دکتر محمد حسین نجفی

دکتر محمد حسین نجفی

پروپرانول و سکته قلبی

دوز خطرناک پروپرانول در افراد متفاوت است، از این دارو برای بیماری های متخلف در دوز های متفاوتی استفاده می شود، پرانول و سکته ی قلبی ارتباطی مهمی با هم دارند معمولا برای جلوگیری از سکته ی قلبی این دارو تجویز می شود یا بعد از سکته ی قلبی برای طولانی تر شدن عمر بیمار از این دارو استفاده می شود.

سکته ی قلبی و قرص پروپرانول

دوز پروپرانول برای انواع بیماری

حداکثر دوز برای پروپرانولول بستگی به دوز دارو  و شرایط درمان بیمار دارد.

دوز خطرناک پرانول چند است؟

بنابراین نمیتوان گفت چه مقدار پرانول دوز خطرناک محسوب می شود، به این دلیل که در افراد مختلف مقدار دوزی که پزشک تجویز میکند متفاوت است. مثلا در بیماری با فشارخون بالا ۶۴۰ میلی گرم در روز پرانول تجویز میشود و کاملا نرمال است، ولی این مقدار برای بیماری دیگر میتواند دوز خطرناک محسوب شود.

پروپرانول برای چه استفاده می شود؟

قرص پروپرانول برای بهبود عملکرد قلب پس از حمله قلبی و همچنین درمان:

فیبریلاسیون دهلیزی و لرزش استفاده می شود. بیشتر بیماران میپرسند فرق پرانول با پروپرانولول چیست؟ اگر سوال شما نیز هم هست، در این باره بیشتر بدانید.

علت سکته قلبی چیست؟

سکته قلبی معمولاً به علت گرفتگی شدید یکی از رگ‌های تغذیه کننده قلب رخ می‌دهد و این گرفتگی‌ها نیز به علت سفت و سخت شدن شدید رگ‌ها اتفاق می‌افتد. از جمله سایر علت‌های سکته قلبی‌ می‌توان این‌ها را نام برد:

زندگی بعد از سکته قلبی

سکته قلبی چه علامتی دارد؟

سکته ی قلبی میتواند خود را با علائم زیر نشان دهد:

چه چیزی موجب سکته ی قلبی می شود؟

گرما و سرمای شدید؛ فعالیت شدید؛ چاقی و افزایش وزن؛ استعمال سیگار رژیم غذایی پر نمک و پر چربی؛ بی‌تحرکی؛ سابقه افزایش فشارخون و چربی خون؛ سابقه ابتلا به دیابت (افزایش قند خون)؛ سابقه ابتلا به بیماری‌های قلبی در یکی از افراد خانواده (ارث). جنسیت؛ فشارهای عصبی و روانی هر یک از عوامل نام برده شده در بالا به عوامل خطر بیماری‌های قلبی مشهورند. یعنی با وجود حداقل یکی از آن‌ها احتمال بروز عارضه قلبی در یک فرد بیشتر می‌شود.

درمان خانگی فشار خون بالا و سردرد چیست؟ آیا با درمان خانگی میتوان از شر آن خلاص شد؟

پیشگیری از سکته قلبی

اگر شما علائم سکته ی قلبی را به خوبی بشناسید و در مواقع لزوم  اقدامات لازم را انجام دهید، تا حد زیادی از آسیب سکته ی قلبی و مرگ ناشی از آن جلوگیری خواهید کرد.

بعد از سکته قلبی چه اتفاقی می‌افتد؟

مراقبت های بعد از سکته قلبی

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
dr amir rasooli
ویزیت آنلاین
از طریق ویزیت آنلاین سوال خود را بپرسید.
میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟