دکتر محمد حسین نجفی

کلردیازپوکساید میتواند فشارخون شما را کاهش دهد. این دارو ترکیبی از 2 داروی کلیدینیوم و کلردیازپوکساید می باشد و همراه با داروهای دیگر برای کمک به درمان اختلالات معده و روده مانند سندرم روده تحریک پذیر، زخم ها و عفونت های روده استفاده می شود. کلیدینیوم به کاهش علائم گرفتگی معده و روده کمک می کند. این دارو با آهسته کردن حرکات طبیعی شکم و شل کردن عضلات معده و روده ها عمل می کند. کلیدینیوم به دسته ای از داروهایی به نام ضد کولینرژیک یا ضداسپام ها تعلق دارد. کلردیازپوکساید به کاهش اضطراب نیز کمک می کند. این دارو روی مغز و عصب ها، تأثیری آرامشبخش دارد. کلردیازپوکساید نیز در گروهی از داروها به نام بنزودیازپین قرار می گیرد.

قرص پوکساید و فشارخون

نحوه مصرف کپسول کلرودیازپوکساید پلاس

راهنمای دارو را قبل از شروع مصرف داروی کلیدینیوم/کلرودیازپوکساید بخوانید. در صورت داشتن هرگونه سؤال، از پزشک یا داروساز خود بپرسید. این دارو طبق تجویز پزشک معمولاً 3 تا 4 بار در روز، 30 تا 60 دقیقه قبل از غذا و در زمان خواب مصرف می شود. اگر در حال مصرف داروی ضداسید معده هستید، آن را بعد از غذا و این دارو را قبل از مصرف غذا مصرف کنید. مقدار مصرف دارو براساس سن، شرایط پزشکی و پاسخ به درمان می باشد. 

بزرگسالان مسن تر برای کاهش احتمال عوارض جانبی معمولاً با دوز کمتری شروع می کنند. بدون تأیید پزشک، دوز مصرفی و یا تعداد دفعات مصرف داروی خود را افزایش ندهید. با این کار شرایط شما زودتر بهبود پیدا نمی کند و احتمال بروز عوارض جانبی جدی بیشتر می شود. زمانی که این دارو به مدت طولانی مصرف می شود، ممکن است تأثیر خوبی نداشته باشد. بنابراین ممکن است لازم باشد که پزشک دوز مصرفی و یا داروی شما را تغییر دهد. 

کلرودیازپوکساید

تداخل دارویی کلرودیازپوکساید

اگر داروی دیگری مصرف میکنید به پزشک خود اصلاع دهید . امکان تداخل دارویی وجود دارد. در برخی موارد ممکن است دارو، اثری برای فرد نداشته باشد.

آیا کلرودیازپوکساید موجب اعتیاد می شود؟

با این که این دارو به بسیاری از افراد کمک می کند، اما ممکن است گاهی اوقات موجب اعتیاد شود. اگر شما اختلال مصرف مواد مانند اعتیاد به مواد مخدر یا الکل دارید، این احتمال بیشتر می شود. این دارو را دقیقاً طبق تجویز پزشک مصرف کنید تا احتمال خطر اعتیاد را کاهش دهید. برای جزئیات بیشتر از پزشک یا داروساز سؤال کنید. اگر شرایط شما طولانی یا بدتر شود، با پزشک در میان بگذارید.

تاثیر کلرودیازپوکساید بر فشارخون

 تأثیر دیازپام و کلردیازپوکساید روی خونرسانی و عملکرد قلب، در آزمایشاتی روی گربه ها مورد بررسی قرار گرفت. بعد از این آزمایشات مشخص شد که این ترکیبات، مقاومت عروق را در برابر جریان خون کاهش می دهند و سرعت گردش خون عروق و دریافت اکسیژن قلب را پایین می آورند. این دارو ها، تأثیر قابل توجهی روی عملکرد قلب و وضعیت همودینامیک دارند. دیازپام باعث بهبود فشار خون بالا و برادی کاردی می شود و کسر جهشی قلب را کاهش می دهد.

 کلرودیازپوکساید، فشار شریان ها و برادی کاردی را پایین می آورد و کسر جهشی قلب را کاهش می دهد. برخلاف کلرودیازپوکساید، دیازپام، انقباض میوکارد را کاهش می دهد و باعث کاهش شتاب حداکثر جریان خون در آئورت و افزایش زمان انقباض سیستولیک می شود. مهار انقباض میوکارد تحت تأثیر مصرف دیازپام ممکن است باعث افت فشار خون شود.

دکتر محمدحسین نجفی متخصص قلب و عروق

3.7/5 - (3 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر