دکتر محمد حسین نجفی

دکتر محمد حسین نجفی

آمیودارون برای چیست؟

شاید شما هم در مورد داروی آمیودارون شنیده باشید، در این مقاله قصد داریم ببینم قرص آمیودارون ۲۰۰ برای چه بیماری هایی مصرف داشته و عوارض آن چیست؟ 

موراد مصرف آمیودارون

آمیودارون دارویی است از دسته ی داروهای ضدآریتمی که برای کنترل تپش قلب و آریتمی های قلبی از آن استفاده می شود. این دارو قابلیت این را دارد که هم ضربان قلب را کاهش داده و هم نامنظمی های ضربان قلب را تنظیم کند. 

این دارو هم در شرایط اورژانسی و برای تنظیم و کاهش ضربان قلب به طور حاد قابلیت استفاده دارد و هم به طور بلندمدت و مزمن برای تنظیم طولانی مدت ضربان قلب تجویز می گردد. معمولا دارو در شرایط اورژانسی به طور تزریقی تجویز می شود و در این شرایط باید حتما زیر نظر پزشک و تحت مانیتورینگ ضربان و فشارخون این تجویز صورت بگیرد. 

در سایر موارد این دارو به صورت خوراکی و با قرص های ۲۰۰ میلی گرمی استفاده می شود که بسته به تجویز پزشک و شرایط هر بیمار می تواند یک یا دو مرتبه در طول روز تجویز شود.

عوارض آمیودارون

عوارض آمیودارون

آمیودارون از داروهایی است که عوارض خطرناکی دارد اما باید توجه داشت که این عوارض معمولا در دوزهای بالای مصرف خود را نشان می دهند و در دوزهای معمول تجویزی نظیر ۲۰۰ یا ۴۰۰ میلی گرم در طول روز این عوارض خود را نشان نمی دهند. از مهم ترین این عوارض می توان به موارد زیر اشاره کرد :

البته نباید فراموش کرد که این آسیب ها در مصرف طولانی مدت دارو خود را نشان می دهند و در مصرف کوتاه مدت، دارو عوارضی ندارد. به همین خاطر هم هست که معمولا در تمامی افرادی که این دارو را استفاده می کنند بین هر ۶ ماه تا یک سال با نظر پزشک، آزمایشات مناسب و تصویربرداری های ریوی و یا تست تنفسی انجام خواهد شد. 

هم چنین اگر در حال مصرف دارو هستید، در صورت مشاهده ی علائم زیر سریعا به پزشک خود اطلاع دهید:

  • تنگی نفس 
  • سرفه ی خشک 
  • تعریق شدید
  • تپش قلب های مکرر 
  • لرزش دست شدید 
  • اختلال در بینایی

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق 

۳.۲/۵ - (۴ امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
dr amir rasooli
ویزیت آنلاین
از طریق ویزیت آنلاین سوال خود را بپرسید.
میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟