دکتر محمد حسین نجفی

معمولاً اغلب افراد مشکل کوچکی با دست، مچ یا انگشتان خود دارند! در بیشتر اوقات، این مشکلات کوچک مانع حرکت بدن نمی شود، اما در برخی موارد به دلیل فعالیت های شدید روزمره و یا استفاده ی بیش از حد از مفاصل، شدت علائم بیشتر می باشد. مشکلات مربوط به دست، انگشتان یا مچ ممکن است در نتیجه ی آسیب دیدگی یا افزایش سن نیز رخ دهد. علائم مشکلات مربوط به دست معمولاً شامل سوزش، درد، احساس گرما یا سرما در ناحیه آسیب دیده می شود. در برخی موارد ممکن است دست شما متورم شده و نتوانید آن را به خوبی حرکت دهید. همچنین، شاید دست شما تغییر رنگ داده و قرمز، رنگ پریده یا کبود به نظر برسد. 

حس کردن یا مشاهده ی یک توده یا برآمدگی روی مچ، انگشتان یا دست نیز ممکن است رخ دهد. درمان های خانگی معمولاً برای تسکین علائم پیشنهاد می شوند و برای رفع اساسی مشکل باید به پزشک مراجعه کنید. آیا درد انگشت دست  چپ و قلب باهم ارتباط دارند؟  و میتوان آن را نشانه ای برای مشکل قلبی تلقی کرد؟ برای پاسخ به این سوال ویدیو  زیر را تماشا کنید.

مشکلات ناشی از استفاده بیش از حد از دست

مشکلات ناشی از استفاده بیش از حد از دست شامل:

درد انگشت دست چپ و قلب

مشکلات استخوانی، ماهیچه ای یا مفصلی

علت درد انگشت دست چپ

لطفا امتیاز دهید
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر