دکتر محمد حسین نجفی

لینوکین قرصی است که همراه با داروهای دیگر برای معالجه نارسایی قلبی استفاده می شود. این دارو با بهینه تر کردن پمپاژ قلب، در بهبود علائم بیماری مفید است. از این قرص برای درمان ریتم غیرمعمول قلب (آریتمی) نیز استفاده می شود.

قرص لینوکین ضربان قلب ثابت و معمولی قلب را بازگردانده و حفظ می کند. باید آن را به طور منظم، طبق دستور پزشک مصرف کرد. می توان قرص را بدون یا همراه با غذا خورد، اما بهتر است آن را در زمان ثابتی بخورید. بدون مشورت با پزشک مربوطه، نباید مصرف دارو را ناگهانی قطع کنید، چرا که می تواند باعث بدتر شدن بیماری شود. مراجعه مرتب به پزشک طی مصرف دارو پیشنهاد می شود.

موارد استفاده لینوکین

این دارو علاوه بر درمان آریتمی قلبی برای درمان نارسایی قلبی نیز مورد استفاده قرار میگیرد. نارسایی قلبی به این معناست که قلب شما ضعیف است و توانایی پمپاژ خون کافی به شش ها و سایر اندام های بندتان را ندارد. متداول ترین علائم آن، تنگی نفس، خستگی و ورم پا، قوزک، شکم و سایر نقاط بدن است. قرص لینوکین پمپ خون به بدن توسط قلب را آسان تر می کند و بر این اساس دارویی مناسب برای معالجه نارسایی قلبی است. 

این دارو به بهبود علائم کمک می کند و باعث می شود حس بهتر و پرانرژی تری داشته باشید. برای اثر بهتر این قرص، باید تغییرات مناسبی در سبک زندگیتان بدهید (مانند مصرف غذاهای سالم تر و انجام فعالیت). به طور منظم آن را مصرف کنید و حتی اگر بهتر شدید نیز مصرفش را ادامه دهید.

عوارض قرص لینوکین

عوارض جانبی قرص لینوکین

بسیاری از عوارض جانبی اقدام خاصی لازم ندارند و با عادت کردن بدن به دارو، از بین می روند. در صورتی که ادامه داشتند یا نگران هستید به دکتر مراجعه کنید.

روش مصرف قرص لینوکین

این دارو را در دوز و به مدت تجویز شده توسط پزشک مصرف کنید. آن را به صورت کامل قورت دهید. از شکستن، جوییدن یا خورد کردن قرص خودداری کنید. قرص لینوکین را می توان همراه با غذا یا به تنهایی خورد، اما بهتر است آن را در زمان ثابتی بخورید.

موارد احتیاط قرص لینوکین

قرص لینوکین یک گلیکوزید قلبی است و با تصحیح ضربان قلب نامنظم به ضربان معمولی و افزایش فشاری که ماهیچه های قلب در هر ضربان وارد می کنند، عمل می کند. این عملکرد باعث بهبود بازدهی پمپاژ قلب و افزایش جریان خون در بدن می شود. 

1_ الکل

مصرف الکل در کنار قرص لینوکین خطرناک است.

2_ مصرف لینوکین در بارداری

مصرف قرص لینوکین طی دوران بارداری ممکن است خطرناک باشد. با وجود اینکه مطالعات محدودی بر روی انسان ها انجام شده است، آزمایشات حیوانی نشان دهنده اثرات مضری بر روی بچه در حال رشد هستند. پزشک شما قبل از تجویز دارو، هر گونه خطر احتمالی را بررسی و فواید و مضرات آن را مثایسه می کند. با پزشک خود مشورت کنید.

3_ شیردهی

مصرف قرص لینوکین در هنگام شیردهی بی خطر است. تحقیقات انسانی نشان داده اند که دارو به مقدار زیادی وارد شیر مادر نمی شود و برای کودک مضر نیست. 

4_ رانندگی

قرص لینوکین ممکن است باعث کاهش هوشیاری، اثر بر روی دید یا خواب آلودگی و گیجی شود. در صورت ظهور این علائم، رانندگی نکنید. 

5_ مصرف لینوکین در بیماران کلیوی

در بیماران کلیوی با احتیاط مصرف شود. ممکن است لازم باشد دوز آن تنظیم شود. با پزشک خود مشورت کنید. نظارت منظم بر عملکرد کلیه، میزان پتاسیم، منیزیم و کلسیم هنگام مصرف این دارو توصیه می شود. 

6_ لینوکین و کبد

 مصرف قرص لینوکین احتمالاً برای افراد مبتلا به بیماری کبدی بی خطر است. اطلاعات محدود موجود در این باره، حاکی از این است که ممکن است تنظیم دوز لینوکین برای این بیماران لازم نباشد. با پزشک خود مشورت کنید. 

در صورت فراموش کردن مصرف قرص لینوکین چه کار باید کرد؟

اگر یک دوز قرص لینوکین را مصرف نکردید، آن را رد کرده و طبق برنامه معمولی ادامه دهید. دوز مصرفی را دو برابر نکنید.  

3.6/5 - (19 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر خلیل سه شنبه ۲۷ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 61 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خداقوت
    بنده ورزش حرفه ای والیبال میکنم و وزنه و هوازی هم دارم ، چند دوره مکمل مثل کراتین و پروتئین وی و گلو تامین مصرف کردم و در تمریناتم پیش رفت خوبی هم داشتم اما در ماه رمضان که روزه گرفتم و شبها مکمل هم مصرف داشتم خیلی افت کردم بین بازی ها حتی نفسم بند میومد و احساس تنگی نفس میکردم یه مدت مصرف نکردم از نظر روانی وسوسه میشم به نظرتون اون علائم ها از مکمل ها بوده؟ومکمل ها چقدر می‌تونه خطر ناک باشه ؟ممنون از محبت و لطف شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۷ دی ۱( 1 سال پیش)
      مکمل ها بسیار خطرناک هستند و اصلا توصیه نمی شوند بهتر است مصرفشان را قطع کنید و یک بار هم محض اطمینان نوار قلب بگیرید
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر