سوالات شایع

  • تصویر کاربرراحله پنجشنبه ۲۰ تیر ۹۸( 6 روز پیش) مشاهده پرسش
    سلام من بچه یه ساله دارم شیر میدم بهش من ندانسته همراه مریض برای پتی اسکن رفتم تو محیطش یه ۵ دقیقیه ای اونجا بودم ولی بعدش فهمیدم اومدن بیرون چون شیر میدم برای بچه ام خطری نداشته باشه چون اونجا گفتن اگه اینجا بمونی نمی تونی ۲۴ساعت به بچه ات شیر بدی ولی من ۵دقیقه طول نکشید فهمیدم اومدم بیرون ولی باز اگه خطری داره بهم بگین
    1. تصویر کاربردکتر محمد حسین نجفیپنجشنبه ۲۰ تیر ۹۸( 6 روز پیش)

      سلام

      خطری نداره

      نگران نباشید

  • تصویر کاربرنرگس پنجشنبه ۲۰ تیر ۹۸( 6 روز پیش) مشاهده پرسش
    گرفتگی عروق پاالان احساس سنگینی روقلبم دارم تنگ نفس میشم دست چپم درد داره سنگینه
    1. تصویر کاربردکتر محمد حسین نجفیپنجشنبه ۲۰ تیر ۹۸( 6 روز پیش)

      سلام

      ممکنه قلبی یا غیر قلبی باشه

      بدون معاینه و نوار قلب نمیشه اظهار نظر کرد

      به پزشک مراجعه کنید

  • تصویر کاربرلیلا پنجشنبه ۲۰ تیر ۹۸( 6 روز پیش) مشاهده پرسش
    باعرض سلام و احترام
    مادر من 79 سال سن دارد،در سال 94 و 96 دچار سکته خفیف مغزی شد که خداروشکر به خیر گذشت و دکتر مغز و اعصاب از طریق MRI تشخیص تنگی عروق مغزی را داد و الان حدود4 سال است که ASA80 و پلاویکس مصرف میکند(روزی یکی) همراه با لوزار 25 (صبح و شب یکی) ، آتورواستاتین 10 (شبی یکی) و ویتامینB1(روزی یکی)
    چند روز پیش دچار شل شدگی زبان ، کرختی بدن و استخوان درد شدید شد و موقع راه رفتن نمیتوانست خوب و محکم قدم بردارد و راه برود ، دکتر تشخیص یک TIA گذرا را داد و یک سری داروی جدید تجویز و دو دارو را تغییر داد. به جایASA80 و آتورواستاتین 10 تجویز کرد که ASA81 خارجی(پنج روز اول دو عدد و بعد از آن روزی یک عدد) و آتورواستاتین 20 شبی یک عدد بخوردو پیراستام 800 شبی نصفی و آمپرازول 20 صبحی یکی ناشتا و کپسول امگا3 روزی یکی را اضافه کرد به همراه لوزار25 و پلاویکس و ویتامین B1 مطابق دستور قبل.
    آقای دکتر سوالم این است که مادر من با مصرف مداوم ASA80 و پلاویکس چرا مجدد دچار سکته خفیف مغزی شد و آیا ASA81 تاثیر بیشتر و بهتری نسبت بهASA80 دارد و باید مادام العمر ASA81 بخورد به جای 80 و آیا مصرف آمپرازول هم همیشگی باید ادامه پیدا کند.باسپاس و تشکر و آرزوی سلامتی برای شما دکتر عزیز و محترم.
    1. تصویر کاربردکتر محمد حسین نجفیپنجشنبه ۲۰ تیر ۹۸( 6 روز پیش)

      سلام

      سن بالا و فشار فاکتور خطره

       

      دارو خطر رو کم میکنه ولی به صفر نمیرسونه

      ۸۰ با ۸۱ فرقی نداره

  • تصویر کاربررضا پنجشنبه ۲۰ تیر ۹۸( 6 روز پیش) مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما،
    من حدود سه ماه است که قرص لوزارتان اچ مصرف می کنم .اگر نصف صبح و نصف عصر مصرف کنم فشار خونم 14روی 10 می شود و اگر یکی صبح و یکی عصر مصرف کنم بر روی 13روی 9 و حتی گاهی 12 روی 8 می ایستد.اما جدیدا سرم را که به پایین خم میکنم پاهایم و دستهایم سوزن سوزن یا مورمور (منظورم دچار نوعی ارتعاش خیلی ریز)می شود.برای همینترجیح می دهم دوز قرص را همان نصف صبح نصف شب مصرف کنم.ایا این حالتی که توصیف کردم از عوارض قرص است یا خیر؟
    1. تصویر کاربردکتر محمد حسین نجفیپنجشنبه ۲۰ تیر ۹۸( 6 روز پیش)

      سلام

      علایمتون به قرص ارتباط نداره

      ممکنه مشکل دیسک گردن باشه

      به دکتر معز و اعصاب مراجعه کنید

  • تصویر کاربررمضانی پنجشنبه ۲۰ تیر ۹۸( 6 روز پیش) مشاهده پرسش
    سلام سه ماه است آنژیوگرافی کردم و تا الآن قرمزی پا ورم مچ و روی پا دارم مخصوصا درد شدید ساق پا دارم درحال ایستادن و راه رفتن درد شدیدتر میشود خواهش میکنم راهنمایی بفرمائید سپاسگذارم .
    1. تصویر کاربردکتر محمد حسین نجفیپنجشنبه ۲۰ تیر ۹۸( 6 روز پیش)

      سلام

      ممکنه لخته یا سلولیت باشه

      باید معاینه شوید 

      باید مراجعه بفرمایید

درحال دریافت اطلاعات

به سیستم مشاوره پزشکی  دکتر محمدحسین نجفی متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی خوش آمدید. شما بیمار عزیز می توانید پرسش خود را در بخش پرسش از دکتر مطرح کنید و یا برای مشاهده پرسش دیگر بیماران بر روی سوالات شایع را کلیک کنید.

همچنین به راحتی از طریق تلگرام می توانید سوالات خود را از دکتر بپرسید:

تلگرام دکتر نجفی