سوالات شایع

جهت آسایش و حفظ سلامتی شما بیماران عزیز از اول فروردین ماه، سیستم ویزیت آنلاین در این سایت فعال شده است. شما می توانید به جای پرسش از دکتر و یا مراجعه حضوری، به صورت تلفنی با پزشک متخصص صحبت کنید. برای این کار روی ویزیت تلفنی کلیک کنید:

ویزیت تلفنی

  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۱۹ تیر ۹۹( ۳ هفته پیش) مشاهده پرسش
    اقای دکتر سلام خسته نباشید ببخشید چرا ایست قلبی تو جوونا اینقدر زیاد شده جوونایی که هیچ مشگلی ظاهرا ندارند ولی ناگهانی ایست قلبی میکنند و میمیرند ؟ من خیلی ترسیدم حتی پارسال اینقدر حالم بد بود اکو ، تست ورزش ، اکو تخصصی tte دادم و گفتند قلبت خدارو شکر سالمه و فقط همون پرولاپس داری ولی هنوز میترسم گهگاه قلبم تیر میکشه و درد میگیره خیلی میترسم میگم این جوونا خوب بودند یدفعه ایست قلبی کردن لطفا میشه راهنمایی کنین ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۹ تیر ۹۹( ۳ هفته پیش)
      سلام اگر تست ورزش نرمال بوده هیچ خطری تهدید نمیکند
  • تصویر کاربر آبیار دوشنبه ۲۳ تیر ۹۹( ۳ هفته پیش) مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    مادرم ۷۵ سالشه تقریبا یک ماه پیش سکته قلبی کردن با cpr قلبش برگشت ۱۶ روز بستری بودن بعد از سکته ای اف قلبش ۱۵ درصد بود تو بیمارستان ۱۰ روز اول تحت نظر متخصص قلب بود بعد که فشارخون و ضربان و ریتم قلبش تنظیم بود به خاطر ادم ریه ۶ روز هم زیر نظر متخصص داخلی بود دو هفته بعداز ترخیص بردیم دکتر قلب گفتن قلبش خوبه براش دارو نوشت. مشکلی که الان داریم اینه که مادرم توآزمایش های قبل از سکته قند ناشتای خونش معمولا بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ بود ولی موقع بستری اکثرا قند غیرناشتاش تا ۱۹۰ بالا می رفت به همین خاطر نمی دونم به دستور کدوم پزشک ولی بهش انسولین تزریق شده موقع ترخیص هم دکتر داخلی گفتن چون این مدت انسولین تزریق کردن شما هم اگر قند ناشتاش بالاتر از ۱۰۰ بود هر روز تزریق ۴ واحد انسولین رو ادامه بدین ما هم رو همین اساس توخونه قندش رو گرفتیم معمولا بین ۹۰ تا ۱۲۰ بوده و روزهایی که بالاتر از ۱۰۰ بوده چهار واحد انسولین تزریق کردیم ولی متاسفانه اکثرا دستهاش می لرزه با یه دکتر داخلی دیگه مشورت کردم گفتن لرزشش از انسولینه به جای انسولین گفتن روزی یک عدد قرص سینوریپا ۵/۵۰۰ بهش بدین هم قندش رو پایین میاره هم واسه کلیه‌ش خوبه هم واسه قلب و فشارخون و چربی خونش
    الان عوارض این قرص رو مطالعه میکنم می ترسم قرص رو بهش بدم خواستم ببینم شما مصرف این قرص را با این وضعیت قلبی مادرم توصیه میکنین یا همون انسولین رو بهتر می دونین؟ ضمنا تو آزمایش های موقع بستری کلیه‌هاش مشکل نداشته و کراتینین تو رنج نرمال بود. نسخه متخصص قلب رو هم خدمتتون می فرستم تو داروهاش مدر (فوروزماید) و کنترل فشار خون ( لوزارتان) تجویز شده در حالی که تو بروشور سینوریپا نوشته فشار خون رو پایین میاره و در صورت مصرف مدر با حتیاط مصرف شود.
    سوال دیگه اینکه مادرم قبل از سکته متخصص قلب براش اتوروستاتین تجویز میکردن ولی الان تو نسخه جدیدش این قرص نیست آیا قطع این دارو خطرناک نیست؟ آخرین نسخه پزشک و برخی ازمایشات موقع بستری به پیوست ارسال میگردد.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۹ تیر ۹۹( ۳ هفته پیش)
      سلام اتوروستاتین را بدهید. انسولین را ادامه دهید
    2. تصویر کاربر آبیار شنبه ۲۱ تیر ۹۹( ۳ هفته پیش)
      ببخشید آقای دکتر اتوروستاتین چند و چه موقعی بدهیم؟
      آیا مصرف سینوریپا به جای تزریق انسولین مشکلی داره چون مادرم سابقه دیابت هم نداره متخصص داخلی می گفت این قرص بهتر از انسولینه
      با تشکر مجدد
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۳ تیر ۹۹( ۳ هفته پیش)
      اتور ۲۰ و راجع به درمان قند حتما همکاران غدد اطهار نظر کنن
    4. نمایش سایر ۲ پاسخ
  • تصویر کاربر Mohammad جمعه ۲۶ اردیبهشت ۹۹( ۲ ماه پیش) مشاهده پرسش
    سلام
    اقای دڪتر پدر من حدودا ۴۰ساله سیگار میڪشه ولی الان تصمیم به ترڪ ڪردن گرفته ولی ترس از بعدش داره.چون اڪثرا وقتی خوابه از خواب میپره.میترسه ی موقع بعد از ترک سکته سراغش بیاد چون دو نفر از آشناهامون این بلا سرشون امده میترسه.میخوام بدونم این موضوع چقدر جدی هستش.؟؟؟الانم با این دارو (وارنیڪلین)آشنا شدم.راجب این دارو هم میخاستم بدونم عوارض جدی تری داره یا اصلا با این دارو جواب قطعی میگیره یا خیــــر.!!!؟؟؟
    ممنون میشم راهنمایی ڪنید
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۶ اردیبهشت ۹۹( ۲ ماه پیش)
      سلام داروی خوبیه و بسیاری از بیماران ترک کردن. توصیه میکنم مصرف کنن و نرک کنن
  • تصویر کاربر بـانـو جمعه ۹ خرداد ۹۹( ۲ ماه پیش) مشاهده پرسش
    با سلام من ی مدته در قفسه سمت چپ و حتی تا زیر بغلم احساس درد شدید دارم ب صورتی ک از زیر بغل تا انگشتان دست چپم درد میکنه و بعد عرق میکنم و شدت تنفسم زیاد میشه و در آخر دستم بی حس میشه و بعد چند ساعت دوباره از نو درد شروع میشه و این همیشه هست و در مواقع شوک و عصبی شدن بیشتر و طولانی تر..ی راهی بگین واقعا تحمل دردش سخت شده..با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۹ خرداد ۹۹( ۲ ماه پیش)
      سلام بهتره برای بررسی یه نوار قلب بگیرین و به متخصص قلب مراجعه کنید.
  • تصویر کاربر فاطمه جمعه ۹ خرداد ۹۹( ۲ ماه پیش) مشاهده پرسش
    سلام میخواستم بگم من ١٨سالمه و وقتی از ته دل میخندم یا شوکه میشم قلبم درد میگیره و باید یکم خم شم خوب ش مثلا سه ثانیه میخواستم ببینم اینا معنیش چیمیتونه باشه😕
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۹ خرداد ۹۹( ۲ ماه پیش)
      سلام ، به نظر مشکل قلبی نمیاد.
درحال دریافت اطلاعات

 

جهت آسایش و حفظ سلامتی شما بیماران عزیز از اول فروردین ماه، سیستم ویزیت آنلاین در این سایت فعال شده است. شما می توانید به جای پرسش از دکتر و یا مراجعه حضوری، به صورت تلفنی با پزشک متخصص صحبت کنید. برای این کار روی ویزیت تلفنی کلیک کنید:

ویزیت تلفنی