دکتر محمد حسین نجفی

دکتر محمد حسین نجفی

قرص بیسوتا

قرص بیسوتا یا بیزوپرولول بر قلب و گردش خون (جریان خون در عروق و شریان ها) تاثیر گذار است و از آن برای درمان فشار بالای خون استفاده می شود. لازم به ذکر است از این دارو می توان برای اهدافی که در این راهنمای پزشکی و دارویی ذکر نشده نیز استفاده کرد.

دوز و میزان مصرف قرص بیسوتا در هر بیماری

قرص بیسوتا در اندازه های ۵ میلی گرم و ۱۰ میلی گرم عرضه می شود.

۱_ درمان فشار خون بالا

مصرف روزانه ۲ الی ۲/۵  میلی گرم به صورت خوراکی (بلعیدنی)؛ می توان در صورت لزوم و با تجویز پزشک، دوز روزانه را به ۱۰ الی ۲۰ میلی گرم نیز افزایش داد.

۲_ نارسایی قلبی

مصرف روزانه ۱/۲۵ میلی گرم به صورت خوراکی؛ افزایش تدریجی در صورت لزوم و تجاوز نکردن از میزان روزانه ۱۰ میلی گرم.
قرص بیسوتا ۲/۵

مراقبت های حین مصرف بیسوتا یا بیزوپرولول

بیزوپرولول را دقیقا به همان میزان تجویز شده مصرف کرده و به تمامی توصیه های ذکر شده در نسخه ی خود عمل کنید. امکان دارد، پزشک برای نتیجه گیری بهتر، دوز مصرفی را تغییر دهد. این دارو را بیشتر یا کمتر از میزان تجویزی و یا به مدت طولانی تر از آن، مصرف نکنید.

بدون مشورت با پزشک، میزان مصرف را کم یا متوقف نکنید. قطع ناگهانی مصرف ممکن است موجب وخیم تر شدن شرایط و یا بروز سایر مشکلات قلبی شود. در صورت نیاز به عمل جراحی، از قبل پزشک جراح را از مصرف بیسوتا مطلع سازید.

باید فشار خون شما بصورت مرتب بررسی و رصد شود. در صورت احساس بهبود، از قطع خودسرانه ی دارو اجتناب کنید. معمولا فشار خون بالا، هیچگونه علائمی ندارد و ممکن است تا آخر عمر نیاز به مصرف داروی فشار خون داشته باشید.

در صورت فراموش کردن یک دوز از بیسوتا 

دوز مصرفی فراموش شده را در اسرع وقت مصرف کنید. در صورت نزدیک بودن زمان دوز مصرفی بعدی، نیازی به مصرف دوز فراموش شده نیست. برای جبران کردن دوز فراموش شده، میزان اضافی مصرف نکنید.

تداخلات دارویی قرص بیسوتا   

تداخلات دارویی مهم بیزوپرولول عبارتند از:

عوارض جانبی قرص بیزوپرولول یا بیسوتا 

عوارض جانبی جدی در اثر مصرف بیزوپرولول عبارتند از:

۳.۸/۵ - (۳۸ امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
dr amir rasooli
ویزیت آنلاین
از طریق ویزیت آنلاین سوال خود را بپرسید.
میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟