پرسش از دکتر

ارتباط سرگیجه و سبکی سر با داروهای بعد از آنژیوپلاستی - پرسش 99752

  • تصویر کاربر pezhman چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 333 آنژیوپلاستی
    با سلام
    دو ماه پیش به علت حمله قلبی تحت درمان آنژیوپلاستی و نصب استنت بروی رگ LAD قرار گرفتم که در البته دو رگ OM , Ramus هم مشکل داشت که 15 روز بعد آنها هم آنژیو و استنت کار گذاشته شد.
    لذا داروهای مربوط به قلب را طی دوماه گذشته مصرف می کنم
    ASA 80 هرشب 1 عدد
    Plavix 75 هر صبح یک عدد
    Atrovastatin40 روزی 2 عدد
    Bisoprolol (concor) 2.5 هر صبح یک عدد
    Captopril 25 هر 12 ساعت 1/4 قرص
    Pantoprazol40 هر صبح یک عدد
    من قبلا فشارم حدود 14 تا 14.5 بروی 9.5 بود ولی دارو مصرف نمیکردم
    الان فشارم 11 بروی 7 است و ضربانم حدود 60 است و نیز به هیچ وجه درد قفسه سینه یا سنگینی آنرا ندارم حتی موقع بالارفتن از پله ها.
    ولی گاهی سرگیجه یا سبکی سر میگیرم و شروع به خمیازه کشیدن میکنم که اگر طول بکشد فشارم حتی تا 9 بروی 6 پایین می آید
    ضمنا وقتی در ماشین درحال حرکتم اگر با موبایل کارکنم سریعا حالم کمی بد میشود و به اصطلاح ماشین مرا میگیرد ولی قبلا اینطور نبود
    هفته گذشته دکتر در بررسی 1 ماهه آنژیو پلاستی جهت رفع مشکلم دوز concor را نصف کردند ولی تاثیر کمی بروی این سرگیجه های موردی گذاشت (و نیز خمیازه ها قطع شد) ولی فشارم هم تغییری نکردو الان ضربانم گاهی تا 55 هم پایین می آید.
    الان هروقت سرم چند دقیقه پایین است (مثلا دولا میشوم برای کاری ) و بعد بلند میشوم این حالت سبکی سر پیش می آید.
    آیا ممکن است با تغییر قرصها (مثلا قطع مصرف concor یا کاهش دور کاپتوپریل) این حالت برطرف شود
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی سه شنبه ۳۱ فروردین ۰( 2 سال پیش)
      کاپتوپریل را دوزش را کاهش دهید این علایم بخاطر افت فشار است و با تنظیم دوز این داروها قابل کنترل است هم چنین می توانید کنکور را هم کمتر کنید
    2. تصویر کاربر pezhman سه شنبه ۳۱ فروردین ۰( 2 سال پیش)
      ضمن تشکر از پاسخ شما،
      آیا درست می فهمیدم منظورتون این است که کلا یک چهارم قرص کاپتوپریل در روز بخورم.
      ونیز قرص کنکور ۲.۵ رو هم که الان هر روز نصف قرص میخورم ، به ۱.۷۵ میلی گرم ( معادل یک چهارم قرص کنکور ۲.۵) در روز برسونم؟
      ضمناً آیامیشه اصلاً یکی از این دو قرص رو کلاً حذف کرد تا با عوارض جانبی کمتری مواجه بود؟ با توجه به اینکه دو ماه از سکته قلبی من میگذرد.
      بسیار سپاس گزارم
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      بله نصف کنید کنکوررا و کاپتوپریل یک چهارم اما فعلا نمی شود قطعشان کرد
جهت بهبود کیفیت پاسخ‌گویی لطفا امتیاز دهید
لطفا امتیاز دهید

برای پیدا کردن پاسخ سوال خود، کد رهگیری را یادداشت نمایید.

مشاوره تلفنی

با پر کردن فرم، درخواست مشاوره تلفنی بدهید.

رزرو آنلاین وقت

بصورت آنلاین نوبت خود را دریافت کنید.

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟