دکتر محمد حسین نجفی

تست ورزش یا تست بررسی وضعیت قلب درحین فعالیت بدنی یک روش تشخیص بوده که هدف آن برررسی وضعیت کارکرد یا عملکرد قلب در زمانی است که قلب احتیاج به اکسیژن زیادی دارد. این تست اهمیت زیادی در تشخیص بیماری های عروق قلب(شریان کرونر) دارد.در ادامه اقدامات قبل از تست ورزش  را بررسی خواهیم کرد.

روش انجام تست ورزش

تست ورزش به وسیله دستگاه نوار نقاله ( تردمیل) انجام می شود. در ابتدا سیم های دستگاره نوار قلب به اندام های شما متصل می شود. و در طول انجام تست نوار قلب و فشارخون شما ثبت می گردد. کل مدت تست ورزش معمولا 18 دقیقه بوده که به 6مرحله (stage) تقسیم می شود. در ابتدا سرعت کم و به تدریج در ابتدای هر مرحله سرعت دستگاه زیاد می شود. مدل دیگر از تردمیل هم وجود دارد که همزمان با افزایش سرعت، شیب دستگاه زیاد می شود.

لازم به ذکر است که وقتی تعداد ضربان قلب شما به حد مشخص(Target Rate) رسید تست متوقف می شود. که این ضربان قلب مد نظر (Target Rate) با توجه به سن، جنسیت و میزان توانایی شما متفاوت می باشد. و برای برای هر فرد فرق می کند.

در طول انجام تست هرگونه ناراحتی (درد قفسه سینه ، تنگی نفس، سرگیجه و.. ) را باید اطلاع پرستار برسانید.

ورزشورزش مناسب        

اقدامات قبل از تست ورزش

3/5 - (4 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر پویا دوشنبه ۲۲ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 41 مشاهده پرسش
    سلام
    بیمار خودتون هستم و برای من که مشکل تپش قلب (pvc) داشتم تست ورزش تجویز کردید.
    من دقیقا 24 ساعت قبل از تست ورزش ، داروی متازیرو مصرف کردم با دوز پایین اما اینجا دیدم که نوشته شده دو روز قبل تست باید دارو قطع شود اما یکروز قبلش فقط دارو نخوردم
    میخوام بدونم ایا این دارو ممکنه منجر به نتیجه منفی کاذب شده باشد یا نتیجه تست ورزش من معتبر و سلامت هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۲ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      قطع ۴۸ ساعت قلل دقیق تر است...ولی اگر تست ورزش شما مناسب گزارش شده جای نگرانی نیست و مطابق روتین مراجعه فرمایید
  • تصویر کاربر حجت دوشنبه ۲۱ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 227 مشاهده پرسش
    با سلام چهل روز پیش کرونا گرفتم با سی درصد درگیری ریه آمپول رمدسیویر تزریق کردن برام پنج دوز دوز اول ۲۰۰بقیه صد، از قبل همیشه ناراحتی های گوارشی و درد قفسه سینه و....داشتم که اکو و تست دادم گفتن مشکلی نیست هر هفته حداقل شش ساعت فوتبال بازی می‌کردم تا اینکه کرونا گرفتم ده روز پیش رفتم فوتبال تپش قلب گرفتم و احساس ضعف بدنی کردم ، ترسیدم ادامه بازی بدهم پیش چهار متخصص قلب رفتم دو نفر گفتن مشکلی نداری یک نفرشان قرص قلب و معده نوشتن برایم و یکی فقط مدارکم بردن پیشش برایم نوشت آنژیو ، الان هم استرس گرفتم منی که یکماه پیش یکساعت مداوم فوتبال بازی می کردم الان توانایی ده دقیقه بازی کردن ندارم و بشدت استرس دارم که اگر بازی کردم تپش قلب بگیرم ، لطفاً خواهش می کنم راهنمایی بفرمائید چهل و دو سال سن دارم ، همیشه ورزش فوتبال میکردم سالها
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۱ تیر ۰( 2 سال پیش)
      نگران نباشید خطری وجود ندارد اینها بخشیش علایم کروناست که باقی مانده و مدتی زمان می برد تا بهتر شود توصیه می شود ارام ارام ورزش را شروع کنید
  • تصویر کاربر زهرا سه شنبه ۱۰ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 297 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من دریجه میترال دارم و دکتر گفت چیز مهمی نیست میتونم فوتسال بازی کنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۰ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      همه ادمها دریچه دارند

      دریچه چه مشکلی داره؟

درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر