دکتر محمد حسین نجفی

در جهانی که راحتی به سرعت در آن پیشی می گیرد (زمان و کار فشرده تر) پخت و پز خانگی سالم، نبردی برای محافظت از قلب شما است. انتخاب های غذایی شما به شدت می تواند بر سلامت قلب ،انرژی و کنترل اشتهای شما تاثیر بگذارد. چه میوه هایی در باز شدن عروق قلب و سلامت آن موثر هستند؟ سلامت قلب خود در اوج خود با انتخاب غذاهای خوشمزه، سالم و مناسب برای تمام اعضای خانواده نگه دارید. از انواع توت ها و آجیل ها، تا ماهی و سبزیجات دارای برگ سبز، پیدا کنید که بهترین غذا برای سلامت قلب شما چیست.

میوه برای باز شدن رگ های قلب

میوه های بازکننده عروق قلب

هندوانه برای سلامتی قلب

14 میوه مفید برای قلب

۱- هندوانه

دندان های شیرین خود را در حال خوردن یک تکه از هندوانه راضی و خشنود کنید، یک درمان کم کالری که سرشار از فیبر و یک منبع بزرگ از آنتی اکسیدان ها، با توجه به نظر دکتر سارا سامان، متخصص قلب و عروق مرکز قلب لگاسی در دالاس فورت ورث متروپلکس می باشد. سامان می گوید: “این یک منبع ارزشمند از لیکوپن است که با کاهش خطر بیماری قلبی و سرطان مرتبط می باشد،”. “هندوانه سیترولین را نیز تامین می کند ، که ممکن است سلامت رگ های خونی ما را بهبود بخشد و حتی ممکن است مزایایی برای افراد مبتلا به اختلال در نعوظ و دیابت داشته باشد.” هندوانه همچنین منبع ویتامین C و A، و همچنین پتاسیم و منیزیم می باشد.

۲- ماست

برای یک درمان شیرین و خوش طعم که شریان ها را مسدود نخواهد کرد، یک فنجان ماست انتخاب کنید، که بیشتر از تنها فقط سلامت قلب شما محافظت می کند، دکتر آندریا پل، یک پزشک و افسر ارشد پزشکی در Boardvitals.com، بانک سوال آنلاین پزشکی می گوید. او می گوید : “ماست در برابر بیماری های لثه، که می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد، محافظت می کند”. علاوه بر کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، با توجه به نظر پل هنگام خوردن ماست کم چرب، شما همچنین آنتی اکسیدان قوی، ویتامین ها، فیبر و پروبیوتیک ها را جذب می کنید که برای سلامت کلی، هضم غذایی و حال خوب مفید هستند. مواد بالا با انواع توت های تازه یا منجمد برای درمان شیرین و سالم در طول روز مفید می باشند.

۳- گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی دوز جامد ویتامین C مرتبط با سلامت قلب هست و مانند هندوانه، غنی از لیکوپن هستند. “سعی کنید سس گوجه فرنگی خود را با گوجه فرنگی تازه درست کنید و پونه کوهی و سبزیجات خرد شده را برای داشتن یک سس پاستا لذیذ خانگی با قدرت آنتی اکسیدانی بالا به آن اضافه کنید،” توصیه ی کری گلاسمن، متخصص تغذیه در نیویورک ، میزبان پخت و پز تلویزیونی و نویسنده ” رژیم غذایی جدید(و بهبود یافته) شما.” گلاسمن می گوید: ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند ، و از سلول های شما در برابر آسیب محافظت می کند.

گوجه فرنگی برای سلامت قلب

۴- آووکادو

آوکادو با توجه به نظر بریجت ، یک متخصص تغذیه مستقر در تگزاس پر از چربی های اشباع نشده سالم و یک منبع پتاسیم، ماده معدنی شناخته شده برای کنترل فشار خون است. سووینی می گوید : “آنها همچنین منبع غنی از ویتامین C، فیبر و کاروتنوئید هستند،”. “کاروتنوئیدها با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی همراه هستند.” او می گوید: آووکادو علاوه بر ارائه یک دوز سودمند از فیبر، ثابت شده است که به بدن برای جذب آنتی اکسیدان های دیگر زمانی که با سبزیجاتی مانند اسفناج و هویج خورده می شود،کمک می کند.

۵- توت ها

انواع توت ها یک بسته بندی کامل از آنتی اکسیدان ها هستند ، و یک انتخاب میان وعده مناسب برای حفظ سلامت قلب هستند. توت ها موجب افزایش کلسترول خوب (HDL) و کاهش کلسترول بد و همچنین کاهش فشار خون می شود. علاوه بر این، میوه کم کالری، بدون چربی (در هر شکل: تازه، منجمد، خشک شده و یا پخته شده) شامل مواد مغذی هست که موجب رشد استخوان و تبدیل چربی به انرژی می شود. فری می گوید : “این مبارز کوچک سرطان با اکسیداسیون و التهاب مبارزه می کند و باید روزانه خورده شود ،”. و اگر این کافی نیست، این میوه دارای پلی فنول است که نشان داده شده است موجب افزایش سطح نیتریک اکسید می شود، مولکولی که عروق خونی را شل می کند.

۶- کلم برگ (نوعی سبزی)

این سبزی ها کم کالری و بسته بندی از مواد غذایی زیادی هستند ، ای سبزی ها حاوی ویتامین K، A و C، و همچنین فولات، منگنز، کلسیم و فیبر و خیلی مواد دیگر هستند. این مواد مغذی مهم به خون اجازه می دهد به طور معمول لخته شود، و به جلوگیری از کلسیفیکاسیون شریان ها کمک می کند و حتی از استخوان ها در برابر شکسته شدن حفاظت می کند . ری فری، متخصص تغذیه در شیکاگو و مربی بین المللی انجمن علوم ورزشی می گوید : ” حتی یافت شده است که این سبزیجات با اتصال به اسیدهای صفراوی در دستگاه گوارش، باعث کاهش کلسترول بدن می شوند “. “برگ کلم برگ سلامت قلب و عروق را با توجه به خواص ضد التهابی خود افزایش می دهد.”

برگ کلم و سلامت قلب

۷- لوبیا

با توجه به نظر دکتر کیت کانتور متخصص تغذیه گرجستان نصف فنجان از لوبیا در روز سلامت قلب را در شکل مطلوب خود حفظ خواهد کرد. کانتور می گوید : “فیبر محلول، دلیل اصلی مفید بودن لوبیا برای قلب شما است،”. “فیبر به کلسترول متصل می شود و از جذب آن در روده جذب جلوگیری می کند و آن را از ساخت سطوح ناسالم نگه می دارد.” لوبیاهای سیاه ، کلیه ای، لیما، ناوی، پینتو و یا سفید را به وعده غذایی بعدی خود به خاطر دوز اضافی از فیبر محلول، علاوه بر فولات، منیزیم، کلسیم، اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین های B کمپلکس – تمام مواد مغذی ضروری برای حفظ سلامت قلب شما -, اضافه کنید.

۸- کوینولا

با توجه به نظر سامان متخصص قلب و عروق مستقر در تگزاس این شبه دانه سحرآمیز پرویی (در واقع یک دانه) یک ماده مغذی چند کاره باور نکردنی هست. سامان می گوید: “این یک منبع ارزشمند از پروتئین های گیاهی است” . “برای سلامت قلب ،سلامت کلیه و فشار خون از پروتئین گوشت قرمز بهتر است.” علاوه بر این، او اشاره می کند که کوینولا شامل تقریبا دو برابر مقدار فیبر نسبت به دیگر دانه ها هست. این ماده سرشار از آنتی اکسیدان و منبع خوبی از چربی اشباع نشده سالم قلبی – همان نوع چربی موجود در روغن زیتون و آوکادو – هست و کوینولا یک منبع از فیبر مورد نیاز و فاقد گلوتن است. علاوه بر این سامان اشاره می کند که ، “کوینولا به آسانی طبخ می شود، بسیار متنوع و واقعا خوشمزه است.

9-  گردو

به عنوان یک میان وعده مناسب در یک کیسه و یا  روی یک سالاد، گردو عملکرد قلب شما را با چربی امگا ۳ سالم و آنتی اکسیدان ها افزایش می دهد. بریجت سووینی ، یک متخصص تغذیه مستقر در تگزاس و نویسنده ” انتظارات تغذیه ای: یک راهنمای عملی و خوشمزه در تغذیه پره ناتال می گوید: ” نشان داده شده است خوردن دو اونس در روز به منظور بهبود عملکرد رگ های خونی در میان افراد مبتلا به دیابت و همچنین محافظت از بیماری های قلبی در افراد در معرض خطر آن می شود ” سووینی اشاره می کند که همچنین تعداد انگشت شماری از آجیل ها نشان داده شده است که به کاهش سطوح کلسترول و ارضای گرسنگی کمک می کند.

گردو برای سلامت قلب

۱۰- ماهی سالمون

هنگامی که شما ماهی سالمون را به عنوان غذای اصلی اصلی سرو می کنید , پمپاژ خون و قلب خود را در شکل نخست خود نگه می دارید. کانتور متخصص تغذیه گرجستان اشاره می کند : مطالعات نشان می دهد مصرف ماهی به طور منظم در هر هفته با کاهش خطر ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری های عروق کرونر قلب در دراز مدت همراه است. کانتور می گوید: “ماهی های آب سرد مانند ماهی سالمون ، حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ و سطوح پایین تری از چربی های مضر هستند”. “امگا ۳ فشار خون را نیز کمی پایین تر می آورد و می تواند به جلوگیری از ریتم های نامنظم قلبی کمک کند، در عین حال التهاب در سراسر بدن را نیز کاهش می دهد.” ماهی سالمون خود را با برگ کلم برگ سرو کنید و شما یک غذای سالم برای سلامت قلب خود دارید.

۱۱- بادام ها

بادام یکی دیگر از گزینه های هوشمندانه برای حفظ سلامت قلب هست. به گفته دکتر چانسی دبلیو کراندال IV، مدیر پزشکی پیشگیرانه در کلینیک قلب و عروق پالم بیچ در فلوریدا، فقط یک مشت بادام در روز نشان داده شده است که موجب کاهش کلسترول LDL می شود. بادام با ویتامین E، فیبر و پروتئین – تمام مواد مغذی لازم برای حفظ سلامت قلب شما در اوج خود غنی شده است. علاوه بر خوردن تعداد انگشت شماری آجیل ، شما همچنین می توانید بادام را با محصولات پخته خود ترکیب کنید. کراندال اشاره می کند “شما می توانید آرد بادام را به جای آرد گندم برای کمک به اضافه کردن بادام به رژیم غذایی خود استفاده کنید،” .

۱۲- نخود فرنگی

نخود فرنگی را با یک کاسه پاستا یا سالاد ترکیب کنید، یا از آنها به تنهایی به عنوان یک ظرف سالم قلبی استفاده کنید. کری گلاسمن متخصص تغذیه در نیویورک می گوید: “نخود فرنگی با فیبر غنی می شود، و آنها عطر و طعم خوب و رنگ های روشن به هر ظرف اضافه می کنند. “. نخود فرنگی همچنین می تواند به کنترل وزن، عنصر کلیدی برای سلامت قلب کمک کند. یک فنجان نخود فرنگی حاوی کمتر از ۱۰۰ کالری با ریز مغذی های فراوان، فیبر و پروتئین است. ،” گلاسمن توصیه می کند: ” نخود فرنگی یخ زده را امتحان کنید ، که در اوج آمادگی منجمد می شود و آنها را برای اضافه کردن روشنی به سالاد و یا حتی املت بخارپز کنید.
سبزیجات مفید

۱۳- بلغور جو دوسر

غلات کامل سلامت قلب شما را نگه خواهد داشت و به شما برای حفظ وزن خود ، به عنوان یک عمل سالم قلب ضروری با توجه به اینکه چاقی یک عامل خطر برای بیماری های قلبی و عوارض مربوط به قلب است,کمک می کند. بریجت سووینی متخصص تغذیه پیشنهاد می دهد روز خود را با یک کاسه بلغور جو شروع کنید. او می گوید : “حداقل نیمی از غلات موجود در رژیم غذایی شما باید غلات کامل باشد، اما هر چقدر بیشتر بهتر است،”. “غلات کامل غنی تر هستند، آنها به غذا خوردن کمتر شما و در نتیجه به کنترل وزن کمک می کنند. غلات سبوس دار نیز نشان داده شده اند خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهند. 

۱۴- طالبی

با تغییر فصول، میوه ها و سبزیجات برداشت می شوند, با این حال، این طالبی سالم برای سلامت قلب در طول سال در دسترس است. کری گلاسمن متخصص تغذیه می گوید : با ویتامین C غنی شده، اندک اندک خوردن طالبی در طول روز یک درمان شیرین را ارائه می کند. با توجه به نظر گلاسمن، تحقیقات ارتباط بین افزایش مصرف ویتامین C و کاهش خطر بیماری عروق کرونر قلب را نشان داده است، زیرا ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که برای مبارزه با سلول های آسیب دیده با حفاظت سلول ها از آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند. این طالبی شیرین سرشار از ویتامین A، B، K، پتاسیم، فولات، منیزیم و فیبر هست.

غذاهای مورد علاقه برای سلامت قلب شما چه هستند؟کدام یک از این غذاهای سالم مورد علاقه شما هستند؟ چگونه شما از خوردن آن لذت می برید ؟ آیا ما هیچ مواد غذایی سالم برای سلامت قلب که شما از آن لذت می برید را از دست داده ایم؟ در زیر نظر گذاشته و به ما اطلاع دهید.

دکتر محمدحسین نجفی متخصص قلب و عروق

4.4/5 - (37 امتیاز)
دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر احد جمعه ۱۴ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 47 مشاهده پرسش
    سلام۵۴ سالمه ولی سرحالم با ورزش..چند ماهی هست درد ثابتی کتف چپ و ناحیه چپ گردن دارم.هر چند وقت قسمت چپ بدنم مور مور میشه و حالت سر میشه بعد رفع میشه .دوباره چند روز دیگه شروع میشه..تا دیروز پریروز یهم احساس ضعف کردم داشتم از حال میرفتم.الان راه کار چیه .چیکارکنم..رفلکس معده هم دارم .نمیدونم از قلب مشکل دارم یا از معده .ممنون از توجه شما..منتظر راهکارتان هستم.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۴ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      سلام بهتره برای بررسی یه نوار قلب بگیرین و به متخصص قلب مراجعه کنید.
  • تصویر کاربر حمزه شنبه ۱۸ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 57 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر این یک سال هست قلبم درد می‌کنه ۲۷ سالمه خیلی هم دکتر میرم میگن مشکلی نداری آزمایش همه چیز هم گرفتم گفت ضربان قلبت رو ۶۰ دارو چیزی هم بهم ندادن ولی قلبم هم هی درد داره
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۸ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      تست ورزش و اکو انجام دهید در صورت نرمال بودن نگران نباشید
  • تصویر کاربر غفار چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 59 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر دخترم نه ماهه هست بردمش دکتر اکو کرده میگه قلبش سوراخ هست دارو داده گفته تا یکماه مصرف کنه بعد بیارش .ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۲( 10 ماه پیش)
      سلام بايد اكو رو ببينم
  • تصویر کاربر رامین سه شنبه ۱۸ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 68 مشاهده پرسش
    سلام ۵روزبعدازآنژیوگرافی دردزیرسینه چپ وفشاردردزیرگلو ودست چپ بیشترشبها دردمیادو۶جورقرص هم بعدآنژیودکتردادبخورم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۱۸ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      جواب انژیو چه بود
  • تصویر کاربر نگار پنجشنبه ۱۲ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 123 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکترمن 39دارم بخاطرتنگی نفس رفتم دکتربعداکو ونوارقلب مجبورشدم انژیوبشم جواب انژیوخوب بودولی به من گفتن سرعت خون تورگهای قلبم کندهست بعضی وقتاقلبم تیرمیکشه چیکارکنم مشکلم رفع بشه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۲ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      دارو چه بهتان داده اند
    2. تصویر کاربر نگار پنجشنبه ۱۲ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      اسپرین 80واترواستاتین 40وپنتوپرازول 40
    3. تصویر کاربر نگار پنجشنبه ۱۲ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      اسپرین 80واترواستاتین 40 وپنتوپرازول40
    4. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۲ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      داروی اکسابین ۲.۵ میلی گرم را هم به این دارو اضافه کنید و ورزش و پیاده روی منظم داشته باشید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا یکشنبه ۲۳ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 244 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و ادب
    اقای دکتر چند روز پیش دو روز پیش مادرم سر گیجه و حالت تهوع و بی حالی .در حدی که نتونی دیگه دستتو تکون بدی این حالتا رو داشت و رفتیم دکتر گفت فشار خون مادرتون بالاس و قلب ش هم ضعیفه حالامن سوالم اینه که چه میوهای بیشتر مصرف کنه که خوبه واسه قلب ش و فشار خون بالا و چه غذاهای رو بیشتر بخوره و اقای دکتر چه دارویی مصرف کنه که خوب باشه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۳ آبان ۰( 2 سال پیش)
      بهتر است به طور کل رژیم غذایی کم نمک و کم چرب داشته باشند مصرف میوه و سبزیجات و لبنیات هم بیشتر باشد
  • تصویر کاربر زهره سه شنبه ۵ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام
    یهویی دچار تپش قلب میشم بطور مثال الان که ساعت ۳:۲۰ دقیقه نیمه شب هست از خواب بیدار شدم و به شکل بدی تپش قلب گرفتم بدون اینکه دیشب استرسی بهم وارد شده باشه این موضوع خیلی ذهن منو درگیر کرده و ناگفته نماند که از سر شب یه حالتای بدی داشتم که فکر میکنم‌بی ربط به این تپش قلب نبوده. اگه ممکنه کمکم کتید چکار کنم که دچار تپش قلب نشم چون‌خیلی منو اذیت میکنه این حالت
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۵ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      قرص پرانول ۱۰ صبح و شب بخورید و یک بار هم هولتر ضربان کنید استرس را هم کم کنید
  • تصویر کاربر اریانژاد چهارشنبه ۲۴ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 266 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر، من مدتی است با توجه ب مشکلات فراوان در زندگی هر وقت دچار استرس و نگرانی و اضطراب میشم دردهای گزشی و سوزشی در سمت چپ سینه اغاز میشه و متعاقب اون فشارم بالا میره و سردرد هم میگیرم.. گاهی اوقات قرص زیرزبانی و کاهش فشار میخورم و اندکی ساکت میشه..ولی تا استرس برطرف نشه داستان ادامه داره.. و متاسفانه ب خاطر مشکلات مالی قادر ب انجام معاینات و ازمایشها نیستم،خواستم بپرسم راهکاری هست تا اینطور مواقع از شدت دردها کاسته بشه...؟؟ سپاسگزارم من48 سالمه..
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۲۴ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      باید یک بار حداقل نزد پزشک معاینه بشوید اگر صلاح بود بهتان داروی فشار بدهد چون تجویز دارو بدون معاینه هم ممکن است راهکار مناسبی نباشد
  • تصویر کاربر رضا شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 291 مشاهده پرسش
    سلام. آقاى دكتر. من ٧٢ ساله ولى اكتيو هستم. شش ماه پيش با در د قفسه سينه و كم شدن نفس به دكتر مراجعه كردم پس از دو ماه درمان دارويى مجبور به آنژو شدم كه گفتن يكى از رگهاى اصلى قلبت كمى گشاده و يك رگ منشعب از اون كمى تنگ هست. و دارو رو زياد كردن. وقتى نتيجه اى نگرفتم بيش آقاى دكتر فضلى رفتم ايشون نتيجه آنژو را تأييد كرد و لى دارو را كافى ندانست و عوض كرد كه درد قلبم خوب شد الان حدود دو ماهه كه اين دارو ها را مصرف ميكنم. روپيكسون ٤٠ روزى ا عدد. Nicorandil Rivapharm. روزى ا عدد اسويكس ٧٥ روزى اعدد. ديووان ٨٠ نصف صبح نصف شب. ديلتيازم ٦٠ نصف صبح نصف شب. و پنتوپرازول٤٠صبح ا عدد ناشتا. تا هفته پيش حام خيلى خوب بود ولى حالا گاهى براى چند ساعت دوباره درد قفسه سينه دارم بنظر شما داروها كافيست يا مراجعه كنم. در ضمن حدود ١٠ ماه پيش عمل كنسر پروستات انجام دادم. متشكرم.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام با توجه با انژیو این دردها مخل زندگی نیست پس نگران نباشید و ورزش روزانه مداوم داشته باشین
  • تصویر کاربر aaaa شنبه ۱۱ آبان ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 260 مشاهده پرسش
    باسپاس چندروزی سرماخوردگی دارم دردوسط سینه هست نمیدونم ازمعدم یا قفسه سینه ازقلبم بیشتر شب دردبه سراغم میاید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۱ آبان ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام

      باید معاینه شوید و نوار قلب بگیرید تا مشخص شود علت قلبی هست یا نه

      باید مراجعه کنید

درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر