دکتر محمد حسین نجفی

دکتر محمد حسین نجفی

مینیمم فشار خون که به آن فشار خون دیاستولیک نیز گویند، همان فشاری است که به رگ های قلب در هنگام تخلیه خون وارد می شود. این عدد به طور نرمال بین ۹۰ تا ۱۲۰ می باشد.

بسیاری از مردم به دنبال این هستند که چه بخورند تا فشار خون پایین را افزایش دهند. فشار خون پایین (همچنین به عنوان هیپوتانسیون شناخته می شود) معمولاً فشار خون زیر ۹۰/۶۰ میلی متر جیوه در نظر گرفته می شود. این وضعیت بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. علائم ان شامل غش، تاری دید، سرگیجه و سبکی سر است. در صورت عدم درمان، فشار خون پایین می تواند منجر به حمله قلبی یا سکته مغزی و یا آسیب طولانی مدت به قلب و مغز شود. فشار خون نرمال افراد بالای ۵۰ سال چند است؟

پایین بودن فشار مینیمم

علت پایین بودن فشار مینیمم قلب چیست؟

فشار خون پایین می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله عوارض جانبی داروها و شرایطی مانند دیابت باشد. آنچه می خورید نیز تاثیر قابل توجهی بر سلامت قلب و فشار خون شما دارد.بیماران بسیاری به مطب با فشار خون پایین مراجعه می نمایند. در مجموع پایین بودن فشار خون تا زمانی که علامتی مانند سرگیجه، بی حسی ندارد یک نعمت بزرگ خداوندی است.

گاهی فشار خون مینیمم شما خیلی پایین است. این نشانه آن است که احتمالاً فرد مبتلا به یک بیماری زمینه ای دیگر است. گاهی در اطفال نیز این حالت دیده می شود که هیچ نگرانی نداشته و با اطمینان به بیمار همه چیز برطرف می شود. در خانم های باردار نیز فشار خون دیاستولیک اغلب بسیار پایین است این حالت نیز نرمال بوده و نیازمند اقدام درمانی خاصی نیست.

گاهی اختلال دریچه آئورت به خصوص نارسایی آئورت باعث کاهش فشار خون مینیمم می شود. این افراد در سمع قلب یک صدای اضافی دارند و یا با اکوکاردیوگرافی تشخیص داده می شوند. درمان بیماران مبتلا به نارسانی آئورت براساس میزان نارسائی و نوع عملکرد بطن چپ مشخص می شود. و آخرین علت پایین بودن فشار مینیمم فیستول های شریانی وریدی بزرگ است که باعث فرار خون به سمت ورید می شود.

فشار خون بالا در بارداری

برای پایین بودن مینیمم فشار خون چه بخوریم؟

درمان پایین بودن مینیمم فشار خون

برای بالا بردن فشار چی بخوریم؟ بهترین درمان تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی است، البته ممکن است پزشک شما تشخیص دهد که به دارو احتیاج دارید. در نهایت بهترین تصمیم را بعد از مشورت با پزشک خود بگیرید.

دکتر محمدحسین نجفی متخصص قلب و عروق

۴/۵ - (۲ امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
dr amir rasooli
ویزیت آنلاین
از طریق ویزیت آنلاین سوال خود را بپرسید.
میخوای به صورت تلفنی سوالت رو از دکتر بپرسی؟