دکتر محمد حسین نجفی

قرص آنژیووسک ۵ که به نام های آملوپرس و آملودیپین نیز شناخته می شود از جمله دسته داروهای قلب و عروق است که به شکل قرص در داروخانه ها یافت می شود.

بسته های قرص آنژیووسک5

هر بسته انژیووسک حاوی ۲۰ عدد قرص می باشد.

قرص آنژیووسک

موارد مصرف قرص آنژیووسک چیست؟

 از انژیووسک برای درمان بیماری های زیر استفاده می شود:

مقدار مصرف قرص آنژیووسک ۵

آنژیووسک در بزرگسالان

معمولا مقدار درمان خوراکی برای شروع آملودیپین ۵ میلی گرم روزانه با حداکثر مقدار ۱۰ میلی گرم در روز است. بیماران کوچک، ضعیف یا مسن یا بیمارانی با مشکلات کبدی، ممکن است با روزی ۲٫۵ میلی گرم این دارو را شروع کنند.

آنژیووسک در کودکان

مقدار داروی خوراکی برای بیماران کودک مبتلا به فشار خون ۶ تا ۱۷ ساله ۲٫۵ تا ۵ میلی گرم در روز است. مقدار داروی اضافی به میزان ۵ میلی گرم در روز در کودکان مورد مطالعه قرار نگرفته است. تاثیر آملودیپین روی فشار خون بیماران کمتر از ۶ سال مشخص نیست.

آنژیووسک5

مصرف آنژیووسک در پیری

درکل، انتخاب مقدار دارو در بیماران مسن باید با احتیاط باشد و معمولا با پایین ترین میزان ممکن شروع شود. بیماران مسن تر کلیرانس کمتری از آملودیپین درنتیجه افزایش AUC در نزیک ۴۰-۶۰ درصد دارند و ممکن است مقدار داروی کمتری برای شروع نیاز باشد.

آنژین و آنژیووسک

مقدار پیشنهادی آملودیپین برای آنژین پایدار مزمن یا آنژین وازواسپاستیک ۵ تا ۱۰ میلی گرم است. بیشتر بیماران برای رسیدن به تاثیرات مناسب به روزی ۱۰ میلی گرم دارو نیاز دارند.

بیماری شریان کرونری

مقدار داروی مصرفی پیشنهاد شده برای بیماران شریان کروناری ۵ تا ۱۰ میلی گرم روزانه است. در مطالعات بالینی، بسیاری از افراد به ۱۰ میلی گرم دارو نیاز دارند.

آنژیووسک

احتیاط لازم در مصرف قرص آنژیووسک

۱- افت فشار خون

احتمال افت فشار خون مشهود با مصرف قرص آنژیووسک وجود دارد، به خصوص در افرادی که تنگی شدید آئورت دارند. به دلیل شروع تدریجی عمل، احتمال افت فشار خون حاد وجود ندارد.

۲- افزایش آنژین یا انفارکتوس میوکارد

بدتر شدن آنژین و انفارکتوس حاد میوکارد می تواند بعد از شروع دارو یا افزایش میزان داروی آملودیپین رخ دهد، به خصوص در بیماران با بیماری انسداد شدید شریان کروناری

۳- توقف مصرف بتابلاکر

آملودیپین بتابلاکر نیست از این رو هیچ حفاظتی دربرابر خطرات قطع ناگهانی مصرف بتابلاکرها ایجاد نمی کند، هر گونه قطع داروی بتابلاکر باید با کاهش تدریجی میزان مصرف مصرف بتابلاکر باشد.

۴- بیماران دچار نارسایی کبد

 نارسایی کبد به این دلیل که آنژیووسک متابولیسم (سوخت و ساز) گسترده ای در کبد دارد و نیمه عمر پلاسمایی آن در بیمارانی که اختلال عملکرد کبد دارند، ۵۶ ساعت است، هنگام تجویز آملودیپین به افراد دچار اختلال عملکرد کبد، تیتراسیون باید به آرامی انجام شود.

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوپلاستی

3.3/5 - (13 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر عرفان پنجشنبه ۶ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 39 مشاهده پرسش
    باعرض سلام وادب باتوجه به عمل قلب باز پیوند عروق وگرفتگی یک رگ پایم تحت نظر پزشک ریه هستم دارو استفاده میکنم خداراشکر بهترم اکسیژن خونم بین 88تا91هست و64 سالمه میتونم از قرص ویا گرا آمریکایی استفاده کنم البته درحد ماهی یکی دوتا ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۳ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      در صورت عدم همراهی با قرص نیتروگلیسیرین منعی ندارد
    2. تصویر کاربر عرفان دوشنبه ۳ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      ممنونم آقای دکتر سوالی هم داشتم در خصوص نفع شکم منتظر زحمت پاسخ جنابعالی هستم
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۶ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      .
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر آرش پنجشنبه ۱۱ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 325 مشاهده پرسش
    سلام و ارادت
    دکتر نجفی بزرگوار ضمن تبریک روز پزشک به جنابعالی تلاشگر حاذق و خستگی ناپذیر این عرصه، پدر من به علت AF سالها وارفارین می خوردند الان حدود ۵ سال هستش از داروی Dabigatran 110 روزانه یک عدداستفاده می‌کنند متاسفانه ۱ ماهی هستش که این فرم دارو نیست و فقط دوز های ۷۵ و ۱۵۰ آن موجود هستش،
    میخواستم ببینم با چه دستوری میشه از دوز های موجود استفاده کرد؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۱ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      دوز ۷۵ را تهیه کنند روزانه دو بار استفاده کنند یا دوز ۱۵۰ روزانه یک مرتبه
  • تصویر کاربر سارا دوشنبه ۲۱ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 214 مشاهده پرسش
    سلام
    خانم ۴۱ ساله هستم ده سالی هست که متوجه شدم تری گلیسیرید پایین دارم عددش ۲۴ هست و جدیدا داره خشکی شدید و اگزمای شدید پوستی شدم بصورتی که صورت حالت زبری پیدا کرده حتی گوش ها آیا مربوط به این مورد هست و باید پیگیری شود؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۱ تیر ۰( 2 سال پیش)
      نه ربطی ندارد شاید علتش چیز دیگری است یک متخصص پوست ببیند
  • تصویر کاربر سین سه شنبه ۲۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 256 مشاهده پرسش
    با سلام من خانمی۵۲ ساله هستم که دوازده سال پیش بعداز ترمپوز وریدی یا دیویتی در پای چپ دچار امبولی ریه شدم و با ازمایش ژنتیک متوجه اختلال فاکتور ۵ لیدن شدند و از ان روز تا به الان من وارفارین مصرف میکنم وتحت کنترل و هرماه ازمایش میدهم وinrمن بین دو و سه نگهداشتم جدیدا به من گفتند که دارویی جایگزین وارفارین امده که عوارض خطرناک وارفارین را ندارد ونیاز به ا مایش هم نیست ایا شامل من میشود و این دارو وجود دارد من بدلیل فشارخون عصبی نیز لوزارتان۲۵ و پرانول ۱۰روزی یکعدد میخورم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      بله می توان برای شما از این دسته داروهای جدید استفاده کرد این داروها دو اشکال دارند یکی هزینه ای که برای بسیاری از اقشار جامعه بالا محسوب می شود یکی هم اینکه اگر زمانی احیانا به علت رقیق شدن خون بیش از حد دچار خونریزی شوید دارویی که اثر انها را برگرداند وحود ندارد. این حالت به ندرت رخ می دهد ولی خب حداقل وارفارین این مزیت را دارد که هم ارزان تر است و هم خونریزی اش راحت تر کنترل می شود اگر تصمیم به شروع این دارو دارید باید حتما زیر نظر متخصص باشد
    2. تصویر کاربر سین دوشنبه ۲۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      متاسفانه وارفارین قوطی زردها پیدا نمیشه ایا نوع وارفارین دیگری که شبیه ان باشد موجود هست که توصیه بفرمایید
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      این مشکل کمبود دارو مشکل بسیاری از بیماران است این روزها، البته خیلی فرقی بین اثر بخشی انواع مختلف وارفارین وجود ندارد و می توانید از انواع دیگر ان هم استفاده کنید
    4. تصویر کاربر سین دوشنبه ۲۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سپاسگزارم
    5. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      .
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر شمس جمعه ۱ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 255 مشاهده پرسش
    سلام میخاستم بدونم که افرادی که قرص وارفارین مصرف میکنن نباید مواد غذایی مثل هویج که ویتامین کا داره مصرف بکنند یا مشکلی نداره؟
    آیا مصرف میزان بالای مواد غذایی و سبزیجات حاوی ویتامین کا با وارفارین تداخل ایجاد میکنه ؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام

      بله مواد حاوی ویتامینذکا اثر وارفارین ذو کم میکنه

  • تصویر کاربر زانکو یکشنبه ۳ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 328 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر عزیز
    وقت جنابعالی بخیر
    سوالم اینه که بنده امسال کنکور دارم و تا به ایام کنکور نزدیکتر میشم استرسم شدیدتر میشه و غیر قابل کنترل و قلبم بشدت میگیره دقیقا حالت افسردگی سراغم میاد و اصلا نمیتونم درس بخونم و همش با خودم میگم که بیفایده ست قبول نمیشم چون دیر شروع به خوندن کردم (و من سابقه افسردگی هم دارم ولی خب بخاطر مشکل مالی نتونستم جلسات درمانم رو از زمستان سال قبل ادامه بدم)
    الان یکی از دوستام قرص پرانول رو بهم معرفی کرد و میگه واسه استرس و اضطرابت خوبه.... بنظر شما چه قرصی رو مصرف کنم که بتونم با آرامش کامل و خیالی راحت بدون هیچ دغدغه و استرس و اضطرابی روزامو سپری کنم و درسامو بخونم... آیا پرانول گزینه ی مناسبی هستش؟ اگر نیست پیشنهاد شما چ قرصی هستش
    و اینکه میخوام برای تقویت تمرکزم و حافظه م قرص ریتالین مصرف کنم چون پارسالم ب دستور دکتر اعصابی که زیرنظرش بودم مصرف میکردم واسه کنکورم... میخوام امسالم طبق همون دستور استفاده کنم آیا ریتالین با قرصهای ضد استرس تداخل داره؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۳ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام میتونید پروپرانولول استفاده کنید ولی برای سایر داروها باید با روان پزشک مشورت کنید

  • تصویر کاربر رزیتا یکشنبه ۱۸ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 309 مشاهده پرسش
    بیماری داریم کا به دلیل سنگ کلیه دبل جی گذاشته ومتاسفانه بخاطر کرونا نمیتونه فعلا سنگ شکن انجام بده ولی خونریزی زیادی داره.پلاکت خونش مدام پایینه.بیماری قلبی وفشارخون بالاهم داره ودکترگفته براخونریزی ازاین دارو استفاده کنه بخاطر لخته ای که این دارو ایجاد میکنه خطری برا قلبش نداره؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۱۸ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      چه دارویی

  • تصویر کاربر ندا پنجشنبه ۱۴ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 834 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر، همسر من داروی وارفارین روزی یک بار مصرف میکنه و باطری تک حفره در قلبش داره 35 سالشه. اگر روزی یکبار قرص آهن مصرف کنه، آیا با وارفارین تداخل داره؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۴ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام

      خیر

      اما بهتره با فاصله از هم مصرف شوند

      Pt به دقت و با فاصله کمتر چک شود و تحت نظر پزشکتون باشید

  • تصویر کاربر ha.assareh یکشنبه ۶ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 238 مشاهده پرسش
    سلام. خسته نباشید آقای دکتر.من ۶۸ سال سنم وحدود ۵ سال آسپرین ۸۰ طبق دستور دکتر مصرف می کنم ولی تازه گی دکتر جدیدم که تخصص شما را داره مرا از خوردنش منع کرده.به نظرتون در این سن برام مشکلی ایجاد نمی شه.منتظر جوابتون هستم .ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۶ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      باید ریسک ۱۰ ساله بیماری قلبی عروقی محاسبه شود 

      با ازمایشات و مدارک مراجعه کنید

  • تصویر کاربر رضاحیدری دوشنبه ۲۳ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 244 مشاهده پرسش
    بهترین داور برای استری چی هست؟ عوارض کمی داشته باشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۳ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      برای چی؟

درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر