دکتر محمد حسین نجفی

درمان تپش قلب یعنی شناسایی علت اولیه ایجاد ضربان سریع قلب و سپس برطرف کردن و یا بهبود آن. تپش قلب به معنای آگاهی از ضربان قلب خود است! اما آیا می‌دانید مهم‌ترین علت تپش قلب چیست؟گاهی ممکن اس بیماران پس از انجام عمل آنژیو قلب  دچار پش قلب بشوند.

حس كردن ضربان قلب

علی رغم تپش و فعالیت مداوم و بی‌وقفه‌ قلب، این فعالیت نباید توسط خود فرد احساس ‌شود. به عبارت دیگر انسان اصلاً نباید متوجه ضربان قلب در بدن خود ‌باشد. پس هرگاه فرد احساس بکند که قلب درون قفسه ‌سینه در حال تپش می‌باشد، دچار تپش قلب شده است و ربطی به تعداد ضربان قلب ندارد.

ضربان قلب به صورت های گوناگون نظیر کوبیدن، لرزیدن، تپیدن و … احساس می‌شود. این حالت در افراد ممکن است با رخ ‌دادن ضربانی غیر عادی اغلب در قفسه سینه، گردن یا گلو نیز همراه باشد. برخی ذکر می‌کنند که قلبشان هُری می‌ریزد یا بعضی می‌گویند که قلبشان چند دقیقه تاپ‌تاپ می‌زند و دوباره به حالت عادی بر می‌گردد.

در برخی نیز تپش قلب به صورت دائم احساس می‌شود. این احساس همیشه به معنی سرعت بالای ضربان قلب (تاکی کاردی) نیست بطوریکه در سرعت ضربان خیلی پایین (برادی کاردی) هم ممکن است احساس تپش قلب وجود داشته باشد. ضربان بالای قلب ممکن است بیانگر یک بیماری جدی باشد یا اهمیت چندانی نداشته باشد.

تپش قلب در مردان

تپش قلب در اکثر موارد نشانه بیماری خاصی نمی‌باشد و جای نگرانی چندانی ندارد. ولی برای بیمار ممکن است این نشانه خیلی خطرناک به نظر برسد. زیرا تصور می‌کند که به دنبال تپش قلب ممکن است ایست قلبی اتفاق بیفتد و قلب از کار بیفتد. همین نگرانی و استرس باعث تحریک قلب شده و تپش قلب فرد تشدید پیدا می‌کند.

یکی از علت های تپش قلب در آقایان حالتهایی هستند که به طور طبیعی باعث تپش قلب می‌شوند. ورزش و فعالیت بدنی شدید می‌تواند باعث ایجاد تپش قلب برای مدت چند دقیقه شود. فردی‌ که‌ بیماری‌ قلبی‌ ندارد ممکن‌ است‌ با ورزش‌ ضربان‌ قلب‌ اش به‌ ۱۶۰ بار دقیقه‌ یا بیشتر برسد که‌ طبیعی‌ است‌. استرس، هیجان و اضطراب نیز از عوامل شناخته شده تپش قلب به شمار می‌روند.

از سوی دیگر برخی ماد غذایی نیز می توانند سبب ایجاد تپش قلب شوند. چای غلیظ، قهوه تلخ و برخی سیگارها ممکن است در فرد تپش قلب ایجاد نمایند. بنابراین تپش قلب در آقایان بعد از غذا می تواند گاهی طبیعی باشد.

برخی آریتمی ها مانند: فیبریلاسیون‌ دهلیزی‌، انقباضات پیش‌رس دهلیزی یا بطنی تاکیکاردی یا تند ضربانی‌ فوق‌ بطنی‌ و بطنی و ‌تند ضربانی‌ سینوسی نیز می توانند سبب تپش قلب شوند. ضربانها در تاکیکاردی یا تند ضربانی‌ فوق‌ بطنی‌ و بطنی و ‌تند ضربانی‌ سینوسی، سریع و منظم، در فیبریلاسیون دهلیزی سریع و نامنظم و در انقباضات پیش‌رس دهلیزی یا بطنی، بصورت “یک در میان” مشاهده می‌شوند.

در بعضی مواقع تپش قلب به صورت نابجا و نابهنگام بروز پیدا می‌کند که فرد احساس می‌کند قلبش هری می‌ریزد یا یک ضربه محکم به دیواره سینه او اصابت می‌کند. اگر فرد در این حالت نبض خود را گرفته باشد متوجه می‌شود که یک نبض خالی زده است. این نوع تپش قلب در اکثر موارد نشانه یکی از شایعترین آریتمی‌های قلبی به نام انقباض پیش‌رس یا زودهنگام بطنی است که اگر تعداد آن از حدی بیشتر شود ممکن است خطرات جدی برای فرد به همراه داشته باشد.

شاید شما در معرض ابتلا به تپش باشید اگر:

دیگر علت های تپش قلب

تپش قلب بسته به علائم و شواهد میتواند برگرفته از دلایل مختلفی باشد. مانند:

1_ علت تپش قلب در جوانان

گاهی بویژه در جوانان و بیماران مبتلا به اضطراب، بیماران از احساس تپش قلب شکایت دارند و به دنبال علت تپش قلب هستند که اغلب در بررسی های اختلال ریتمی (مثل نوار قلب و هولتر ۲۴ ساعته) علت تپش قلب در جوانان ناشی از هیچ مشکل خاصی نبوده است.

2_ علل روحی و روانی

علت تپش قلب بسیار متفاوت می باشند. تپش قلب در اکثر موارد نشانه بیماری خاصی نیست و جای نگرانی چندانی ندارد، اما گاها ممکن است نشانه از وجود بیماری خیلی مهمی باشد. تپش قلب به تنهایی نشان دهنده هیچ گروه خاصی از اختلالات نیست و اغلب در واقع اختلال فیزیکی اولیه نبوده، بلکه مشکلی روانی است.

3- علت تپش قلب در زنان

باید بدانیم که علت تپش قلب در زنان و مردان به طور کل یکسان است، اما برخی شرایط، که عامل بروز تپش قلب هستند، در زنان شیوع بیش تری دارد. مثلا کم خونی بخاطر خونریزی های ماهانه در زنان بیش تر از مردان دیده می شود پس بنابراین می تواند عامل شایع تری برای بروز تپش در زنان نسبت به مردان باشد. هم چنین میزان بروز تپش قلب های اضطرابی نیز در زنان نسبت به مردان شایع تر است. 

پرکاری تیروئید بین دو گروه تفاوت زیادی ندارد و شاید حتی در مردان شایع تر باشد. بین انواع آریتمی ها نیز تفاوت خیلی محسوسی از نظر شیوع بین دو جنس وجود ندارد. به طور کل بروز تپش قلب به معنی این است که شما بهتر است توسط یک متخصص قلب ویزیت شوید و حداقل یک بار از شما نوارقلب گرفته شود. در صورت نیاز آزمایشات بیشتری تجویز می شود.

علت تپش قلب در زنان

4_علت فیزیولوژیک یا طبیعی تپش قلب

ورزش و فعالیت بدنی شدید می‌تواند باعث ایجاد تپش قلب برای مدت چند دقیقه در افراد سالم شود. فردی‌ که‌ بیماری‌ قلبی‌ ندارد ممکن‌ است‌ با ورزش‌ ضربان‌ قلب‌ را به‌ ۱۶۰ بار دقیقه‌ یا بیشتر برساند که‌ البته‌ این‌ طبیعی‌ است‌ و مشکلی‌ محسوب‌ نمی‌شود. استرس، هیجان و اضطراب نیز از علل تپش قلب به شمار می روند. از سوی دیگر مصرف چای غلیظ ، قهوه تلخ و برخی سیگارها ممکن است در فرد تپش قلب ایجاد نمایند.

5_آریتمی قلبی یا ضربان قلب نامنظم

توجه به الگوی تپش قلب و همچنین نبض همزمان، تشخیص را آسان می‌کند.در تمام حالتهای دیگر تپش قلب بیشتر به صورت تند زدن و شدید زدن قلب خود را نشان می‌داد و ضربان قلب منظم بود.

نبض نامنظم در حین حمله تپش قلب تقریبا همیشه دال بر آریتمی است. آریتمی‌های شایعی که منجر به تپش قلب می‌شوند، فیبریلاسیون‌ دهلیزی ‌، انقباضات پیش‌رس دهلیزی یا بطنی، تاکیکاردی (تند ضربانی)‌ فوق‌ بطنی‌ و بطنی و گاهی سینوسی ‌می‌باشند.

ضربان‌ها در تاکیکاردی یا تند ضربانی‌ فوق‌ بطنی‌ و بطنی و ‌تند ضربانی‌ سینوسی ‌، “سریع و منظم” ، در فیبریلاسیون دهلیزی ” سریع و نامنظم” و در انقباضات پیش‌رس دهلیزی یا بطنی بصورت “نامنظمی گهگاهی ” مشاهده می‌شوند.

هنگامی  که فرد به تپش قلب مبتلا می شود، احساس می‌کند قلبش می‌ریزد یا یک ضربه محکم به دیواره قفسه سینه اصابت می‌کند. اگر فرد در این حالت نبض خود را گرفته باشد متوجه می‌شود که یک نبض خالی زده است. این نوع تپش قلب در اکثر موارد نشانه یکی از شایعترین آریتمی‌های قلبی به نام “انقباض پیش‌رس یا زودهنگام بطنی” یا (PVC) است که اغلب در افراد سالم دیده شده و مهم نمی باشد اما اگر در فردی با بیماری قلبی شناخته شده تعداد آن از حدی بیشتر شود ممکن است خطرات جدی برای فرد به همراه داشته باشد.

درمان تپش قلب

در مواردی‌ که‌ حمله‌ تند ضربانی‌ تکرار می‌شود، امکان‌ دارد یک‌ یا چند دارو برای‌ کنترل‌ ضربان‌ قلب‌ تجویز شوند. در مواردی که علت تپش قلب، آریتمهای قلبی باشد، داروهایی مانند دیگوکسین، کینیدین‌، مسدودکننده‌های‌ کانال‌ کلسیم، پروکاینامید و داروهای ضد‌ بتا آدرنرژیک‌ تجویز می‌شوند. در آریتمی‌ها اگر ضربان‌ قلب‌ به‌ حالت‌ طبیعی‌ باز گردانده‌ نشود، امکان‌ دارد نارسایی‌ احتقانی‌ قلب، حمله‌ قلبی، یا سکته قلبی، که‌ جان‌ بیمار را به‌ خطر می‌اندازند، رخ‌ دهند.

گاهی نیز لازم می‌شود که برای درمان تپش قلب در بیماران دچار برادی کاردی (ضربان قلب پایین)، دستگاهی به نام ضربانساز قلب (Pace maker) در سینه بیمار جاسازی شود تا در مواقع ضروری ضربان قلب بیمار را تنظیم نماید. ندرتاً استفاده‌ از شوک‌ الکتریکی‌ جهت خاتمه به آریتمی لازم می‌شود.

اصول درمان تپش قلب بر حذف عامل بوجود آورنده (دارو ، تنباکو ، قهوه ، چای و الکل)، تشخیص علت تپش قلب، درمان بیماریهای همراه (پرکاری تیروئید ، افت قند خون ، علائم یائسگی و اضطراب) و  آریتمی های خاص تشخیص داده شده، استوار است. در اکثر موارد با رعایت عادات مناسب زندگی و تغذیه، پرهیز از استرسها و هیجانات و انجام ندادن فعالیتهای ورزشی نامتناسب، علت تپش قلب فرد بهبود می‌یابد.

به منظور خاتمه دادن برخی آریتمی باز چرخشی، گاهی مانورهای واگی متعدد توسط پزشک یا توسط فرد آموزش دیده انجام می‌شود که با تحریک عصب واگ باعث برگشت تپش قلب در بعضی از آریتمی‌ها ‌شوند مثل:

-ماساژ ناحیه‌ کاروتید گردن‌ (البته‌ منوط‌ به‌ اجازه پزشک و این‌ که‌ روش‌ انجام‌ بدون‌ خطر این‌ تکنیک‌ را فرا گرفته‌ باشید.)
-نگاه‌ داشتن‌ نفس‌ به‌طور کوتاه‌مدت‌
-سرفه پی‌در‌پی
-نیشگون‌ گرفتن‌ از پوست‌ بازو به‌ قدری‌ که‌ باعث‌ درد شود.
-زدن‌ آب‌ سرد به‌ صورت ‌، فرو بردن‌ سر در آب‌ سرد به‌ مدت‌ کوتاه‌ ، یا دوش‌ سرد بطوری‌ که‌ آب‌ سرد روی‌ سر بریزد.
-مانور والسالوا: در بینی‌ و دهان‌ خود را بگیرید و سعی‌ کنید در همین حال به‌ هوا را از بینی‌ خارج‌ کنید بطوری‌ که‌ احساس‌ کنید پرده‌های‌ گوش‌ به‌ سمت‌ بیرون‌ حرکت‌ می‌کنند.

درمان دارویی تپش قلب

در مواردی‌ که‌ حمله‌ تند ضربانی‌ تکرار می‌شود، امکان‌ دارد یک‌ یا چند دارو برای‌ کنترل‌ ضربان‌ قلب‌ تجویز شوند. در مواردی که علت تپش قلب، آریتمهای قلبی باشد، داروهایی مانند دیگوکسین، کینیدین‌، مسدودکننده‌های‌ کانال‌ کلسیم، پروکاینامید و داروهای ضد‌بتا آدرنرژیک‌ تجویز می‌شوند. در آریتمی‌ها اگر ضربان‌ قلب‌ به‌ حالت‌ طبیعی‌ باز گردانده‌ نشود، امکان‌ دارد نارسایی‌ احتقانی‌ قلب ، حمله‌ قلبی ‌، یا سکته قلبی، که‌ جان‌ بیمار را به‌ خطر می‌اندازند، رخ‌ دهند.

گاهی نیز لازم می‌شود که برای درمان تپش قلب در بیماران دچار برادی کاردی (ضربان قلب پایین)، دستگاهی به نام ضربانساز قلب (Pace maker) در سینه بیمار جاسازی شود تا در مواقع ضروری ضربان قلب بیمار را تنظیم نماید. ندرتاً استفاده‌ از شوک‌ الکتریکی‌ جهت خاتمه به آریتمی لازم می‌شود.

دکتر محمد حسین نجفی متخصص قلب و عروق در تهران

3.2/5 - (19 امتیاز)
Picture of دکتر محمدحسین نجفی
دکتر محمدحسین نجفی

ایشان متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی هستند. دیگر تخصص های ایشان شامل: درمان فشار خون، درمان واریس، انجام هولتر مانیتورینگ قلب و غیره می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید
[hamyar_qa] [hamyar_related_qa]

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ﺷﻤﺎ ﻣﯽﺗﻮاﻧﯿﺪ ﺳﻮاﻟﺎت ﺧﻮد در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی واریس و بیماری‌های وریدی، بیماری‌های قلبی، اختلالات مادرزادی، فشار خون، اکوکاردیوگرافی و… را در این صفحه ﺑﭙﺮﺳﯿﺪ. پاسخ‌های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه‌های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کنند. پاسخ‌ها معمولا در کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ داده خواهند شد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حسین پنجشنبه ۱۱ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 226 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما پزشک عزیز.من گاها دچار تپش قلب میشم یه بار تو مطب دکتر تپش قلب گرفتم که دکتر سریع ازم نوار حین تپش گرفت و گفت تپش سینوسی داری و مشکلی نیست میشه لطف کنید بگید چه مشکلی دارم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۱۱ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      طپش سینوسی یعنی بیشتر مشکل استرسی است میتوانید پروپرانولول ۱۰ صبح و شب بخورید
  • تصویر کاربر مریم پنجشنبه ۲۴ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 236 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر. دکتر من گاهی دچار سر درد می شدم و علت رو بخاطر خواب نامنظم و استفاده زیاد از گوشی و ضعیفی چشم می دونستم، تقریبا دوماه پیش دچار یک سر درد شدید شدم اما این بار بعد از چند دقیقه تپش قلب هم اضافه شد و بعد افت شدید فشار رفتم بیمارستان قبل از چک کردن فشارم گریه شروع شد و بعد گفتن ضربان و فشار نرمال سرم زدن بهتر شدم اما وسطای سرم یهو احساس تپش و اینباز تنگی نفس اومد سراغم یه مدت بعد اینجوری شدم ولی تنگی نفس رو نداشتم بدنم منقبض،گریه, ترس شدید.اضطراب. متخصص داخلی مراجعه کردم ازمایشاتم سالم بود فقط یکم کم خون بودم احتمال دادن که غده فوق کلیوی کم کار شده چون تقریبا مادرم هم همین علام رو داشتن و جالب اینکه تقریبا همزمان سر درد و تپش قلب و بیشتر برای مادرم حس خواب الودگی میومد سراغ مون .فشارم تو این جور وقتا پایین بود روی 8این حدودا دکتر قرص فلودر کورتیزون دادن. مصرف کردم یکم بهتر شدم. بازم اون رو برای سه ماه تکرار کردن اما هنوز ازمایشی مبنی بر مشخص شدن کم کاری این غده ندادم. اینم بگم من اضطراب و استرس دارم خیلی میترسم مشاورم گفت احتمالا اینا حملات پانیکِ. حالا چند روز که دوباره تپش قلب دارم خفیف اینبار همراه احساس تنگی نفس همش دوست دارم نفس عمیق بکشم حس میکنم نفسم خوب بالا نمیاد هم ترسیدم هم کلافه شدم چیکار کنم دکتر؟ 26سالمه.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی پنجشنبه ۲۴ تیر ۰( 2 سال پیش)
      اینها علایم بیماری پنیک است پیشنهاد من این است که یک متخصص روانپزشکی ببیند از نظر قلبی سالم هستید و خطری ندارد
  • تصویر کاربر میلاد چهارشنبه ۲ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 264 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    من یه ورزشکارم چند ساله سنگین ورزش میکنم بعضی اوقات در حالت استراحت نفسم بالا نمیاد یعنی مدام باید یه دم عمیق بکشم تا نفسم بالا بیاد و یه احساس ایست قلبی خیلی بد بهم دست میده یعنی الانه که قلبم بایسته و این مشکل معمولا دو ساعت ادامه داره و ضربان قلبم رو هم احساس میکنم دو سال قبل اکو دادم گفتن سالمه مشکلی نداری آدم بسیار استرسی هم هستم
    آقای دکتر خیلی خیلی میترسم مشکلم میوکاردیت قلبی باشه و یه دفعه حین ورزش یا خواب ایست قلبی کنم چون ورزش سنگین و پرفشار انجام میدم بسیار ممنون میشم کمکم کنید چکار کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۲ تیر ۰( 2 سال پیش)
      یک بار اکو و تست ورزش مجدد کنید اگر مشکلی باشد در همانها مشخص می شود
  • تصویر کاربر سجاد یکشنبه ۲ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 239 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر بنده از هفده سالگی پزشک معاینات تربیت بدنی دبیرستان بعد سه بار بشین پاشو که رفتم گفت ضربان قلبت خیلی زیاد میشه تو نباید بیشتر از یک تایمی بدوی درضمن من الان که بیست سالم هست درد خفیفی همیشگی ناحیه قلبم احساس میکنم در اثر پله بالا پایین رفتن با یک وسیله ضربان قلبم بشدت زیاد میشه طوری که کامل هم حس میکنم هم خیلی عرق میکنم هم نفس نفس خیلی میزنم(اطرافیان میگن بخاطر چاقی چون من یک متر نود قدم هست با صد و ده کیلو وزنم ) بنظر شما این یک بیماری است؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      به نظر نمیرسد مشکل مهمی باشد ولی یک بار اکو و نوارقلب بگیرید
  • تصویر کاربر Soheyl چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 298 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر جناب دکتر.
    من هر از گاهی دچار نامنظم شدن ضربان قلب میشم و اکثرا در یک یا دو دقیقه به صورت هر شش یا هفت ثانیه یک بار یک ضربان نابجا رو احساس میکنم. بعضی وقتا هم روزانه موقع فعالیت یا خم شدن و برداشتن شئی از روی زمین این اتفاق میفته. و الان در ماه مبارک رمضان دقیقا نیم ساعت بعد از افطار این ضربانات میاد سراغم. و به همراهش استرس و تپش قلب میگیرم. ضربانات جوری هست که انچنان محکم نیست ولی تو گلو و سینه حس میکنم. یوقتایی تو دقیقه بیشتر از 10 تا 15 دفعه حس میکنم. هیچ علائم خاصی دیگه ایی ندارم. ولی احساس تغیر کوچک در تنفس میشم اما تنگی نفس نمیشم.اکثرا بعد غذا یا بعصی وقتها هنگام رابطه جنسی اینجوری میشم که 5 یا 6 دفعه میزنه.7 سالی هست ک این ضربانات همراهمه و بعضی وقتا شاید یکسال هم نیاد سراغم ولی بعضی موقع ها روزانه و طوری ک در ساعت چندین بار دچارش میشم. اکثرا هنگام فعالیت یا یهو از جا بند شدن و یا بعد غذا. بنده 33 سالم هست و به شدت استرسی هستم. الکل مصرف میکنم.
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      یک بار هولتر ضربان نصب کنید و اکو کنید تا اگر اریتمی خاصی وجود دارد تشخیص داده شود
    2. تصویر کاربر Soheyl چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      چند سال پیش نوار قلب و اکو دادم در همین رابطه و خانم دکتر محمدی مخصص بیمارستان مرتاض گفتن مشکل خاصی نیست و از عادات غذایی جنوبی هس بخاطر ادویه ها و تندی غذا. میخواستم ببینم الان لازمه دباره چک کنم؟
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      اگر علایم شدیدتر شده یک بار چک کنید بهتر است
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر هوشیار شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 257 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب ،من ۴۳سالمه و سالهاست که نرمی دریچه میترال قلب دارم و قرص پراپرانول۲۰ مصرف میکنم که بعد از بیماری مینییر ،دکتر متخصص گفت که حمله های مینییر من با تپش قلب همراه هست ولی مشکل خاصی نبود و هر روز صبح یک عدد پراپرانول۲۰مصرف میکردم و تپش قلبی نداشتم یا به ندرت داشتم تا اینکه حدود ۵ماه پیش کرونا گرفتم و ریه من۵۰درصد درگیر شد که خدا را شکر با مراجعه به دکتر متخصص خوب شدم ولی هنوز عوارض کرونا را دارم مخصوصا تپش قلبم بیشتر شده و جدیدا به روزی ۳بار هم میرسه،که بعد از مصرف پراپرانول در حدود یک دقیقه تا پنج دقیقه ادامه داره و بعدش تپش قلبم اوکی میشه میخواستم از جناب دکتر سوال کنم نیازی به مراجعه به دکتر قلب هست یا این حالت از عوارض کرونا هست؟ممنون از لطفتون
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      فعلا داروها را ادامه دهید و یک اکو بکنید ولی در کل موضوع خطرناکی نیست
  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۱۶ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 303 مشاهده پرسش
    پیوست سوال قبلی
    4iSMD98994

    سلام مجدد ممنونم از راهنمایی شما چشم استفاده نمی کنم حالا به نظر شما این تپش ها خطرناک هست یا نه؟ البته هرروز ذهنم درگیر هست و سطح استرس روزانه ام بالاست ممکنه لحظه ای که تپش ایجاد شده استرس نداشته باشم اما مثلا چند ساعت قبلش فکرم مشغول بوده همین الان دست چپم درد میکنه قبلا تست ورزش سالم بود حدود ۱ سال پیش اما خیلی تلقین میکنم مثلا هنگام فعالیت فکر میکنم درد و تنگی نفس میگیرم و حتی گاهی اینطور هم میشود ارزیابی کلی شما چی هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۱۳ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      به نظرم این طپش ها هیچ خطری ندارند و بیش تر مسایل اضطرابی است که منشا علایم شما شده است یک بار با روانپزشک هم مشورت کنید خوب است
    2. تصویر کاربر علی جمعه ۱۳ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      خدا خیرتون بده ارزوی موفقیت روز افزون دارم برای شما پس به نظرتون هولتر لازم نیست و دیگه مراجعه نکنم به دکتر قلب ?
      هرچند گاهی با خودم فکر می کنم اگر هولتر هم نیاز باشه و وصل کنم نتیجه اش قطعا آریتمی خطرناک یا اینکه تعداد بسیار بالای پی وی سی هست
    3. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۱۶ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      نه اصلن قابل پیش بینی نیست برای اینکه خیالتان راحت شود یک بار نصب کنید بد نیست
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سارا جمعه ۲۶ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 319 مشاهده پرسش
    تپش قلب
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی جمعه ۲۶ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      یک نوارقلب و اکو بگیرید
  • تصویر کاربر لــیــلــا دوشنبه ۲۲ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 263 مشاهده پرسش
    ســلــام مــن رفــتــم اڪــو جــوابــشــو داده گــفــتــه ســوراخ هســت قــلــبــت مــیــخــواســتــم ازشــمــام ڪــمــڪ بــگــیــرم
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۲ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      خب گفته چه کار کنید چون من در اکو گزارش سوراخ ندیدم
    2. تصویر کاربر لــیــلــا دوشنبه ۲۲ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      گفته بود سوراخ هست مادرزادی بعدشم گفت ک ۳ماه دیگ بیاکنتراست
    3. تصویر کاربر لــیــلــا دوشنبه ۲۲ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      نوشته بوداکومری ک نرفتم ترسیدم
    4. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی دوشنبه ۲۲ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      انجام بدهید بهتر است اگر بزرگ باشد قبل اینکه قلب را بزرگ کند باید بسته شود
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۲۱ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 280 مشاهده پرسش
    باسلام
    چند روز پیش بابت آریتمی af پدرم از شما مشورت گرفتم و فرمودید به دکتر اورعی یا اکبرزاده مراجعه کنم. باتوجه به خالی نبودن وقت ویزیت آقای اورعی، خدمت دکتر اکبرزاده رفتیم. ایشون با توجه به اینکه 2هفته اخیر پدرم در ccu بستری بود فرمودند صلاح نیست مجدد بستری شوند . دارو تجویز کردند و اعلام کردند یک هفته تا 10روز زمان میبرد تا قرص ها تاثیر کنند. اما با توجه به اینکه قبل از ایشون پدرم در ccu توسط پزشکان دیگر تحت مداوا با دارو قرار گرفته بودند اما نهایتا اعلام کردم بدنشان به دارو واکنش نشون نمی‌ده . قرص هایی که آقای اکبرزاده تجویز کردند همان قرصهای دکتر قبلی بود اما با کمی تغییر .. .
    امکان اسکن هسته ای در مرحله دوم نبود ضربان حدود 150 بود و بعلت ریسک بالا مرحله دوم اسکن انجام نشد.
    سی تی ریه ازشون گرفته شد و دکتر ریه اعلام کردند مشکلی در ریه ندارن.
    حدود 9روز از زمان استفاده داروهایی که دکتر اکبرزاده تجویز کردند میگذره. تنگی نفس ایشان کمی بهتر شده اما بی‌حالی و ضعف دارن بطوری که قدرت تکلم ندارند و احساس میکنند هر چند ثانیه زیر دلشون خالی میشه. بعضا زیر سینه سمت راست محل کیسه صفرا احساس درد میکنن که با فشار کمی آرام میشود. گاهی اوقات دچار سکسکه میشوند و سر معده احساس درد دارند. لطفا راهنمایی بفرمایید به همین داروهای تجویز شده دکتر اکبرزاده ادامه بدیم یا خدمت دکتر دیگری برویم .
    قرص‌هایی که استفاده میکنند
    دیگوکسین یک هفته روزی 1عدد و از هفته دوم روزی نصف که در 2روز اخیر نصف قرص مصرف میکنند
    کنکور 5 یک عدد صبح یک عدد شب
    فوروزماید 40 یک عدد صبح یک عدد غروب
    پنتوپرازول صبح ناشتا یک عدد
    کلیدینیوم سی قبل شام 1عدد
    آپیکسابان 5 یک عدد صبح یک عدد شب
    به دستور دکتر قبلی ایشان از دیروز پلرون 25 هم روز یک عدد مصرف میکنند
    ----------------------
    تا ماه پیش حدود یکسال فلوکائنید و زالربان طبق تجویز دکتر بخشیان استفاده میکردند که با توجه به اینکه در یکماه اخیر آریتمی شدیدتر شد، آقای اکبرزاده و دکتر قلب که درccu تخت درمان ایشون بودند اعلام کردند بدنشان به فلوکائینید جواب نمی‌دهد و حذف کردند .
    با سپاس از شما
    1. تصویر کاربر دکتر محمد حسین نجفی یکشنبه ۲۱ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      فعلن دکتر اکبرزاده داروهای خوبی تجویز کرده، میخواهید روز دوشنبه مدارکشان را بیاورید دکتر مجدد ببینند ولی در کل هر چه دکتر گفتن انجام بدهید
درحال دریافت اطلاعات

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

میخوای به صورت آنلاین سوالت رو از دکتر بپرسی؟

پرسش از دکتر