دکتر محمد حسین نجفی

نارسایی تریکوسپید چیست؟ و علائم نارسایی دریچه تریکوسپید چه می باشد؟ ، نوعی بیماری دریچه قلب است. زمانی اتفاق می افتد که فلپ های دریچه به درستی بسته نمی شوند. دریچه تریکوسپید جریان خون را از دهلیز راست، (محفظه بالا) به بطن راست (محفظه پایین) کنترل می کند. خون می تواند از طریق دریچه تریکوسپید به دهلیز نشت پیدا کند، و  این امر باعث  می شود، قلب بیشتر خون را پمپاژ کند تا خون از دریچه عبور کند. در اصل این بیماری کار قلب را بیشتر  می کند.

نارسایی تریکوسپید

علت نارسایی دریچه تریکوسپید چیست؟

شایع ترین علت نارسایی تریکوسپید بزرگ شدن بطن راست است. فشار ناشی از بیماری های قلبی مانند نارسایی قلبی، فشار خون ریوی و کاردیومیوپاتی باعث گسترش بطن می شوند. نتیجه آن، یک دریچه تریکوسپید غیر طبیعی است که نشتی دارد و نمی تواند به درستی بسته شود.

این بیماری همچنین می تواند به دلایل زیر رخ بدهد:

درمان بیماری نارسایی دریچه تریکوسپید

نارسایی تریکوسپیدچه علائمی دارد؟

شما ممکن است هیچ نشانه ای از نارسایی سه گانه را متوجه نشوید تا زمانی که وضعیت شدید باشد. اغلب، اولین علائم، علائم بیماری زمینه ای است که باعث نارسایی می شود. علائم نارسایی شدید تریکوسپید عبارتند از:

عوارض نارسایی دریچه تریکوسپید:

اگر درمان نشود یا کنترل نشده باشد، فرد مبتلا به نارسایی شدید دریچه تریکوسپید، در معرض خطر ابتلا به بیماری هایی مانند نارسایی قلبی یا فیبریلاسیون دهلیزی که یک اختلال ریتم قلب است، قرار می گیرد.

تشخیص بیماری درچه تریکوسپید:

حتی اگر علائم نداشته باشید، پزشک شما ممکن است نارسایی خفیف را در هنگام آزمایش برای بیماری های دیگر، تشخیص دهد. اگر علائم نشت دریچه را نشان می دهید، متخصص قلب شما از اکوکاردیوگرافی پیشرفته و تکنیک های تصویربرداری قلبی عروقی زیر استفاده می کند:

جراحی نارسایی دریچه تریکوسپید

درمان نارسایی دریچه تریکوسپید

دریچه تریکوسپید شما فقط  وقتی نیاز به تعمیر یا جایگزینی دارد که نارسایی یا علائم شما شدید باشد. بسته به شدت نارسایی تریکوسپید شما،  ممکن است شامل موارد زیر باشد:

زندگی کردن با نارسایی دریچه تریکوسپید:

پیش بینی بیماری شما به عوامل بسیاری از جمله سلامت کلی و پیشرفت بیماری بستگی دارد. پزشک شما می تواند در مورد پیش بینی بیماری شما، با شما صحبت کند و بهترین راه را برای مدیریت آن بر اساس اهداف سلامتی و شیوه زندگی شما ارائه کند.پزشک شما همچنین ممکن است راه هایی را برای مدیریت نارسایی دریچه تریکوسپید شما بر اساس علت و شدت بیماری توصیه کند. ممکن است از شما خواسته شود تا:

دکتر محمدحسین نجفی متخصص قلب و عروق

1/5 - (1 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر آرش سه شنبه ۲ آبان ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 62 مشاهده پرسش
    سلام
    من برای مشاوره قبل عمل جراحی سینوزیت نزد متخصص قلب رفتم تا فرم مربوطه را پر کنند برام ، ایشان اکو و نوار قلب خواستند ، فرمم را پر کردند و گفتند که من سالم هستم اما وقتی اومدم منزل خودم جواب اکو را دیدم که در دریچه تریکوسپید و میترال را روی گزینه نارسایی تیک زده اند ، من ۳۸ ساله هستم و هیچ مشکل قلبی ندارم ، به نظر شما باید پیگیر این مسئله بشم یا خیر؟
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲ آبان ۲( 6 ماه پیش)
      خیر
  • تصویر کاربر سامیار جمعه ۱۴ مهر ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 80 مشاهده پرسش
    سلام اگر دراکوی کودک ۷ساله، tr mild to moderaite=18
    chambers size normal
    lvef60%
    sds at least 3pvs to la
    به گفته ی متخصص همه ی موارداکو نرماله فقط دریچه ی راست کمی خون و پس میزنه
    پیش اگهی این بیماری چطوره یعنی چنددرصد احتمال برطرف شدن داره و چنددرصد احتمال نیاز به جراحی پیدا میکنه؟؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۴ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      احتمال جراحی کم است...طبق تظر ایشان میش بروید
  • تصویر کاربر ا. جمعه ۳ شهریور ۲( 8 ماه پیش) تعداد بازدید: 91 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر .آیا مشکلی که من دارم به روش نوین تعویض دریچه از طریق بالن بدون عمل باز انجام میگیره ،؟آنژو کردم ، اکو تخصصی دارم ، من نمیخوام عمل باز انجام بدم و دربچه فلزی بزارم . واقعیتش اینه که عوارض دریچه فلزی بعد از مدتی زیاده من ۳۹ سالمه . تازگی در ناحیه ی قلبم تیر خیلی خفیف احساس میکنم و موقع فعایت نفس کم میارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۳ شهریور ۲( 8 ماه پیش)
      با سلام...مدارک‌کامل نیست
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر