دکتر محمد حسین نجفی

وجود حس سوزش در قفسه سینه می تواند بسیار ترسناک باشد، به خصوص برای کسانی که نگران سلامت قلب خود هستند و از حمله قلبی می ترسند. با این حال باید بگوییم که درد در قفسه سینه می تواند علل متعددی داشته باشد. همچنین گزینه های درمانی مختلفی برای حل مشکل بیماران در دسترس هستند.

بسیاری از علل بروز حس سوزش در قفسه سینه افراد در حقیقت خطرناک نیستند. در این مقاله می خواهیم پیرامون علل متعدد بروز درد و سوزش در ناحیه قفسه سینه حرف بزنیم و با آن ها آشنا شویم.

علل به وجود آمدن درد در قفسه سینه

مشکلات و عوامل متعددی می توانند منجر به ایجاد درد و حس سوزش در قفسه سینه افراد شوند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

سوزش سر معده علت سوزش یک نقطه در سینه

سوزش سر معده

سوزش سر دل و معده در افراد یا رفلکس اسید از جمله علل رایج در ایجاد حس درد و سوزش در قفسه سینه بیماران به حساب می آیند.

سوزش سر دل زمانی به وجود می آید که اسید موجود در معده شما به سمت مری باز می گردد. این موضوع در بانوان باردار، بیماران ریفلاکس معده و بیماران مبتلا به فتق هیاتال رایج است.

از جمله دیگر علائم سوزش معده می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • باد گلو
  • حس سوزش در گلو
  • دردی که بلافاصله پس از خوردن یک وعده به وجود آید.
  • دردی که در حین دراز کشیدن بیشتر شود.

مشکلات دستگاه گوارش

مشکلات گوارشی می توانند علائم و نشانه های متعددی داشته باشند که در ادامه به برخی دیگر از آن ها اشاره می کنیم:

  • ادرار بسیار تیره در فرد
  • مدفوع بسیار روشن یا کم
  • درد شدید در هر ناحیه ای از شکم، اما به خصوص در ناحیه بالا سمت راست، پایین یا کنار دنده

مشکلات استخوانی در سوزش یک نقطه در سینه

بیشتر بخوانید: انواع درد قفسه سینه چیست؟ کدام نوع آن خطرناک است؟! برای آگاهی بیشتر بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

انواع خطرناک درد قفسه سینه

آسیب های مربوط به عضلات یا استخوان

آسیب مربوط به عضلات بدن منجر به بروز حس سوزش در سینه می شوند به خصوص زمانی که از عضله آسیب دیده جهت بلند کردن اجسام سنگین استفاده کنید. آسیب رسیدن به غضروف یا استخوان نیز شاید منجر به ایجاد سوزش در سینه شود.

درد و سوزش یک نقطه در سینه در صورتی می تواند نشانه آسیب رسیدن به یک عضله در بدن باشد که :

  • درد تنها زمانی به وجود آید که بدن فرد در حالت خاصی باشد و یا تنها در حین بلند کردن اجسام سنگین پدیدار شود.
  • درد با ماساژ یا ایجاد فشار روی بدن تغییر کند.
  • در ناحیه دردناک بدن و قفسه سینه ورم وجود داشته باشد.

حمله در اثر ترس و وحشت

زمانی که فرد بسیار مضطرب بوده و آشفتگی و ترس شدیدی داشته باشد؛ این مشکل را تجربه می کند. در این شرایط قلب ممکن است به سرعت بتپد و منجر به بروز سوزش یک نقطه در سینه شود. با افزایش ترس و فشار بر روی فرد این سوزش یا درد افزایش می یابد.

 تنها ۱۵ الی ۲۵ درصد از افرادی که با درد در قفسه سینه به اورژانس و مراکز درمانی مراجعه می کنند مشکل جدی یا مزمن در قلب خود دارند.

شیردهی و سوزش سینه

شیر دادن به کودکان می تواند عامل ایجاد حس درد و سوزش یک نقطه در سینه شود.

بانوانی که به کودک خود شیر می دهند ممکن است رنج متعددی از حس های خاص را در بخش قفسه سینه خود حس کنند. این موارد در زمان منقبض کردن و تغییر حال سینه ها جهت شیر دادن به نوزاد ایجاد می شوند.

شیردادن به نوزادان زمانی می تواند علت سوزش در قفسه سینه باشد که:

– یک زن در دوره شیردهی نوزاد خود قرار داشته باشد، به تازگی زایمان کرده یا اخیرا شیر دادن به کودک را متوقف کرده باشد.

– درد معمولا در یک یا هر دو سمت از قفسه سینه احساس شود، نه در ناحیه میانی قفسه سینه

– بروز دیگر تغییرات در سینه ها همراه با درد سوزش در قفسه سینه از قبیل درد در نوک سینه، افزایش اندازه سینه ها و یا تغییرات پوستی

بیماری های قلبی

با این که انواع مختلف از درد در ناحیه قفسه سینه از قبیل حس سوزش می توانند نشانه وجود یک بیماری قلبی در افراد باشد، اما این موارد همیشه به معنای این نیستند که فرد یک حمله قبلی را تجربه می کند.

مشکلات قلبی و عروقی

پزشکان از اصطلاح آنژین، زمانی استفاده می کنند که درد قفسه سینه به دلیل نرسیدن اکسیژن کافی به قلب فرد به وجود آید. رایج ترین علت بروز آنژین وجود بیماری عروق کرونری قلب به حساب می آید. 

در این شرایط گردش خون بدن فرد به وسیله پلاک رسوب شده در رگ های خونی مسدود می شود. ممکن است یک پزشک مشکل آنژین را به عنوان علامت هشدار برای بروز حمله قلبی در بیمار درمان کند.

از جمله علائم آنژین می توان موارد زیر را در نظر گرفت:

  • درد ، فشار یا حس سوزش در قفسه سینه
  • حالت تهوع
  • دردی که ظاهر شده و سپس از بین می رود.
  • حس تنگی نفس یا باد در بدن
  • دردی که به فک و یا شانه های فرد منتقل می شود.

علت سوزش یک نقطه در سینه

مشکلات مربوط به سلامت ریه ها

به وجود آمدن مشکلات برای رگ های خونی که خون را در ناحیه قلب و ریه ها جابجا می کنند نیز از جمله علل بروز درد قفسه سینه هستند.

آمبولی ریوی ( Pulmonary embolism ) یک مشکل دیگر برای رگ های خونی به حساب می آید. این مشکل زمانی رخ می دهد که یک لخته خون در رگ از دیواره جدا شده و به سمت ریه ها برود. این موضوع می تواند منجر به آسیب به ریه ها و قلب در افراد شود که در نهایت ممکن است مرگبار باشد.

از جمله نشانه های مربوط به رگ های خونی می توان موارد زیر را در نظر گرفت :

– پارگی یا سوزش ناگهانی در قفسه سینه که ممکن است نشان دهنده شکاف آئورت باشد.

– فشار قفسه سینه یا سوزشی که با ورزش و فعالیت بدنی بدتر می شود.

– درد ناگهانی همراه با مشکل در تنفس یا سرگیجه

افراد باید همیشه در صورت داشتن چنین علائمی به سرعت خود را به مراکز درمانی برسانند تا تحت نظر قرار بگیرند.

متخصص قلب و عروق

درمان سوزش یک نقطه در سینه

روش های درمانی مختلف برای حل مشکل سوزش و درد در قفسه سینه وجود دارند. پزشک معالج بسته به علت اصلی بروز این مشکل، بهترین روش درمانی را انتخاب می شوند.

فردی که با مشکل سوزش سر دل یا همان سوزش معده دست و پنجه نرم می کند باید از دارو های ضد انعقاد استفاده کرده و یا تغییراتی در رژیم غذایی خود به وجود آورد. در حالی که مشکلات جدی قلبی و یا بیماری های مربوط به ریه ها معمولا به ایجاد تغییرات جدی و بزرگتری در زندگی افراد نیاز دارند.

فردی که مشکل حمله قلبی دارد به دارو های رقیق کننده خون یا عمل جراحی نیاز دارد. عمل جراحی بای پس در چنین شرایطی مورد استفاده قرار می گیرد.

بیماران نباید سعی کنند درد مزمن در قفسه سینه خود را در خانه درمان کنند. به خصوص اگر دلیل اصلی بروز این مشکل را نمی دانند. حتی سوزش سر دل و معده مزمن می تواند منجر به بروز مشکلات دائمی در افراد شود. فقط یک پزشک می تواند مشکل را تشخیص داده و علت بروز آن را مشخص کند. در نهایت بهترین روش درمانی تعیین خواهد شد.

درمان سوزش یک نقطه در سینه

علت سوزش سینه سمت چپ

در ادامه دلایل سوزش سینه در سمت چپ آورده شده است. این دلایل عبارتند از:

1- درد دستگاه گوارش

رفلاکس اسید و بیماری رفلاکس اسید معده به مری (GERD) از علل شایع درد سمت چپ قفسه سینه هستند. این بیماری زمانی رخ می دهد که اسید معده به درون مری بر می گردد. به دنبال این اتفاق، نوعی احساس سوزش در دو طرف یا یک طرف قفسه سینه ایجاد می شود.

2- پارگی مری

ایجاد شکاف یا پارگی کامل مری، یک اورژانس پزشکی است که می تواند باعث درد قفسه سینه شود. این اتفاق زمانی رخ می دهد که مری (لوله ای که دهان را به معده متصل می کند) پاره شود. این امر باعث می شود که غذا یا مایعات، از دهان به درون قفسه سینه و اطراف ریه ها نشت پیدا کند.

3- آسیب های اسکلتی عضلانی

آسیب های مختلفی می تواند به بافت نرم یا استخوان های قفسه سینه وارد شده و منجر به درد سمت چپ قفسه سینه شود. به عنوان مثال، شکستن یکی از دنده ها و یا کوستوکندریت (التهاب غضروف اطراف دنده). 

چنانچه فرد دچار نوعی ضربه شده باشد (برای مثال سقوط از ارتفاع یا تصادف)، این صدمات وارد شده نیز ممکن است منجر به درد قفسه سینه شوند.

4- پریکاردیت

پریکاردیت بیماری است که به دلیل التهاب پریکارد (بافت اطراف قلب) ایجاد می شود.

5- پلورزی

پلورزی وضعیتی است که در آن بافت های اطراف ریه ها، دچار التهاب می شود. این عارضه نیز می تواند منجر به درد قفسه سینه (به خصوص هنگام تنفس) شود.

6- پنوموتوراکس

پنوموتوراکس به معنی روی هم خوابیدن ریه است. این اتفاق می تواند خود به خود رخ دهد و در آن بخش کوچکی از ریه یا تقریبا کل ریه، دچار فروپاشی می شود.

مطلب مرتبط: علت درد سینه سمت چپ خانم ها

علت سوزش سینه سمت چپ

علت سوزش سینه سمت راست

بنا بر دلایلی ممکن است شما احساس سوزشی در سمت راست سینه خود داشته باشید که این دلایل عبارتند از:

1- اضطراب یا استرس

اضطراب یا استرس شدید می تواند باعث حمله اضطراب یا حمله پانیک شود. فردی که قبلا یک حمله پانیک را تجربه کرده، ممکن است دچار اختلال پانیک شود که در آن از بروز یک حمله پانیک دیگر ترس دارد.

2- کشیدگی عضله

عضلات مختلفی دیواره قفسه سینه را تشکیل می دهند. این عضلات ممکن است هنگام ورزش و یا فعالیت های دیگر، دچار کشیدگی یا گرفتگی شوند. به دنبال این اتفاق، در قفسه سینه احساس درد یا حساسیت به لمس ایجاد می شود. 

اما این نوع درد قفسه سینه معمولا با استراحت و مصرف داروهای مسکن بدون نسخه (OTC) مانند داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) بر طرف می شود.

3- تروما یا آسیب

یک ضربه آسیب زا، مانند سقوط از ارتفاع، ضربه به قفسه سینه یا تصادف، می تواند به ساختارهای تشکیل دهنده قفسه سینه و همچنین قلب، ریه ها و سایر اندام های داخلی، آسیب برساند. همچنین، ممکن است کبودی یا تورم ایجاد شود و یا فرد دچار مشکلات تنفسی شود.

4- کوستوکندریت و سایر بیماری های التهابی

به التهاب غضروفی که دنده ها را به استخوان سینه متصل می کند، کوستوکندریت گفته می شود.

5- شکستگی دنده

منظور از شکستگی دنده در واقع شکستگی استخوان هایی است که از اندام های داخلی قفسه سینه محافظت می کنند. این اتفاق می تواند بسیار دردناک باشد و منجر به عوارض خطرناکی شود.

 شکستگی یکی از دنده ها معمولا منجر به عوارض نمی شود، اما شکستگی های متعدد می تواند یک وضعیت تهدید کننده حیات باشد.

شستگی دنده از دلایل ایجاد سوزش در سمت چپ سینه

6- پنوموتوراکس

پنوموتوراکس زمانی اتفاق می افتد که هوا از ریه خارج شده و وارد فضای بین ریه ها و دیواره قفسه سینه می شود. این اتفاق می تواند منجر به فروپاشی یا روی هم خوابیدن ریه شود. به همین دلیل، ریه در هنگام تنفس به سختی می تواند منبسط شود و همچنین، درد یا ناراحتی ناگهانی و قابل توجهی ایجاد می شود.

7- پلورزی

پلورزی به معنای التهاب پلور یا پرده جنب (غشاهایی که ریه ها را احاطه کرده اند) می باشد. این التهاب، باعث اصطکاک بین دو لایه بافت جنب می شود. یک فضای باریک و پر از مایع بین سطح ریه ها و حفره قفسه سینه وجود دارد و ریه ها هنگام دم و بازدم، به راحتی روی این بافت می لغزند.

8- پلورال افیوژن

به تجمع مایع در فضای بین لایه های بافت خارجی ریه ها، پلورال افیوژن گفته می شود. این وضعیت می تواند باعث درد قفسه سینه و تنگی نفس شود.

برای تعیین وقت بر روی نوبت دهی اینترنتی کلیک کنید.

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی

دکتر قلب در تهران

3.4/5 - (35 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر عرفان سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 44 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخير
    چند شب پيش دقيقا ٤ روز پيش موقع خواب شب و كاملا خواب شوك وحشناكى كه موجب بيدار شدنم شد اتفاق افتاد كه كل بدنم لرزيد از اون شب به بعد درد هاى دس يا گردن يا شوك عضلانى داشتم و سنگينى شديد سمت چپ هم زير سينه هم بالاى سينه دارم و مخصوصا شبا موقع خواب دليلش چيه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      سلام بهتره برای بررسی یه نوار قلب بگیرین و به متخصص قلب مراجعه کنید.
  • تصویر کاربر شادی شنبه ۶ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 49 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر ۳۸ سال سن دادم چند وقتیه سمت چپ سینه قسمت بالا سوزش عجیبی به مدت ۱۵ ثانیه دارم و دوشب قبل م باد عجیبی در قسمت سینه و پهلوها داشتم به نطر شما به کدوم دکتر مراجعه کنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۶ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      سلام بهتره برای بررسی یه نوار قلب بگیرین و به متخصص قلب مراجعه کنید.
  • تصویر کاربر شادی شنبه ۶ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 47 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر ۳۸ سال سن دادم چند وقتیه سمت چپ سینه قسمت بالا سوزش عجیبی به مدت ۱۵ ثانیه دارم و دوشب قبل م باد عجیبی در قسمت سینه و پهلوها داشتم به نطر شما به کدوم دکتر مراجعه کنم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۶ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      سلام بهتره برای بررسی یه نوار قلب بگیرین و به متخصص قلب مراجعه کنید.
  • تصویر کاربر رامین سه شنبه ۲۵ مهر ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 56 مشاهده پرسش
    باسلام 42سالمه یک ساعت بعداز شروع کارم قفسه سینه درد وتنگی نفس پیدامیکنم ودهنم خشک میشه زود خسته میشم ببشتر سمت چپ سینم درد داره لطفأ راهنمایی کنید ممنون ازلطفتون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۲۵ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      سلام بهتره برای بررسی یه نوار قلب بگیرین و به متخصص قلب مراجعه کنید.
  • تصویر کاربر الهام جمعه ۲۴ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 53 مشاهده پرسش
    باسلام وخسته نباشید من ۲۶ساله هستم دوسه روزه درد وسوزش در سمت چپ قفسه سینه دارم شونه سمت چپم درد میگیره این در مواقعی هست ک استرسی یا ناراحتی دارم.ب نظرتون نیاز ب درمان هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۴ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      سلام بهتره برای بررسی یه نوار قلب بگیرین و به متخصص قلب مراجعه کنید.
  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۲ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 91 مشاهده پرسش
    چندروزپیش بعداز استرس شدید دچار تنگی نفس شدم چون آلرژی دارم توجه نکردم غروب فوتبال بازی کردم دچار حالت تهوع ودرد شکم شدم که دردش رو نمی تونم توصیف کنم فشارم گرفتم ۱۱ بودضربان قلبم۱۲۰ تا۱۲۵ چون با اکسیژن سنج هم همینقدر بود نگران شدم بیمارستان نوار قلب گرفت گفت ضربانت ۸۰ هست تپش قلب لحظه ای بوده شاید هم به خاطر حساسیتت باشه داروی حساسیت نوشت ولی تنگی نفسم تا صبح بود و گاهی میاد سراغم ممکنه مشکل قلبی باشه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      با سلام...ویزیت قلب حتما توصیه می شود
  • تصویر کاربر ساغر چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 81 مشاهده پرسش
    سلام من مشکل معده ازقبل دارم مدتی هست طرف چپ زیرسینم دردگرفت زدتودستم الانم پشت شونم دردمیکنه اظطرس زیاددارم یهو حالت تهوع میگیرم اشتهابکل امروز رفته بی حوصلم ،،ناگفته نماند تریاک هم میجوشونم میخورم چندسالیست اهل دود نیستم چندروز پیش یه نوارقلب دادم گفتن مشکلی نیست ولی میخای مطمعن بشی برومتخصص قلب حالابنطرشما ازچیه؟؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)
      سلام يك تست ورزش انجام بشه
  • تصویر کاربر معصومه جمعه ۵ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 239 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقت بخیر. خانم ۳۱ ساله ای هستم که چهار سال پیش درد قفسه سینه داشتم و به پزشک مراجعه کردم که گفتند افتادگی خفیف دریچه میترال دارم و پرانول ۴۰ روزی دو مرتبه مصرف کردم وخوب شدم که بعد از چند ماه که خوب شدم دارو رو قطع کردند بعد از دوسال مجدد درد قفسه سینه داشتم که مراجعه کردم وپزشک بعد از اکو و نوار قلب گفتند که مشکل از قلب نیست واستخوان قفسه سینه کمی التهاب دارد که دکتر وقتی قفسه سینه رو فشار داد قفسه سینم درد گرفت ودکتر داروی ضد التهاب داد وخوب شدم وبعد از گذشت یک سال مجدد درد قفسه سینه دارم که الان یک سال میشه که این درد رو دارم و همیشگی هستش که به دکتر ارتوپد مراجعه کردم که اسکن و رادیولوژی نوشتند که جواب آنها هم هیچ مشکلی رو نشان نمیده و سالم هستش و وقتی دکتر قفسه سینه رو فشار داد هیچ دردی نداشتم که نشون بده التهاب دارم حالا میخواستم بپرسم ممکن این درد مربوط به قلب باشه یا نه واگر مربوط به قلب میشه چرا با عقب بردن شانه دردم بدتر میشه واقعا ممنون میشم راهنمایی کنید ببخشید که طولانی شد .ممنون از شما.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۵ آذر ۰( 2 سال پیش)
      مجموه توصیفات شما بیشتر به نفع بیماری شانه و استخوان و مفاصل است و کمتر با درد قلبی توجیه می شود بهتر است زیر نظر ارتوپد درمانتان را ادامه بدهید
  • تصویر کاربر مرتضی پنجشنبه ۱۸ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 255 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما.بنده مدتی است در سمت قفسه سینه سمت راست درد دارم عکس از ریه ها گرفتم نرمال بود سونو کبد و صفرا هم گرفتم نرمال بود ولی میکروب معده و مشگلات معده دارم علت ماله گوارشی است ایا؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۸ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      ممکن است دردهای عضلانی باشد یک نوارقلب هم محض اطمینان بگیرید
  • تصویر کاربر کیوان دوشنبه ۳۱ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 292 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر، 6سال پیش مادرم عمل باز قلب انجام دادن ولی الان یک ماه میشه که یه سوزشی روی قفسه سینه ش ( سمت چپ) احساس میکنه که نفس عمیق میکشه بیشتر احساس میکنه.بنده خدا میگه دقیقاً یه نقطه از گوشت قفسه سینه درد میکنه واصلا واسه معده یا چیز داخلی نیست.آقای دکتر دقیقاً با دستش میگیره قفسه سینه شو و میگه همین نقطه میسوزه و گرفتگی داره.قرص های قلب استفاده میکنه جدیداً هم واسه همین رفت دکتر معده ویه چندتایی قرص گرفتن که هیچ اثری نداشته ممنون میشم اگه لطف کنید یه راه حلی بفرمایید؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۳۱ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      یک سی تی انژیوگرافی از عروق پیوندی انجام بدهید
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر