جهت آسایش و حفظ سلامتی شما بیماران عزیز از اول فروردین ماه، سیستم ویزیت آنلاین در این سایت فعال شده است. شما می توانید به جای پرسش از دکتر و یا مراجعه حضوری، به صورت تلفنی با پزشک متخصص صحبت کنید. برای این کار روی ویزیت تلفنی کلیک کنید:

ویزیت تلفنی

  • تصویر کاربر هاشمی یکشنبه ۱۸ آبان ۹۹( ۶ ماه پیش) تعداد بازدید: ۳۸ مشاهده پرسش
    سلام.پدرم ۷۸سال دارند و در دوماه گذشته عمل هیپ کردند.و تا ۲۰ روز متخصص ارتوپد برای ایشان آسپرین ۸۰ برای جلوگیری از آمبولی تجویز کردند.اما در ماه گذشته به کرونا مبتلا شدند و پزشک عمومی برای ایشان سه ماه آسپرین ۸۰ تجویز کردند.خواستم بدونم مصرف سه ماه قرص آسپرین بیش از اندازه نیست؟و اینکه بعد از سه ماه مصرف این قرص و پایان دارو ضرری را برای پدرم در پی ندارد؟لطفا راهنمایی بفرمایید.ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۱۸ آبان ۹۹( ۶ ماه پیش)
      خیر اتفاقا تجویز مناسبی است با توجه به سنشان، اگر سابقه ی ناراحتی معده و یا خونریزی معده نداشته اند مصرف کنند
  • تصویر کاربر Fj شنبه ۱۷ آبان ۹۹( ۶ ماه پیش) تعداد بازدید: ۶۸ مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر
    پدرم ۸ ساله که دیابت دارن و متفورمین مصرف می کنند دو ماه پیش پزشکشون براشون سینوریپا تجویز کردند و نوی این مدت حدود ۷ کیلو وزن کم کردن
    می خواستم بپرسم کاهش وزنشون مرتبط با سیوریپا هست و جای نگرانی نیست ؟یا باید پیگیری بیشتر بشه؟
    از طرفی چند ماهی هم هست که توی CBC ایشون لنفوسیتشون بین ۴۲۰۰ تا ۴۸۰۰ هست که برای این مورد با پزشک فوق خون مشورت کردم و ایشون گفتن مشکلی نداره
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۷ آبان ۹۹( ۶ ماه پیش)
      اگر تعداد لنفوسیت را پزشک خون بدون مشکل دانسته که خیالتان راحت باشد. سینوریپا دارویی است که می تواند کاهش وزن بدهد، و مورد عجیبی نیست، ولی بهتر است زیر نظر پزشک خودشان هم باشند
  • تصویر کاربر سعید شنبه ۱۷ آبان ۹۹( ۶ ماه پیش) تعداد بازدید: ۴۵ مشاهده پرسش
    سلام خدمت آقای دکتر
    پسر ۲۳ساله ای هستم که ۱۳روز جراحی پلاتین ساق پا داشتم، پزشکم انوکساپارین برام تجویز کرد، غلظت خون هم از قبل جراحی داشتم، خیلی نگران این هستم که دارو انوکساپارین رو قطع کنم بعد از ۲۰روز مصرف
    آیا مشکلی برام پیش میاد یا نه؟خطر ایست قلبی ندارد،؟؟؟؟ممنون میشم به سوالم پاسخ داده شود
    البته بگم که وقتی ازم آزمایش گرفتن،خون تا آزمایش انجام بشه لخته شد،ودوباره خون گرفتن ازم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۷ آبان ۹۹( ۶ ماه پیش)
      معمولا تصمیم برای طول درمان بر عهده ی متخصصی است که جراحی کرده و ایشان باید اظهارنظر کند که دارو تا کی ادامه پیدا کند، ولی از نظر ما معمولا حداقل یکماه باید تجویز شود
  • تصویر کاربر مهناب پنجشنبه ۱۵ آبان ۹۹( ۶ ماه پیش) تعداد بازدید: ۳۵ مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من سنم ۴۹ هستش چند سال تری گلسیرید دارم جدیده ازمایش دادم ۵۸۱ تری گلسیرید وکلسترول ۲۶۶ وقندم ۱۲۱ وانزیمهای کبدیم بالاست دکتر برام جم فیبروزیل تجویز کردن ولی چندماهی میشه من درد عضلانی پا گرفتم طوری که پام‌جون‌ندارم ولقتی قرصای چربی میخورم بیشتر میشه راهکار شما چیه ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۵ آبان ۹۹( ۶ ماه پیش)
      معمولا جم فیبروزیل درد اندام نمی دهد، داروهای دیگرتان چیست؟
  • تصویر کاربر فاطمه دوشنبه ۱۲ آبان ۹۹( ۶ ماه پیش) تعداد بازدید: ۳۸ مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر…مادرم ی ماه پیش مبتلا ب کوید شد …الان ازمایش دی دایمر داده و دی دایمرش١۵۵٢ بوده … بردم دکتر ریه بهش اکسابین داده ..لازمه همراه با اکسابین آ اس آ هم مصرف کنه؟؟؟!براش خطری نداره؟!!!
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۱۲ آبان ۹۹( ۶ ماه پیش)
      نه اسپرین لازم نیست، همان اکسابین کفایت می کند، چون خونریزی را بیشتر میکند
  • تصویر کاربر محمدجوادی چهارشنبه ۷ آبان ۹۹( ۶ ماه پیش) تعداد بازدید: ۳۶ مشاهده پرسش
    سلام وخسته نباشیدجواب داده بودید ب سوالم در مورد وز وز گوش ''شایدعوارض آسپرین باشد سوالم اینه باتوجه ب اینکه ۸یا۷سال یا بیشتر هرشب یک دونه آسپرین۸۰ خوردم۵۰سالمه اضافه وزن دارم'''کمی غلظت خون''اشکال نداره یکمرتبه نخورم مشکلی برام پیش نمیادتوصییه جنابعالی چیه چون قبلا پزشک گوش زیاد رفتم بابت وز وز گوشم خوب نشدم یکی گفت شاید عوارض آسپرینه با قطعیتم نگفت چون میگف دوزش پایینه باپزشک قلب مشورت کن ممنونم خدا جزای خیر بهتون بده
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۷ آبان ۹۹( ۶ ماه پیش)
      ببینید تا زمانی که کسی نارامتی قلبی اثبات شده نداشته باشد مصرف اسپرین برایش توصیه نمی شود، پیشنهاد من این ایت موقتا اسپرین را قطع کنید ولی حتما در این فاصله یک اکو و تست ورزش کنید اگر احتمال گرفتگی عروقی داشتید داروی جایگزین اسپرین بدهیم اگر گرفتگی هم نداشتید که اصلا دارویی لازم نیست
  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۲۷ مهر ۹۹( ۶ ماه پیش) تعداد بازدید: ۳۳ مشاهده پرسش
    بنده با ۵۲سال سن از سال گذشته مبتلا به دیابت شدم به طوری قند ناشتا ۳۰۶وقند ۲ساعته ۳۶۷ وقند سه ماهه۱۳.۷ بود پس از مصرف قرص های متفورمین ودیابزین وزبتین وب۱۲ولیپفیکس ۲۰قندم کنترل وبه ۱۲۰ودوساعته آن ۱۴۷رسیده ولی کاهش وزن شدیدی حدود ۱۰کیلو داشتم وهمین باعث ضعف شدید در ماهیچه ها وحتی درمسائل جنسی نیز شده است راهنمایی بفرمایید چکار باید بکنم ./
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۷ مهر ۹۹( ۶ ماه پیش)
      ببینید کاهش قندشما که درست انجام شده و موردی ندارد، اگر بالاتر می ماند عارضه ی بیشتری می داد، برای ضعف قوای جنسی این از عوارض دیابت است ولی راه درمان دارد و می توانید با مشورت پزشکتان داروهایی استفاده کنید که برطرف شود. برای ضعف قوای کلی هم ورزش را کم کم شروع کنید بسیار می تواند کمک کننده باشد
  • تصویر کاربر نیلا یکشنبه ۲۷ مهر ۹۹( ۶ ماه پیش) تعداد بازدید: ۵۹ مشاهده پرسش
    سلام دکتر مادر من سرگیجه داره معمولا سالی یبار به سراغش میاد دکتر میریم قرص دیمن هیدرینات و سرم تجویز میکنن میگن برای گوش میانیش هست معمولا هم زمان طولانی نیاز هست تا خوب بشه، چند روزی هست دوبار سرگیجش برگشته الان قرص بتاهیستین ۸ میتونه برای درمانش مناسب باشه؟ چطور باید این قرص رو مصرف کنه
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۷ مهر ۹۹( ۶ ماه پیش)
      روزانه سه بار بهشان بدهید، معمولا این سرگیجه ها مورد خاصی نیستند ولی بهتر است سر فرصت نزد متخصص گوش و حلق و بینی هم ویزیت شوند
  • تصویر کاربر قاسم یکشنبه ۲۷ مهر ۹۹( ۶ ماه پیش) تعداد بازدید: ۴۱ مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید مادرم بابت واریز پا که چندین سال درگیرش هست به دکتر داخلی مراجعه کردیم و طبق دستور پزشک از قرص وارفارین استفاده میکنه ولی الان چند مدت سردرد شدیدی داره ممکنه بخاطر مصرف وارفارین باشه البته بخاطر کرونا بابت پی تی هیچ آزمایشی ندادیم البته مصرف وارفارین یک روز در میان و مصرفش به صورت کامل هستش نظر جنابعالی در این مورد چیه قرص ادامه بده یا قرص نصفه مصرف کنه خدا خیرتان دهد
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۷ مهر ۹۹( ۶ ماه پیش)
      بله ممکن است این سردرد ناشی از مصرف وارفارین باشد و بسیار مهم است که جدی بگیریدش، حتما سعی کنید ازمایش پی تی بدهند و هم اینکه یک جای ایمن پیدا کنید و سی تی اسکن مغز کنند، هر چند احتمالش کم است ولی خدای نکرده خونریزی مغزی باشد عواقبش از کرونا خیلی بدتر است.
  • تصویر کاربر الف جمعه ۲۵ مهر ۹۹( ۶ ماه پیش) تعداد بازدید: ۴۳ مشاهده پرسش
    سلام دکتر من فروردین ۹۲ عمل باز کردم از همون سال دکترم برام نیترو گلیسرین ۲/۶تجویز کردن هر ۱۲ ساعت یک عدد
    من مشکل نعوظ دارم علتش پلاک بود و نشطی که در ابان ۹۸ عمل کردم ولی هنوز مشکل دارم
    دکتری کا عملم‌کرده دلیلش رو مصرف نیتروگلیسرین میدونه و گفته با یه پزشک قلب مشورت کن جهت قطع این دارو و گفته ۸۰ درصد خوب میشی
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    از اون موقع هم تا حالا مشکل قلبی نداشتمه و فشار خونم هم زیر ۱۲ بروی ۷ هست البته شبی نصفی لوزارتان ۲۵ هم مصرف میکنم
    ممنون میشم کمکم کنید چون از لحاظ روحی نمیتونم با این عدم نعوظ کنار بیام
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۵ مهر ۹۹( ۶ ماه پیش)
      اگر موقع راه رفتن درد سینه ندارید نیتروگلیسرین را قطع کنید. یک نکته ی بسیار مهم: داروهایی که برای درمان نعوظ مثل سیلدنافیل استفاده میشوند با نیتروگلیسرین عوارض خطرناک دارند. پس همزمان به هیچ وجه استفاده نکنید به طور خلاصه اگر در حال حاضر به لحاظ قلبی مشکلی ندارید می توانید نیتروگلیسرین را کنار بگذارید
درحال دریافت اطلاعات