دکتر محمد حسین نجفی

امروزه بیماری قلبی به قدری شایع شده که همه ی افراد باید تا حدودی با این بیماری و علائم  آن آشنایی داشته باشند. تا در صورت بروز این علائم بتوانند در مراحل اولیه بیماری خود را کنترل کرده و آن را درمان کنند. در این متن ما قصد داریم به یکی از چندین علائم بیماری قلبی، که درد مچ پا و ورم مچ پا است بپردازیم. گاهی اوقات درد مچ پا و قلب  با هم ارتباط دارند. البته که هر دردی در مچ پا مربوط به بیماری قلبی نیست. 

ورم مچ پا و بیماری قلبی

 گاهی ممکن است متوجه ورم و درد در ناحیه مچ پا شوید که نباید از کنار این موضوع به سادگی عبور کنید. این ورم ممکن است یکی از نشانه های بیماری قلبی باشد. از مواردی مثل ورم بی دلیل در ناحیه ی مچ و قوزک پا و ظاهر ورم کرده ی مچ و قوزک پا در نبود آسیب دیدگی های خارجی یا کبودی نبايد چشم پوشی کرد. یکی دیگر از نشانه های مشکلات قلبی این است که ناحیه ی ورم کرده گرم به نظر رسیده و در صورت اعمال فشار روی این ناحیه، فرو رفتگی ایجاد شده بلافاصله برطرف نمی شود. به عبارت دیگر در صورت وجود بیماری های قلبی، پوست به حالت عادی خود باز نمی گردد.

برای مثال، زمانی که شما جوراب می پوشید فرو رفتگی ها و رد جوراب خود را روی پوست پا های خود مشاهده خواهید کرد. در حالت عادی زمانی که جوراب خود را در می آورید، این فرو رفتگی های پوستی خود به خود در زمان کوتاهی به حالت عادی باز می گردند. در صورتی که این فرو رفتگی برای مدت طولانی تری پا بر جا بماند، بهتر است با  پزشک مشورت کنید.

بیماری قلبی و علائم هشدار دهنده ی آن

علائم رایج بیماری های قلبی

این علائم عبارت است از:

ادم محیطی و ارتباط آن با قلب

بیماری  ادم محیطی زمانی اتفاق می افتد که حجمی از مایعات در بافت های ناحیه مورد نظر انباشته شود. این بیماری بیشتر در دست ها و پا ها رخ می دهد و معمولاً بیمار در دست ها و پا های خود احساس سنگینی می کند. برای اطلاعات بیشتر از این بیماری میتوانید به ویکی پدیا مراجعه کنید.ادم محیطی در اغلب موارد می تواند نشان دهنده ی یک انباشتگی خفیف آب در ناحیه باشد. اما در برخی موارد یکی از علائم مشکلات بسیار جدی تری مثل بیماری های قلبی می باشد. علاوه بر این، ادم محیطی می تواند در اثر عکس العمل های آلرژیک رخ دهد.سایر علائم ادم محیطی شامل این موارد می شود:

_ پف صورت و دست ها.

_ ورم پا بعد از ایستادن برای مدت طولانی و همچنین بعد از نشستن برای مدت زمان طولانی.

_ پوست کشیده شده، تغییر در رنگ پوست و ناراحتی و خشکی مفاصل.

در برخی از موارد ادم محیطی، بیمار ممکن است دچار مشکلات دیگری مثل درد های گردنی، از دست دادن هوشیاری، احساس سر گیجه و حالت تهوع نیز شود.ادم محیطی می تواند نشانه ای برای ابتلای فرد به نارسایی احتقانی قلبی باشد. زمانی که قلب بیمار ضعیف می شود، میزان خون پمپاژ شده توسط قلب به طور چشمگیری دچار تغییر خواهد شد. این امر منجر به انباشتگی مایعات و در نتیجه ی آن، ادم محیطی می شود.

بیماری ادم محیطی یا ورم میتواند نشان دهنده ی بیماری قلبی باشد.

نکاتی درباره ی ادم محیطی:

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی

4/5 - (3 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مهران چهارشنبه ۳ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 43 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من فشارخونی هستم رفتم دکتر متخصص قلب واکو کرد ودکترگفت قلبت بزرگ شده وداروهایم را عوض کرد و گفت دوهفته دیگه نوبت بگیرید و رفتم گفتند قرص والسوپ 5میلی گرم در80 روزی یکی نصفی بخورید الان دوروزه قوزک پای راستم ورم کرده خواستم ببینم به قلب مربوط میشه و باید چکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۳ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      از عوارض داروست...نیاز به ویزیت و اکو قلب
  • تصویر کاربر غزل جمعه ۲۴ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 49 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکترخسته نباشیدببخشیدالان دوسه ماه هست کتف چپم میگیره بالای سینه چپم ودست چپمم درگیرمیکنه الان دوهفته ای هم هست مچ پای چپ دردمیکنه درتا ران پام کشیده میشه بنظرتون مشکل قلبی دارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۱۹ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      با سلام...نیاز به اکو و تست ورزش
    2. تصویر کاربر غزل شنبه ۱۸ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      نوارقلب معلوم میشه قلب سالمه یانه
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۴ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      صرف نواردقلب خیر...مجموع معاینات و شرح حال و نوار قلب کمک کننده است
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر زینب شنبه ۴ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 52 مشاهده پرسش
    سلام
    خانمی ۵۰ساله هستم حدود۲ ساله مچ پاهام بخصوص پای چپم به شدت سردمیشه ودرد میکنه
    تقریبا۳ ماهه وسعت پیداکرده یعنی قبلا به اندازه یک بندانگشت ازمچ پام درد می کرد الان به اندازه ۲ بندانگشت
    ممنون میشم اگرعلت ودرمان رو بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۴ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      نیاز به ویزیت و بررسی عروق پا
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر