دکتر محمد حسین نجفی

رابطه جنسی بخشی از یک زندگی سالم و بخشی از کیفیت زندگی شماست. رابطه جنسی برای بیشتر افرادی که حمله قلبی کردند، مشکلی ایجاد نمی کند.پس از حمله قلبی هنگامی که سلامت خود را به دست آوردید و احساس کردید آمادگیش را دارید، می تواند رابطه جنسی را از سر بگیرید.

معتدل باشید، اگر بتوانید فعالیت های آرام یا معتدل، مانند راه رفتن سریع را بدون نشانه های آنژین انجام دهید، احتمالاً آمادگیش را دارید.دکتر شما ممکن است به شما بگوید که اگر بتوانید دو طبقه از پله ها را بدون هیچ نشانه بیماری بالا بروید، به اندازه کافی برای رابطه جنسی سلامت هستید.یا شاید قبل از اینکه مجدداً رابطه جنسی داشته باشید، دکتر شما بخواهد یک تست ورزش (EKG) را برای چک کردن سلامت قلبتان انجام دهد. اگر نگران هستید با دکترتان صحبت کنید.

حمله قلبی

رابطه جنسی بعد از عمل

اگر آنژیوپلاستی کردید، باید صبر کنید تا برشها التیام یابد. اگر جراحی بای پس داشتید، باید چند هفته صبر کنید تا قفسه سینه شما التیام یابد.

اگر در مورد از سرگرفتن رابطه جنسی بعد از حمله قلبی نگران باشم، چه باید کرد؟

بعضی افراد پس از یک حمله قلبی از برقراری رابطه جنسی می ترسند. آنها نگران این موضوع هستند که نشانه های بیماری مثل درد قفسه سینه داشته باشند. آنها همینطور نگران هستند که مجددا دچار حمله قلبی شوند. ریسک حمله قلبی در حین برقراری رابطه جنسی پایین است. کمتر از یک از هر صد حمله قلبی به علت رابطه جنسی رخ می دهد. اگر شما بتوانید فعالیت های آرام را بدون نشانه های آنژین، مانند درد قفسه سینه یا فشار قفسه سینه انجام دهید، ریسک حمله قلبی پایین است. از دکترتان در مورد خطرات احتمالی سؤال کنید. او به شما کمک می کند که بدانید چه هنگام قلبتان برای آن میزان از فعالیت که برای رابطه جنسی نیاز دارید به اندازه کافی سلامت است.

اختلال در نعوظ و بیماری قلبی

نکاتی برای از سر گرفتن رابطه جنسی

توجه داشته باشید که رابطه جنسی را به تدریج پیش ببرید. می توانید با روش هایی به یکدیگر نزدیک شوید که برای قلبتان آسانتر است. مثلاً بوسیدن و نوازش کردن. وقتی شما و شریک زندگیتان تصمیم می گیرید که مجدداً آمیزش کنید، موارد زیر می تواند مفید باشد:

۱- با شریک زندگیتان صادقانه در مورد نگرانیها و احساساتتان صحبت کنید. او نیز ممکن است همان نگرانیهایی که شما دارید را داشته باشد.

۲- زمانی را انتخاب کنید که در مکانی ریلکس و راحت بدون هیچ مزاحمتی هستید.

۳-بعد از یک وعده کامل غذایی یک تا سه ساعت صبر کنید تا غذا هضم شود.

۴-حواستان باشد که اضطراب از طرف هر یک از طرفین می تواند مانع برانگیختگی جنسی و انجام رابطه جنسی شود.

۵-اگر علائم آنژین بروز کرد متوقف شوید و استراحت کنید،اگر علائم بیماری با استراحت کردن از بین نرفت و یا بعد از ۵ دقیقه پس از مصرف یک دوز از نیتروگلیسیرین بهتر نشد، با اورژانس تماس بگیرید.

۶-اگر در حین رابطه جنسی علائم آنژین داشتید به دکترتان بگویید.

مشکلات جنسی بعد از حمله قلبی

هم برای مردان و هم زنان، مشکل قلبی می تواند باعث تغییرات جسمی ای شود که منجر به مشکلات جنسی گردد. برای مثال برخی افراد علاقه شان به ایجاد رابطه جنسی کاهش می یابد. مردان ممکن است دچار عدم نعوذ شوند و زنان ممکن است نشانه هایی چون خشکی واژن داشته باشند. اگر مشکلات جنسی دارید، با دکترتان در این رابطه که چه درمانی برای شما مناسب است، صحبت کنید. درمانها می تواند شامل مشاوره گرفتن یا تجویز دارو باشد.

مصرف داروهای نعوظ

داروهای خوراکی دیابت

قبل از اینکه از داروهای افزایش نعوظ استفاده کنید با دکترتان مشورت کنید. برخی داروها که برای مشکلات مربوط به نعوظ استفاده می شود اگر هم زمان با داروهای نیترات مثل نیتروگلیسیرین استفاده شود، می تواند مشکلات جدی ایجاد کند.

برای مشکلات جنسی از دکتر کمک بگیرید.

با دکترتان در مورد نگرانیهایتان صحبت کنید. مشورت کردن می تواند برای شما و شریک زندگیتان گزینه مناسبی باشد. یک دکتر، پرستار و یا افراد حرفه ای دیگر می توانند این مشاوره را ارائه دهند. مشاوره می تواند شامل اطلاعات و نصیحت کردن در مورد چگونگی از سر گرفتن رابطه جنسی باشد و یا شامل پشتیبانی و نصیحت کردن در مورد چگونگی از بین بردن اضطراب، نگرانی و یا ترس در مورد رابطه جنسی و یا حتی شامل درمان مشکلات جنسی باشد. هدف این است که دوباره از رابطه جنسی لذت ببرید.

ترجمه: دکتر کاظم شیبه

برای پرسش و پاسخ از دکتر روی لینک پرسش از دکتر کلیک کنید.

4.1/5 - (9 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر رضا سه شنبه ۱۰ مرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    سلام.من ساعت تقریبأ 12،12.5شب ی لحظه سریع قلبم تیر کشید(سوزش زیاد) بعد قطع شد .ولی چند ساعت ازش میگذره ولی یکم احساس میکنم سمت چپم سوزش داره . البته این رو هم بگم ک من 21سالمه باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۰ مرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      اهميت ندارد
  • تصویر کاربر مرتضی جمعه ۶ مرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 142 مشاهده پرسش
    اسم قرص هایی که بری تپش و تیر کشیدن قلب باید بخوریم که موثر باشد
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۶ مرداد ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر علی جمعه ۶ مرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 180 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباسید یه مدتی هست حدود دو سه ماهی درد شدیدی دارم مابین زیر شانه تا حدود نوک سینه درد شدیدی هست مثل تیر کشیدن و موقعی که شروع میشه حدود سه چهار ساعتی طول میکشه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۶ مرداد ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر مرضیه چهارشنبه ۲۱ تیر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 179 مشاهده پرسش
    سلام. یه مدتیه که سمت چپ قفسه ی سینه ام و دست چپم به شدت درد میکنه.این درد متناوب نیست ولی دست چپم کارایی قبل رو نداره و زود خسته میشه.همچنین گاهی همزمان با درد قفسه سینه بین دوتا کتفم یه تیر بدی میکشه . من حدود 6ماه پیش هم دچار همین درد شدم جوری که باید کف اتاق دراز میکشیدم تا بهتر بشم ولی فقط چند بار اینجوری شدم. ممنون میشم راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۲۱ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      اين درد قلبي نيست
  • تصویر کاربر Alireza دوشنبه ۱۲ تیر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 201 مشاهده پرسش
    سوزش و تير كشيدن قلب
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۱۲ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      رحوع به سايت بخش درد قلب
  • تصویر کاربر علی جمعه ۲ تیر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 250 مشاهده پرسش
    با سلام پسری 9ساله دارم که مدتی است از حالت سوزن فرو کردن در سمت چپ بدن و قلب شکایت دارد و این حالت در زمان بعد از ورزش و هم در حالت استراحت برای او پیش می آید.لطفا راهنمایی فرمایید با تشکر فتوحی
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲ تیر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      بهتر است معاينه قلب بشود
  • تصویر کاربر محمدبابایی سه شنبه ۳۰ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 188 مشاهده پرسش
    گاهی قلبم تیرمیکشدبه طوری که حرکت کردن برایم مشکل است میخواستم ببینم مشکلی هست یاخیر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۳۰ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      نياز به معاينه شرح حال كامل و نوار قلب ميباشد
  • تصویر کاربر سعید دوشنبه ۲۹ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 247 مشاهده پرسش
    Shokooh: سلام اقای دکتر بنده 34 سال سن دارم ،الان چند وقته زیر سینه چپم تیر میکشه وحتی یکی دوبار هم همون سمت قلبم شدید سوز وتیر خیلی بدی کشید انگار که حس کردم قلبم رگاش بسته شده و میخواد واسته،وقتی هم ناراحت یا اعصبانی میشم دست چپم هم بدجور درد میگیره ،اقای دکتر بیشتر اوقات سمت راست نزدیک سینم هم همین جور مث سمت چپ سوز وتیر میکشه .الان بدجور میترسمو فکرم مشغوله ،اگر میشه لطف کنید منو راهنمایی کنید .متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۹ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      سلتم
      بهتر است نوار قلب گرفته و معاينه قلب و عروق كامل شويد
  • تصویر کاربر زهرا دوشنبه ۲۹ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    با سلام‌. اقای دکتر من 21سالمه و حدود دوماهه ک درد شدید توی قفسه سینه و دست چپم‌میفته ک بالا قلب درد میگیره و سوزش پشت قلب توی کمرم حس میکنم . دستم سر میشه به‌طوری ک نمیتونم حرکتش بدم . دوبار نوار قلب گرفتم ک سالم بوده اما پیش متخصص نرفتم فقط دربیمارستان بوده‌. سابقه ی‌بیماری قلبی هم خانواده‌دارن
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۹ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام
      اگر چه نوع درد قلبي نيست ولي ويزيت متخصص قلب توصيه ميشود
  • تصویر کاربر عسل شنبه ۲۷ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 206 مشاهده پرسش
    سلام، دست چپم مدتیه که در اثر عصبی شدن و در حالت استراحت تیر میکشه تا حدی که گاهی وقت ها بی حس میشه، که این درد همراه با درد زیر سینه یا وسط سینه چپم هست، ممکنه که مشکل قلبی باشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۲۷ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر