جهت آسایش و حفظ سلامتی شما بیماران عزیز از اول فروردین ماه، سیستم ویزیت آنلاین در این سایت فعال شده است. شما می توانید به جای پرسش از دکتر و یا مراجعه حضوری، به صورت تلفنی با پزشک متخصص صحبت کنید. برای این کار روی ویزیت تلفنی کلیک کنید:

ویزیت تلفنی

احتمالات یک بیماری – پرسش ۴۸۸۸۵

  • تصویر کاربر علی شنبه ۱ اردیبهشت ۹۷( ۳ سال پیش) تعداد بازدید: ۱۴ داروشناسی
    سلام جناب دکتر
    وقتتون بخیر
    من علی تقی زاده هستم
    دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد
    یک سوال از شما داشتم.امروز با یکی از دوستان همصحبت شده بودم و به من اطلاع دادن یکی از خانم های همکلاسی ما در دانشکاه مشکل پزشکی داره و اگه این مشکل منجر به حضور پزشک یا آمبولانس توی دانشگاه شد،به دکترشون بگم که داروی نیتروگلیسرین زیرزبانی رو به ایشون ندن که میتونه منجر به مرگ ایشون بشه
    خواستم بپرسم این چطور دارویی که میتونه اینطوری واکنش بده و این بیماری چی میتونه باشه؟
    ممنون میشم اگه پاسخگو باشین
    ایام به کامتون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱ اردیبهشت ۹۷( ۳ سال پیش)
      سلام
      نیتروکانتین داروی گشاد کننده عروق است و میتواند باعت افت فشار شود. این دارو معمولا موجب مرگ نمی شود، اما شاید ایشان مشکل دریچه ائورت داشته اند که افت فشار برای ایشان خطرناک بوده است. به هر حال بدون معاینه بیمار با قطعیت نمی توان نظر داد.
جهت بهبود کیفیت پاسخ‌گویی لطفا امتیاز دهید