دکتر محمد حسین نجفی

-صداهای معده و آریتمی PVC

من زنی 48 ساله هستم که به صورت روزمره از آریتمیpvc (پی وی سی) رنج می برم. حتی انقباضات دوتایی را نیز تجربه کرده و همه ی PVC های خود، چه بزرگ و چه کوچک را احساس می کنم. برای درمان، روزانه قرص متوپرولول 25 میلی گرم را صبح و 50 میلی گرم از آن را عصرها به همراه یک قرص منیزیم مصرف می کنم.

داروها برای من بسیار مفید واقع شده اند. در گذشته برای انجام ابلیشن نیز اقدام کردم که به دلیل عدم وجود PVC در آن زمان، نتوانستم عمل را کامل انجام دهم.

شواهد و علائم من حاکی از این است که مشکلات گوارشی ام روی PVC تأثیر می گذارند. چند ماهی است که در حال مطالعه روی پی وی سی های قلبم هستم و می توانم صادقانه بگویم وقتی که سر و صدای معده ام زیاد است، PVC های من یکی پس از دیگری برای ۲ ساعت یا بیشتر به صورت بسیار قوی رخ می دهند.

تفاوت درد قفسه سینه ناشی از معده و قلب

این موضوع ابتدا برای من بسیار هراس آور بود اما بعد از 2 ماه استفاده از مانیتور قلب و صحبت با چند پزشک و پرستار متوجه شدم که این پی وی سی ها کشنده نخواهند بود.

حتی با گوشی پزشکی به صدای آن ها گوش دادم و صدای گاز و سر و صدا از معده ی خود و اطراف قفسه ی سینه ام شنیدم. گاهی اوقات باد گلو به تسکین این مشکلات کمک می کند.

به نظرم مشکلات گوارشی می توانند باعث بروز پی وی سی ها شوند. در حال حاضر سعی می کنم با حفظ آرامش خود و بیشتر کردن تحرکم آن ها را مدیریت کنم اما دیگر باعث ترس و هراسم نخواهند شد.

2- تاثیر منیزیم بر آریتمیpvc 

من روزانه ۲۵۰ میلی گرم منیزیم مصرف می کنم و در طول این یک ماه که پی وی سی های من بیشتر شده اند بسیار کمک کننده بوده است. مشکلات نفخ و گاز زیادی دارم که می توانند روی پی وی سی ها تاثیر بگذارند. بیش از ۱۰ سال است که منیزیم مصرف می کنم و جزوی از زندگی ام شده است.

همیشه سعی می کنم از نظر جسمی فعال بمانم، تغذیه ی سالمی داشته باشم و ویتامین ها و مواد معدنی ام را مصرف کنم؛ چرا که گیاهخوار و وگان هستم و در بلند مدت باید مراقب تغذیه و جذب مواد مغذی باشم. منیزیم روی سلامت من تأثیر بسزایی داشته است و از این بابت بسیار خوشحالم. فقط امیدوارم در نهایت از پی وی سی ها نیز رهایی پیدا کنم.

3-تاثیر رفلاکس بر روی PVC

من هم در مورد ارتباط مشکلات گوارشی  با PVC موافق هستم. هنگام رفلاکس و ناراحتی های معده، پی وی سی ها بیشتر و شدیدتر می شوند. موضوع ناامیدکننده برای من این است که پزشک عمومی ام کاملاً به ارتباط این دو مشکل اذعان دارد اما متخصص قلبم جور دیگری فکر می کند و به نظرش مصرف مکمل منیزیم اشتباه است!

4-داروی سوتال و آریتمی

قلب من تا زمانی که معده ام آرام نگیرد، تسکین پیدا نخواهد کرد. نکته ی جالب این است که اخیراً مصرف داروی سوتالول را شروع کردم و مشکلات معده و قلبی ام تا 80 درصد کاهش پیدا کردند. دلیل آن را متوجه نمی شوم اما بابت این تأثیر خوشحال هستم.

درد های گوارشی و معده

5-پی وی سی و لرزش قلب

اولین حمله ی عصبی من زمانی بود که احساس می کردم قلبم هر روز به شدت به لرزه می افتد و به درد قفسه ی سینه دچار می شدم. با وجود این که سابقه ی اضطراب نداشتم (اما اکنون دارم)، در ابتدا تشخیص اضطراب دادند. در ادامه متوجه شدیم که به PVC دچار هستم و فتق هیاتال همراه با باد گلوی بسیار نیز دارم.

ارتباط بین معده و قلب کاملاً منطقی است و طبق سیستم بدن می توان آن ها به هم ربط داد. در این مورد تشخیص درست پزشک از اهمیت بالایی برخوردار است.

بسیاری از پزشکان ارتباط بین این دو مشکل را به رسمیت نمی شناسند. در حالی که همین امروز صبح از درد روده بعد از پی وی سی به اورژانس مراجعه کردم. همچنین، بر این باور هستم که استرس نیز آن ها را تحریک می کند.

6- شدت گرفتن PVC در دوران قاعدگی

من متوجه PVC های خود می شوم و حتی گاهی اوقات احساس متفاوتی دارند؛ با این حال، زمانی که مشکل معده دارم یا در دوره ی قاعدگی هستم بسیار شدیدتر از قبل می شوند. تمام تلاش من این بوده است که آن ها را کم کنم یا سرعتشان را کاهش دهم. این PVC ها گاهی ترسناک و هراس آور به نظر می رسند.

 

7-رفلاکس معده و آریتمی

گاهی اوقات احساس می‌کنم قلبم جهیده است. این اتفاق زیاد نمی ‌افتد ولی وقتی بیافتد، احساس عجیبی به من دست می دهد. رفلاکس معده باعث بدتر شدن PVC های من می شود و به همین دلیل شب ها قبل از خواب داروی کاهنده ی اسید معده مصرف می کنم. مصرف روزانه ی 20 میلی گرم پروپرانولول و هر شب منیزیم نیز کمک زیادی به تسکین پی وی سی ها کرده است.

در پایان از همه ی بیمارانی که تجربیات خود را با ما به اشتراک گذاشتند، کمال تشکر را داریم. برای حفظ حریم خصوصی افراد، تمامی پیام ها بدون ذکر نام، آورده شدند.

4.7/5 - (21 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر شیرین یکشنبه ۸ مرداد ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 67 مشاهده پرسش
    من پس از حملات پانیک و ضربان بالا که به اورژانس رفتم و ازمایش خون که مقدار انزیم را بیست وشش نشان داد.،تشخیص اشتباه،فلوتر برایم دادند.سی تی انژیو خوب بود،فقط نوشته بود ماهیچه های قلب زیر استرس هستند،و مدت سه ماه قرص رقیق کننده جدید که حاوی ناتریوم بود و من حساسیت شدید داشتم به ان قرص و قرص متروپل ،من به پی وی سی دچار شدم،بعد سه ماه گفتند تشخیص فلوتر اشتباه بود،قرصا راقطع کن،ولی در هولتر چند ماه پیش گفتند پی وی سی دارم،هر پی وی سی با یک باد گلو و صاف کردن معده همراهه،خیلی عجیبه من اگر دور نافم را دست بزنم پی وی سی میگیرم،عضلاتم ضعیف و میشود گفت ماهیچه ندارم،با پی وی سی دست چپم هم کاهی درد میگیرد،نمیدانم واقعن ازروز وی سی است،یا از اضطراب،
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۸ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      علایمبیشتر به نفع اضطراب است..
  • تصویر کاربر زهرا شنبه ۴ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 46 مشاهده پرسش
    خانمی۵۰ ساله هستم۳ساله مچ پای چپم به اندازه ۲ سانت درد میکنه بخصوص شبهااما حدود۲ ماهه هر دو پام دردمیکنه به اندازه ۴ سانت بیشترشده
    ممنون ازپاسخگوییتون لطفابفر ماییدعلت چیه وبه چه دکتری مراجعه کنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۴ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      .
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر