دکتر محمد حسین نجفی

چه کسانی باید قرص فشار خون بخورند؟ برخی از افراد، برای تنظیم فشار خون خود در سطح نرمال، علاوه بر تغییر سبک زندگی نیاز به مصرف داروها نیز دارند. در این مقاله، درباره داروهای فشار خون و کارکرد آنها توضیح می دهیم.

انواع دارو های فشارخون

داروهای فشار خون چگونه کار می کنند؟

وظیفه داروهای فشار خون، تنظیم و ثابت نگه داشتن فشار خون در محدوده سالم و نرمال است. این داروها می توانند به روش های مختلفی عمل کنند، از جمله:

درمان بیماری فشارخون با دارو

فواید و خطرات مصرف داروی فشار خون

فواید مصرف داروی فشار خون واضح هستند. این داروها، به شما کمک می کنند تا فشار خون خود را در محدوده نرمال، ثابت نگه دارید و این مساله به کاهش خطر سکته، ابتلا به بیماری های قلبی و حملات قلبی را تا حد زیادی کاهش می دهد. به طور کلی، خطرات ناشی از مصرف داروهای فشار خون پایین است. با این حال، همه داروها خطراتی را به همراه دارند. با پزشک خود درباره خطرات و عوارض ناشی از مصرف داروهای فشار خون صحبت کنید.بدون مشورت با پزشک خود، مصرف داروهای فعلی را قطع نکنید.

عوارض جانبی ناشی از مصرف داروهای فشار خون

اغلب اوقات داروهای فشار خون، عوارض جانبی ایجاد نمی کنند. اما، برخی از افراد عوارض خفیفی از جمله سرگیجه، سردرد، تورم پاها یا مچ پا یا مشکلات معده را تجربه می کنند. برخی از داروهای بدون نسخه، مانند ضد احتقان های بینی نیز می توانند باعث افزایش فشار خون شوند و همچنین با داروهای فشار خون تداخل دارند. همه داروها، خطراتی دارند. شما می توانید با پزشک در مورد بهترین داروهای فشار خون، فواید، مضرات و عوارض جانبی احتمالی آن ها صحبت کنید.

چگونه بفهمیم که برای کنترل فشار خون به دارو نیاز داریم؟

براساس میزان فشار خون شما در یک دوره زمانی معین، پزشک شما تشخیص می دهد که آیا شما به دارو برای کنترل فشار خون خود نیاز دارید یا خیر. در صورتی که از دستگاه های فشار سنج خانگی استفاده می کنید، فشار خون های گرفته شده را یادداشت کنید. این یادداشت ها را با پزشک خود به اشتراک بگذارید تا پزشک بتواند بهترین گزینه درمانی برای کنترل فشار خون شما را انتخاب کند.

راه های دیگر کاهش فشار خون بدون دارو

علاوه بر مصرف داروهای کنترل فشار خون، شما می توانید اقداماتی دیگری برای کمک به کنترل فشار خون خود، انجام دهید از جمله:

5/5 - (1 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مریم سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 65 مشاهده پرسش
    باسلام ، من فشارخونی هستم ، قرص لوزار۲۵ میخورم ، بااینحال دچار افت ضربان قلب دراکثر اوقات که فشارم از ۱۵ تا۱۸ بالا میره ، میشم ، گاهی زیر ۵۰ میره
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      توصیه به هولتر فشار خون...لوزارتان را دو بار در روز مصرف کنید...مکرر فشار خون نگیرید
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر