دکتر محمد حسین نجفی

دکتر محمد حسین نجفی

چگونه باید قرص آساور یا آسپرین را مصرف کنید؟

دراین مقاله قصد ما این است که راهنمایی های لازم در مورد باید و نبایدهای مصرف آسپرین را به شما ارائه دهیم . و به شما بگوییم که بهتر است چگونه آسپرین را مصرف کنید. این دارو در اکثر مواقع برای تسکین درد های خفیف استفاده می شود .  از آسپرین برای جلوگیری از لخته شدن خون در سکته های قلبی یا مغزی نیز استفاده می شود. 

دوز مناسب مصرف آساور(آسپرین)

دوز مناسب آسپرین به نوع آسپرینی که مصرف می کنید و علت مصرف آسپرین بستگی دارد. آسپرین معمولاً به صورت قرص ۳۰۰ میلی گرمی عرضه می شود. دوز معمول ۱ یا ۲ قرص در ۲۴ ساعت است، که هر ۴ تا ۶ ساعت مصرف می شود.

انواع قرص آساور(آسپرین)

نحوه مصرف قرص آساور  و انواع مختلف آن:آنها را نجوید یا خرد نکنید زیرا باعث توقف عملکرد پوشش می شود. 

نحوه استفاده از شیاف آسپرین

شیاف آسپرین دارویی است که به آرامی به داخل مقعد (پایین) فشار می دهید. دستورالعمل های موجود در بروشور همراه شیاف را بخوانید. در صورت نیاز از قبل به توالت بروید.قبل و بعد دستان خود را بشویید. همچنین اطراف مقعد خود را با آب و صابون ملایم تمیز کنید، بشویید و خشک کنید.شیاف را باز کنید.با یک پا روی صندلی بایستید یا به پهلو دراز بکشید و یک پا را خم و پای دیگر را صاف کنید.ابتدا شیاف را با انتهای نوک تیز به داخل مقعد فشار دهید. باید بین ۲ تا ۳ سانتی متر (۱ اینچ) برود.حدود ۱۵ دقیقه بی حرکت بنشینید یا دراز بکشید. شیاف داخل مقعد شما ذوب می شود.

ژل دهان آسپرین

.نحوه استفاده از ژل دهان آسپرین برای زخم‌ها یا زخم‌های دهان، حدود یک سانتی‌متر (نیم اینچ) ژل را روی ناحیه درد ماساژ دهید. در صورت نیاز هر ۳ ساعت یکبار آن را به داخل دهان یا لثه خود بمالید. اگر پروتز (دندان مصنوعی) دارید، قبل از استفاده از ژل دهان، آنها را بیرون بیاورید. سپس حداقل ۳۰ دقیقه پس از استفاده از ژل صبر کنید و سپس دندان مصنوعی خود را دوباره در دهان خود قرار دهید. ژل دهان آسپرین (Bonjela) را می توانید از داروخانه ها خریداری کنید. 

درمان درد های کوتاه مدت با آسپرین

مدت زمان مصرف آسپریناگر برای دردهای کوتاه مدت، مانند دندان درد یا درد پریود، آسپرین مصرف می کنید، ممکن است فقط به مدت ۱ یا ۲ روز نیاز داشته باشید که آن را مصرف کنید. اگر آن را از مغازه، سوپرمارکت یا داروخانه خریداری کرده اید و نیاز به استفاده از آسپرین برای بیش از ۳ روز دارید، از پزشک یا داروساز خود بخواهید که شما را راهنمایی کند. اگر پزشک شما آسپرین را برای شما تجویز کرده است، آن را تا زمانی که توصیه کرده است مصرف کنید.

عوارض مصرف بیش از حد آساور

اگر یکی یا دو قرص اضافه تر بخورید بعید است مضر باشد. مقدار آسپرین که برای شما مشکل زا می شود، در افراد مختلف متفاوت است.

باید ها و نباید های آسپیرین

بهترین مصرف آسپرین

مصرف قرص آساور ۸۱

 قرص آساور یا آسپرین می تواند درد متوسط، تورم یا هر دو را تسکین دهد، مانند:

  • سردرد
  • سرماخوردگی یا آنفولانزا
  • رگ به رگ شدن و
  • کشیدگی
  • گرفتگی های قاعدگی
  • شرایط طولانی مدت، مانند آرتریت و میگرنبرای درد شدید، پزشک ممکن است استفاده از آسپرین را در کنار داروی دیگری، دیگر توصیه کند.

بهترین زمان مصرف قرص آسپرین

بهترین زمان مصرف آسپرین قبل از شروع درد است، به محض اینکه علائم درد، در شما پدیدار شد ، بهتر است که آسپرین را مصرف کنید.

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی 

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

۳.۲/۵ - (۳۶ امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
dr amir rasooli
ویزیت آنلاین
از طریق ویزیت آنلاین سوال خود را بپرسید.
میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟