دکتر محمد حسین نجفی

دکتر محمد حسین نجفی

چای بابونه، سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام فلاون است. فلاون ها به دلیل خاصیت بالقوه خود برای پایین آوردن فشار خون و سطوح کلسترول خود مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته اند. در پژوهش انجام شده روی ۶۴ بیمار دیابتی مشخص شد کسانیکه همراه با وعده هایی غذایی خود چای بابونه مصرف می کنند، در مقایسه با کسانی که با غذای خود آب میخورند، بهبود قابل توجهی را در سطوح کلسترول(کلسترول بالا و درد پاشنه پا) کلی، تری گلیسیرید و کلسترول بد مشاهده کرده اند. برای تأیید تأثیر چای بابونه در تقویت سلامت قلب به تحقیقات بیشتری نیاز است، اما گنجاندن آن در برنانه غذایی قطعاً ضرری ندارد.

عوارض چای بابونه

با این که عوارض چای بابونه نادر هستند، اما چندین مورد آلرژی به بابونه گزارش شده است و معمولاً در افرادی اتفاق می افتد که به گیاه رَگ وید (نوعی ابروسیا) آلرژی دارند. گرچه حساسیت شما به این معنا نیست که باید از مصرف بابونه خودداری کنید. درست مانند هر ماده حساسیت زای دیگری، بهتر است ابتدا مقدار کمی از این ماده را امتحان کنید و ببینید آیا بدن شما به آن واکنش منفی نشان می دهد یا نه. اگر نمیتواند با استفاده از دمنوش های گیاهی خود را درمان کنید پس حتما به متخصص چربی خون در تهران مراجعه کنید.

تاثیر بابونه بر فشار خون

آلرژی به بابونه

علائم آلرژی معمولاً شامل آبریزش، خارش چشمها، گلو درد و عطسه می شوند. اگر مشکلاتی از این دست را تجربه کردید، می توانید چای دیگری را امتحان کنید.

تداخل دارویی با داروها و در بارداری

مراقبت های دیگر: مطابق با مرکز ملی سلامت تکمیلی، در مورد ایمنی استفاده از چای بابونه در دوران بارداری یا شیردهی، اطلاعات اندکی وجود دارد. همچنین، این دارو ممکن است با داروی رقیق کننده ی خون مانند وارفارین تداخل داشته باشد.

شما چه به این چای علاقه داشته باشید یا نه، باید بدانید کنترل فشار خون بالا، مستلزم انجام راهکارهای طولانی مدت و نظارت منظم است. فشار خون بالای کنترل نشده می تواند عواقبی جدی داشته باشد. سعی کنید استرس خود را با نوشیدن یک فنجان چای بابونه داغ کنترل کنید، اما ملاقات منظم خود با پزشک را حفظ کنید و توصیه های او را در مورد کنترل فشار خون دنبال کنید.

دکتر محمدحسین نجفی متخصص قلب و عروق

۱/۵ - (۱ امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
dr amir rasooli
ویزیت آنلاین
از طریق ویزیت آنلاین سوال خود را بپرسید.
میخوای به صورت تلفنی سوالت رو از دکتر بپرسی؟