپ دارم همراه با سنگینی دست روز اول زیر بغلمم یه چیزی زیر دستم میومد متورم شده بود الان کل دست چپم و زیر بغلم کنار سینم درد احساس میکنم مشکل چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)
      سلام همکاران متخصص داخلی ویزیت کنند
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر