دکتر محمد حسین نجفی

دکتر محمد حسین نجفی

هری ریختن دل می تواند در هر سنی اتفاق افتد. علت خالی شدن ناگهانی دل یا یهو ریختن قلب چیست؟ در این مقاله برای شما توضیح داده ایم که چرا دچار این حس می شوید. سپس درمان ها ی دارویی و خانگی را برای شما شرح می دهیم با ما همراه باشید.

خالی شدن دل نشانه چیست

هری ریختن دل و اضطرابی که در لحظه تجربه میکنید چرا اتفاق می افتد این اتفاق به دلیل انقباضات زودرس بطنی اتفاق می افتد، انقباضات زودرس بطنی (PVCs) نوعی ضربان نامنظم قلب است. آنها زمانی رخ می دهند که سیگنال الکتریکی که ضربان قلب شما را شروع می کند از یکی از دو حفره پایینی قلب (بطن) شما می آید. سیگنال معمولاً در اتاقک بالا سمت راست (دهلیز) شروع می شود. پی وی سی ها همیشه مشکل ساز نیستند. اما اگر به طور مکرر برای ماه ها یا سال ها اتفاق بیفتد، می تواند باعث نوعی کاردیومیوپاتی یا ضعیف شدن عضله قلب شود.

بهترین روش تشخیص کدام است؟

ابتدا باید بفهمیم بیمار پیش زمینه مشکلات قلبی را دارد یا نه که با روش هایی مانند اسکن هسته ای قلب و تست ورزش به راحتی میتوان به این مسئله پی برد. اگر نمیدانید تست ورزش چگونه انجام می شود، مقاله ی اصطلاحات تست ورزش را مطالعه کنید تا به طور کامل با این روش آشنا شوید.

پی وی سی یا هری ریختن دل

چرا دچار پی وی سی می شویم؟

علائم و نشانه‌های مشابهی می‌تواند توسط بسیاری از شرایط دیگر مانند:

درمان های خانگی هری ریختن دل

یکی از عواملی که باعث می شو دچار هری ریختن دل شوید، سبک زندگی نادرست شماست.شما با انتخاب‌های درست و سبک زندگی مناسب میتوانید به راحتی خود را درمان کنید، در وهله ی اول از خوردن فست فود ها خصوصا سوسیس و کالباس جدا خود داری کنید، از مصرف قهوه های کافئین بالا، چای پر رنگ خود داری کنید، از مخدر ها و الکل به شدت دوری کنید. و با مشورت پزشک ورزش کنید، شما میتوانید ورزش را از پیاده روی ساده شروع کنید، که اتفاقا بهترین ورزش برای سلامت قلب شماست.

درمان دارویی خالی شدن دل

PVC یا خالی شدن دل، معمولاً با دارو یا سایر درمان های کم تهاجمی از بین می روند. داروهایی مانند پروپرانول و متوهگزال بیماری شما درمان می شود. همچنین برای تکمیل اطلاعات خود درباره ی داروی پرانول روی باکس زیر کلیک کنید:

نام علمی هری ریختن دل

پزشکان ممکن است به آنها به عنوان زیر اشاره کنند: کمپلکس های بطنی زودرس اکستراسیستول بطنی ضربان های زودرس بطنی.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

 اگر در قفسه سینه خود احساس بال زدن ، یا احساس تپش قلب دارید و این بیش از حد برای شما اتفاق می افتد، با پزشک خود صحبت کنید. یک پزشک خوب می تواند تعیین کند که آیا این احساسات به دلیل یک بیماری قلبی است یا نه.

دکتر محمدحسین نجفی متخصص قلب و عروق در تهران

۳.۶/۵ - (۱۰۹ امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
dr amir rasooli
ویزیت آنلاین
از طریق ویزیت آنلاین سوال خود را بپرسید.
میخوای به صورت تلفنی سوالت رو از دکتر بپرسی؟