دکتر محمد حسین نجفی

قرص پلی پیل چیست؟ آیا این قرص می تواند از بیماری قلبی پیشگیری کرده و یا آن را درمان کند؟

تحقیقات در مورد  قرص پلی پیل هنوز ادامه دارد. این دارو در حال حاضر برای فروش در آمریکا در دسترس نیست. اما تحقیقات نشان می دهند که داروهای ترکیبی به افراد کمک می کنند به درمان خود پایبندتر باشند. احتمالاً دلیلش این است که یادآوری مصرف یک دارو، راحت تر از  مصرف چند دارو  برای است. به نظر می رسد که پلی پیل در پایین آوردن فشار خون بالا و کلسترول نیز مؤثر است. برای نشان دادن تأثیر این داروی ترکیبی در کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی و سکته، به تحقیقات بیشتری نیاز است.

 نگرانی که وجود دارد این است که مصرف یک قرص ترکیبی پلی پیل ممکن است عوارض جانبی بیشتری نسبت به مصرف داروها به صورت جداگانه داشته باشد. گرچه، در آزمایشات بالینی اخیر در مورد پلی پیل، عوارض جانبی کمتری گزارش شده است. عوارض جانبی احتمالی شامل سرفه، درد عضلانی و ناراحتی معده می شوند. یکی از معایب این داروها این است که دوز داروی مناسب را نمی توان در یک قرص پلی پیل تنظیم کرد. راه حل احتمالی برای رفع این مشکل، مصرف بیش از یک نوع قرص پلی پیل است.

ترکیبات قرص پلی پیل وی

اصطلاح پلی پیل در مورد قرصی به کار می رود که حاوی ترکیبی از چند دارو می باشد. این دارو عمدتاً برای درمان بیماری قلبی و فشار خون بالا استفاده می شود. محققان هنوز مطمئن نیستند بهترین ترکیب دارویی برای پلی پیل چیست. این دارو شامل دوزهایی پایینی از این داروها می باشد:

  • آسپیرین
  • داروهای پایین آورنده ی کلسترول (استاتین ها)
  • داروهایی برای ضربان زدن قلب با نیروی کمتر
  • داروهای پایین آورنده ی فشار خون

ترکیبات پلی پیل حداقل از دو داروی کاهنده فشارخون، یک داروی کاهنده چربی و به طور معمول یک داروی ضد انعقاد تشکیل شده اند و بنابراین علاوه بر کاهش فشارخون، دیگر بیماری های قلبی عروقی را که با چربی بالا و گرفتگی عروق نیز همراه هستند را هدف قرار داده اند. قرص پلی پیل  نیز مانند سایر FDCs  باید برای اثبات عملکردی خود، مطالعات گسترده بالینی را پشت سر بگذارد.

 

قرص پلی پیل

 

در حال حاضر شرکت های داروسازی متعددی در کشورهای مختلف نظیر اسپانیا، فرانسه، هند و… محصول پلی پیل را با اجزای متفاوت تولید و مصرف می کنند که هرکدام مطالعات کارآزمایی چندین ساله را برای دریافت گواهی تولید خود پشت سر گذاشته اند.

و خبر خوب اینکه در ایران نیز داروی پلی پیل موجود است. این محصول همراستا با نگاه جهانی نسبت به داروی پلی پیل و به عنوان تنها داروی ترکیبی در ایران با پشتوانه مطالعه بالینی ده ساله پیش از تولید، که جز سه مطالعه پر جمعیت مربوط به داروهای پلی پیل در دنیا نیز هست، با دو برند “پلی پیل- ای” و “پلی پیل- وی” توسط شرکت داروسازی البرز دارو تولید و از سال ۱۳۹۶ وارد بازار دارویی کشور شده است.

در انتها باید گفت مصرف ترکیبات با دوز ثابت در درمان بیماری های قلبی عروقی می تواند راهکاری عملی در کاهش بار بیماری در جامعه و به دنبال آن حفظ سلامت عمومی باشند اتفاقی که به وسیله ایده درمان ترکیبی در بیماری هایی دیگر نظیرHIV  و سل رخ داد.

بهترین زمان مصرف قرص پلی پیل وی

زمانی تحت عنوان بهترین زمان برای خوردن قرص وجود ندارد و در هر زمان از روز میتوان آن را مصرف کرد.

3.9/5 - (39 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر هاله دوشنبه ۹ مرداد ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 76 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    ببخشید آقای دکتر یه سوال از خدمتتون داشتم
    اینکه مادرم قرص پلی پیل ای روزی یک عدد و متورال دو عدد استفاده میکنند و فشارشون هم کاملا چند سالی هست نرمال شده،آیا میشه قرص متورال رو قطع کرد!یا از روزی دوتا به روزی یکی تغییر داد؟
    متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۹ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
  • تصویر کاربر هاله دوشنبه ۹ مرداد ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 74 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    ببخشید آقای دکتر یه سوال از خدمتتون داشتم
    اینکه مادرم قرص پلی پیل روزی یک عدد و متورال دو عدد استفاده میکنند و فشارشون هم کاملا چند سالی هست نرمال شده،آیا میشه قرص متورال رو قطع کرد!یا از روزی دوتا به روزی یکی تغییر داد؟
    متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۹ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      سلام این کار باعث ایجاد تپش قلب در ایشان می شود
  • تصویر کاربر شیما پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 99 مشاهده پرسش
    ببخشید الان حدود یک ماهه و خورده ای میشه که مادرم قرص پلی پیل وی را زیر نظر دکتر قلب استفاده میکنند قبلا فقط آملوپرس ۵ و رزواستاتین ۲۰ وآسپرین ۸۰ میخوردند اما چون پاهایشان ورم داشت و یه چند باری شبها فشار خونشان بالا می رفت دکتر قلب برایشان قرص پلی پیل وی تجویز کردند بعد از گذشت یک ماه مادر من چون ناراحتی مفاصل دارد زانوهاش بدتر شده به طوری که نمی تواند راه برود و دستانش و شانه هایش هم درد گرفته و چون قبلاً بی اختیاری ادراری هم داشتند الان در شب بی اختیاری ادراری هم دوباره شروع شده آقای دکتر امویی هم که در مطب دکتر قلب برایشان انجام شد آری از مشکل بود و گفتند که قلبشان مشکل ندارد و فقط ریه مشکل دارد امروز بعد از گذشت یک ماه دیگه این قرص را بهشان ندادم آقای دکتر تکلیف چیه ؟ آیا همان قرص آملوپرس برای فشارشان کافی است ؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      اینکه دارو کافی هست یا نه بستگی به فشارهایشان دارد. اگر هنوز فشارها بالای ۱۴ است باید داروی دیگری اضافه شود ولی اگر فشارها به زیر ۱۴ رسیده باشد می شود با همین یک دارو ادامه داد
  • تصویر کاربر زهرا سه شنبه ۱۱ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 91 مشاهده پرسش
    سلام دکتر دو سال هست قرص والزامیکس ۵.۸۰ استفاده میکنم حالا خشکی شدید زبان وگلو هستم خصوصا در شب وتکرور ادرار در شب البته متورال ۵۰ هم میخورم آیا این خشکبار عوارض این قرص هست باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۱ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      نه از علایم این دارو نیست یک بار ازمایش کامل خون و ادرار بدهید
  • تصویر کاربر فریال پنجشنبه ۶ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 95 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من هم تری گلیسیرین بالا دارم هم بعضی مواقع فشارخونم بابا می ه مثلاً 14روی 8/5درضمن قرص لوزارتان Hو قرص آتورواستاتین 20مصرف میکنم
    امکان داره بدون مراجعه به پزشک بجای این دو قرص از پلی پیل وی استفاده کنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۶ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      توصیه میکنم از پلی پیل فعلا استفاده نکنید. لوزارتان اچ را نصف قرص اضافه کنید. اتور ۲۰ را به روزوواستاتین ۲۰ تبدیل کنید
  • تصویر کاربر محمدرضا پنجشنبه ۱۹ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 172 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب بنده هم اکو هم نوار قلب انجام دادم طبیعی و و بخاطر فشار بالا مثل 14روی 9 قرص متورال نصف هر 12ساعت مصرف می کنم طبق دستور پزشکم وزنم 155کیلو بود الان 140کیلو می باشد کاهش وزن ادامه دارد پزشک گفت باید اسکن قلب هسته ای انجام بدهم آیا مرکز ی هست انجام بدهم ؟

    در ضمن لوزه های شدید کاملا بسته می شود که دارم به نظر خودم باعث آپنه خواب شده آیا با عمل کردن لوزه و لاغری بهتر می شوم چون شب هنگام از خواب می پرم و احساس خفگی می کنم و یخورده حافظه ام ضعیفتر شده سنم 28سال

    در ضمن روزانه 40دقیقه تردمیل میرم ناراحتی قلبی احساس نمی کنم
    بعضی اوقات هنگام بلند شدن از زمین سر گیجه همیشه نیست
    کدام مرکز سنگین وزن ها اسکن قلب انجام میدهد آقای دکتر
    تا آلان 15کیلو لاغر کردم

    آیا مرکزی جهت بررسی اسکن قلب هست ؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۹ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      اسکن را در مراکز پزشکی هسته ای که تقریبا در همه ی شهرها وجود دارند باید انجام دهید. معمولا تا ۱۵۰ کیلوگرم منعی ندارد برای انجام این تست
  • تصویر کاربر ستاره پنجشنبه ۲۸ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید مادرم دو هفته پیش مراجعه کرده به مطب شما. هر ۱۲ ساعت یک عدد قرص لوزاتان اچ و ظهر یک عدد قرص متازیرو 47.5 و املودوپین شبی یه عدد می خورن. فشارخونشون میاد پایین و همینطور ضربان قلب تا ۴۱ می رسه (با دست میگیریم) آقای دکتر ضربان قلبشون بیشتر اوقات ۵۰ بود ولی الان پایین اومده و بخاطر استرس که داشتن شما آسنترا هم براشون نوشتین. خواستم راهنمایی کنید چکار کنیم سپاس از لطف شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۸ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      قرص متازیرو را نصف کنید بخاطر این دارو بوده است که این افت ضربان دیده می شود و خطری ندارد
  • تصویر کاربر صادقي پنجشنبه ۳۱ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 259 مشاهده پرسش
    با سلام من سالهاست درگیر فشار خون بالا هستم سه مرتبه آنژیوگرافی شدم یک مرتبه از کلیه اما با وجود دارو فشار کنترل نمیشه ولز میکس 160به 5 با پروزاسین 5 میل میخورم اما تازگی‌ها اگر کاپتوپیریل زیر زبان در روز اونم دوبار نزارم فشار پایین نمیاد آنژیوگرافی آخری هم که شدم یک ماه پیش رگهای کلیه گرفتگی داشت بالن زدم الان دکترم توتن 600 نوشته همراه با اون داروها به نظرتون تاثیر داره 43 ساله هستم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۳۱ تیر ۰( 2 سال پیش)
      توتن خیلی داروی خوبی است استفاده کنید احتمال بسیار زیاد جواب می دهد
  • تصویر کاربر خانم چهارشنبه ۵ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 285 مشاهده پرسش
    سلام من ۶ ماه پیش مدتی فشار خون داشتم قرص لوزارتان مصرف کردم به مدت ۲ هفته که به علت عوارض قرص نتونستم ادامه بدهم با آزمایش چربی و مصرف قرص رزوواستاتین مشکل فشار حل شد
    مدت ۱ ماه بخاطر فشار استرس مجدد فشار بالا رفت
    که با تاری دید همراه
    طبق نظر پزشک داخلی شبی نصف قرص لوزارتان اچ و صبح ها آملودیپین مصرف می کنم
    عمده مشکل من در حالت عادی تاری دید هست و گاهی سوت کشیدن گوش بخاطر فشار بالا و حتی بعد از مصرف این دو قرص هم چشمهام تار می شه سر گیجه شدید و خواب الودگی شدید که گاهی همراه با سردرد که از عوارض قرص هست
    فشار من عمدتا ۱۴ روی ۹ ۱۳ روی ۹ و تا ۱۵ روی ۱۰ و ۱۲ روی ۱۰ بالا می ره و ضربان قلبم ۹۶ تا ۱۰۲ معمولا
    البته اکو قلبم مشکل نداشته
    سوال من اینه الان چه قرصی مصرف کنم که عوارض کمتری داشته باشه که چشمهام تار نشه
    یا کلا قطع کنم مشکلی ایجاد می شه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۵ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      اینها بخاطر فشار بالاست لوزارتان اچ را نصف صبح و نصف شب مصرف کنید و املودیپین را کامل بخورید
  • تصویر کاربر مقدم چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 251 مشاهده پرسش
    با سلام من دارای فشار خون هستم در حال حاضر از قرص والسارتان 160 استفاده میکنم و همچنین جهت تپش قلب از کنکورد ده استفاده میکنم و معمولا همراه قرص فشار از قرص هیدروکلرو تیاز 12 میلی گرم میخورم جهت کنترل فشار اما بیشتر اوقات فشار میره روی 15/ 9 یا 14/ 9 وقتی به این حد میرسه صورتم گر میگیره و تپش قلبم توسط گوش شنیده میشه صدای قلب تو گوشم هست همین موضوع من را دچار استرس میکنه و خوابم را بهم میزنه تا مدت یکسال قبل خوب بوده همیشه زیر 12 بود اما اخیرا اینطور شده با وجود اینکه مرتب ورزش میکنم پیاده روی گاهی فوتبال جناب اقای دکتر چکار کنم همیشه کنترل کنم فشار را ؟ سوال دیگه آیا میتونم روزه بگیرم البته الان روزه هستم ، تست ورزش دادم و اکو هم گرفتم مشکلی نبود خواهشمند است مرا راهنمایی کنید / جاسم مقدم خوزستان شهر رامشیر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      از والزومیکس ۱۶۰/ ۵ استفاده کنید تا فشارهایتان بهتر کنترل شود
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر