دکتر محمد حسین نجفی

دکتر محمد حسین نجفی

چرا گاهی اوقات چشم ها سیاهی می روند؟

سیاهی رفتن چشم ها اتفاقی است که همه دست کم یکبار تجربه اش کرده ایم. حالت ناخوشایندی که به اعتقاد متخصصان قلب و عروق و مغز و اعصاب ممکن است به علت کم خونی، فشار خون بالا و یا بعضی بیماری ها مثل ام اس باشد. برای توضیحات بیشتر با ما همراه باشید.

علت سیاهی رفتن چشم

سیاهی رفتن چشم ها می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که عبارتند از:

چشام سیاهی میره

سیاهی رفتن چشم ها به علت فشار پایین

بعضی مردم زمانی که از حالت نشسته به ایستاده یا از ایستاده به نشسته تغییر وضعیت می دهند، چشم ها سیاهی می روند و ممکن است زمین بخورند. به طور مثال زمانی که در حالت نشسته است، فشار خونش روی ۱۲ است، اما به محض این که می ایستد فشارش عدد ۱۰ را نشان می دهد. این مساله نشان می دهد که مشکلی وجود دارد. و سیستمی که باید فشار را تنظیم کند، ضعیف است. به این معنی که سیستمی که باید عروق رگ های پا را تنگ کند تا به هنگام ایستادن خون به مغز برسد، درست عمل نمی کند و به همین علت زمانی که فرد صبح از خواب بیدار می شود تا به دستشویی برود، در میانه راه چشم هایش سیاهی می روند و روی زمین می افتد.»

سیاهی رفتن چشم ها و آریتمی

آریتمی قلب و تپش قلب نیز می تواند سبب بروز سیاهی رفتن چشم ها  شود. او در ادامه می گوید:« افزایش فشار خون که به آن فشار خون کشنده نیز می گویند، یکی از مسائلی است که باعث سیاهی رفتن چشم ها می شود. این مشکل عمدتا در افراد میانسال و در کسانی که درگیر بیماری های زمینه ای همچون فشار خون هستند یا از داروهایی مثل «ایندرال»، «متورال» و « آتنولول» با دز بالا استفاده می کنند، مشاهده می شود. در هر صورت اگر این حالت تکرار شد لازم است فرد به پزشک مراجعه کند.»

سیاهی رفتن چشم ها به دلیل ام اس

گاهی یک حمله تشنجی یا به ندرت بیماری ام اس می توانند باعث بروز این مشکل در افراد شوند.  سیاهی رفتن چشم ها  در افراد میانسال شایع تر است تا افرادی که در سنین نوجوانی یا جوانی به سر می برند.

مراجعه به پزشک به خاطر سیاهی رفتن چشم ها

چه زمان به پزشک مراجعه کنیم

چه زمانی باید سیاهی رفتن چشم ها را جدی گرفت و به پزشک مراجعه کرد؟ پاسخ این سوال بستگی به این دارد که چند بار تکرار شده باشد. اگر مدام تکرار شود، طولانی مدت بوده و با علائمی مثل سرگیجه، تاری دید، اختلالات دید یا بروز علائمی در سایر قسمت های بدن مثل خواب رفتگی و گزگز شدن اندام ها، ناتوانی در حرکت کردن و مشکلات تکلمی همراه باشد، لازم است که بیمار به پزشک مراجعه کند تا پس از انجام اقدامات تشخیصی، درمان مناسب تجویز شود.

دکتر محمدحسین نجفی متخصص قلب و عروق

۳.۵/۵ - (۳۱ امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
dr amir rasooli
ویزیت آنلاین
از طریق ویزیت آنلاین سوال خود را بپرسید.
میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟