دکتر محمد حسین نجفی

دکتر محمد حسین نجفی

قرص پنتوپرازول برای قلب

آیا قرص پنتوپرازول ارتباطی به قلب دارد؟ داروی پنتاپرازول دارویی است از دسته ی داروهای محافظت کننده ی معده است که باعث کاهش ترشح اسید معده می گردد و در نتیجه در بیمارانی که به این بیماری مبتلا هستند و یا ناراحتی های گوارشی دارند می تواند علائم را کاهش دهد. 

ارتباط قرص پنتوپرازول با قلب چیست؟

به طور کل این قرص تاثیر مستقیمی روی قلب ندارد و بنابراین منجر به بروز مشکلی در بیماران قلبی نمی گردد و بیمار می تواند به راحتی و بدون نگرانی از این دارو استفاده کند. هم چنین در برخی بیماران که دچار درد قفسه سینه هستند ولی بررسی های قلبی نظیر اکوکاردیوگرافی و تست ورزش بیمار مورد مشکوکی را نشان نمیدهد، می توان برای رفع دردهای با منشا گوارشی از داروی پنتوپرازول استفاده کرد.

قرص پنتوپرازول و قلب

تداخل دارویی پنتوپرازول با داروهای قلبی 

در مورد تداخل دارویی این دارو با داروهای قلبی به طور کل نیازی به نگرانی نیست. اما در برخی تحقیقات آزمایشگاهی دیده شده است که ممکن است با یکی دیگر از داروهای هم خانواده ی این دارو (امپرازول) و داروی پلاویکس (زیلت/ اسویکس) تداخلاتی وجود داشته باشد. البته این موضوع در بررسی های بالینی ثابت نشده است. پس به طور کل در این باره نیز نیاز به نگرانی وجود ندارد و در صورت تجویز پزشک برای شما می توانید از این دارو استفاده کنید بدون آنکه از بابت بروز تداخلات دارویی نگرانی داشته باشید.

کلینیک قلب دکتر نجفی 

۳.۳/۵ - (۲۱ امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
dr amir rasooli
ویزیت آنلاین
از طریق ویزیت آنلاین سوال خود را بپرسید.
میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟