دکتر محمد حسین نجفی

تاکی کاردی فوق بطنی حمله ای (ناگهانی) یا PSVT دوره ای از ضربان قلب سریع است که در بخشی از قلب (بالای بطن ها) شروع می شود.  تاکی کاردی فوق بطنی حمله ای به طور کلی تهدید کننده حیات نمی باشد، اما در صورت وجود اختلالات قلبی دیگر، می تواند به نارسایی احتقانی قلب یا آنژین منجر شود.

علت تاکی کاردی فوق بطنی حمله ای

به طور معمول، حفره قلب (دهلیز و بطن) به شیوه ای هماهنگ انقباض می یابد. انقباضات توسط یک سیگنال الکتریکی، در منطقه ای از قلب به نام گره سینوسی (گره SA) آغاز می شود. سیگنال از طریق حفره های بالایی قلب (دهلیز) حرکت می کند و دهلیز شروع به انقباض کرده، سپس این سیگنال به طرف پایین قلب حرکت کرده و به حفره های پایینی (بطن) پیام انقباض را منتقل می کند. ضربان سریع قلب از PSVT ممکن است با اتفاقاتی شروع شود که در مناطقی از قسمت بالای حفره های پایینی قلب (بطن ها) رخ می دهد.

تاکی کاردی

زمانی که دوز داروهای قلبی مانند دیژیتالین بسیار بالا می رود امکان رخداد تاکی کاردی فوق بطنی بیشتر میشود. همچنین می تواند با یک بیماری شناخته شده به نام سندرم ولف پارکینسون وایت رخ دهد که اغلب در افراد جوان و نوزادان دیده می شود.

موارد زیر احتمال تاکی کاردی فوق بطنی حمله ای را افزایش می دهند:

  • مصرف الکل
  • استفاده از کافئین
  • مصرف مواد مخدر
  • سیگار کشیدن

علایم تاکی کاردی فوق بطنی حمله ای

علائم ضربان قلب سریع اغلب به طور ناگهانی شروع و متوقف می شوند. آنها می توانند برای چند دقیقه یا چند ساعت طول بکشند. علائم تاکی کاردی فوق بطنی حمله ای عبارتند از:

-اضطراب

-تنگی قفسه سینه

-تپش قلب (احساس تپش قلب)، اغلب با سرعت بالا و یا نامنظم

-نبض سریع

-تنگی نفس

سایر علائمی که می تواند با این شرایط رخ دهد عبارتند از:

  • سرگیجه
  • غش کردن

روش های تشخیص تاکی کاردی فوق بطنی

معاینه فیزیکی در طول یک دوره PSVT یک ضربان قلب سریع نشان خواهد داد. همچنین ممکن است پالس قوی در گردنتان را هم نشان دهد. ضربان قلب ممکن است بیش از ۱۰۰ و حتی بیش از ۲۵۰ ضربه در دقیقه (BPM) باشد و در کودکان به ضربان قلب بسیار بالا منجر می شود. ممکن است نشانه ای از گردش خون ضعیف مانند سبکی سر وجود داشته باشد. بین حملات تاکی کاردی فوق بطنی حمله ای، ضربان قلب طبیعی است (۶۰ تا ۱۰۰ ضربه در دقیقه).

در طول نوار قلبی علایم، تاکی کاردی فوق بطنی حمله ای را نشان می دهند. یک مطالعه الکتروفیزیولوژی (EPS) ممکن است برای تشخیص دقیق و جهت پیدا کردن بهترین درمان مورد نیاز باشد.

از آنجا که تاکی کاردی فوق بطنی حمله ای گهگاه رخ می دهد، برای تشخیص آن افراد ممکن است نیاز به پوشیدن یک هولتر مانیتورینگ ۲۴ ساعته داشته باشند و برای مدت زمان طولانی تر، نوار دیگری از دستگاه ثبت ریتم ممکن است مورد استفاده قرار گیرد.

many-times-heart-beat-day_55e78b7fbeb0bff6

راه درمان psvt یا تاکی کاردی فوق بطنی حمله ای

اگر تاکی کاردی فوق بطنی حمله ای تنها یک بار رخ دهد و شما علائم و یا سایر مشکلات قلبی نداشته باشید ممکن است نیازی به درمان نداشته باشید. شما می توانید تکنیک های زیر را برای قطع ضربان قلب سریع در طول یک دوره تاکی کاردی فوق بطنی حمله ای امتحان کنید:

۱- مانور والسالوا: حبس نفس در هنگام انجام ورزش های قدرتی از جمله بدنسازی و وزنه برداری باعث ایجاد این پدیده می شود. برای این کار، تا جایی که می‌توانید نفس خود را نگه دارید.

۲- در حالی که نشسته اید با خم کردن قسمت بالای بدن تان به سمت جلو سرفه کنید .

۳- آب یخ بر روی صورت خود بپاشید.

به یاد داشته باشید که شما باید از سیگار کشیدن، مصرف کافئین، الکل، و مواد مخدر اجتناب کنید. درمان اورژانسی برای به حالت عادی برگرداندن سرعت ضربان قلب شامل موارد زیر است:

  • شوک قلبی ( کاردیوورژن )، با استفاده از شوک الکتریکی
  • تزریق داروهای ورید

درمان طولانی مدت تاکی کاردی فوق بطنی حمله ای مکرر

۱- فرسایش قلبی یا ابلیشن روشی است که برای از بین بردن مناطق کوچک در قلب تان که ممکن است باعث تند شدن ضربان قلب شده است، استفاده می شود. در حال حاضر درمان انتخابی برای تاکی کاردی فوق بطنی حمله ای همین روش است.

۲- داروهای روزانه برای جلوگیری از تکرار دوره

۳- ضربان ساز یا پیس میکر به منظور برطرف کردن ضربان قلب سریع (در مواقعی که کودکان مبتلا به PSVT به هر درمان دیگری پاسخ ندهند، این روش مورد استفاده قرار می گیرد)

۴- جراحی برای تغییر مسیری در قلب که سیگنال های الکتریکی را ارسال می کند. این مورد ممکن است زمانی توصیه شود که افراد به جراحی های دیگر قلبی نیاز داشته باشند.

چه زمانی به یک متخصص پزشکی مراجعه کنیم؟

در صورت ابتلا هر یک از شرایط زیر به اورژانس یا پزشک مراجعه کنید:

-شما یک احساس ضربان قلب سریع داشته و علائم شما درطی چند دقیقه به پایان می رسند.

-اگر شما دارای سابقه تاکی کاردی فوق بطنی حمله ای هستید و این دوره ها با مانور والسالوا و یا با سرفه بر طرف نمی شود.

-شما علائم دیگری با سریع شدن ضربان قلب داشته باشید.

-علایم اغلب باز می گردند.

-علایم جدیدی ظاهر گردد.

 دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی در تهران

برای تعیین وقت بر روی نوبت دهی اینترنتی کلیک کنید.

3.1/5 - (18 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر زهره پنجشنبه ۳۰ تیر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 131 مشاهده پرسش
    سلام من ۸ماه پیش یهو جلوی چشمام سیاه شد ضربانم رفت بالا و تنگ نفس و سرگیجه و درد قفسه و تعریق داشتم رفتم اورژانس نوار گرفتن ضربانم ۲۳۰ بود با آمپول ضربانو اوردن پایین از اون تایم ب بعد همش تپش قلب دارم و بدنم کوفته و سست میشه و تنگ نفس میگیرم پدرم رگ اضافه داشت ابلیشن کرد ممکنه منم اون مشکلو داشته باشم؟اکو دادم گفتن سالمه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۳۰ تیر ۱( 1 سال پیش)
      احتمال اینکه شما هم این مشکل را داشته باشید هست بله، با یک متخصص الکتروفیزیولوژی مشورت کنید
  • تصویر کاربر زهرا شنبه ۱۴ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 181 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر ،من مشکل معده و رفلاکس دارم دیروز رفتم درمانگاه آزمایش خونم دادم اکی بود نوار قلب هم نرمال بود فقط ضربان قلبم‌۱۰۸ بود من دو سال پیش اکو و تست ورزش دادم و مشکلی نداشتم قرص سرترالین و دوکسپین هم مصرف می‌کنم به خاطر استرسم ،الان عکس نوار قلب رو براتون میفرستم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۲ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      نوار سالم است و جای نگرانی ندارد اگر استرس زیادی دارید می توانید از پروپزانولول استفاده کنید
    2. تصویر کاربر زهرا پنجشنبه ۱۲ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      اقای دکتر نیاز به اکو‌هست یا نه ؟
    3. تصویر کاربر زهرا پنجشنبه ۱۲ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      اقای دکتر نیاز به اکو هست ؟
    4. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۴ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      داروها را استفاده کنید اگر بهتر نشدید اکو کنید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر کتایون پنجشنبه ۱۲ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 183 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و احترام خدمت شما جناب دکتر نجفی
    خانمی ۳۶ ساله هستم. کم کاری تیروئید دارم و حدود ۴ سالی هست داروی لوتیروکسین ۵۰ مصرف میکنم‌. البته قبلا هم مصرف میکردم و وقفه ای حدود ۱۲ سال داشتم که مصرف نکردم و دوباره با آزمایش و تحت نظر دکتر غدد مجبور شدم مجددا مصرف کنم. ضمنا، ۸ ساله که اختلال پانیک هم دارم. سیتالوپرام و آلپرازولام مصرف میکنم و تحت نظر پزشک هستم. ۱ ماهی است که جلسات rtms, تحریک مغناطیسی مغز, رو شروع کردم و شکر خدا علایمم بهتر شده‌. چون حالت های اظطرابی شدید داشتم همراه با علایم (تنگی نفس و خفگی شدید، گز گز کل بدن، فشار روی مچ دست و پا و قفسه سینه، سر گیجه، حالت تهوع و سستی بدن که با حس حالت جدا شدن روح از بدن همراه بود). صبح ها ۱ عدد سیتالوپرام ۲۰ و نصف آلپر و شب ها هم نصفه آلپر ۰/۵ میخورم. ولی الان حدود ۲ هفته است که صبح ها آلپر نمیخورم طبق نظر پزشک، چون دارم کم کم داروها رو تحت نظر ایشون کم میکنم. فقط شب ها نصف میخورم. جدیدا برای من پروپونال ۱۰ میلی تجویز کردن ۱ عدد صبح و ۱ عدد شب. به این دلیل که گفتن چون باید بعد مدتی آلپر رو هم قطع کنم کلا راحت تر بشه قطع کرد با مصرف پروپونال.
    مشکل من اینه که گاهی اوقات تپش قلب دارم. و گاهی اوقات هم کندی نبض که همراه با سستی بدن و تنگی نفسه. که بعد از چند دقیقه خوب میشه. شب ها تو خواب آپنه دارم و نفسم قطع میشه. گاهی اوقات هم به طور ناگهانی در اثر قطع تنفس چند ثانیه ای از خواب میپرم. ابتدا کندی نبض و سستی بدن و پا دارم. بعد با تپش قلب و تنگی نفس از خواب میپرم و بعد از ۲ الی ۳ دقیقه خوب میشم. گاهی اوقات آپنه شدید تره و هر چند دقیقه یکبار هست ولی گاهی اوقات کمتره. گاهی اوقات هم در چرت روزانه دچارش میشم هم در خواب شب.
    میخواستم بدونم این مشکل تپش قلب گهگاه و کندی نبض گهگاه مربوط به حالت های پانیک و اظطراب هست یا مشکل قلبی؟
    سپاس فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۷ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      تا به حال اکو و نوارقلب گرفته اید؟
    2. تصویر کاربر کتایون شنبه ۷ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      با عرض سلام و احترام خدمت شما جناب دکتر نجفی
      حدود ۸ سال پیش برای اولین بار علائم عجیبی رو تجربه کردم. گز گز شدید دست و پا و تنگی نفس شدید. مراجعه کردم و یه نوار قلب از من گرفتن گفتن مشکلی نیست. و تشخیص اظطراب دادن. بعدا به روانپزشک مراجعه کردم و ایشون گفتن پانیک هست که سیتالوپرام و آلپرازولام رو از اون موقع تا الان دارم مصرف میکنم.
      مشکل من در حال حاضر خواب است؛ که مدام از خواب میپرم به خاطر قطعی تنفس و آپنه. گاهی اوقات حس میکنم قلبم از کار وایستاده و کل بدنم یه سستی خاصی داره انگار خون جریان نداره تو کل بدن و به خاطر ترس از اینمورد ناگهان از خواب میپرم. و دوباره به خواب میرم ولی مجدد میپرم. پلکم سنگینه و خیلی هم خسته هستم در این جور موارد. ولی چون این حالت خیلی اذیت کننده هست مجبورم ۱ الی ۲ ساعت بیدار بمونم تا حالت ها از بین بره و بعد دوباره بخوابم. شاید هم به خاطر مصرف شب آلپرازولام هست آپنه ای که دارم. پزشک روانپزشک به من گفتن پروپانول ۱۰ باید بخورم چون نصف آلپر شب رو باید کم کم قطع کنم. به نظر شما چون من گاهی اوقات کندی نبض دارم پروپرونالول مشکلی ایجاد نمیکنه.
      سپاس فراوان از توجه جناب عالی
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۲ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      متوجه علایمتان شدم اینها بیشتر منشا استرسی دارند اما یک بار اکو و نوارقلب هم بگیرید که قلب چک شود
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر فرشاد شنبه ۳۰ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 183 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر من ۳۷ سالمه و سال ۹۷ به صورت اتفاقی متوجه شدم که فشار خون دارم ول هیچ علائمی نداشتم به متخصص قلب مراجعه کردم که بعد از اکو و نوار قلب و ازمایشات مربوط به کلیه گفتن که مشکل من از استرس و اظطراب هست وبه من لوزار ۲۵ پروپرانول ۲۰ دادن که لوزار رو روزی ۲بار مصرف میکنم امسال چند بار مشکل ضربان برام پیش اومد که یک لحظه مکث می‌کرد ودوباره میاد واحساس ریختن قلب بهم دست میداد واین حس رو روی سر دلم بیشتر حس میکنم ودر ضمن من استرس زیادی دارم میخواستم بونم این ظربان نابجا خطرناک هستش ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۳۰ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      اینها بخاطر استرس است که پیش میاید ببشتر و اسمش pvc است هیچ خطری ندارد ولی محض اطمینان یک بار هولتر ضربان ۲۴ ساعته نصب کنید
  • تصویر کاربر علیرضا شنبه ۳۰ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 192 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر. من آقای ۳۴ ساله هستم حدود۱۲ سال پیش تپش قلب و استرس داشتم رفتم دکتر اکو و نوارقلب دادم و گفتن خیلی جزئی افتادگی و خیلی جزئی تر نارسایی میترال داری و چیزمهمی نیس و پرانول دادن. حالا سوالم اینه الان ۴ یا ۵ ساله بعضی شبها توی خواب یهو باتپش قلب بصورت کوبنده وحشت زده وباترس از خواب میپرم و بدنم میلرزه یکم و حالم اون لحظه خیلی بدمیشه.باید قدم بزنم و پرانول بخورم تا ۵دقیقه یا ۱۰ دقیقه یا بیشتر خوب بشم. مثلا هر ۳ یا ۴ ماه حدودا اینجوری میشم. فقطم توی خوب و درشب این مشکل پیش میادکه خیلی اذیتم میکنه و میترسم. درضمن بدنسازی هم کارمیکنم. عکس نوارقلب موقع تپش هم فرستادم خدمتتون. لطفا راهنمایی کنید مشکل ازچی هست؟؟ممنون بابت وقتی که میزارید جناب دکتر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۸ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      نوار سالم است و مجموع علایم به نفع مشکلات استرسی است از نظر قلبی این علایم جای نگرانی ندارد و بهتر است در صورت ادامه دار شدن با یک روانپزشک مشورت کنید
    2. تصویر کاربر علیرضا پنجشنبه ۲۸ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      دکتر پس اینکه بعضی شبها یهو با تپش قلب کوبنده از خواب میپرم و حالم خیلی بدمیشه راه دارویی نداره خوب بشه؟ چون خیلی کابوس شده برام.پیگیری قلبی لازم نیس دیگه؟آریتمی نیس در نوار؟ یه اکو هم دارم ارسال کردم خدمتتون. بسیار ممنونم ازراهنمایی و پاسختون واقعا
    3. تصویر کاربر علیرضا پنجشنبه ۲۸ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      دکتر پس اینکه گاهی شبها یهو باتپش قلب کوبنده و لرزش بدن و ضعف از خواب میپرم راه دارویی نداره؟پیگیری قلبی لازم نیس دیگه؟آریتمی ندارم توی نوار؟ چون واقعا کابوس شده برام. یه اکو هم خدمتتون ارسال کردم. واقعا ممنوم ازراهنمایی و پاسختون????
    4. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۳۰ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      نه هیچ آریتمی ندارد و هیچ خطری ندارد داروهایی مثل کلردیازپوکساید را استفاده کنید می توانند کمک کننده باشند
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر امیر پنجشنبه ۳۰ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 177 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر وقت بخیر
    دکتر من ۲۳ سالم هست یک مشکلی که دارم اینه وقتی دراز میکشم تپش قلبم را حس میکنم ولی ضربانم بین ۶۰ تا ۸۰ هست معمولا در ضمن سیگارهم میکشم حدود ۴ سال قبل اکو شدم مشکلی نبود دکتر گفت فقط نرمی دریچه میترال دارم ولی الان این حالت بیشتر شده میخواستم بپرسم علتش چیه؟!لزوم دارد باز هم به پزشک مراجعه کنم؟! ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۳۰ دی ۰( 2 سال پیش)
      نه اینها علایم استرسی هستند و جای نگرانی ندارند به هیچ عنوان از قلبتان نیست
  • تصویر کاربر Sobhan شنبه ۴ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 200 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من پسری 21 ساله هستم که سن 17 سالگی دچار پنیک اتک شدم. سال های قبل هم ورزش رزمی و فوتبال را دنبال میکردم و اصلا و ابدا مشکلی نداشتم تا اینکه سن 18 سالگی حین فوتبال احساس یک ضربه تپش قلبی کردم و ناگهان ضربانم بسیار بالا رفت معلم تربیت بدنی نبضم را گرفت گفت خیلی بالا است و من ترسیدم. ضربان تند منظم و بعد از 5 الی 10 دقیقه متوقف شد.بعد مدتها امسال حین بارفیکس در پارک وقتی ورزش را متوقف کردم ناگهان احساس کردم قلبم وایساد یا ریخت و بعدش دوباره ضربانم رفت بالا سریع زنگ‌ زدم پدرم که الان میمیرم تا رسید باز به حالت عادی برگشت. نوار قلب اکو و تست ورزش گرفتن گفتن چیزی نیست عصبیه آخه مگه میشه. همش میترسم pvst باشه.واقعا 5 ساله زندگیم فلج شده اون آدمی که یک نفس کلی ورزش میکرد الان از یه تحرک ساده هم می‌ترسه????
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۴ دی ۰( 2 سال پیش)
      اینها همه علایم استرسی است نگران نباشید اگر مشکلی بود در بررسی های تا به حال نشان می داد ضمن اینکه حتی اگر یک درصد psvt هم باشد هیچ خطری ندارد خیالتان راحت باشد
  • تصویر کاربر شهلا یکشنبه ۱۰ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 235 مشاهده پرسش
    سلام شهلا ۴۷ ساله از ایلام از خیلی وقت پیش تپش قلب میگرفتم همراه با سرگیجه بعد چند دقیقه خوب میشدم اما دیروز شدت بیشتری داشت تا به بیمارستان مراجعه نمودم با تزریق آدنوزین توسط پزشک ضربان پایین آمد به نظر شما الان باید چکار کنم ممنون میشم دکتر جوابم بدین
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۱۰ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      یک متخصص الکتروفیزیولوژی ببیند یک رگ اضافه داخل قلب دارید که به راحتی می سوزانند و خطری هم ندارد
  • تصویر کاربر H چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 265 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید ببخشید من خانمی ۳۱ ساله هستم پسرم ۲ ساله است باردار بودم تپش قلب داشتم اکو دادم مشکل نداشتم بعد از زایمان هم ادامه دار بود پارسال این موقع دوباره اکو دادم و نوار قلب مشکل نداشتم دکتر پرانول ۱۰ روزی ۱ عدد تجویز کردن بعد چند روز پیش دقیقا بعد از افطار تپش قلب گرفتم بالای ۱۱۰ بود خیلی وحشتناک بود آقای دکتر بعد پرانول خوردم کمی بهتر شدم الان دیگه یکی افطار میخورم یکی سحر بعد آقای دکتر خیلی میترسم حالم بد میشه میترسم قلبم دیگه نزنه فکرای بد میاد تو ذهنم حتی فکر میکنم نزدیکترین عزیزانم هم الان قلبشان وامیسه بعد آقای دکتر شبا یک عدد نورتریپتیلین و قرص الپرازولام میخورم ولی همش استرس تپش قلب دارم میگم نکنه مشکلی دارم نکنه چیزی شده بعد فشارم هم همیشه ۱۰ دکتر اول متورال داد گفتم شاید ضرر داره نخوردم پرانول خوردم حالا میخواستم نظر شما هم بدونم ممنون ببخشید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      اینها همه علایم بیماری پنیک است از نظر قلبی اصلا نگران نباشید و اگر علایم شدید شد با یک روانپزشک مشورت کنید
  • تصویر کاربر حسین چهارشنبه ۱۱ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 265 مشاهده پرسش
    با عرض تبریک سال نو خدمت شما.اقای دکتر من چند سال پیش تپش داشتم هولتر انجام دادم دکتر فرمایش کرد pac داری و مشکلی نیست یک ماه دوماه پیش بازم اینجوری شدم نوار گرفتم تپشم بالا بود ولی باز دکتر گفت چیزی نیست و عصبی استرسیه دارو هم ندادن واقعا بعضی وقتا اذیت میشم راهنمایی کنید ممنون میشم
    1. تصویر کاربر حسین شنبه ۷ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      عکس ارسال نمیشه
    2. تصویر کاربر حسین شنبه ۷ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      هزینه ارسال شد ولی تصویر ارسال نمیشه
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۱ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      الان دارو چه استفاده می کنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر